Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hviket forsikringsselskap velger jeg for min TMS

Startet av Signature #280, tirsdag 13. august 2013, klokken 23:55

« forrige - neste »

georglu

#225
Sitat fra: PAM på lørdag 24. august 2013, klokken 07:10
Alt har vært supert med bilen, men en liten irriterende ting er at når DAB radioen står på, så detter den ut hele tiden - er det noen som vet hva det skyldes - kjører nå FM og det fungerer udmerket:-) ?

Kan det ha noe med at digitale signalmottakere har mindre toleranse for støy/svakt signal enn analoge? Mener å huske at når signalet blir tilstrekkelig dårlig, så kuttes signalet. Dette skjer ikke på FM som er analogt.

Norge er jo et notorisk dårlig radioland med høye fjell og trange daler. Tror ikke DAB har noen bedre vilkår, men mulig jeg tar feil her.
Model 3 RN108xxxxxx - reservert 31.03.2016

glaserud

DAB-radioer er digitale når det gjelder mottak også, ja. Funker/funker ikke ;)

I de to foregående bilene (Audi og Ford) så er det mulig å få den til å switche fra DAB til FM automatisk om DAB-signalet blir borte/dårlig. Veldig greit i tuneller o.a. områder med dårlig DAB-signal. Forslag til forbedring hos Tesla?
P85+, Pearl white, 21" Grey, Black leather. Alt unntatt barneseter.
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt godkjennelse.

OddB

Sitat fra: georglu på lørdag 24. august 2013, klokken 11:42
Sitat fra: PAM på lørdag 24. august 2013, klokken 07:10
Alt har vært supert med bilen, men en liten irriterende ting er at når DAB radioen står på, så detter den ut hele tiden - er det noen som vet hva det skyldes - kjører nå FM og det fungerer udmerket:-) ?

Kan det ha noe med at digitale signalmottakere har mindre toleranse for støy/svakt signal enn analoge? Mener å huske at når signalet blir tilstrekkelig dårlig, så kuttes signalet. Dette skjer ikke på FM som er analogt.

Norge er jo et notorisk dårlig radioland med høye fjell og trange daler. Tror ikke DAB har noen bedre vilkår, men mulig jeg tar feil her.
Det er  vanskelig å si om problemene med DAB skyldes bilen så lenge man ikke vet hvor bilen befant seg  når problemene oppsto....
I Oslo skal det ikke oppleves slike problemer, unntatt i tuneller etc.. Senderstyrken og antall sendere bygges kraftig ut i disse dager. Jeg har DAB i min Avensis med en enkel folieantenne i frontruta, og har ingen problemer med dekningen i Oslo-området. I sommer hadde jeg, med unntak av et lite område ved Kvikne/Ulsberg, fullgod dekning til et stykke forbi Steinkjer.
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

ohh

Fikk min i går! Vanvittig deilig at ventetiden er over - og forventningene, selv om jeg har skrudd de opp i skyene, er innfridd til gangs!

De samme tingene er på due bill hos meg som alle andre, bortsett fra nett i frunken, som jeg fikk utlevert.

Et par ting jeg oppdaget under gjennomgangen, eller litt senere:
- 3 av dørene 'henger' litt, og trenger justering
- mangler festet i bakseteryggen, slik at jeg kan slå opp og benytte de bakovervendte barnesetene. Ny bakseterygg er bestilt.

I tillegg har jeg akkurat oppdaget at bilen er registrert for 5 personer!?!?!?

Noen som har barneseter, og kan sjekke om deres bil er registrert for 7?

Tesla Model S Sig P85+ (solgt)
Tesla Model S 85D (Solgt)
Tesla Model X P90DL (P100DL)
Reservasjon Model 3

Andrewas

Oppgradering i dag!

Fikk beskjed på display i dag tidlig om sw oppgradering. Ikke kjørt den enda. På skjermen med beskjed om oppgradering kan man velge å kjøre den nå, på et valgt klokkeslett eller bare krysse bort skjermen og ta stilling til dette senere.

Noen som vet hva som ligger i oppgraderingen?

Kommer til å kjøre oppgraderingen i kveld.
Sig 174 P85+ Pearl White m alt uten ekstra barneseter. Veldig fornøyd m bilen.

Andrewas

Ang sw oppgradering - du må ha bilen koblet til WiFi m internett adgang for å få oppgraderinger. Eller ta bilen til servicesenter.
Sig 174 P85+ Pearl White m alt uten ekstra barneseter. Veldig fornøyd m bilen.

glaserud

Sitat fra: ohh på lørdag 24. august 2013, klokken 16:43
I tillegg har jeg akkurat oppdaget at bilen er registrert for 5 personer!?!?!?

Noen som har barneseter, og kan sjekke om deres bil er registrert for 7?

Ser at PAM sin også er registrert for 5, men signaturen hans angir at han har kjøpt barneseter.
P85+, Pearl white, 21" Grey, Black leather. Alt unntatt barneseter.
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt godkjennelse.

el-fanboy

Sitat fra: ohh på lørdag 24. august 2013, klokken 16:43
Fikk min i går! Vanvittig deilig at ventetiden er over - og forventningene, selv om jeg har skrudd de opp i skyene, er innfridd til gangs!


Åååååh for en nydelig modell  ;D Gratulerer! Sigrød er helt smashing med de felgene!
Oslo. BH Emotion 29er, LEAF 2012 & TMS P #1964 VIN#16788, LEVERT september 2013 :D

Muffinman

Sitat fra: glaserud på lørdag 24. august 2013, klokken 17:01
Sitat fra: ohh på lørdag 24. august 2013, klokken 16:43
I tillegg har jeg akkurat oppdaget at bilen er registrert for 5 personer!?!?!?

Noen som har barneseter, og kan sjekke om deres bil er registrert for 7?

Ser at PAM sin også er registrert for 5, men signaturen hans angir at han har kjøpt barneseter.
Hmm. Jeg har også bestilt barneseter. Hvis de ikke registrerer bilen for 7 er vi jo lurt for 9500...

glaserud

#234
Sitat fra: Muffinman på lørdag 24. august 2013, klokken 17:27
Sitat fra: glaserud på lørdag 24. august 2013, klokken 17:01
Sitat fra: ohh på lørdag 24. august 2013, klokken 16:43
I tillegg har jeg akkurat oppdaget at bilen er registrert for 5 personer!?!?!?

Noen som har barneseter, og kan sjekke om deres bil er registrert for 7?

Ser at PAM sin også er registrert for 5, men signaturen hans angir at han har kjøpt barneseter.
Hmm. Jeg har også bestilt barneseter. Hvis de ikke registrerer bilen for 7 er vi jo lurt for 9500...

Hm. Ser at det antakelig er riktig at den er registrert for 5, ref. http://www.lovdata.no/cgi-wift/ldles?doc=/sf/sf/sf-19900125-0092.html#3-1 :

§ 3-1. Antall personer
2.   I tillegg er følgende personbefordring tillatt dersom de tillatte vekter ikke overskrides og befordringen er betryggende:
a)   Ett barn i personbil i hvert ekstra barnesete. Med ekstra barnesete menes ekstra, fastmontert sete som er godkjent som barnesikringsutstyr i henhold til kjøretøyforskriften og som kommer i tillegg til det antallet seter som bilen er registrert for.

Om den hadde vært registrert for 7, ville man hatt lov til å ha voksne i de to setene, og det er jo ikke intensjonen. Er vel litt i tvil om de ville fått lov til å registrere den som 7-seter av den grunn.

Men det kan være greit å spørre Tesla om tolkningen over er riktig, og at det er bakgrunnen for at den kun er registrert for 5.
P85+, Pearl white, 21" Grey, Black leather. Alt unntatt barneseter.
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt godkjennelse.

MR Tesla

Advarsel: aldri drive med internett på skjermen samtidig som man kjører- jeg skulle bare vise noe på Tesla sin nettside til en passasjer idag i svært lav fart- var svært nær en katastrofe med en barnevogn på veg ut i fotgjengerfeltet

Tuxedo

#236
Sitat fra: andvib på fredag 23. august 2013, klokken 20:50
Hentet bil på alnabru idag. Rimelig opplest på forhånd, men ikke helt forberedt på den sinnsyke akselarasjonen. Trodde jeg ga på maks under prøvekjøring,men tydeligvis ikke. Overraskende bra finish og suveren kjørefølelse.
Dobbeltlader manglet, den ene nøkkelen virket ikke, og blå enfas adapter til ladekabelen var "noen uker" unna. Har 230v blå 32a 1fas 3pins hunn på veggen i garasjen. Kjøpte da denne på clas http://www.clasohlson.com/no/Overgangsadapter/36-4551
Men det var ikke særlig vellykket. Pinlig. Noen som vet hvor man får kjøpt overgangsplugg fra schuko på teslakabel til 230v blå 1fas 3pins slik at jeg får ladet frem til tesla leverer den blå adapteren?

Det adapteret du kjøpte fra Clas Ohlson virker jo som akkurat det du trenger.  Har du noen flere detaljer om hva som ikke fungerte her? Og, gratulerer med bilen!  ;D
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

mrjalle

Sitat fra: Tuxedo på lørdag 24. august 2013, klokken 19:26
Sitat fra: andvib på fredag 23. august 2013, klokken 20:50
http://www.clasohlson.com/no/Overgangsadapter/36-4551
Det adapteret du kjøpte fra Clas Ohlson virker jo som akkurat det du trenger.  Har du noen flere detaljer om hva som ikke fungerte her? Og, gratulerer med bilen!  ;D

Det ser ut som den adapteren er for å plugge i en blå CEE 1-fas 16A. Hans kontakt er 32A (altså større?).

Tuxedo

Sitat fra: mrjalle på lørdag 24. august 2013, klokken 19:29
Sitat fra: Tuxedo på lørdag 24. august 2013, klokken 19:26
Sitat fra: andvib på fredag 23. august 2013, klokken 20:50
http://www.clasohlson.com/no/Overgangsadapter/36-4551
Det adapteret du kjøpte fra Clas Ohlson virker jo som akkurat det du trenger.  Har du noen flere detaljer om hva som ikke fungerte her? Og, gratulerer med bilen!  ;D

Det ser ut som den adapteren er for å plugge i en blå CEE 1-fas 16A. Hans kontakt er 32A (altså større?).

Tror ikke at det finnes to forskjellige blå CCE-kontakter basert på ampére, men det er helt sikkert noen elektrikere her på forumet som kan avklare dette.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

jkirkebo

Sitat fra: Tuxedo på lørdag 24. august 2013, klokken 19:39
Tror ikke at det finnes to forskjellige blå CCE-kontakter basert på ampére, men det er helt sikkert noen elektrikere her på forumet som kan avklare dette.

å jo da, det finnes 4 størrelser.

16A
32A
63A
125A

Det samme gjelder den røde typen.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA