Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hviket forsikringsselskap velger jeg for min TMS

Startet av Signature #280, tirsdag 13. august 2013, klokken 23:55

« forrige - neste »

Elmo

Sitat fra: Andrewas på tirsdag 13. august 2013, klokken 11:29
For de som ikke visste - det er ikke noe brekk på Model S. Det er elektronisk parkeringsbrems som aktiviseres når bilen settes i P.

Til de som ønsker å bagatellisere dette: jeg fikser dette fint og blir nok enda flinkere med to-fot manøveren etterhvert. Men dette kom som en overraskelse første gangen jeg stod parkert med nesa nedoverbakke med hindring rett foran.

Denne burde du jo laget en egen tråd på ?!
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Amoss

Sitat fra: Andrewas på tirsdag 13. august 2013, klokken 11:29
For de som ikke visste - det er ikke noe brekk på Model S. Det er elektronisk parkeringsbrems som aktiviseres når bilen settes i P.

Forresten, hvordan fungerer egentlig den "nødbremsen"? (Trykke inn og holde "P" knappen på girvelgeren). Kunne den vært brukt for å holde bilen stille i en bakke?
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

AttackOfTheMac


Andrewas

Sig 174 P85+ Pearl White m alt uten ekstra barneseter. Veldig fornøyd m bilen.

Andrewas

Sitat fra: Amoss på tirsdag 13. august 2013, klokken 14:52
Sitat fra: Andrewas på tirsdag 13. august 2013, klokken 11:29
For de som ikke visste - det er ikke noe brekk på Model S. Det er elektronisk parkeringsbrems som aktiviseres når bilen settes i P.

Forresten, hvordan fungerer egentlig den "nødbremsen"? (Trykke inn og holde "P" knappen på girvelgeren). Kunne den vært brukt for å holde bilen stille i en bakke?
P vil holde bilen stille - for da står den i Park - Og har "brekket" på. P kan ikke brukes i kombinasjon med D, N eller R.

(når kan du bruke N forresten? Bilen skal ifølge Tesla ikke taues, men fraktes på "flatbed" om den ikke kan kjøre selv) og R.
Sig 174 P85+ Pearl White m alt uten ekstra barneseter. Veldig fornøyd m bilen.

Andrewas

Så litt om norsk.

- Navigasjonsdamen snakker kun engelsk.
- Tastaturinput mangler æøå. Men det går fint å søke opp adresser som Bygdøy Alle ved å skrive Bygdoy. Finner ingen sted hvor man kan endre tastatur.
- Når du skriver inn tlfnr så vises de i et forsøk på å bruke en amerikansk mal for visning av tlfnr.

Bare bagateller dette og regner med det fikses i en fremtidig sw-oppgradering.

Sig 174 P85+ Pearl White m alt uten ekstra barneseter. Veldig fornøyd m bilen.

Andrewas

Minnefunksjonene for flere førere er super. Ser ikke at den plukker opp hvilken av fob'ene som brukes. Må velge på skjermen. Savner at hvilken telefon som hektes på bluetooth styres av valgt profil.

En annen kul sak. Sett bilen i R, juster speilene slik at du ser fortauskanten. Når du kjører fremover igjen (mer enn den vanlige "riglingen" for å få parkert pent) så stilles speilene tilbake i opprinnelig posisjon.


Sig 174 P85+ Pearl White m alt uten ekstra barneseter. Veldig fornøyd m bilen.

OleJA

@Andrewas: Huske å ikke lade i natt 8): ....

Sitat fra: OleJA på tirsdag 13. august 2013, klokken 12:29
Sitat fra: Andrewas på tirsdag 13. august 2013, klokken 12:23
Sitat fra: taraquin på tirsdag 13. august 2013, klokken 11:50
Andrewas: Kan du si noe om vampire drain på EU-modellene?
Skal prøve å huske å skrive ned gjenstående kapasitet i kveld og ikke sette lading...
Flott, gjerne med før/etter bilder av instrumentpanel. Tror den første som kan dokumentere at vampire drain er løst får heltestatus på Tesla forumene ;)
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

RSandven

Veit ikke om dette har kommet helt klart frem, men til dere som har mottatt bilen, har dere testet full lading.
Har ikke sett mange 450+km registreringer.
Produksjon start: 8. okt
Produksjon ferdig: 18. okt
Levering 23. nov

Amoss

Sitat fra: Andrewas på tirsdag 13. august 2013, klokken 22:02
P vil holde bilen stille - for da står den i Park - Og har "brekket" på. P kan ikke brukes i kombinasjon med D, N eller R.

Joda, er klar over hvordan girvalget "P" fungerer :p  Nå snakket jeg altså ikke om å sette bilen i "P", men å trykke - og holde inne - knappen for "P". Dette skal etter det jeg har forstått være en "nødbrems"(?) som skal fungere i "D", "R" og "N".

Ref: http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,8294.msg98146.html
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

TS

Sitat fra: Thorbjorn på tirsdag 13. august 2013, klokken 18:34
Fikk dere med tire repair kit ?
Det er vel bare ment for enkelte stater i USA som har påbud?
Er det noen gjeldende regler for dette i EU eller Norge? Om man ikke har reservedekk..
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

AttackOfTheMac

#116
Føler det med noe som helst ?
Da tenker jeg på ting som jekk, hjulnøkkel, varseltrekant, førstehjelp osv.
Dette er jo standard i så og si alle andre biler.

Eller må man på biltema og handle  ?

Andrewas

Sitat fra: Thorbjorn på onsdag 14. august 2013, klokken 00:00
Føler det med noe som helst ?
Da tenker jeg på ting som jekk, skrutrekker osv.
Dette er jo standard i så og si alle andre biler.

Eller må man på biltema og handle  ?
I frunken lå dette:
- Slepekrok til å skru i foran om man må taues, lå løst under neste ting på denne listen.
- En rød firkantet pakke, festet i gulvteppet m bortelås: I pakken skal det være førstehjelpssaker, varseltrekant, refleksvest. Jeg har ikke pakket ut dette for å se på innholdet.

I bagasjerommet:
- liten veske av nettingmateriale m glidelåslukning. Den inneholder ladekabel og overgang til vanlig shuko plugg.

I hanskerommet:
- vognkort
- sertifikat som bekrefter at bilen er tilpasset nasjonale forhold (utstedt av Tesla)

2 nøkler

Det var alt.

Venter på overgang til "blå" 3-fase samt montering av dobbeltlader.

I bilen står det i et sim kort for datatrafikk for Telenor. Enn så lenge betaler Tesla for bruken. De finner ut hva de skal gjøre det dette over tid. Mulig vi som brukere må overta abonnementet eller sette inn våre egne datasimkort. Fikk forklart at å sette i nytt sim er oppgave for servicesenteret da de må inn på baksiden av skjermen.
Sig 174 P85+ Pearl White m alt uten ekstra barneseter. Veldig fornøyd m bilen.

Andrewas

Sitat fra: Amoss på tirsdag 13. august 2013, klokken 23:10
Sitat fra: Andrewas på tirsdag 13. august 2013, klokken 22:02
P vil holde bilen stille - for da står den i Park - Og har "brekket" på. P kan ikke brukes i kombinasjon med D, N eller R.

Joda, er klar over hvordan girvalget "P" fungerer :p  Nå snakket jeg altså ikke om å sette bilen i "P", men å trykke - og holde inne - knappen for "P". Dette skal etter det jeg har forstått være en "nødbrems"(?) som skal fungere i "D", "R" og "N".

Ref: http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,8294.msg98146.html
Om du kjører (D) og må bruke nødbremsen så setter du i praksis bilen i park (P). Da kan du ikke lengre bruke "gasspedalen" fordi den responderer kun i D og R. Jeg ser ikke at bruk av P i en bakkestartsituasjon har noe for seg.
Sig 174 P85+ Pearl White m alt uten ekstra barneseter. Veldig fornøyd m bilen.

Andrewas

Sitat fra: OleJA på tirsdag 13. august 2013, klokken 22:22
@Andrewas: Huske å ikke lade i natt 8): ....

Sitat fra: OleJA på tirsdag 13. august 2013, klokken 12:29
Sitat fra: Andrewas på tirsdag 13. august 2013, klokken 12:23
Sitat fra: taraquin på tirsdag 13. august 2013, klokken 11:50
Andrewas: Kan du si noe om vampire drain på EU-modellene?
Skal prøve å huske å skrive ned gjenstående kapasitet i kveld og ikke sette lading...
Flott, gjerne med før/etter bilder av instrumentpanel. Tror den første som kan dokumentere at vampire drain er løst får heltestatus på Tesla forumene ;)
Bilen står uten lading i natt. Så får vi se. Kl 0010 viste displayet dette:

365 km.

Svaret vil komme ca kl 8.
Sig 174 P85+ Pearl White m alt uten ekstra barneseter. Veldig fornøyd m bilen.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA