Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hviket forsikringsselskap velger jeg for min TMS

Startet av Signature #280, tirsdag 13. august 2013, klokken 23:55

« forrige - neste »

teslaz

Sitat fra: Andrewas på onsdag 14. august 2013, klokken 00:27
Sitat fra: Thorbjorn på onsdag 14. august 2013, klokken 00:00
Føler det med noe som helst ?
Da tenker jeg på ting som jekk, skrutrekker osv.
Dette er jo standard i så og si alle andre biler.

Eller må man på biltema og handle  ?
I frunken lå dette:
- Slepekrok til å skru i foran om man må taues, lå løst under neste ting på denne listen.
- En rød firkantet pakke, festet i gulvteppet m bortelås: I pakken skal det være førstehjelpssaker, varseltrekant, refleksvest. Jeg har ikke pakket ut dette for å se på innholdet.

I bagasjerommet:
- liten veske av nettingmateriale m glidelåslukning. Den inneholder ladekabel og overgang til vanlig shuko plugg.

I hanskerommet:
- vognkort
- sertifikat som bekrefter at bilen er tilpasset nasjonale forhold (utstedt av Tesla)

2 nøkler

Det var alt.

Venter på overgang til "blå" 3-fase samt montering av dobbeltlader.

I bilen står det i et sim kort for datatrafikk for Telenor. Enn så lenge betaler Tesla for bruken. De finner ut hva de skal gjøre det dette over tid. Mulig vi som brukere må overta abonnementet eller sette inn våre egne datasimkort. Fikk forklart at å sette i nytt sim er oppgave for servicesenteret da de må inn på baksiden av skjermen.
Skal ikke det være 2 simkort instalert i TMS?
P85, Lys Blå, meget fornøyd....
ELiza levert 28/11/13
Model X 13?5

Amoss

Sitat fra: Andrewas på onsdag 14. august 2013, klokken 00:33
Om du kjører (D) og må bruke nødbremsen så setter du i praksis bilen i park (P). Da kan du ikke lengre bruke "gasspedalen" fordi den responderer kun i D og R. Jeg ser ikke at bruk av P i en bakkestartsituasjon har noe for seg.

Ok, takk for svar :)  Var som sagt usikker på hvordan denne "nødbremsen" fungerte, men trodde altså at den ikke bare satte bilen i "Park" (det skulle jo da holde med å bare trykke på "P" knappen og slippe?). Så for meg at dette kanskje var en form for "håndbrekk" som kunne vært brukt i denne situasjonen.
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

janblund

jo 2st simkort
ett simkort for Tesla når de oppdaterer og snakkar med bilen
ett simkort for internet og GPS-navigator

hilsen vin #19164  ;D
P2879
P85 multirød
levererad 11 november

Cirion

Sitat fra: Andrewas på onsdag 14. august 2013, klokken 00:33
Sitat fra: Amoss på tirsdag 13. august 2013, klokken 23:10
Sitat fra: Andrewas på tirsdag 13. august 2013, klokken 22:02
P vil holde bilen stille - for da står den i Park - Og har "brekket" på. P kan ikke brukes i kombinasjon med D, N eller R.

Joda, er klar over hvordan girvalget "P" fungerer :p  Nå snakket jeg altså ikke om å sette bilen i "P", men å trykke - og holde inne - knappen for "P". Dette skal etter det jeg har forstått være en "nødbrems"(?) som skal fungere i "D", "R" og "N".

Ref: http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,8294.msg98146.html
Om du kjører (D) og må bruke nødbremsen så setter du i praksis bilen i park (P). Da kan du ikke lengre bruke "gasspedalen" fordi den responderer kun i D og R. Jeg ser ikke at bruk av P i en bakkestartsituasjon har noe for seg.
Det skal være en forskjell å trykke P og holde P. Trykke P gjør du når du står stille for å sette den i Park. Holde P skal du kunne gjøre i både D og R for å "dra i brekket".
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

Andrewas

Sitat fra: Andrewas på onsdag 14. august 2013, klokken 00:36
Sitat fra: OleJA på tirsdag 13. august 2013, klokken 22:22
@Andrewas: Huske å ikke lade i natt 8): ....

Sitat fra: OleJA på tirsdag 13. august 2013, klokken 12:29
Sitat fra: Andrewas på tirsdag 13. august 2013, klokken 12:23
Sitat fra: taraquin på tirsdag 13. august 2013, klokken 11:50
Andrewas: Kan du si noe om vampire drain på EU-modellene?
Skal prøve å huske å skrive ned gjenstående kapasitet i kveld og ikke sette lading...
Flott, gjerne med før/etter bilder av instrumentpanel. Tror den første som kan dokumentere at vampire drain er løst får heltestatus på Tesla forumene ;)
Bilen står uten lading i natt. Så får vi se. Kl 0010 viste displayet dette:

365 km.

Svaret vil komme ca kl 8.
Kl 0940 viser displayet 364 km. Dvs -1 km på 8,5 timer.
Sig 174 P85+ Pearl White m alt uten ekstra barneseter. Veldig fornøyd m bilen.

Andrewas

Sitat fra: Cirion på onsdag 14. august 2013, klokken 09:07
Sitat fra: Andrewas på onsdag 14. august 2013, klokken 00:33
Sitat fra: Amoss på tirsdag 13. august 2013, klokken 23:10
Sitat fra: Andrewas på tirsdag 13. august 2013, klokken 22:02
P vil holde bilen stille - for da står den i Park - Og har "brekket" på. P kan ikke brukes i kombinasjon med D, N eller R.

Joda, er klar over hvordan girvalget "P" fungerer :p  Nå snakket jeg altså ikke om å sette bilen i "P", men å trykke - og holde inne - knappen for "P". Dette skal etter det jeg har forstått være en "nødbrems"(?) som skal fungere i "D", "R" og "N".

Ref: http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,8294.msg98146.html
Om du kjører (D) og må bruke nødbremsen så setter du i praksis bilen i park (P). Da kan du ikke lengre bruke "gasspedalen" fordi den responderer kun i D og R. Jeg ser ikke at bruk av P i en bakkestartsituasjon har noe for seg.
Det skal være en forskjell å trykke P og holde P. Trykke P gjør du når du står stille for å sette den i Park. Holde P skal du kunne gjøre i både D og R for å "dra i brekket".
prøvde det nå. Med bilen i D kjører jeg sakte fremover, trykker P inn og holder. Eneste resultat er at bilen settes i P. Altså ingen forskjell på å trykke P kontra trykke P og holde.
Sig 174 P85+ Pearl White m alt uten ekstra barneseter. Veldig fornøyd m bilen.

OleJA

Sitat fra: Andrewas på onsdag 14. august 2013, klokken 09:51
Kl 0940 viser displayet 364 km. Dvs -1 km på 8,5 timer.

Fine greier, da er nok 'vampire drain' trolig innenfor 1% pr døgn som Tesla sier er det normale.  :D
Tar en høyde for avrunningsfeil, så kan det det forsåvidt være oppimot 2km tap du har hatt inatt, dvs 6km /24t. Uansett bedre enn 8-10km (eller var det miles?) som tidligere har vært rapportert.

Om noen etterhvert kan få målt det over litt lengre tid så hadde det vært fint.

Ellers så er det vel over 9,5 timer du har mistet 1km? (0:10 - 9:40)
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

noto

#127
Normalt tap er 8 - 10 miles pr døgn, så dette er definitivt bedre og passer bra med de lovede 1%.



petersv

Kan en av dere som har fått bilen ta biler av change logen for v.5.0? Finner den under T-en øverst på skjermen.

OleJA

Sitat fra: petersv på onsdag 14. august 2013, klokken 11:19
Kan en av dere som har fått bilen ta biler av change logen for v.5.0? Finner den under T-en øverst på skjermen.
Tror du finner det meste her?
http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/19133-Firmware-5-5-in-EU-Spec-Cars
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

petersv

Sitat fra: OleJA på onsdag 14. august 2013, klokken 11:23
Sitat fra: petersv på onsdag 14. august 2013, klokken 11:19
Kan en av dere som har fått bilen ta biler av change logen for v.5.0? Finner den under T-en øverst på skjermen.
Tror du finner det meste her?
http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/19133-Firmware-5-5-in-EU-Spec-Cars

Det er fra 5.5 (demobilene) og er en beta, change logen er samme som 4.5.

eclipse

Sitat fra: OleJA på onsdag 14. august 2013, klokken 09:58
Sitat fra: Andrewas på onsdag 14. august 2013, klokken 09:51
Kl 0940 viser displayet 364 km. Dvs -1 km på 8,5 timer.

Om noen etterhvert kan få målt det over litt lengre tid så hadde det vært fint.



Hm, jeg får bilen om et par uker, da tror jeg jeg skal kjøre rett hjem og sette den i garasjen og la den stå 4 døgn bare for å sjekke dette.....

::) ::) ::) ::)
Stavanger Tesla Model S

Levert September 2013

Øyvind.h

Sitat fra: eclipse på onsdag 14. august 2013, klokken 11:53
Sitat fra: OleJA på onsdag 14. august 2013, klokken 09:58
Sitat fra: Andrewas på onsdag 14. august 2013, klokken 09:51
Kl 0940 viser displayet 364 km. Dvs -1 km på 8,5 timer.

Om noen etterhvert kan få målt det over litt lengre tid så hadde det vært fint.



Hm, jeg får bilen om et par uker, da tror jeg jeg skal kjøre rett hjem og sette den i garasjen og la den stå 4 døgn bare for å sjekke dette.....

::) ::) ::) ::)
Om jeg plutselig skulle få bilen tidligere enn planlagt kan det være den begynner eierskapet sitt med en ukes opphold på Gardermoen. Skal vurdere å droppe å plugge i da :)

Forresten: Er det noen nye eiere her som har fått bilen med 19" dekk? Leste på US forumet at 85kWh modellen nå kommer med Michelin på 19" felger istedenfor Goodyear, men at 60kWh modellen fortsatt har Goodyear (ta denne infoen med en klype salt!)

Ettersom vi ser at 21" dekkene var et annet enn forventet kan det kanskje være 19" er en litt bedre type enn forventet? Ikke så veldig viktig for meg, for jeg har lest positive innlegg om Goodyear dekene. Men artig å spekulere nå som levering er under en måned unna!
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

laumb

Jeg oppdaget nettopp (bruker vanligvis WiMP) at Spotify har en nettleservennlig klient.

Kan noen her med Model S teste om denne fungerer?

OddB

Sitat fra: laumb på fredag 16. august 2013, klokken 13:53
Jeg oppdaget nettopp (bruker vanligvis WiMP) at Spotify har en nettleservennlig klient.

Kan noen her med Model S teste om denne fungerer?
Var det ikke meningen at bilen skulle ha innebygd musikkstreaming, ala Slacker ?
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA