Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hviket forsikringsselskap velger jeg for min TMS

Startet av Signature #280, tirsdag 13. august 2013, klokken 23:55

« forrige - neste »

Nuvolari

Sitat fra: Øyvind.h på mandag 19. august 2013, klokken 15:26
Sitat fra: tjobben på mandag 19. august 2013, klokken 14:08
Hei,
Ref tidligere innlegg på forumet om erfaringer fra USA-brukere med vann i frunk'n og vann i lykter.
I helgen samt forrige uke regnet det en god del.
Hvordan har det gått for dere som har fått bil?
Har det blitt vått på steder det ikke skal være vått?
Frunken er ikke vanntett bare så det er sagt! Dreneringskanaler under teppet i bunn av frunken.

Det er jo vanlige tetningslister rundt frunken. De fungerer altså ikke slik de gjør på andre biler?
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

Øyvind.h

#151
Sitat fra: Nuvolari på mandag 19. august 2013, klokken 16:30
Sitat fra: Øyvind.h på mandag 19. august 2013, klokken 15:26
Sitat fra: tjobben på mandag 19. august 2013, klokken 14:08
Hei,
Ref tidligere innlegg på forumet om erfaringer fra USA-brukere med vann i frunk'n og vann i lykter.
I helgen samt forrige uke regnet det en god del.
Hvordan har det gått for dere som har fått bil?
Har det blitt vått på steder det ikke skal være vått?
Frunken er ikke vanntett bare så det er sagt! Dreneringskanaler under teppet i bunn av frunken.

Det er jo vanlige tetningslister rundt frunken. De fungerer altså ikke slik de gjør på andre biler?

Det er Tesla selv (og eiere) som påpeker at frunken ikke er vanntett....

Edit: fjernet sarkasme....
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Andrewas

Sitat fra: tjobben på mandag 19. august 2013, klokken 14:08
Hei,
Ref tidligere innlegg på forumet om erfaringer fra USA-brukere med vann i frunk'n og vann i lykter.
I helgen samt forrige uke regnet det en god del.
Hvordan har det gått for dere som har fått bil?
Har det blitt vått på steder det ikke skal være vått?
Bilen har stått ute i alt regnet. Det er ikke kommet inn vann noen steder som vi har merket. Har også vasket bilen lenge og vel med hageslangen.

Så vanntestingen på fabrikken i Fremont - så veldig grundig ut den...
Sig 174 P85+ Pearl White m alt uten ekstra barneseter. Veldig fornøyd m bilen.

Wenche

Tesla Model S Sign. P85+, fra 31. aug. 2013. Model X 90D, Titan, 7 seter, fra 29. sept. 2016

tjobben

Takk for svar Andrewas. Dette høres lovende ut :)
Noen flere som har erfaringer med vann?
Spikkestad
P2859 Vin18509 Fakturanr 901 Reservert februar, signert mai, utlevert 22. november.
Standard 85kWh sort, sort, alt utstyr unntatt barneseter - solgt 20.1.2014.
Ny reservasjon 22.1.2104, S85, brun, sort interiør, dobbeltlader, tech-pakke, parkeringsensor, tåkelys, vinterpakke. P34600, utlevert 26.5.2014 - solgt 14.6.2014
Ny reservasjon 24.6.2014, S85, brun, sort interiør, dobbeltlader, vinterpakke. P52136, utlevert 18.11.2014

slumberjack

Som denne personen i USA med mandagsbil påpekte i youtube-videoen så har frunken dreneringshull i bunn. Dvs at skulle man finne på å kjøre med fronten ned i noe dypt vann så trenger det vann inn igjennom bunnen av frunken.

tjobben

Godt poeng.
Vann i frunken kommer mest sannsynlig ikke fra oven, men fra "down under".
I og med at det er tetningslister der, så trenger ikke regnvann inn.
Men kan jo lure litt på hvorfor de ikke har lagd den tett også fra undersiden, da...
Spikkestad
P2859 Vin18509 Fakturanr 901 Reservert februar, signert mai, utlevert 22. november.
Standard 85kWh sort, sort, alt utstyr unntatt barneseter - solgt 20.1.2014.
Ny reservasjon 22.1.2104, S85, brun, sort interiør, dobbeltlader, tech-pakke, parkeringsensor, tåkelys, vinterpakke. P34600, utlevert 26.5.2014 - solgt 14.6.2014
Ny reservasjon 24.6.2014, S85, brun, sort interiør, dobbeltlader, vinterpakke. P52136, utlevert 18.11.2014

Havebigfun

Sitat fra: tjobben på tirsdag 20. august 2013, klokken 17:04
Godt poeng.
Vann i frunken kommer mest sannsynlig ikke fra oven, men fra "down under".
I og med at det er tetningslister der, så trenger ikke regnvann inn.
Men kan jo lure litt på hvorfor de ikke har lagd den tett også fra undersiden, da...
Hvis du vil ha den tett nedenfra er det bare å investere en hundrelapp i Sikaflex og vips er den tett. Hvis du skal på tur deretter kan du ta med fiskene uten å måtte skaffe et kar som passer i frunken først ;)
Fra spøk til alvor - om det er en lekkasje ovenfra, feks ved at lokket sto åpen under et regnskyll eller pga lekkasje relatert til elde av pakningene er det kjekt å ha drenering- vanligvis monteres da tilbakeslagsventiler av gummi i hullene slik at vannet ikke kommer opp- men renner ned.

Øyvind.h

Vet jeg påpekte at frunken ikke er tett lenger opp, men jeg tror det skal ganske mye til at det blir skikkelig vått i frunken. Jeg vil anta vanninntrengning kan oppstå om man kjører gjennom store dammer i god fart slik at spruten står til alle kanter, men spruten vil nok ikke stå inni frunken ettersom gulvet er dekket av matte og veggene av tepper. Ville ikke kjørt med en løs laptop nedi der i kraftig regnvær(ikke lurt uansett vær :) ) , men jeg har ingen betenkeligheter med å ha eks en PC-sekk i frunken.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

OleJA

Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 20. august 2013, klokken 18:04
Vet jeg påpekte at frunken ikke er tett lenger opp, men jeg tror det skal ganske mye til at det blir skikkelig vått i frunken. Jeg vil anta vanninntrengning kan oppstå om man kjører gjennom store dammer i god fart slik at spruten står til alle kanter, men spruten vil nok ikke stå inni frunken ettersom gulvet er dekket av matte og veggene av tepper. Ville ikke kjørt med en løs laptop nedi der i kraftig regnvær(ikke lurt uansett vær :) ) , men jeg har ingen betenkeligheter med å ha eks en PC-sekk i frunken.
Hvordan blir dette i skikkelig snøfokk? Har sett biler som har blitt parkert med vinduene noen millimeter nede som har blåst mer eller mindre fulle av snø  :o
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

Øyvind.h

Sitat fra: OleJA på tirsdag 20. august 2013, klokken 18:18
Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 20. august 2013, klokken 18:04
Vet jeg påpekte at frunken ikke er tett lenger opp, men jeg tror det skal ganske mye til at det blir skikkelig vått i frunken. Jeg vil anta vanninntrengning kan oppstå om man kjører gjennom store dammer i god fart slik at spruten står til alle kanter, men spruten vil nok ikke stå inni frunken ettersom gulvet er dekket av matte og veggene av tepper. Ville ikke kjørt med en løs laptop nedi der i kraftig regnvær(ikke lurt uansett vær :) ) , men jeg har ingen betenkeligheter med å ha eks en PC-sekk i frunken.
Hvordan blir dette i skikkelig snøfokk? Har sett biler som har blitt parkert med vinduene noen millimeter nede som har blåst mer eller mindre fulle av snø  :o
Jeg tror snø må jobbe hardt for å komme seg inn i frunken. Ved sammenligning med en åpen rute måtte du i så fall hengt et teppe over ruten for å være i omtrent samme situasjon. Pluss at en rute sitter på utsiden av bilen, mens frunken ligger begravd i fronten :)
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Cato76

Er det ikke på tide å flytte diskusjonen om frunk-lekkasje til nytt tema?  ???
Trodde dette temaet handlet om første timer i TMS....
:+1: Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

P85_Norway

Sitat fra: Cato76 på tirsdag 20. august 2013, klokken 21:58
Er det ikke på tide å flytte diskusjonen om frunk-lekkasje til nytt tema?  ???
Trodde dette temaet handlet om første timer i TMS....
+1
Tesla M3 Performance

Cirion

Dag en med Model S...

SYKT IMPONERT!!!

Salto hadde fått inn Mennekes Type2 32A kabler, så på vei til Tesla fikk vi hentet en sånn.
NOK 1500,- pluss mva.

Latterlig med påtrengende folk som ville klå å sette seg inn i bilen MIN før meg så fort DS'en kjørte den ut av døra. En venn som var med forsøkte å fortelle folk at dette var en privat bil, klå heller på de andre bilene. Selv om DS'en forsøkte å forklare meg ting var det noen pågående personer som skulle presse seg inn og spørre om å få sitte i den.

Til slutt sa jeg bare "DET STÅR 2 DEMOBILER DER BORTE SOM ER ÅPNE! LA MEG FÅ OVERTA MIN EGEN BIL TAKK!". Selv det var ikke nok for folk.

Jeg bare sa til DS'en sorry, trenger ikke opplæring, vil helst komme meg avgårde herfra. Totalt brukte vi vel 5min på overtagelse.

Etter 2t med "pen" kjøring, kjørte jeg folk tibake på jobb. Litt svimle og kvalme.
Så var det å hente kona på jobb og så dro vi med en kompis som fortsatt ikke hadde fått nok til Tøckfors Sverige.
Det ble "lovlig" kjøring hele veien, med test av g-krefter så ofte som mulig. Stappa bilen full av mat, 10xBrusbrett osv...
Vel hjemme på Slependen var det fortsatt 131km igjen på "tanken".

Dro til noen andre som villle se bilen og leke litt...

Tar kvelden nå, 80km igjen. Fortsatt kun Schuko som leveres med bilen. Blir nok en del som skal teste i morgen på jobb.
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

Kallagtunet

#164
Gratulerer med ny bil!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA