Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hviket forsikringsselskap velger jeg for min TMS

Startet av Signature #280, tirsdag 13. august 2013, klokken 23:55

« forrige - neste »

ohh

Gratulerer med ny bil!
Var med en kamerat som hentet ut sin i dag også - kjenner det blir lange dager frem til fredag når jeg får min.... :)
Tesla Model S Sig P85+ (solgt)
Tesla Model S 85D (Solgt)
Tesla Model X P90DL (P100DL)
Reservasjon Model 3

Wenche

Tesla Model S Sign. P85+, fra 31. aug. 2013. Model X 90D, Titan, 7 seter, fra 29. sept. 2016

Pilotech

Da har jeg hatt Signature 85, Svart m tan/obesche glossy i egne hender siden kl 1200. En udelt glede, flere venner har allerede prøvd. Interesserte folk hver gang vi stoppet. Alt fungerer perfekt. Firmware 5.0 ble loaded rett før jeg fikk bilen. Mangler de vanlige tingene som er beskrevet før: Kun Schuko støpsel, nett i frunken, ingen vet når app for IoS kommer, vinterdekk kommer senere.

En detalj var at lading ikke fungerte. Symtom: grønt lys på kladd=ok, får ikke åpnet ladeluke med Tesla Mennekes plugg men må gjøre det innenfra, blå lamper for lading tennes ved lukeåpning=ok, men når en stakk pluggen i bilen høres et klikk og man får røde lys istedet for grønne ladelys. På speedometeret sto det at kabel måtte byttes.
Fikk byttet ledning, og problemet ble løst av teknikere online som bekreftet diagnosen og sørget for at kabel kunne hentes hos Tesla. . Imponerende feilsøking og rask og bra problemløsing.
Nå står den og lader med 13a 232v. Det går ulidelig sent. Ca 10-15 km pr time. Dette må regnes som en ren nødløsning.

ebbrey

Gratulerer med biler! Hva har dem sagt om adapterene? Jul?
11/2013 - S85KW Sort/Sort 19" med alt u/barneseter

Pilotech

Ingenting konkret om adaptere. Tror han sa "bør være her i løpet av september".

eledille

#170
Sitat fra: Pilotech på onsdag 21. august 2013, klokken 00:04
Da har jeg hatt Signature 85, Svart m tan/obesche glossy i egne hender siden kl 1200.
Grattis :)
SitatNå står den og lader med 13a 232v. Det går ulidelig sent. Ca 10-15 km pr time. Dette må regnes som en ren nødløsning.
Du planlegger å kjøre 100000 km i året? :P Selv 13 A enfas lader mer enn du kan bruke over tid. Det er på tur du trenger mer, med mindre du har et svært uvanlig kjøremønster :)
Oslo
Think City 2001 siden 2007       :)    Nå med havarert batteri :(
TMS 85 siden september 2013  8)
Nissan Leaf siden februar 2014 :)

Cirion

Forresten, bilen funker fett med app'en på Android. Selv om min DS ikke en gang hadde sett app'en  :o
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

Pilotech

Neida. 100 000 km håper jeg jeg slipper. Men satte fra meg bilen i går kl 2300. Da var det 158km igjen. Indag morges kl 0515 og start på ny arbeidsdag var status 269km. Håper at adaptere kommer snart slik at dobbel fart blir tilgjengelig. Da ville det stått 370 km til disposisjon, altså i øvre enden og ikke nedre av rekkeviddeangst skalaen.

Epleskreller

Sitat fra: eledille på onsdag 21. august 2013, klokken 00:37
Sitat fra: Pilotech på onsdag 21. august 2013, klokken 00:04
Da har jeg hatt Signature 85, Svart m tan/obesche glossy i egne hender siden kl 1200.
Grattis :)
SitatNå står den og lader med 13a 232v. Det går ulidelig sent. Ca 10-15 km pr time. Dette må regnes som en ren nødløsning.
Du planlegger å kjøre 100000 km i året? :P Selv 13 A enfas lader mer enn du kan bruke over tid. Det er på tur du trenger mer, med mindre du har et svært uvanlig kjøremønster :)
Jeg ville hatt litt mere lading om vinteren også. Hvor effektiv laderen er i kulda vet vi vel ikke..
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Cirion

Kjørte kona på jobb i dag, Slependen -> Paleet -> Asker i rushtid = 35min med uten å kjøre gris  :P
Ikke noe trafikk å se i buss/taxi fila. Så vel en 4-5 busser og 2-3 motorsykler. Ikke en eneste elbil!
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

eledille

#175
Pilotech, Epleskreller:

Antar at seks år med Think classic har kurert det meste av rekkeviddeangst jeg hadde. "Bare" 100 km rekkevidde er mer enn jeg noen gang har hatt...

En gang mens man fremdeles trodde at NiCd har godt av å utlades fullstendig kom jeg på at jeg måtte i butikken, hadde 4 % igjen. Jeg vurderte frem og tilbake og kom til at det burde holde. Det gjorde det, men den trengte en liten hvil i siste kneika for å samle krefter :D

En annen gang skulle jeg til Bærums Verk for å hente noe jeg hadde kjøpt på Finn. Var ikke klar over at terrenget er så kupert, og så  begynte det å snø. Jeg kom hjem med ca 7 % igjen da også ved å slå av på farten.

Det blir andre boller med Model S! Men jeg vil også ha adapter asap for å kunne bruke mer robust kontakt enn schuko og for lading på tur. Enig i at det er bra med mer effekt om vinteren.
Oslo
Think City 2001 siden 2007       :)    Nå med havarert batteri :(
TMS 85 siden september 2013  8)
Nissan Leaf siden februar 2014 :)

Cirion

17km pr. time lading hjelper ikke en dritt, når alle på jobben skal med på prøvetur...

Har jo Mennekes Type2 kabel, så i kveld for jeg se om kona er med på en shoppingtur på Strømmen Storsenter.
Spent på hva jeg får av km pr. time der.
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

eledille

#177
Har forståelse for at det blir lite tid til lading de første par ukene...

Venter i intens spenning på resultatet av Type 2-lading! Blir det 10 eller 11 kW?
Oslo
Think City 2001 siden 2007       :)    Nå med havarert batteri :(
TMS 85 siden september 2013  8)
Nissan Leaf siden februar 2014 :)

Signature #280

Sitat fra: Cirion på onsdag 21. august 2013, klokken 06:00
Forresten, bilen funker fett med app'en på Android. Selv om min DS ikke en gang hadde sett app'en  :o

Jeg har klart å laste ned appen til iPaden og det funker glimrende, hvordan klarte du å laste  ned til Android?

Cirion

Sitat fra: Signature #280 på onsdag 21. august 2013, klokken 16:54
Sitat fra: Cirion på onsdag 21. august 2013, klokken 06:00
Forresten, bilen funker fett med app'en på Android. Selv om min DS ikke en gang hadde sett app'en  :o

Jeg har klart å laste ned appen til iPaden og det funker glimrende, hvordan klarte du å laste  ned til Android?
Installer Aptoide først, og finn den der, den er på other stores eller noe.
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA