Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hviket forsikringsselskap velger jeg for min TMS

Startet av Signature #280, tirsdag 13. august 2013, klokken 23:55

« forrige - neste »

eledille

Oslo
Think City 2001 siden 2007       :)    Nå med havarert batteri :(
TMS 85 siden september 2013  8)
Nissan Leaf siden februar 2014 :)

teslaz

P85, Lys Blå, meget fornøyd....
ELiza levert 28/11/13
Model X 13?5

PAM

Våre første timer i vår Tesla har vært helt fantastiske, konemor e ekstatisk, uansett hvor du stopper flokker folk seg rundt bilen:-) Den er et smykke. Fantastiske kjøreegenskaper - Livet e herlig:-)
SIG - 85+, Svart/hvit, 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle, seter bagasje,

Nuvolari

Sitat fra: PAM på fredag 23. august 2013, klokken 06:48
Våre første timer i vår Tesla har vært helt fantastiske, konemor e ekstatisk, uansett hvor du stopper flokker folk seg rundt bilen:-) Den er et smykke. Fantastiske kjøreegenskaper - Livet e herlig:-)

En kompis var i USA i sommer og folk flokker seg fremdeles rundt en tms der borte. Satser på at det varer litt til her og :)
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

Brede

Hadde det vært min så hadde det kjentes litt ut som verdens undergang..
Må vel være mulighet for reduksjon i pris, gratis servicepakke eller lignende i kompensasjon for slikt?
Bilen er jo tross alt ikke "fabrikk-original" når den blir levert, og ved fremtidig bruktbilsalg dukker jo spørsmålet om bilen har vært skadet opp. Ikke at det er noen stor sak, men Tesla bør ta vare på kunder som de har utsatt for slikt.

Nuvolari

Sitat fra: Brede på fredag 23. august 2013, klokken 09:23
Hadde det vært min så hadde det kjentes litt ut som verdens undergang..
Må vel være mulighet for reduksjon i pris, gratis servicepakke eller lignende i kompensasjon for slikt?
Bilen er jo tross alt ikke "fabrikk-original" når den blir levert, og ved fremtidig bruktbilsalg dukker jo spørsmålet om bilen har vært skadet opp. Ikke at det er noen stor sak, men Tesla bør ta vare på kunder som de har utsatt for slikt.

Jeg hadde sagt at jeg rett og slett ikke akseptere det. Jeg skal ha ny bil eller så kansellerer jeg. I tillegg skal du bruke den bilen som du nå får inntil ny foreligger.
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

Lanber

Tviler på du har juridisk grunnlag der Nuvo

Nuvolari

Sitat fra: Lanber på fredag 23. august 2013, klokken 09:37
Tviler på du har juridisk grunnlag der Nuvo

Skal ikke se bort i fra at du har rett i det.
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

fonberg

Sitat fra: BogZog på torsdag 22. august 2013, klokken 19:35


Lån av Model S og Roadster ble blankt avvist, og således er vår weekendtur avlyst :-[




Ble du tilbudt lånebil av Tesla men avviste tilbudet? Eller avviste Tesla ditt ønske om lånebil?
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

BogZog

Sitat fra: fonberg på fredag 23. august 2013, klokken 10:26
Sitat fra: BogZog på torsdag 22. august 2013, klokken 19:35


Lån av Model S og Roadster ble blankt avvist, og således er vår weekendtur avlyst :-[




Ble du tilbudt lånebil av Tesla men avviste tilbudet? Eller avviste Tesla ditt ønske om lånebil?

Avvist fra Tesla da de måtte ha bilene tilgjengelig for visning...
Model S Signature Performance #60
Model X #177
Trøndelag

sven erik

jeg ville først sett hvor skaden er  og er det en liten er det ikke grunn til bekymring  men snakker vi om store skader ville jeg fått alt svart på vitt  og fått helakering  om det er mer en to a 4 ark på en ny bil  skal bilen helakeres for å bli perfekt men en må da å forlange noe penger i tilegg  for det blir ikke hundere  prosent likt i forhold til inni dører og sånt  og jeg ville vist om demonterer de  støtfangre lykter +++ for der det blir skiller  og på en så dyr bil må det være siklig  har selv lakert en del  så få alt på det rene  rette fargen er ikke problem farge koden får de fra fabrikk

fonberg

Sitat fra: BogZog på fredag 23. august 2013, klokken 13:59
Sitat fra: fonberg på fredag 23. august 2013, klokken 10:26
Sitat fra: BogZog på torsdag 22. august 2013, klokken 19:35


Lån av Model S og Roadster ble blankt avvist, og således er vår weekendtur avlyst :-[




Ble du tilbudt lånebil av Tesla men avviste tilbudet? Eller avviste Tesla ditt ønske om lånebil?

Avvist fra Tesla da de måtte ha bilene tilgjengelig for visning...


Ikkje bra av Tesla...
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

BogZog

For det første takk for all sympati som er medelt...etter 3 års ventetid var det ikke særlig hyggelig å få en slik beskjed rett før levering.

Ser imidlertid behov for å nyansere litt etter dagens samtale med Tesla.
Tesla skal ha honnør for at de spiller med åpne kort. Hvorvidt dette skyldes policy eller om det var for kort tid til å utbedre skaden før jeg kom og hentet bilen overlater jeg til meg selv å spekulere i...

Skaden er i seg selv mye mindre omfattende enn hva jeg fikk inntrykk av fra første samtale med Tesla. Det er snakk om en mindre ripe og det er ikke aktuelt med omlakkering av hele bakluken. Kun et svært lite område.
Mitt forslag om en B-punch, hvor jeg får utlevert bilen og hvor de monterer ny bakluke når denne kommer fra fabrikk, ble avvist med begrunnelse om at man da ville risikere vesentlig mer forskjell i fargenyanse enn det som Tesla har bestemt skal gjennomføres. Jeg tviler på dette, og ville nok foretrukket min løsning da man tross alt vil ha originallakk i det man henter en ny bil ut fra butikken. Ser ikke ut til å komme noen vei med dette. Er imidlertid i kontakt med NAF sine advokater om saken...

Bilen skal være klar til overlevering mandag...påfølgende lakkbehandling er utsatt da man bør avvente noen uker til ny lakk har fått luftet seg.
Model S Signature Performance #60
Model X #177
Trøndelag

Jimpec

Sitat fra: BogZog på fredag 23. august 2013, klokken 14:58
For det første takk for all sympati som er medelt...etter 3 års ventetid var det ikke særlig hyggelig å få en slik beskjed rett før levering.

Ser imidlertid behov for å nyansere litt etter dagens samtale med Tesla.
Tesla skal ha honnør for at de spiller med åpne kort. Hvorvidt dette skyldes policy eller om det var for kort tid til å utbedre skaden før jeg kom og hentet bilen overlater jeg til meg selv å spekulere i...

Skaden er i seg selv mye mindre omfattende enn hva jeg fikk inntrykk av fra første samtale med Tesla. Det er snakk om en mindre ripe og det er ikke aktuelt med omlakkering av hele bakluken. Kun et svært lite område.
Mitt forslag om en B-punch, hvor jeg får utlevert bilen og hvor de monterer ny bakluke når denne kommer fra fabrikk, ble avvist med begrunnelse om at man da ville risikere vesentlig mer forskjell i fargenyanse enn det som Tesla har bestemt skal gjennomføres. Jeg tviler på dette, og ville nok foretrukket min løsning da man tross alt vil ha originallakk i det man henter en ny bil ut fra butikken. Ser ikke ut til å komme noen vei med dette. Er imidlertid i kontakt med NAF sine advokater om saken...

Bilen skal være klar til overlevering mandag...påfølgende lakkbehandling er utsatt da man bør avvente noen uker til ny lakk har fått luftet seg.

Jeg vet ikke om du har sett dette selv - men om jeg var deg hadde jeg nesten krevd å få se skaden selv, slik at du kan vurdere jobben som er gjort i ettertid på en bedre måte.

Kjedelig sak da. Samtidig må man kanskje ta en viss høyde for at noen av de mange bilene får noen skrammer under transport. Hadde de ikke hatt en stram timeplan for utlevering hadde du nok mest sannsynlig ikke fått vite noen ting.
2015 Model S P85D
X - 2013 Model S P85+

Zneip

Dette skjer oftere enn man tror hos alle bilforhandlere.  Kjedelig - men ikke dramatisk etter min mening. Som flere her påpeker - hadde Tesla hatt bedre tid hadde du aldri fått vite om denne transportskaden en gang.


P3273, S85, Perlehvit, 19", Tech, Luft, Lyd, Lys, Park, Antifrysepakke, Hatteholder. VIN: *13877
Nord Trøndelag | X90D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA