Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Levering vs Årsmodell

Startet av Kallagtunet, tirsdag 05. november 2013, klokken 22:40

« forrige - neste »

BMW850

Det visste jeg faktisk ikke. Kan hende den sto i posisjon I.
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

morpheos

Opplever dunke/klunkelyd fra forstillingen (litt sånn lett klu-klunk) når jeg kjører i små humper eller over fartsdumper. Mistenker at det er noen foringer eller endeledd som er slitne, i alle fall høres det tilsvarende ut som når det har vært denslags på fossilbilen tidligere. Noen med erfaringer med dette, og er det normalt på en bil som har gått 55'k? Dekkes det av serviceavtale/garanti? Ser at det er noen som har nevnt endeledd spesifikt i den forbindelse tidligere, men noen med erfaring på at de faktisk bytter det? Har time neste uke.

fonberg

Sitat fra: morpheos på tirsdag 21. juni 2016, klokken 08:26
Opplever dunke/klunkelyd fra forstillingen (litt sånn lett klu-klunk) når jeg kjører i små humper eller over fartsdumper. Mistenker at det er noen foringer eller endeledd som er slitne, i alle fall høres det tilsvarende ut som når det har vært denslags på fossilbilen tidligere. Noen med erfaringer med dette, og er det normalt på en bil som har gått 55'k? Dekkes det av serviceavtale/garanti? Ser at det er noen som har nevnt endeledd spesifikt i den forbindelse tidligere, men noen med erfaring på at de faktisk bytter det? Har time neste uke.

Jeg har to ganger fått byttet deler i forstilling på garanti, siste gang var ifm. 40k service (km-stand på bilen var da  65 kkm). Her er teksten til det servicepunktet, på sedvanlig herlig engelsk-norsk miks:

---
Concern: Noise when driving.

Play in front rear suspension arms.

Found during annual Service.

Corrections: Front Suspension & Hubs General Diagnosis

Kontrollert hjuloppheng, funnet slakke i begge front bakre bærearm foran.

Corrections: Rear Control Arms - Front - Lower - LH/RH

Skiftet begge bakre nedre bærearmer foran.

Prøvekjørt og funnet i orden.
---
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

morpheos


rmr

Jeg har fått en knirkelyd/ulyd i rattet når jeg vrir på rattet. Ulyden er der når man kjører , men også når man beveger rattet når bilen står i ro. Virker som om det er i "belgen" rundt rattstammen.

Mener jeg har lest ett eller annet sted om noen som hadde lignende men finner det ikke igjen ved søk.

Noen som har samme eller tips til hva det kan være?
S85D - solgt juni -17
S75D - utlevert 31/07-17

vnm

Sitat fra: rmr på lørdag 25. juni 2016, klokken 11:29
Jeg har fått en knirkelyd/ulyd i rattet når jeg vrir på rattet. Ulyden er der når man kjører , men også når man beveger rattet når bilen står i ro. Virker som om det er i "belgen" rundt rattstammen.

Mener jeg har lest ett eller annet sted om noen som hadde lignende men finner det ikke igjen ved søk.

Noen som har samme eller tips til hva det kan være?
Jeg har hatt det samme. Vet ikke hva det var, men Tesla fikset det. Bare ta kontakt.
2017 P100D med alt utenom FSD, Midnight Silver, 21" grå, sort/sort/karbonfiber.

For salg: 2016 P90DL med alt, Titatium, 21" grå, sort tak, sort NG og karbonfiber.
Solgt: S90D (okt 2015)

Stig O

Hvorfor er ikke Tesla med i denne undersøkelsen, som går på antall feil de tre første månedene av ny bil?
http://www.bilnorge.no/artikkel.php?aid=46255
Odda Hardanger


P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Bilder
Instagram / stigtronvold

rmr

Sitat fra: vnm på søndag 26. juni 2016, klokken 11:18
Sitat fra: rmr på lørdag 25. juni 2016, klokken 11:29
Jeg har fått en knirkelyd/ulyd i rattet når jeg vrir på rattet. Ulyden er der når man kjører , men også når man beveger rattet når bilen står i ro. Virker som om det er i "belgen" rundt rattstammen.

Mener jeg har lest ett eller annet sted om noen som hadde lignende men finner det ikke igjen ved søk.

Noen som har samme eller tips til hva det kan være?
Jeg har hatt det samme. Vet ikke hva det var, men Tesla fikset det. Bare ta kontakt.

Flott , da er det ikke bare meg som surrer , hehe
S85D - solgt juni -17
S75D - utlevert 31/07-17

Bjørn

Er det noen som har prøvd å få garanti reparasjoner etter passerte 100.000km...? dem sier jo 5 år, eller 100k. km.
Ser bort fra D.U. eller batteri ting, da disse har 8 år og ubegrenset km..
Men en eller flere av de små og store tingene som er gjengangere på disse bilene..

Muffinman


Bjørn


Muffinman

Garanti må gi bedre betingelser enn regelverket, hvis ikke er det ikke lov å kalle det garanti. Garantien kan heller ikke gi dårligere betingelser enn lovverket. Og reklamasjonsretten er fem år hvis gjenstanden er ment å vare lenger enn to år. Det er imidlertid ikke det samme som at alle reklamasjoner blir akseptert :)

lunitiks

Sitat fra: Muffinman på søndag 26. juni 2016, klokken 21:00
Det er imidlertid ikke det samme som at alle reklamasjoner blir akseptert :)

Stemmer. De fleste blir håndtert slik

2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Diravi

Sitat fra: rmr på lørdag 25. juni 2016, klokken 11:29
Jeg har fått en knirkelyd/ulyd i rattet når jeg vrir på rattet. Ulyden er der når man kjører , men også når man beveger rattet når bilen står i ro. Virker som om det er i "belgen" rundt rattstammen.

Mener jeg har lest ett eller annet sted om noen som hadde lignende men finner det ikke igjen ved søk.

Noen som har samme eller tips til hva det kan være?

Nøyaktig hva slags knirkelyd er det? Jeg hører en ganske rumlete/skranglete lyd fra rattstammen når bilen selvparkerer og legger rattet over fra side til side, men ikke ellers. Strengt tatt ikke et knirk. Har bare gått ut fra at dette er presisjonsnivået på 100 % fungerende bil.
2016 Model S70 D - (pre-Facelift) Bestilt Model Y Long Range.

Duver i tillegg rundt i en 1972 Citroën DS og en 1976 CX Prestige, blant annet.

lunitiks

Hva f... er feil med bilen min?!

For det første virker ikke >>-knappene på rattet slik at jeg får skiftet sang.

For det andre er plutselig Display Brightness-autoen begynt å fuske, bl.a. slik at bilen ikke tilbakefører lysstyrke når jeg kommer ut av en tunell.

CRAP!

Og JA, selvfølgelig har jeg prøvd å holde inne hjulene til det svartner i 17''-eren. To ganger. No functiona
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA