Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Levering vs Årsmodell

Startet av Kallagtunet, tirsdag 05. november 2013, klokken 22:40

« forrige - neste »

Kallagtunet

Dette er tråden der en kan dele feil og mangler på DIN bil. Dvs ikke naboens, noen du kjenner eller feil noe du har lest om på ett utenlandsk forum eller i Dagbladets debatter ;).

Meld gjerne inn feil på din bil selv om den allerede er på listen så får vi indikasjon om det er mer enn ett enkeltilfelle.

Fint også om dere rapporterer inn når feilen du har meldt inn er blitt rettet opp av Tesla og hvis du vil hvordan den opplevelsen var, dvs kjapt og uten diskusjon eller kjapt og etter mye diskusjon.


Feilene og manglene som blir rapportert inn her på forumet blir sporadisk lagt inn i listen i post nummer 2 i denne tråden. Denne listen har en lang og sikkert noens øyne mørk historie fra denne gamle feil og mangler tråden som nå er lukket (Link) . I den tråden finnes i mellom mye «intens diskusjon» de fleste av originalpostene som er grunnlaget for de først registrerte punktene på listen.

Har du konstruktive og KONKRETE innspill til hvordan listen som jeg vedlikeholder her kan bli bedre (og som samtidig ikke krever mye vedlikeholdsarbeid) så gjøres det helst i denne tråden: Link

Kallagtunet

#1
Liste oppdatert 31.12.13, lagt til nye innmeldte feil samt oppdatert og fjernet feil som er fikset

Disclaimer: Denne listen baserer seg på feil meldt av eiere av Tesla som er aktive på dette forumet smått og stort, ufiltrert. Mange av feilene og mangelen som er på listen er små og bagatellmessige for noen men kanskje viktige for andre, dvs det er opp til den som leser å vurdere hva som er «skitt og hva som er kanel» akkurat for deg. Denne listen gir ikke og vil aldri kunne noe bilde av frekvens av de enkelte feilene eller total feilraten på Tesla Model S!

Selv om listen kan virke lang så er det IKKE mange misfornøyde Tesla eiere her inne (de fleste er vel mer eller mindre euforiske over nybilen og det er jo bra for oss som fortsatt venter på bil) det er mange tråder der det er muligheten til å gi utrykk for dette og det kan også gjøres gjennom ett terningkast på totalopplevelsen av livet som ny Tesla eier i denne tråden: (Link) for en diskusjon om hvor fornøyde eller ei eiere er så se her: (Link)

Oppfordrer de som opplever feil også å logge dem i denne tråden:( Link) Slik at en kan se om det er en gjenganger eller ei (og nei resultatene fra denne undersøkelsen har ingen statistisk signifikans men kan gi en viss indikasjon).

Husk at hvis du opplever feil så hjelper det ikke å melde fra her på forumet... Skal du få problemet løst så må en ta kontakt med Tesla ;D Det lønner seg for det virker (heldigvis) som Tesla som oftest er responssive og gjør sitt absolutt ytterste for å hjelpe uheldige eiere. Det virker likevel som de som sokner til Tesla i Oslo som ikke er like happy med oppfølgingen som de som sokner til Trondheim, Bergen og Stavanger, men vil tro at trøkket i Oslo med så mange utleverte biler er mye høyere. Avstemming om service her:  (Link)

Hvis listen irriterer deg anbefaler jeg deg å slutte å lese NÅ!!!:D

Nye punkter siden sist oppdatering i bold.

Tesla i Norge har fortsatt ett STORT forbedringsbehov på er kommunikasjon til sine kunder, det gjelder alt fra at man faktisk svarer på henvendelser fra kunder, gir presise svar, ikke kommer med mer eller mindre hvite eller svarte løgner og slutter med å si at dette er løst om 2 uker.... (begrepet "2 Tesla uker" bør være pinlig for Tesla (Mye bedre å si att man ikke vet hvis det er tilfellet.)) Se separate tråd om saken: (Link)

Alvorlige feil (som gir driftsforstyrrelser)

Det rapporteres fortsatt om feilmeldinger knyttet til lading og som følge av det biler ikke lar seg starte på grunn av 12V relaterte problem (Dvs problemet IKKE løst for alle selv med siste utgave software 5.8. ). Løst ekstra batteri, booster eller lader koblet til terminalene bak nosecone er en nødfix(Link). Fortsatt opplever også eiere å komme til biler med åpne vinduer med de alvorlige konsekvensene det kan få for interiøret i norsk vinterklima. . Mange opplever også problemer med å få ladet bilen når det er kaldt: (Link). Avstemming for å se hvor utbredt problemene er her: (Link). [/b] og her (Link).  Se trådene for Sudden death (Link) og Deep sleep (Link). Tomt for strøm på 12 volt ... (Link) for mer info om disse problemene. Det går også rykter om at Tesla holder på å utvikle en ny UMC som virker som er hovedsynderen til problemene med lading.

Videre er det rapportert om to (hvis jeg ikke husker feil) biler med feil som har medført behov for skift av hovedbatteripakke. (Link)

Det er også rapportert inn EN bil som der en har skiftet drivverk dvs motor og gir (årsak til ikke klarlagt) (Link)

Mekaniske/Tekniske feil

- Instrumentskjermer i bil går i sort, lar seg ikke starte, tar ikke lading men klimaanlegg går og trekker på hovedbatteriet.
- Feil med elektrisk bakluke
- Diverse UMCer som slutter å virke av forskjellige årsaker (Indikasjon på at den ikke liker fukt så godt, ryktene sier at nydesignet UMC er på vei)
- Problemer med å få bil til å registere FOB (med nye batterier i FOB)

- Bilen drar til venstre ved pådrag og tilbake til høyre ved regen. (Løst. Demper bak ble etterstrammet).
- Feilmeiding "Air Suspension Failure/Fault".
- Vibrasjon i bilen som merkes i 50-60.
- Høyderegulering har sluttet å virke et par ganger. Står og jobber, men bilen endrer ikke bakkeklaring
- Park sensorene og varsler farer som ikke er der
- Park sensor gir ikke alarm når den skal (som medførte skade på fanger bak)
- Får ikke ladet bilen hjemme (sikring går) etter at en har montert inn dobbeltlader.
- 1 diode i venstre LED lyslist var død (Link)
- 2 dype riper i glasset i førerdøren (Link)
- Bilen dør under kjøring (Mulig brukerfeil men ikke avkreftet) (Link)
- Hanskeromslokket ville ikke låse, fisket frem en låsepinne som hadde gått for langt inn i dekselet
- Dørhåndtaket på førerdøra er helt stuck i 'inn' posisjon
- Feilmeldingen Wehicle Coolant is Low (Ikke tegn på lekkasje)
- Luftfjæring på venstre bak hadde en tendens til å sige ned ved parkering.
- Kraftig lyd ved rattutslag når jeg rygger
- Forferdelig knakelyd ved fullt ratt-utslag
- Div problemer med Pano tak: Dårlig/skade på tetningslist panoramatak, løs, dårlig montert tetningslist panoramatak, støy fra panorama tak i høy hastighet (dette er det service-bulletin på så dette blir fikset på tidlige biler og helt sikkert ikke ett problem på de sist leverte bilene (Link))
- Vinduer senker seg ikke raskt nok så vinduet slår oppi/henger i listen over vinduet når døren åpnes (Fikses hos Tesla servisesenter med en enkel justering).
- Termostat i aircondition fungerer ikke (får ikke varme i bil)
- "Auto-presenting dor handles" fungerer ikke (Resette skjerm kan hjelpe) (Mulig brukerfeil, bilen går i dvale og håndtak kommer ikke automatisk ut hvis det har stått ubrukt over ett døgn).
- Manglende innfelling av dørhåndtak
- Bilen er skjev pga dårlig/feiljustert luftfjæring
- Slaglyd /dunk i drivverk når en går fra lett pådrag til regenerering
- Dugg i diverse lys (kurvelys, ryggelys, Blinklys, frontlykter)
- Dørhåndtak på høyre fremdør går for langt ut, slik at døren åpner seg når håndtaket går ut (trolig løst på nye biler da det er oppdatert mekanisme på dørhandtak).
- Bil vil ikke lade ved hurtiglader
- Får ikke åpnet venstre bakdør fra innsiden
- During ved igangsetting
- Diode i hovedbatteripakke feilet, bil ikke kjørbar, nytt hovedbatteri monteres,
- Ladeluke åpner ikke når en trykker på knapp ladekabel
- Problem med å løse ut ladekabel fra bil
- Forhjulene skraper mot innerskjermen ved full sving
- Vibrasjon over 6 km/t
- Bil levert uten den ekstra defrost ventil frontrute (dette er vel helt klart ett enkeltilfelle, og nå fikset av Tesla) Link
- Bil lar seg ikke starte eller åpne pga tomt 12V batteri
- Dørhåndtak trekker seg ikke inn
- Ulyd vibrasjoner i bremser
- Vanninntrengning bakluke
- Vanninntrenging i tak
- Dårlig mottaksforhold FM
- Lader som slutter å virke
- Defekt ladekabel
- Ladekabel som er følsom for hvilken vei Shuko støbsel plugges
- Problemer med å få garasjeport funksjon homelink til å fungere, virker bare en stund..
- Bil åpner alle vinduer av seg selv mens den er parkert
- Navigasjon på ville veier (dvs anviser at bilen kjører ett annet sted enn den er)
- Risting fra drivverk når en gir full gass (i over 100kmh)
- Ulyder i høyttalere
- Hanskerom lar seg ikke åpne
- Problemer med å åpne ladeport
- Dører som åpner seg når bil blir satt i P
- Problemer med å få bilen til å lade på Supercharger.
- (Mindre) Vibrasjoner i torpedovegg passasjerside foran ved akselerasjon.

Kosmetiske feil

- Bremseklossene henger seg veldig ofte på etter parkering (over natta)
- Alcantaren over framdørene ikke var skikkelig bak dørpakningene

- Kald vindtrekk fra trekanten lengst fram i sidevinduet
- Parallelle riper glass i framkant av førervinduet (Noe inni døra som tar borti?)
- Høy hvinelyd/skrikelyd under fullt gasspådrag (Noen biler utvikler dette etter hvert, Tesla sier at dette er normalt)
- Problemer med at GSM-støy fra mobilen slår inn på lydanleggget på bilen når den ligger under skjermen. (Link)
- Lite område over førerdøren hvor alcantaraen ikke er sikkelig festet/limt - dette er like ved dørpakningen. (Link)
- Liten bit skinn som stikker ut fra rattet i en søm.(Link)
- Mikroskopiske dråper vann inn i forkant av sidevinduene foran når jeg kjørte bilen i børsteløs vask (Link)
- Nesten ikke synlig bulk på kromlisten på bakdøren, like bak fordøra (Link)
- Bil med fordører på bil markant annen nyanse på gråfarge enn resten av bilen levert ut til kunde. (bilen hadde også med riper på panser og 30 mil på kilometer telleren). (Link) Tesla gjorde det eneste fornuftige å gir kunde ny bil og han får bruke bilen utlevert i mellomtiden (Link)
- Grå skumgummilist som er limt rundt innertaket løsner, det er den som går rundt åpningen til glasset
- Løse tetningslister rundt bakdørene (dvs løse nede ved terskelen - har sett denne feilen som gjenganger fra USA)
- Løs interiørdel i frunken, rett over det lille rommet.
- Løs krom rundt bakerste siderute
- Lakken sprukket opp nede rundt begge bakre monteringshullene for takboks
- Plastskjørt som er skjevt/feilmontert ved venstre bakhjul slik at vann renner inn i skjørtet
- Dekslene til festene av takrails er av slett kvalitet, plast... knekker veldig lett ved åpning i minusgrader
- Førerdøra subbet nedi kromlista på undersiden.-
- Panser litt skjevt justert
- Dørpakning på førerdør "dekker" ikke over taktrekk 100%, forskyver seg litt.
- Stoffveggen over bassen i bagasjerommet (ved siden av der det er åpning) er løs.
- Kan se innsiden av karosseriet i et hull på hver side i veggen i bagasjerommet (Ikke en feil men skal visst være sånn.)
- Gnisseskade lakk skjerm i hjulbue
- Bakluke skjevt montert ligger helt ned mot støtfangeren - Medført slitespor i lakken på støtfangeren
- Løst skinn rundt nakkestøtte
- Diverse stygge skjøter/tilpasninger i karosseri
- Dårlig monterte/tilpasninger av crome lister (Service Bulletin i alle fall på en list som byttes ut for bedre tilpasning (Link)
- Limrester fra montering av interiørpaneler
- Dårlig feste skinn A stolpe

Software bugs

- Bil henger i very high fikk den ikke ned med å trykke på sjerm.
- Må ofte sette bilen i Drive flere ganger før den virkelig går i Drive
- Den nye featuren som kom med software 5.8 «Hill Start Assist» virker kun 15- 20 minutter etter start.
- DAB skifter kanal random eller hopper i spor på musikk lagret på USB. Når dette skjer så skjer som oftest dette i tillegg: Navigasjonskart henger ett lite tiendelssekund når det scroller på 17' skjerm, Varsellys for airbag lyser 2/3 sekunder på den lille skjermen foran fører, Energimåler på 17' skjerm skifter fra average til instant, Stemningslys i dører blinker ett litte tiendels sekund

- Fikk følgende feil meldinger i ca. 120km/t: Car is off, Regen is disabled, ABS(?) is disabled, ESP is disabled, Turn over, contact Tesla Service, Skjermen ble etterhvert svart og musikk, klima etc stoppet.  Brems, gass og lys fungerte hele tiden. Bil slått av i fem minutter(i samråd med Tesla telefon support) startet så normalt etter dette.
- Alarmen gikk når passasjer åpnet en dør uten at fører satt i bilen. Nøkkelen var inne i bilen. Muligens en "feature"?
- Airbag-varsellampe blinker sporadisk (Se også punkt DAB radio/USB stik skifter kanal/spor sporadisk)
- Key not Detected feilmeding. Hvis du får den så er det mest sannsynlig lavt strømnivå på nøkkel (kan tømmes ganske kjapt hvis den er lagret lenge i rekkevidde til bilen, enkelt å bytte batteri selv) (Link)
- Charge cable problem"-message når bilen er ferdigladet. (Link)
- Ladehastighet etter Software oppdatering 5.6 er redusert til 13 amp i 400v trefas og 26A fra type 2 stasjon, ikke info fra Tesla i release note skjedd eller hvorfor dette er gjort (Skal være fikset i FW. v5.6 (1.45.45) få bilen oppdatert hos Tesla.(Link))
- Skjermen låser seg i ca. 60 sekunder og melding "Passenger airbag on" kommer opp i dash-displayet sporadisk under kjøring.
- Holder du "taket" på nøkkelen inne i 4 sec så åpner alle vinduene seg (Link). (Ikke en feil men en «feature» med potensiale for STORE negative konsekvenser så vær OBS hvis du går med nøkkelen i lommen og bilen er innen rekkevidden til nøkkelen (som er stor...) 
- Lader ikke når Schuko-kontakt står den ene veien.
- Henger og står veldig lenge timer på "preparing to charge".
- Steg-for-steg navigasjonen hadde en tendens til å låse seg. Ikke rapporter om dette på software oppdatering etter 5.6.
- Dashbordet har resatt seg når jeg setter meg inn.  Får teslalogo og boot.  Første gangen fikk jeg ikke tilbake tripptellerne på høyre side
- Bilbeltealarm begynner å pipe i park.
- Diverse (meget høye) skurre lyder fra høyttalere fra alle lydkilder dvs radio, telefon, ringetone, blinklys lyd.
- Cheduled charging fungerer ikke, gir feilmelding om feil på ladekabel.
- Parkeringssensor foran slår seg av når en rygger (feature ikke feil men håper at det kommer en oppdatering som endrer featuren)
- Radio muter ikke når parkeringssensorer er aktive (Feature ikke feil, men håper at det kommer en oppdatering som endrer featuren)
- Feilmelding lav spenning 12v
- Feilmelding dekktrykk (ikke mange rapporter om det lengre)
- 3G slutter å virke
- Autodimming skjerm fungerer ikke eller fungerer dårlig
- Mangler Æ, Ø, Å på tastatur skjerm (Feature ikke feil, men håper at det kommer en oppdatering som der en får det inn)
- Skjerm låser seg og må resettes (vanlig men «ufarlig» bug.)

Leverings/klargjørings feil

- Bil med 300km på telleren vel levering, normalt er mindre enn 50km (denne sak løst bilen hadde også andre problemer og eier får ny bil) (Link). 
- Bulk ved fotpanel i dørkarm
- Ripe på felger
- Ripe i skinn på baksete
- Dårlig utbedret transportskade på en dør.
- 'Justering' av skjevt montert bakdør hadde resultert i at hele nedkanten av døra hadde fått seg et par knekker i platene 
- Flere store riper/dype hakk på ene sidespeilet (transportskade ikke fikset før utlevering)
- Ratt feiljustert, når bilen kjører rett frem er ikke ratt i midtstillng
- Skitne fingmerker i Alcantara ved soltak+paneler
- Pletter med ukjent lett oliert substans overalt i interiøret på ratt, skjerm, dashbord, dørsider, paneler
- Detailing riper i lakk
- Ripe innside dørkarm

Tilbehør/utstyr som ikke var/er tilgjengelig ved levering av bil

- Adapter blått 32 A 1 fas, Tesla melder om levering Q1 2014. Her har en del fått dette allerede i desember 13
- Adapter rødt 16A 400V trefase.  Meldinger om at de kommer i Q1 2014. Noen få har allerede fått.

Kallagtunet

#2
Reservert.

arv

Ladekabel stoppet og fungere etter 3 dager. Får melding om at den ikke står langt nok inn. Lader i 10 min. så er det stopp. Skal ned til Tesla i dag. IPAD og kontakt med bilen fungerer.
ARV
Kjørt Think 2000 mod  133 000 km Byttet til Think 2008 Kjørte den 33 000 Km. Har nå Think 2011 m klima. Har nå kjørt min 2011 Think 60000 km siden 30 mars. Det nye stereoanlegget er helt topp!HarTMS85 som nå er byttet i en Tesla M3har nå bare to Elbiler.

Oreo

Skjermen min frøs helt opp torsdag, med melding om "service needed". Husket tilfeldigvis på at det skulle gå an å reboote ved å holde scroll hjulene nede i 3-5 sekund. Skjermen ble helt svart og etter ca et minutt virket alt som vanlig igjen. Det gikk an å kjøre, men jeg lot være og ventet til alt oppe igjen.


Sent from a mobile device
Sør-Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13
Tesla Model X, 100D 17.12.2017

arv

Kjørt Think 2000 mod  133 000 km Byttet til Think 2008 Kjørte den 33 000 Km. Har nå Think 2011 m klima. Har nå kjørt min 2011 Think 60000 km siden 30 mars. Det nye stereoanlegget er helt topp!HarTMS85 som nå er byttet i en Tesla M3har nå bare to Elbiler.

Lacaixxa

Har opplevd følgende ved to anledninger, rygget rolig bakover i creep mode før parkbremsen plutselig slo inn. Fikk 200 i puls første gangen da jeg antok at det skyldtes en usynlig vegg....

Noen som har opplevd tilsvarende?
2013 Model S P85 (solgt)
2017 Model S 90d
2016 e-golf
2019 Model 3 bestilt

Celter

Porsche Taycan Turbo (Bestilt)
Tesla P85D  (Solgt)
Tesla P85+ (Solgt)

Lacaixxa

2013 Model S P85 (solgt)
2017 Model S 90d
2016 e-golf
2019 Model 3 bestilt

Muffinman

#9
Har ikke fått finstudert min bil enda, men har problemer med at GSM-støy fra mobilen slår inn på lydanleggget på bilen. Har også funnet et lite område over førerdøren hvor alcantaraen ikke er sikkelig festet/limt - dette er like ved dørpakningen. Og så er det en liten bit skinn som stikker ut fra rattet i en søm. Sikkert trygt å fjerne, søm og alt rundt ser bra ut. Det kom også noen mikroskopiske dråper vann inn i forkant av sidevinduene foran når jeg kjørte bilen i børsteløs vask, 100% tett for øvrig. Ellers ser det greit ut så langt, men man oppdager garantert småtterier etterhvert. Fornøyd med bilen, men kvalitetskontrollen er tydeligvis ikke 100% enda. Eksteriørmessig ser bilen bra ut, med unntak av en nesten ikke synlig bulk på kromlisten på bakdøren, like bak fordøra. Sikkert denne karen som har vært litt for ivrig med hammeren når lista skulle justeres :   :-D

Philip Marlowe

 ;D Ja, jeg får håpe de gjør det på en annen måte med TMS i dag. Selv om ventetiden er lang, så slipper vi å vente i 13 år slik som østeuropeere måtte på sin Trabant.
Model 3, hvit, dobbelmotor, langrekker. Fikk bil 6.4.19. EV65xxx.
Model S85, rød. Fikk bil 27.3.14. Solgt 6.4.19.

Øyvind.h


Forrige mandag døde plutselig UMC``en. Fikk ny torsdag forrige uke, og Tesla hadde bilen stående til lading hos seg hele dagen for å se at alt fungerte slik det skulle (knall service!).
Dessverre har det vist seg at den nye UMC``en er svært upålitelig. I løpet av en snau uke har jeg ved flere anledninger hatt problemer med å få bilen til å starte å lade. I tillegg har knappen for å åpne ladeluken fungert svært dårlig. Må typisk trykke 3-4-5 ganger før luken åpner seg, i motsetning til den gamle UMC``en som åpnet ladeluken umiddelbart alltid! Satte bilen på range mode i går kveld slik at den ville være på rundt 98% SOC ved avreise i dag. Skal på tur i ettermiddag, men laderen hadde stoppet etter en times tid i går kveld. Resultatet er at bilen ved avreise i ettermiddag vil ha rundt 300 rated km, og jeg skal kjøre rundt 250km i 100-sone (ja det går sikkert om jeg kjører pent, men liker ikke at problemer med bilen tvinger meg til dette!).
Inspira ved Sarpsborg blir sikkerhetsnettet, men bilen får ikke ettermontert dobbeltladeren før på torsdag denne uken! Ved Svinesund er det et rødt stikk hos Ishavsveien, men jeg har heller ikke rødt adapter......

Nå får jeg kjenne litt på den irritasjonen andre har uttrykt pga manglende leveranser og ladetrøbbel. Grrrrr!
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

tk74

Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 05. november 2013, klokken 08:04

Forrige mandag døde plutselig UMC``en. Fikk ny torsdag forrige uke, og Tesla hadde bilen stående til lading hos seg hele dagen for å se at alt fungerte slik det skulle (knall service!).
Dessverre har det vist seg at den nye UMC``en er svært upålitelig. I løpet av en snau uke har jeg ved flere anledninger hatt problemer med å få bilen til å starte å lade. I tillegg har knappen for å åpne ladeluken fungert svært dårlig. Må typisk trykke 3-4-5 ganger før luken åpner seg, i motsetning til den gamle UMC``en som åpnet ladeluken umiddelbart alltid! Satte bilen på range mode i går kveld slik at den ville være på rundt 98% SOC ved avreise i dag. Skal på tur i ettermiddag, men laderen hadde stoppet etter en times tid i går kveld. Resultatet er at bilen ved avreise i ettermiddag vil ha rundt 300 rated km, og jeg skal kjøre rundt 250km i 100-sone (ja det går sikkert om jeg kjører pent, men liker ikke at problemer med bilen tvinger meg til dette!).
Inspira ved Sarpsborg blir sikkerhetsnettet, men bilen får ikke ettermontert dobbeltladeren før på torsdag denne uken! Ved Svinesund er det et rødt stikk hos Ishavsveien, men jeg har heller ikke rødt adapter......

Nå får jeg kjenne litt på den irritasjonen andre har uttrykt pga manglende leveranser og ladetrøbbel. Grrrrr!

Hvis det hjelper deg noe. Kan du gjerne lade hos meg med 11KW (22KW)
Adresse:
Skuiveien 40,
1339 Vøyenenga
Bærum

Hilsen Terje
Bestilt Tesla Model X 90D 08.09.2016
Utlevering: 13.12.2016

Dual Motor All Wheel Drive
Pearl White Multi-Coat Paint
20" Silver Wheels (Vinterhjul)
Black Leather Seats
Dark Ash Wood décor
Black Headliner
Six Seat Interior
Supercharger Enabled
Enhanced Autopilot
Full Self-Driving Capability
High Amperage Charger Upgrade
Smart Air Suspension
Premium Interior Package
Ultra High Fidelity Sound
Subzero Weather Package
Security Package
Tow Package

Tesla Model S P85+ Solgt 30.11.2016
Bestilt: 31.12.2012
Betalt depositum: 07.01.2013
Faktura nummer: 463 8 mai 2013
#2406 Tesla Model S

Øyvind.h

Sitat fra: tk74 på tirsdag 05. november 2013, klokken 10:56
Hvis det hjelper deg noe. Kan du gjerne lade hos meg med 11KW (22KW)
Adresse:
Skuiveien 40,
1339 Vøyenenga
Bærum

Hilsen Terje
Takk for tilbudet! Slike uoffisielle vennetjenester på forumet kan utgjøre make or break frem til vi får skikkelig lade-infrastruktur på plass!

Kjører ikke forbi Vøyenenga (skal til Sverige), og i Særp er det jo 22kW punkter som kunne vært redningen, men jeg får ikke dobbeltladeren før på torsdag! (Særp blir fortsatt redningen, men med halvert ladehastighet på bare 11kW!)
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Havebigfun

Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 05. november 2013, klokken 14:15
...ikke forbi Vøyenenga (skal til Sverige), og i Særp er det jo 22kW punkter som kunne vært redningen, men jeg får ikke dobbeltladeren før på torsdag! (Særp blir fortsatt redningen, men med halvert ladehastighet på bare 11kW!)
Med begrensningen til 26A blir det nærmere 8kW enn 11kW- når man ikke trenger så mye er det ikke så nøye- når batteriet er tomt er det værre...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA