Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Levering vs Årsmodell

Startet av Kallagtunet, tirsdag 05. november 2013, klokken 22:40

« forrige - neste »

jazzwheel

Sitat fra: Cookie Monster på tirsdag 26. april 2016, klokken 14:04
Er nok feiljustert. Ikke slik på min, men bruker de nesten aldri, siden alt som er bevegelig på bilen er jeg redd for å bruke så det ikke faller av ;D

Får ikke polert det bort heller siden da blir det blankt. Men får i det minste bort ripene da.

Hadde en passasjer som dro ned solskjermen på sin side her om dagen, da spruta det plastikkdeler. Lenge siden jeg har bygd Lego, men fant alle delene og fikk montert klipsa og deksler på igjen..

Muffinman

Hengsler til lokk på sminkespeilene i solskjermene knakk på min 2013. Begge solskjermene ble byttet til forbedret utgave, lik den som leveres på nyere biler. En morsom bieffekt av dette er at siden de nye er litt større passer ikke utsparingen i taket helt bra. Er slik på nybiler også. Man ser det ikke hvis man ikke prøver heldigvis.

Powerflux

Japan Leaf, levert juni 2013.
137000 km. 1 bar forsvunnet.
Tesla S70D Facelift, levert juni 2016.
52000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
13000 km.


lunitiks

Sitat fra: Muffinman på tirsdag 26. april 2016, klokken 13:50
Nesten ny bil, riper i karbondekoren etter armlenene. Flere som har dette? 2013-modellen vår er helt fin her.


Schmertz. Jeg har pianosvart og en pute som falt av (løse skruer) kort tid etter levering. Som følge av dette får jeg merker i lakken, men det blir ikke permanente riper slik som du beskriver det. Får du der ikke bort med microfiberkluten?
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Wilma

Sitat fra: Muffinman på tirsdag 26. april 2016, klokken 13:50
Nesten ny bil, riper i karbondekoren etter armlenene. Flere som har dette? 2013-modellen vår er helt fin her.

Jeg hadde også riper der, dvs 2 ganske dype riper på min 2015 (okt) modell. Viste dette til Tesla og de byttet konsollen.
S90D bestilt.
Levert 15.10.15

Muffinman

Skal prøve å gnikke litt og se hvordan det blir, men noe av dette er nok såpass dypt at det ikke lar seg fjerne. Jeg prøver å holde bilene strøkne, men det er ikke så lett når det er masse slurvefeil på nybilen også. Er så lei av å reklamere på ting at jeg kunne spydd.

Wilma

Jeg har fått et lite knatt i frontruta. Det er sikkert bare et par mm men irriterende allikevel. Finnes det noe man kan gjøre for å få det til å se bra ut igjen? Er det en kostbar affære isåfall?
S90D bestilt.
Levert 15.10.15

Muffinman

Hvis knatt=steinsprut stikker du bare innom nærmeste Riis, Glassdrive eller lignende. De fleste kan repareres. Hos meg ble en slik reparasjon godt synlig, men det tror jeg hører med til sjeldenhetene. Det blir nok oftest bra resultat.

En slik reparasjon tar gjerne 15-30 minutter, og kaskoforsikringen dekker det.

Wilma

Det er steinsprut ja. Så bra at det kan fikses. Da skal jeg sjekke det. Har kasko men da må jeg vel kanskje betale egenandel?
S90D bestilt.
Levert 15.10.15

Muffinman

Tror de fleste forsikringsselskaper dekker inntil en viss sum og at prisen for reparasjon muligens er tilpasset denne.

Powerflux

Sitat fra: Muffinman på onsdag 27. april 2016, klokken 20:53
Tror de fleste forsikringsselskaper dekker inntil en viss sum og at prisen for reparasjon muligens er tilpasset denne.
Steinsprutskader dekkes uten egenandel hvis man har kasko!
Japan Leaf, levert juni 2013.
137000 km. 1 bar forsvunnet.
Tesla S70D Facelift, levert juni 2016.
52000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
13000 km.

Wilma

Sitat fra: Powerflux på onsdag 27. april 2016, klokken 20:56
Sitat fra: Muffinman på onsdag 27. april 2016, klokken 20:53
Tror de fleste forsikringsselskaper dekker inntil en viss sum og at prisen for reparasjon muligens er tilpasset denne.
Steinsprutskader dekkes uten egenandel hvis man har kasko!

Supert :)
S90D bestilt.
Levert 15.10.15

tonl

Har en vanlig S85 fra juli 2014 som har fungert helt fin og eksemplarisk. Ikke noe tull fram til nå. Nå er den kjørt 53.000km og den ene problemet etter den andre dukker opp.

Startet først med "ballonglyd & sirkelsag lyd" fra DU. Tok med til Skøyen og der konstaterte de med DU bytter etter en av dem var med på prøvetur timen for bytte er i juli. Forrige uke stod bilen parkert 2 dager ute i regnet været. Resultat vann i bakluka. Og den har stått ute tidligere gjennom høsten og vinter.


Cookie Monster

#2354
Ser ut som det er skikkelig kvalitetsfester de jordingpunktene som er siste driten som bare knekker og ramler av på Tesla.

Så da har Tesla enda en fin ting på lista si sammen med alt det andre av feil som gjelder nesten alle bilene de har solgt.
Feks alle tidligere biler som må bytte drive unit, tpms, kontaktor osv osv.

Siste nå er at det virker som øvre bærebru er en tikkende bombe hvor det ene leddet (ball joint) kan knekke når som helst og foresake alvorlige ulykker. Siden de ikke har tenkt på hva som skjer når stål er i kontakt med aluminium eller for dårlig beskyttet.
https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/suspension-problem-on-model-s.69204/

Hørt om 3 tilfeller i Norge hvor forstillingen bare har løsnet og flere tilfeller i usa og Kina. Men felles for flere av de er at det har blitt slettet på teslamotorsclub forumet og de blir bla. beskyldt for forsikringssvindel.

Får håpe det bare er noen enkelttilfeller pga feilproduksjon på noen og ikke en designfeil.

Kan nok bare se langt etter normale ventetider på service med det første :(
2015 P85D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA