Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Vannpumpe stoppet under lading

Startet av Focus, tirsdag 16. august 2011, klokken 15:51

« forrige - neste »

Kris

Sitat fra: Elmo på fredag 21. september 2012, klokken 15:49
Har du ikke fått med deg at du bør isolere vanntanken Griffel ???   Gjør underverker.

Er denne vanntanken kun for klimaet i kupeen, eller kjøler den andre komponenter også? Har ikke helt forstått akkurat hva den vesken der gjør.
Oslo
Peugeot Ion 2012
Ingen bil nr. 2

Elmo

Sitat fra: Griffel på fredag 21. september 2012, klokken 18:43
Hvor lang tid går det nå før bilen er behagelig varm om morgnen fra si -6 C.

Litt vanskelig for meg å si Griffel, for når det er 0 eller kaldere så forvarmer jeg, og det gjorde jeg også før jeg isolerte. Men det er helt klart at den avkjølingen jeg tidligere erfarte etter at jeg begynner å kjøre er "long gone".
Men jeg kan garantere at isolasjonen er forskjellen på å fryse eller had det geilit og varmt på E18 ved under -5.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Elmo

#77
Sitat fra: Kris på fredag 21. september 2012, klokken 22:49
Er denne vanntanken kun for klimaet i kupeen, eller kjøler den andre komponenter også? Har ikke helt forstått akkurat hva den vesken der gjør.

Du spør sikkert om Trillingene og der er jeg helt blank, men i PSA Classic er denne tanken kun for varmeapparatet til kupeen. PSA har et adskilt system med egen tank for kjøling av batterier og elektronikk.  
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Stjerneglis

#78
Sitat fra: Elmo på fredag 21. september 2012, klokken 23:17
Sitat fra: Kris på fredag 21. september 2012, klokken 22:49
Er denne vanntanken kun for klimaet i kupeen, eller kjøler den andre komponenter også? Har ikke helt forstått akkurat hva den vesken der gjør.

Du spør sikkert om Trillingene og der er jeg helt blank, men i PSA Classic er denne tanken kun for varmeapparatet til kupeen. PSA har et adskilt system med egen tank for kjøling av batterier og elektronikk.  

Omtrent samme opplegg i trillingene. Søk på "kupevarmer til iMiev" så finner du en tråd hvor det står litt om dette. Jeg fikk ikke kopiert inn linken via mobilen...
2019 Hyundai Kona Electric
2011 Mitsubishi i-Miev - 104300 km - solgt...
2017 Alfa Romeo Giulia Super 2.0 TB

Kris

Sitat fra: Clio97 på lørdag 03. september 2011, klokken 22:07
:)

Hei Clio97,
Dette ser ut som en fornuftig installasjon. Nå har du kanskje fått testet det ut litt grundigere også. Hva er erfaringene dine så langt?
Går det greit å dra vanlig kald friskluft gjennom Eberen når den ikke er i gang, eller er det for mye motstand i den?
Har du merket noe problemer i bilens ventilasjonssystem på grunn av den høye effekten til Eberen?
Må du kjøre med viften på fullt mens Eberen går?

Hvis du syns dette funker bra, tror jeg jeg går for en lignende løsning.

Takk for godt tips :)
Oslo
Peugeot Ion 2012
Ingen bil nr. 2

tomrh

Sitat fra: MortenH på fredag 21. september 2012, klokken 18:07
Siden vi er inne på isolering: Det kommer mye kulde fra gulvet. Jeg merket jeg fikk kalde føtter etter mitt første elbilkjøp. Jeg isolerte derfor på begge sider framme. Jeg fjernet endel plastdeksler og "midtkonsollen" med den lille skåla, brettet opp teppet bakover mot setene, fjernet fothvilerne av isopor og la noen billige isoleringsplater fra biltema. Dette hjalp både mot kulde og støy.

Veldig bra, takk for bidrag! Dette sammen med Kris sin lenke om å isolere dører, vanntank og slanger tror jeg kan bidra endel. Nå ble jeg jammen inspirert! (Jfr. http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,3395.msg63398.html#msg63398)
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

tomrh

Sitat fra: MortenH på fredag 21. september 2012, klokken 18:07
.. Jeg fjernet endel plastdeksler og "midtkonsollen" med den lille skåla, ...
De der knottene som plastdeksel og midtkonsoll er satt fast med, er det bare å bruke et flatt skrujern og bende de forsiktig opp til de løsner? Er redd for å bryte i stykker noe.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

bjodnes

Ringte i dag litt rundt for å sjekke pris på Eber sin hytronic-pakke som er skreddesydd for trillingene. Snakket blant annet med en bedrift som driver med levering/montering av kupe og motorvarmesystem. De måtte i følge dem kjøpe settet fra en Mitsubishi-forhandler. Dermed var det ikke noe å hente hos dem på pris. Ringte forhandler som både selger Mitsubishi og Peugeot (som jeg har) Lite info under Peugeot, mens produktet var tilgjengelig under i-Miev sin fane. Forhandler skulle ha 17700 ink moms. Fikk litt monopolfølelsen av dette. Noen som vet om dette settet (varmer, ledningsnett, tank mm) er tilgjengelig andre steder i fra til en litt lavere pris? Evt utenlands
iOn 2012 modell
2013 model S 85

sven erik

Sitat fra: bjodnes på onsdag 26. september 2012, klokken 17:24
Ringte i dag litt rundt for å sjekke pris på Eber sin hytronic-pakke som er skreddesydd for trillingene. Snakket blant annet med en bedrift som driver med levering/montering av kupe og motorvarmesystem. De måtte i følge dem kjøpe settet fra en Mitsubishi-forhandler. Dermed var det ikke noe å hente hos dem på pris. Ringte forhandler som både selger Mitsubishi og Peugeot (som jeg har) Lite info under Peugeot, mens produktet var tilgjengelig under i-Miev sin fane. Forhandler skulle ha 17700 ink moms. Fikk litt monopolfølelsen av dette. Noen som vet om dette settet (varmer, ledningsnett, tank mm) er tilgjengelig andre steder i fra til en litt lavere pris? Evt utenlands

sven erik

Skulle skrive hvor har du fått dette jeg har fått 25000

Kris

Sitat fra: sven erik på onsdag 26. september 2012, klokken 19:00
Skulle skrive hvor har du fått dette jeg har fått 25000
26800 hos Bilforum Follo. Så tydelig at prisene varierer mye her.
Vil tro at settet kan kjøpes fra en hvilken som helst Eberspächer-forhandler.
Hvem kunne tilby settet og montering for 17000,-?
Oslo
Peugeot Ion 2012
Ingen bil nr. 2

foxy

#86
det finnes 3 løsninger med 3 priser

- bare kjørevarme? (ca 23800-25500)
- med radio fjernstyring med tidsklokke (29400-31500)
- med mobil-basert styring (+ ?)

priser er fra rund oslo. 17000 er nytt for meg hvor har du (bjodnes) det fra? siden du bor på Ålgård er det mitsubishi sandnes eller stavanger?

men det er såpass lav relativ sett at jeg  tror at tilbudet var for noe annet...?!

kris og sven, var tilbudet deres med fjernstyring?

ps: alle jeg har snakket med sier at de må kjøpe kit fra mitsubishi...
I-miev 2011
Asker

bjodnes

Uten montering... Kun settet. Ingen fjernstyring osv
iOn 2012 modell
2013 model S 85

sven erik

jeg fikk at mitt hvar med fjernstyring å montert  men har fått masse forskellige priser etter som hvem forhandler jeg har ringt  den hverste hvar 34000
drammen sa det kostet 25000  så er spent på om dette stemmer for det er drammen bilhavn som skal montere dette

MortenH

Sitat fra: skatvalsbygg på tirsdag 25. september 2012, klokken 18:25
Sitat fra: MortenH på fredag 21. september 2012, klokken 18:07
.. Jeg fjernet endel plastdeksler og "midtkonsollen" med den lille skåla, ...
De der knottene som plastdeksel og midtkonsoll er satt fast med, er det bare å bruke et flatt skrujern og bende de forsiktig opp til de løsner? Er redd for å bryte i stykker noe.

Det er et halvt år siden jeg gjorde dette, så jeg husker ikke. Jeg skal sjekke på nytt i dag etter jobb, og kanskje få tatt et bilde.
2011-2014: Mitsubishi i-MiEV
Fra jan 2014: BMW i3
Bryne - Rogaland

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA