Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Endring av adferd pga Tesla

Startet av satheesh.net, lørdag 07. mai 2016, klokken 21:58

« forrige - neste »

howcome

Bestilte 29. juni, hentet min TMX i dag, tre måneder senere. Jippi!
Oslo - Think City 2003 - Nissan Leaf 2012 (vraket) - Nissan Leaf 2013 (solgt) - Tesla S P85D 2015 (solgt) - Tesla X 90D 2016

Larvik

Sitat fra: howcome på onsdag 28. september 2016, klokken 01:10
Bestilte 29. juni, hentet min TMX i dag, tre måneder senere. Jippi!
Hurra for det, VIN?
Sitering av Larviks innlegg andre steder enn elbilforum tillates kun etter skriftlig godkjennelse.
Nissan Leaf 2011 solgt
Model S85 2013.09-2016.10
Model X90

hnrk

Fått estimert produksjonsstart sent i oktober og levering midten av desember. Blir spennende å se om de når målet og jeg får bilen før jul  :D
(VIN 22xxx)
X90D på vei: Midnight Silver Metallic, 7 seter, AP2 m/selvkjøring, premium, vinterpakke, hengerfeste, digert glis hele dagen

turfsurf

Når bestilte du? Jeg har fått VIN nr 19xxx allerede og skal ikke ha bil før til våren :)
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

howcome

Oslo - Think City 2003 - Nissan Leaf 2012 (vraket) - Nissan Leaf 2013 (solgt) - Tesla S P85D 2015 (solgt) - Tesla X 90D 2016

Larvik

Foreløpig forløp for VIN 160XX
25.07 Bestilt
26.07 Bekreftet
01.09 Beskjed fra DS om at bil vil være ferdigprodusert om 2 uker
14.09 Service på Model S, spurte selger om Xen; "den er i produksjon"
26.09 Endring på MyTesla, gikk fra "bestilt" til "i produksjon"
30.09 Endring på MyTesla, gikk over til "I Transitt"

Hvis det er noen som har mer informative kilder om transporten hadde det vært moro å vite hvilken båt det kan forventes at den skipes på.  Marinetraffic appen er allerede lastet inn....
Sitering av Larviks innlegg andre steder enn elbilforum tillates kun etter skriftlig godkjennelse.
Nissan Leaf 2011 solgt
Model S85 2013.09-2016.10
Model X90

jmt2016

Da blir det noen model x her i Larvik ser jeg :)

Har sett to stk allerede, en sort og en rød.

Leafy

#427
Sitat fra: Larvik på fredag 30. september 2016, klokken 14:05
Foreløpig forløp for VIN 160XX
25.07 Bestilt
26.07 Bekreftet
01.09 Beskjed fra DS om at bil vil være ferdigprodusert om 2 uker
14.09 Service på Model S, spurte selger om Xen; "den er i produksjon"
26.09 Endring på MyTesla, gikk fra "bestilt" til "i produksjon"
30.09 Endring på MyTesla, gikk over til "I Transitt"

Hvis det er noen som har mer informative kilder om transporten hadde det vært moro å vite hvilken båt det kan forventes at den skipes på.  Marinetraffic appen er allerede lastet inn....

Fidelio gikk fra Long Beach 22. sept. Fremme i Bremerhaven 23. okt. Tvilsomt at din er med denne.
Tarago går fra Long Beach i dag (1. okt) og er i Bremerhaven 3. november. Er nok mest sannsynlig på denne.

UECC frakter bilene fra Bremerhaven og til Drammen. Går stort sett 2 ganger i uken.

:)
Tesla Model X 100D 7-seter m/alt. Mottatt 23.05.19
Audi e-tron Limited Typhoon Grey. Mottatt 18.03.19 - Solgt!
Tesla Model S 75D m/alt. Mottatt 16.10.17 - Solgt!
Tesla Model X 90D 7-seter m/alt. Mottatt 10.10.16 - Solgt!
VW e-Golf m/VP og alt utstyr. Mottatt 28.05.15 - Solgt!
Nissan Leaf m/solcelle. Mottatt 15.11.11 - Solgt!

Wenche

 Model X 90d ble overlevert torsdag 29/9, reservert okt. 2012. Super bil
Tesla Model S Sign. P85+, fra 31. aug. 2013. Model X 90D, Titan, 7 seter, fra 29. sept. 2016

Parabuthus

Virker MyTesla for tiden? Jeg ser at flere melder om statusendringer fra produksjonskø til under produksjon og ferdigprodusert og transit. I følge min DS for en uke siden skulle min bil bygges ferdig i dag, men status er fortsatt uendret (produksjonskø). Kan status på siden være feil, eller er bilen ikke bygget og min DS ikke er helt sannferdig? Sent oktober ble til sent november, men hvis ikke bilen bygges snart blir det desember, og da begynner tålmodigheten med Tesla å bli tynnslitt. De kunne jo i det minste være ærlig med leveringstiden. Vi bestilte X tidlig i august nettopp fordi ventetiden ikke skulle være så lang lenger.
6-seters rød X 75D mottatt 30.12.16. Reservert TM3 29.07.17, men avbestilt i mai 2019. Svart TM3 SR+ U/HF (VIN 372XXX) bestilt 22.06.19 og utlevert i Trondheim 23.08.19.

Ellemelle

De kan se hvilke produksjonsplaner som er lagt for din bil, så det er ingen grunn til å lyve om det.

Kanskje statusen blir oppdatert i morgen, eller kanskje det er noen kvalitets-issues som skal rettes opp før den er ferdigprodusert?

olepw

Lurer litt på det samme. Har VIN 186xx, bekreftet bilen 3. august. Med unntak av VIN,  så har ikke mytesla endret seg siden bestilling. "i produksjonskø". Snakket med Tesla på fredag, og da sa de at den var estimert levering i november. Produksjon visste han ikke noe om. Men skal se rekke levering i november bør den jo produseres snart.
Bestilt X90D
Bestilt og bekreftet 03.08
VIN 186XX

Larvik

Sitat fra: Parabuthus på mandag 03. oktober 2016, klokken 22:27
Virker MyTesla for tiden? Jeg ser at flere melder om statusendringer fra produksjonskø til under produksjon og ferdigprodusert og transit. I følge min DS for en uke siden skulle min bil bygges ferdig i dag, men status er fortsatt uendret (produksjonskø). Kan status på siden være feil, eller er bilen ikke bygget og min DS ikke er helt sannferdig? Sent oktober ble til sent november, men hvis ikke bilen bygges snart blir det desember, og da begynner tålmodigheten med Tesla å bli tynnslitt. De kunne jo i det minste være ærlig med leveringstiden. Vi bestilte X tidlig i august nettopp fordi ventetiden ikke skulle være så lang lenger.
Virker i forhold til statusendringer, men som du ser fra mitt forløp kommer statusendringene på senere tidspunkt enn DS gir.  Utfra hva andre har skrevet tidligere er det nok MyTesla som henger etter med oppdateringene ( ikke DS som er for optimistisk )
Sitering av Larviks innlegg andre steder enn elbilforum tillates kun etter skriftlig godkjennelse.
Nissan Leaf 2011 solgt
Model S85 2013.09-2016.10
Model X90

satheesh.net

Sitat fra: jmt2016 på fredag 30. september 2016, klokken 15:20
Da blir det noen model x her i Larvik ser jeg :)

Har sett to stk allerede, en sort og en rød.

Og en Pearl-White (min altså) nå og da. Hender jo jeg er på besøk i byen jeg er oppvokst i... ;)

Rockerick

Sitat fra: olepw på mandag 03. oktober 2016, klokken 23:44
Lurer litt på det samme. Har VIN 186xx, bekreftet bilen 3. august. Med unntak av VIN,  så har ikke mytesla endret seg siden bestilling. "i produksjonskø". Snakket med Tesla på fredag, og da sa de at den var estimert levering i november. Produksjon visste han ikke noe om. Men skal se rekke levering i november bør den jo produseres snart.

Har VIN like etter deg, bekreftet 15aug. Fikk høre at bilen min skulle produseres første uken i oktober (altså nå), og leveres i slutten av november
S85D med alt Desember15 - solgt nov16
X75D - delskinn/autopilot/vinter/hengerfeste. Bekreftet 15.aug. Levering 15des

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA