Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Endring av adferd pga Tesla

Startet av satheesh.net, lørdag 07. mai 2016, klokken 21:58

« forrige - neste »

satheesh.net

And so the waiting game begins ... Dette blir noen lange måneder vet jeg ... #sukk :-\



Det er forespeilet at utlevering av bilene vil tidligst starte i slutten av Q2, altså slutten av juni. Denne tråden kan vi jo bruke til å følge opp litt rundt leveringer. Er det andre som har fått indikasjoner på leveransedatoer? :)

ToWalkOrDrive

Jeg tipper november etter noen oppdagede feil...
Tesla Model 3 Performance 2019-
Tesla Model S 85               2014-2018

petersv

Hvis det blir som sist, månedskiftet august-september.

Epleskreller

Jeg fikk beskjed om slutten av 2. kvartal, så slutten av juni. Men, jeg tviler litt. Det tar vel minst 2mnd fra bilen går i produksjon til den kommer hit. Jeg har enda ikke fått VIN og har ikke hørt om noen andre som har fått heller. Tipper de første kommer i slutten av juli.
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

KrW

Noe nytt om når produksjon av EU-modellene begynner å produseres? Har bestilt standard 90D så blir nok litt lengre for meg, men valgte 6 seter, så det kan hjelpe noe.
Model X 100D 2018 AP2,5-3
Model X 90D 2017 AP2 solgt
Model X 90D 2016 solgt
Automower 330X robotklipper
Leaf solgt
Model S85 (kun i to uker)

KrW

Ble kun levert 2400 X i hele første kvartal, men den siste uken ble det produsert 750 stykk (som sikkert ikke ble levert i samme kvartal). Det betyr at leveransene nok vil komme mye tettere nå  :D
Model X 100D 2018 AP2,5-3
Model X 90D 2017 AP2 solgt
Model X 90D 2016 solgt
Automower 330X robotklipper
Leaf solgt
Model S85 (kun i to uker)

DonPedro

#6
Sitat fra: KrW på tirsdag 05. april 2016, klokken 00:31
Ble kun levert 2400 X i hele første kvartal, men den siste uken ble det produsert 750 stykk (som sikkert ikke ble levert i samme kvartal). Det betyr at leveransene nok vil komme mye tettere nå  :D

Pr. 15. februar var det ca. 8.000 reservasjoner (ifg. en fyr på TMC). Hvis vi antar at 60-95% av dem faktisk konfigurerer opp bilene sine, så betyr det omtrent 5.000-7500 bestillinger. Med et produksjonstempo på 750 i uken burde Tesla ta unna hele den køen på 7-10 uker.

Hvis dette stemmer betyr det at det ikke vil gå mer enn maks. et par måneder mellom de første sig'ene og vanlige biler med nokså kort ventetid. Det er jo det samme som skjedde på Model S'en, så det høres logisk ut.

Andre datapunkter:

  • Epleskreller fikk for en måned siden beskjed om "fremskynding" av hans sig til juni (lenger oppe i tråden)
  • BmwTesla fikk for en uke siden en mail der det sto: "Hvis du bekrefter nå, er estimert leveringstid i september/oktober 2016." (annen tråd)
  • Ingen har så langt rapportert at de har fått VIN-nummer. Det tar vel ca. 3 måneder(?) fra man får VIN til man får bil.

Basert på dette vil jeg tippe at de første sig'ene kommer i andre halvdel av juli eller første halvdel av august, og at resten av ventelisten for Norge blir levert ca. innen utløpet av september.  Høres dette logisk ut? Er det andre datapunkter som kan gi en pekepinn?
Det jeg skriver på Elbilforum kan kun siteres på dette forumet, med mindre jeg gir tillatelse

Kjører Model S siden 21.11.13
BMW i3
Model X leveres august 2016 (sier Tesla)

Busa

Jeg fikk også den mailen som er nevnt i forrige innlegg, men den kom da ca en uke etter at jeg hadde fått bekreftelse på min kansellering av sig. reservasjonen fra sept.2013.
Jeg tolket det til at jeg fikk tilbud (pga at jeg hadde hatt en reservasjon) om å bestille en standard TMX litt før det ble åpnet for alle.
"Vi har gjort en betydelig opptrapping av Model X-produksjonen og fremskyndet leveringstidene. I løpet av noen få uker vil vi åpne opp for bestillinger av Model X både på nett og i butikk. Før vi gjør dette, vil vi invitere deg til å konfigurere din bil først.

Vi gleder oss til å sette deg bak rattet på din Model X, slik at du får oppleve bilens banebrytende egenskaper, skjønnhet, komfort, ytelse – og en helt unik kjøreopplevelse.

Du er velkommen til å dra fordel av din reservasjonpreferanse ved å konfigurere via din MyTesla konto nå. Hvis du bekrefter nå, er estimert leveringstid i september/oktober 2016.
"

Om dette gjaldt min opprinnelige sig. reservasjon, så vil det ikke komme mange standard TMX hit i år.
Citroen C-0
Renault Gr.Espace 2.2 dci, IV
Westfield Megabusa 2012 (lekebilen)
Viktig med litt fart og "spenning" i hverdagen

BmwTesla

Enig med "Busa", mitt tidligere innlegg gjaldt også en "Sig-reservasjon".... (kanselert dagen før mail ifra Tesla)

petersv


Epleskreller

Endelig skjer det noe, har fått tildelt VIN :-D
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

satheesh.net

Sitat fra: Epleskreller på fredag 15. april 2016, klokken 06:48
Endelig skjer det noe, har fått tildelt VIN :-D

Say what?!?! ??? Jeg har ikke fått noe enda... :'(

øystein hennum

Øystein 1522 Konnerud

SunSeeker

Sitat fra: Epleskreller på fredag 15. april 2016, klokken 06:48
Endelig skjer det noe, har fått tildelt VIN :-D

Fikk også servert en del vin igår, merker det idag :P

Amoss

Sitat fra: SunSeeker på fredag 15. april 2016, klokken 11:45
Sitat fra: Epleskreller på fredag 15. april 2016, klokken 06:48
Endelig skjer det noe, har fått tildelt VIN :-D

Fikk også servert en del vin igår, merker det idag :P

Da var det nok ikke den samme gode Eple-VIN'en som ble servert ;)
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA