Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Endring av adferd pga Tesla

Startet av satheesh.net, lørdag 07. mai 2016, klokken 21:58

« forrige - neste »

Blip

Sitat fra: Dag A. på lørdag 18. juni 2016, klokken 21:50
Sitat fra: Epleskreller på fredag 17. juni 2016, klokken 07:51
De første kundebilene i Norge blir utlevert 29. juni på Rud.

???

Kjørte bak en rød Model X i dag i Kristiansand (første jeg har sett).
Vet ikke om bilen tilhørte noen ifra Tesla, men bilen ble kjørt inn i et boligområde, så det var iallefall ikke noen typisk prøvekjøring.
Tesla hadde prøvekjøring i går 18. Juni i Kristiansand. De kjørte hele dagen til 19 på kvelden. 2 hvite og en rød.

  • Rød Nissan Leaf (lev. 19. des. 2011, solgt 2019)
  • Tesla Model X res. #178 (avbestilt)
  • Blå Tesla Model S 90D (2016 CPO før facelift)
  • Grå Tesla Model 3 LR (2019 med krok)
Varmepumpe-nerd

Corny

To stk hvite ferdigregistrerte Model X står på servicesenteret i Stavanger. Samtidig dekkes det på med hvit duk og ferske bakevarer i showrommet...

Reg nr EL99xxx på begge to.

Blå S85 utlevert 6.12.13 i Sandnes/Stavanger

Corny

My bad.

Dette er de samme tre bilene som har vært på turne rundt om i la det. Meet Model X event i Stavanger i dag.
Blå S85 utlevert 6.12.13 i Sandnes/Stavanger

satheesh.net

Fikk oppdatering av DS idag:
Min var ferdig produsert den 12. juni og klargjøres for transport. Levering siste uke i juli (senest første uke i august).

teslax

Min var ferdig produsert 10.06.2016. Levering første uke av august. :)
Kjører for tiden Lexus rx 400h gleder meg til ren elektrisk en gang i 2016.(da ble det 2016) TOCN Signatur medlem.

Nasatech


Svein R. Aarvik

Jeg har EU Sig 273 og hadde forventet å få en tilbakemelding som var mere konkret enn det jeg hittil har fått. For en tid tilbake fikk jeg estimert levering juni/juli. Da jeg ikke fikk noe mere info etter noe tid, purret jeg, hvor tilbakemeldingen var levering i august. Spec'en på min X tilsier at jeg skulle være i den fremste delen av køen.
Rent skipningsmessig burde min bil være sammen med bilene som nå meldes ferdig produsert og hvor noen tydeligvis leveres 29. juni.
Det er OK å ha en senere dato, men jeg synes det ikke er OK å være utsatt for en så dårlig kommunikasjon som nå er tilfellet.

I tillegg ser jeg at flere har blitt invitert til prøvekjøring. Jeg er forbauset at jeg ikke har fått en slik invitasjon.
Tesla X P90DL. Levert 9. august 2016.
TOCN signaturmedlem

kseitzberg

Levering: DK Kastrup fredag den 24/6 kl 0900
Vin: F00079

Epleskreller

Sitat fra: kenseitzberg på tirsdag 21. juni 2016, klokken 22:03
Levering: DK Kastrup fredag den 24/6 kl 0900
Vin: F00079

Oi, ikke hørt om noen andre med så tidlig levering! De første norske kommer ca da til Norge :)
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Nasatech

Sitat fra: kenseitzberg på tirsdag 21. juni 2016, klokken 22:03
Levering: DK Kastrup fredag den 24/6 kl 0900
Vin: F00079

Så dette er en vanlig (ikke Signatur eller Founder)?

Nasatech

Sitat fra: Svein R. Aarvik på tirsdag 21. juni 2016, klokken 11:09
Jeg har EU Sig 273 og hadde forventet å få en tilbakemelding som var mere konkret enn det jeg hittil har fått. For en tid tilbake fikk jeg estimert levering juni/juli. Da jeg ikke fikk noe mere info etter noe tid, purret jeg, hvor tilbakemeldingen var levering i august. Spec'en på min X tilsier at jeg skulle være i den fremste delen av køen.
Rent skipningsmessig burde min bil være sammen med bilene som nå meldes ferdig produsert og hvor noen tydeligvis leveres 29. juni.
Det er OK å ha en senere dato, men jeg synes det ikke er OK å være utsatt for en så dårlig kommunikasjon som nå er tilfellet.

I tillegg ser jeg at flere har blitt invitert til prøvekjøring. Jeg er forbauset at jeg ikke har fått en slik invitasjon.

Word! Samme føler jeg, Svein. Jeg har fått ymse info av min DS og det var først da jeg gravde i div forum og kom med info direkte til DS at han klarte å få tak i mer info. Syntes det er dårlig!

Epleskreller

Sitat fra: Nasatech på onsdag 22. juni 2016, klokken 10:43
Sitat fra: kenseitzberg på tirsdag 21. juni 2016, klokken 22:03
Levering: DK Kastrup fredag den 24/6 kl 0900
Vin: F00079

Så dette er en vanlig (ikke Signatur eller Founder)?

Det er en Founder.

Sjette siste siffer i Vin:
S=signatur
F=Founder
0-9= produksjon
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Nasatech

Sitat fra: Epleskreller på onsdag 22. juni 2016, klokken 12:40
Sitat fra: Nasatech på onsdag 22. juni 2016, klokken 10:43
Sitat fra: kenseitzberg på tirsdag 21. juni 2016, klokken 22:03
Levering: DK Kastrup fredag den 24/6 kl 0900
Vin: F00079

Så dette er en vanlig (ikke Signatur eller Founder)?

Det er en Founder.

Sjette siste siffer i Vin:
S=signatur
F=Founder
0-9= produksjon

Ja, sorry. Min feil. Jeg så bare at min Founder var en FF, men det er selvfølgelig bare den ene F'en som er med. Bjørn har vel Fxxx91 tror jeg.

Epleskreller

I dag eller i morgen kommer de første kundebilene til Norge. Noen med oversikt over hvilke bilskip som ankommer Drammen?
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Nasatech

#134
Kan stemme det. Autoprestige kom til Drammen i dag klokken 19.13

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA