Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Endring av adferd pga Tesla

Startet av satheesh.net, lørdag 07. mai 2016, klokken 21:58

« forrige - neste »

Ellemelle

Hvis de var bestilt før den datoen avgiften ble vedtatt, så holdt det at den var levert før 1.juli i år.
Men dette var lenge før det var mulig å bestille X.

Amoss

Sitat fra: eltoro på torsdag 16. juni 2016, klokken 10:53
Hvis de var bestilt før den datoen avgiften ble vedtatt, så holdt det at den var levert før 1.juli i år.
Men dette var lenge før det var mulig å bestille X.

Kanskje Tesla Danmark fant en vei utenom denne begrensingen?  F.eks. låse depositumet (altså gjøre det ikke-refunderbart) og derved omgjøre reservasjonen til "bestilling"? Eller at en signatur-reservasjon var ett høyt nok beløp til at det ble regnet som en bestilling?

Men klart, jeg aner ikke, men når man ser at det kommer en del Model X til Danmark som nå egentlig opplever en "Tesla-tørke" etter avgiftsendringen, og at dette ser ut til å være de første kundebilene (virker lite sannsynlig med 18 demobiler der når Norge bare har fått 4?) i Europa som altså kommer rett før "siste frist", så virker det som en opplagt tanke at noe slikt kan ha skjedd.
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Siggen

#107
Bindende bestiling før 3.10(?), altså låst depositum godkjendes av Skat som undtag fra regelen men da frist ud juni for levering. Det er et par karer som forsat ikke har fått godkjent untaket og således ikke da kan anke som nå prøver å selge sine biler, uten fortjeneste.  Det var vel en fullutstyrt til 1.215(?)mill ddk tilsalgs.

chimay1969

Skikkelig skuffet etter at Tesla-ansatt ringte i dag. Reserverte mai 2015 og fått beskjed at jeg ikke kan regne med å få min før enn til jul. Hadde jeg ikke bekreftet min bestilling i april så hadde jeg avbestilt umiddelbart etter den samtalen. I USA kan man konfigurere og bestille nå og få den før meg som har reservert for over et år siden. Skikkelig dårlig kundeservice! >:(

turfsurf

Hvilken spec har du ? 5 seter, 7 seter? 75 eller 90?


Sent from my iPad using Tapatalk
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

chimay1969


turfsurf

Hm, overraskende at den skulle ta så lang tid.


Sent from my iPad using Tapatalk
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

Epleskreller

De første kundebilene i Norge blir utlevert 29. juni på Rud.
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

0dB

#113
Lurer på om ikke jeg også må ta en telefon til min DS for å sjekke status?
Jeg har hittil fått antydet levering av bilen i månedsskiftet Aug-Sept. Kanskje dette med Tesla-kalender betyr nærmere Jul...?
X 90D, 6 seter. Bestilling låst 29. Mars.
Model X90D - Mottatt 20.09.2016

Blip


chimay1969: Hva med oss som bestilte for 3 år siden... Så lenge ingen har fått utlevert i Norge, ser jeg ikke dette som dårlig service. Så snart leveringen kommer i gang, vil jeg tro ventetida går ned til S-nivå.

  • Rød Nissan Leaf (lev. 19. des. 2011, solgt 2019)
  • Tesla Model X res. #178 (avbestilt)
  • Blå Tesla Model S 90D (2016 CPO før facelift)
  • Grå Tesla Model 3 LR (2019 med krok)
Varmepumpe-nerd

chimay1969

Nei, jeg mener ikke at jeg skal ha bil tidligere enn dere som har reservert for tre år siden. Men med tanke på at over halvparten har avbestilt og at de kan sende bilene i store bolker og at de kanskje produserer et antall hundre hver uke så burde vi som har reservert, uansett når man har reservert, få bilene våre før de som nybestiller i USA og at det kunne være sen Q3 tidlig i Q4.

krl

Tesla ønsker nok å få kvaliteten opp på et OK nivå før de masseutsender biler til land med høge verkstedskostnader! Det er bedre å få en bil som er tipp topp litt sent, enn å få noe som blir stående på verksted i ukesvis på et tidlig tidspunkt..

Nasatech


Dag A.

Sitat fra: Epleskreller på fredag 17. juni 2016, klokken 07:51
De første kundebilene i Norge blir utlevert 29. juni på Rud.

???

Kjørte bak en rød Model X i dag i Kristiansand (første jeg har sett).
Vet ikke om bilen tilhørte noen ifra Tesla, men bilen ble kjørt inn i et boligområde, så det var iallefall ikke noen typisk prøvekjøring.
Nissan Leaf 2012 - 45.000 km - Solgt
Tesla P85D - Levert Mars 2015
Tesla M3 - Reservert
Vinteren er kommet - GSXR 1000 parkert - Kamp om  Teslaen

Epleskreller

Sitat fra: Dag A. på lørdag 18. juni 2016, klokken 21:50
Sitat fra: Epleskreller på fredag 17. juni 2016, klokken 07:51
De første kundebilene i Norge blir utlevert 29. juni på Rud.

???

Kjørte bak en rød Model X i dag i Kristiansand (første jeg har sett).
Vet ikke om bilen tilhørte noen ifra Tesla, men bilen ble kjørt inn i et boligområde, så det var iallefall ikke noen typisk prøvekjøring.

Det var helt sikkert en prøvekjøringsbil. Onsdag 29.  leveres de syv første kundebilene ut på Rud servicesenter. Regner med det blir litt presse etc rundt dette.
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA