Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Endring av adferd pga Tesla

Startet av satheesh.net, lørdag 07. mai 2016, klokken 21:58

« forrige - neste »

Epleskreller

Sitat fra: Nasatech på onsdag 03. august 2016, klokken 00:33
Shiiiit! Ingen mørk grå med sorte felge der? Var uklart i videoen. Har fått beskjed om "første uken i august"! ;)

Nå er det en sånn her P90DL, men signatur..
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Kilroy

Blir det da levering i oktober? Har du vin nr i 14xxx serien som meg? Har også bestilt X75D i samme datorange, mener min ble bekreftet 9.7.

Sitat fra: alr på onsdag 03. august 2016, klokken 10:33
Vi bekreftet vår X75D den 7/7. Snakka akkurat med Tesla. Den produseres visst as we speak, og blir ferdigstilt førstkommende mandag. Det gledes!!
Trondheim, Model X75D; Vin: 147XX, Black Obsidian, 6 seter, hvite seter, hengerfeste. Mottatt 28.9.2016

fonberg

Sitat fra: TpGn på onsdag 03. august 2016, klokken 11:25
[...]Hvor mye jobb er egentlig klargjøring av Tesla? Har sett andre bilmerker der hele bilen er dekket i en slags voks, må jo være mye mere jobb enn å fjerne plasten på en Tesla? Men de vokser kanskje bilene før utlevering?[...]

Jeg vet ikke hvor universelt klargrjøringsprosedyren til Tesla er, ei heller eksakt hvordan sjekklisten til de ulike instansene ser ut. Men i Trondheim er så vidt jeg vet bilen gjennom tre ulike instanser når den klargjøres:
1) "Utpakking", visuell inspeksjon og polering (Ren bil på Heimdal)
2) Testing av systemer og visuell inspeksjon, kalt PDI/Pre Delivery Experience (Tesla Service Senter)
3) Visuell inspeksjon, papirarbeid osv (DES, Tesla)
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

TpGn

Sig. X P90DL - Signaturmedlem TOCN

Epleskreller

Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

alr

Rød S85D
Love it to pieces!!

Ketalars

Levering KRS 10.08, nøyaktig 3 mnd etter konfig dato.

krl

Kvitebjørn la til kai i Kristiansand nå. Mulig den har med noen biler?

http://maritime.no/nyheter/leverer-tesla-pa-dora-til-hele-vestlandet/

Nasatech

Sitat fra: Epleskreller på onsdag 03. august 2016, klokken 11:46
Sitat fra: Nasatech på onsdag 03. august 2016, klokken 00:33
Shiiiit! Ingen mørk grå med sorte felge der? Var uklart i videoen. Har fått beskjed om "første uken i august"! ;)

Nå er det en sånn her P90DL, men signatur..

Kunne du se at det var en Signatur? Var du så nærme?

PGANORGE

Sitat fra: Nasatech på onsdag 27. juli 2016, klokken 15:44
Sitat fra: PGANORGE på onsdag 27. juli 2016, klokken 11:34
Mye kunnskap her inne, så jeg prøver meg med et spm.

Jeg har en TMX som etter sigende skal være på båt på vei over Atlanteren
Hvor lang tid bruker båten til Europa?
Når den kommer til Europa (Nederland?), så skal den vel på ny båt til Drammen
Hva er tidsestimatet for den "operasjonen"?
Noen som har noe konkret info om dette, eller kan begi seg ut på kvalifisert gjetning? :-)

Har hørt at det skal være M/S Tysla som kommer inn til 12. august. Da skal bilene på ny båt som kommer inn til Drammen 18. Er ikke 100% sikker her og har spurt min DS om detaljer.

Har du fått bekreftet M/S Tysla?
Noen andre som har info om hvilket selskap som frakter bilene "over dammen"?
Nordstrand, Oslo
- Tesla Model S85, jan 2014 - jan 2105
- Tesla Model P85D, SOLGT 
- Leier Nissan Leaf
- Tesla Model X, 90D, reservert 02/14, bekreftet 17. mars

Nasatech

Fikk det aldri bekreftet, men har prøvd å følge med litt på webcam fra Drammen. Følger du med midt på dagen så kan du se at de kjører bilene av fergen. Høyreklikker du på bildene så ser du at de er nummerert og at de hopper over noen nummer i rekken. Legger du inn de som URL så kan du se andre kamera. F.eks. av porten. Der så jeg de kjørte ut med biler sist ;)

kris79

Sitat fra: PGANORGE på fredag 05. august 2016, klokken 08:18

Noen som har noe konkret info om dette, eller kan begi seg ut på kvalifisert gjetning? :-)

Har hørt at det skal være M/S Tysla som kommer inn til 12. august. Da skal bilene på ny båt som kommer inn til Drammen 18. Er ikke 100% sikker her og har spurt min DS om detaljer.

Jeg kan bekrefte at det iallefall er én X (90D, VIN 93xx) på M/S Tysla. ETA i Bremerhaven er 12 august. Hvilken båt som skal frakte den videre til Drammen, og når den båten går, vet jeg dessverre ikke...

Nasatech

Sitat fra: kris79 på fredag 05. august 2016, klokken 20:15
Sitat fra: PGANORGE på fredag 05. august 2016, klokken 08:18

Jeg kan bekrefte at det iallefall er én X (90D, VIN 93xx) på M/S Tysla. ETA i Bremerhaven er 12 august. Hvilken båt som skal frakte den videre til Drammen, og når den båten går, vet jeg dessverre ikke...

Oi! Det er kult! Kan du evt. finne flere VIN?

V65

Ja det er min  ;D
Model X #1821 (Levert 1.September 2016)

kris79

Sitat fra: V65 på lørdag 06. august 2016, klokken 05:43

Ja det er min  ;D

Hehe, det var min 90D jeg tenkte på, men hvis din også er bekreftet på M/S Tysla, er jo det hyggelig!  ;D

Du vet heller ikke noe mer om når/hvordan de kommer seg videre fra Bremerhaven til Drammen?

Nasatech - nei beklager, jeg har ikke oversikt over andre VIN på den båten. Det er en bekjent i Wilhelmsen som sporet opp bilen min basert på min VIN.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA