Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Endring av adferd pga Tesla

Startet av satheesh.net, lørdag 07. mai 2016, klokken 21:58

« forrige - neste »

Nasatech

Apropos vente på bil.

Jeg har laget et lite skript som kjører hvert. 30 minutt med sjekk mot Biltilsynet om bilen min er registrert. Klart det er spennende å følge med nå som det er utlevering snart.

I går snakket jeg med noen andre som venter på en Tesla X og fortalte dem dette. Da ble de gira og ville at jeg også skulle legge inn dem i skriptet. Jeg har nå derfor laget en webside hvor hvem som helst kan legge inn bilen sin. Det trenger ikke å være en Tesla. Kan være hva som helst. Legger du inn VIN og epost så sendes det automatisk en epost når bilen din blir registrert :)

http://www.itanywhere.no/vin.php

Kilroy

Genialt, tusen takk, jeg venter nå bare på epost :D


Sitat fra: Nasatech på torsdag 18. august 2016, klokken 11:03
Apropos vente på bil.

Jeg har laget et lite skript som kjører hvert. 30 minutt med sjekk mot Biltilsynet om bilen min er registrert. Klart det er spennende å følge med nå som det er utlevering snart.

I går snakket jeg med noen andre som venter på en Tesla X og fortalte dem dette. Da ble de gira og ville at jeg også skulle legge inn dem i skriptet. Jeg har nå derfor laget en webside hvor hvem som helst kan legge inn bilen sin. Det trenger ikke å være en Tesla. Kan være hva som helst. Legger du inn VIN og epost så sendes det automatisk en epost når bilen din blir registrert :)

http://www.itanywhere.no/vin.php
Trondheim, Model X75D; Vin: 147XX, Black Obsidian, 6 seter, hvite seter, hengerfeste. Mottatt 28.9.2016

prophan

Nasatech,
Superb. Men du lover ingen spam og misbruk av info?
Tesla Model X90D - Produsert juli 2017
Midnight Silver
6 seter hvitt "skinn"
Alt utstyr inkl FSD opsjon

Nasatech

Sitat fra: prophan på torsdag 18. august 2016, klokken 12:43
Nasatech,
Superb. Men du lover ingen spam og misbruk av info?

Ingen SPAM eller missbruk. For å ikke ha for mye data så blir VIN og epost slettet etter at bilen er funnet.

wakas2000

Har i dag fått mail fra Tesla med følgende info:

Your Tesla has finished production! Your Tesla will now be making its way over to your Delivery Center, to be prepped for your delivery.

I en mail fra i begynnelsen av august fra min kontakt har fått følgende svar:

De fleste bilene for denne perioden kommer til Norge helt i slutten av september og det er veldig sannsynlig at også din bil kan leveres en av de siste dagene i september.

Lurer på hvor lang tid kan det ta fra bilen er ferdig produsert til å bli klar for levering. ? Noen som vet om bilen kan være i Norge før det kontakt personen min i Tesla informerer ?

Har vin nr 0142XX

TMS 70D levert des 2015.
Model X 90D bestilt juni 2016.

M@Do

Autopride ligger til kai i Drammen. Hvis man ser godt på bildet til webkameraet nederst til høyre så ser man tydelig ganske mange model X

http://romeo.skybert.no/drammenh/k1/snapshot_pos12.jpg

Rockerick

Sitat fra: wakas2000 på torsdag 18. august 2016, klokken 18:49
Har i dag fått mail fra Tesla med følgende info:

Your Tesla has finished production! Your Tesla will now be making its way over to your Delivery Center, to be prepped for your delivery.

I en mail fra i begynnelsen av august fra min kontakt har fått følgende svar:

De fleste bilene for denne perioden kommer til Norge helt i slutten av september og det er veldig sannsynlig at også din bil kan leveres en av de siste dagene i september.

Lurer på hvor lang tid kan det ta fra bilen er ferdig produsert til å bli klar for levering. ? Noen som vet om bilen kan være i Norge før det kontakt personen min i Tesla informerer ?

Har vin nr 0142XX

Etter hva jeg har hørt, beregner de ca 50 dager i frakt.
S85D med alt Desember15 - solgt nov16
X75D - delskinn/autopilot/vinter/hengerfeste. Bekreftet 15.aug. Levering 15des

prophan

Nasatech
Så flott at du tar deg tid til å gjøre slike ting! Har lagt inn min.
Tesla Model X90D - Produsert juli 2017
Midnight Silver
6 seter hvitt "skinn"
Alt utstyr inkl FSD opsjon

Håkons Xadventure

Sitat fra: wakas2000 på torsdag 18. august 2016, klokken 18:49
Har i dag fått mail fra Tesla med følgende info:

Your Tesla has finished production! Your Tesla will now be making its way over to your Delivery Center, to be prepped for your delivery.

I en mail fra i begynnelsen av august fra min kontakt har fått følgende svar:

De fleste bilene for denne perioden kommer til Norge helt i slutten av september og det er veldig sannsynlig at også din bil kan leveres en av de siste dagene i september.

Lurer på hvor lang tid kan det ta fra bilen er ferdig produsert til å bli klar for levering. ? Noen som vet om bilen kan være i Norge før det kontakt personen min i Tesla informerer ?

Har vin nr 0142XX

Jeg fikk denne beskjeden 13. juli og bilen kom med båten til Drammen i går. (Jeg er overbevist jeg kjente den igjen på bildet ovenfor.) Venter fortsatt på utleveringsdato.
Tesla X90D (venter)

eha

Kanskje dumt spørsmål, men når får man VIN? Når produksjonen starter?
2017 Tesla Model X 90D
201X Tesla Model 3 reservert

PGANORGE

#295
Sitat fra: Håkons Xadventure på fredag 19. august 2016, klokken 09:51
Sitat fra: wakas2000 på torsdag 18. august 2016, klokken 18:49
Har i dag fått mail fra Tesla med følgende info:

Your Tesla has finished production! Your Tesla will now be making its way over to your Delivery Center, to be prepped for your delivery.

I en mail fra i begynnelsen av august fra min kontakt har fått følgende svar:

De fleste bilene for denne perioden kommer til Norge helt i slutten av september og det er veldig sannsynlig at også din bil kan leveres en av de siste dagene i september.

Lurer på hvor lang tid kan det ta fra bilen er ferdig produsert til å bli klar for levering. ? Noen som vet om bilen kan være i Norge før det kontakt personen min i Tesla informerer ?

Har vin nr 0142XX

Jeg fikk denne beskjeden 13. juli og bilen kom med båten til Drammen i går. (Jeg er overbevist jeg kjente den igjen på bildet ovenfor.) Venter fortsatt på utleveringsdato.

Hvordan vet du at bilen kom til Drammen i går?
Skulle gjerne vite hvor min bil er? Ferdig i produksjon den 19. juli. Vin 00965x
Nordstrand, Oslo
- Tesla Model S85, jan 2014 - jan 2105
- Tesla Model P85D, SOLGT 
- Leier Nissan Leaf
- Tesla Model X, 90D, reservert 02/14, bekreftet 17. mars

Leafy

#296
Er det bare Tysla som frakter biler over? Ser den er på vei tilbake til USA nå.
Tesla Model X 100D 7-seter m/alt. Mottatt 23.05.19
Audi e-tron Limited Typhoon Grey. Mottatt 18.03.19 - Solgt!
Tesla Model S 75D m/alt. Mottatt 16.10.17 - Solgt!
Tesla Model X 90D 7-seter m/alt. Mottatt 10.10.16 - Solgt!
VW e-Golf m/VP og alt utstyr. Mottatt 28.05.15 - Solgt!
Nissan Leaf m/solcelle. Mottatt 15.11.11 - Solgt!

Håkons Xadventure

Sitat fra: PGANORGE på fredag 19. august 2016, klokken 09:57
Sitat fra: Håkons Xadventure på fredag 19. august 2016, klokken 09:51
Sitat fra: wakas2000 på torsdag 18. august 2016, klokken 18:49
Har i dag fått mail fra Tesla med følgende info:

Your Tesla has finished production! Your Tesla will now be making its way over to your Delivery Center, to be prepped for your delivery.

I en mail fra i begynnelsen av august fra min kontakt har fått følgende svar:

De fleste bilene for denne perioden kommer til Norge helt i slutten av september og det er veldig sannsynlig at også din bil kan leveres en av de siste dagene i september.

Lurer på hvor lang tid kan det ta fra bilen er ferdig produsert til å bli klar for levering. ? Noen som vet om bilen kan være i Norge før det kontakt personen min i Tesla informerer ?

Har vin nr 0142XX

Jeg fikk denne beskjeden 13. juli og bilen kom med båten til Drammen i går. (Jeg er overbevist jeg kjente den igjen på bildet ovenfor.) Venter fortsatt på utleveringsdato.

Hvordan vet du at bilen kom til Drammen i går?
Skulle gjerne vite hvor min bil er? Ferdig i produksjon den 19. juli. Vin 00965x

Jeg tipper din bil er i Drammen også. Så vidt jeg vet kom det omtrent 200 biler i går, noe også bildet over kan se ut som bekrefter. Jeg har vin 9323.
Tesla X90D (venter)

PGANORGE

Sitat fra: Håkons Xadventure på fredag 19. august 2016, klokken 10:13
Sitat fra: PGANORGE på fredag 19. august 2016, klokken 09:57
Sitat fra: Håkons Xadventure på fredag 19. august 2016, klokken 09:51
Sitat fra: wakas2000 på torsdag 18. august 2016, klokken 18:49
Har i dag fått mail fra Tesla med følgende info:

Your Tesla has finished production! Your Tesla will now be making its way over to your Delivery Center, to be prepped for your delivery.

I en mail fra i begynnelsen av august fra min kontakt har fått følgende svar:

De fleste bilene for denne perioden kommer til Norge helt i slutten av september og det er veldig sannsynlig at også din bil kan leveres en av de siste dagene i september.

Lurer på hvor lang tid kan det ta fra bilen er ferdig produsert til å bli klar for levering. ? Noen som vet om bilen kan være i Norge før det kontakt personen min i Tesla informerer ?

Har vin nr 0142XX

Jeg fikk denne beskjeden 13. juli og bilen kom med båten til Drammen i går. (Jeg er overbevist jeg kjente den igjen på bildet ovenfor.) Venter fortsatt på utleveringsdato.

Hvordan vet du at bilen kom til Drammen i går?
Skulle gjerne vite hvor min bil er? Ferdig i produksjon den 19. juli. Vin 00965x

Jeg tipper din bil er i Drammen også. Så vidt jeg vet kom det omtrent 200 biler i går, noe også bildet over kan se ut som bekrefter. Jeg har vin 9323.

Med min vanlige uflaks, så kommer den nok ikke før på neste båt :-)
Har vært igjennom denne ventetiden 2 ganger før, og begge gangene har "alle andre" med omtrent samme VIN fått bilen før meg..... :-)
Men den kommer nok snart. Vi lever i håpet om at tuben med tålmodighetskrem ikke er helt tom enda :-)
Nå har jeg ventet i mer enn 2,5 år.....
Nordstrand, Oslo
- Tesla Model S85, jan 2014 - jan 2105
- Tesla Model P85D, SOLGT 
- Leier Nissan Leaf
- Tesla Model X, 90D, reservert 02/14, bekreftet 17. mars

Håkons Xadventure

Sitat fra: Nasatech på søndag 07. august 2016, klokken 15:49

Blir helt klart ikke sendt i noen bestemt rekkefølge. Jeg har F00076 og venter fortatt. Biler med F001xx er levert for mange uker siden.

Men nå ser jeg på lista at den er registrert. Gratulerer!
Tesla X90D (venter)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA