Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: NY PRIS ! BLUE SPARK justerbar ladekabel 6-16A fra Charge Amps

Startet av Elmo, søndag 13. september 2015, klokken 21:51

« forrige - neste »

o.b.lix

«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Dag A.

Sitat fra: o.b.lix på mandag 09. november 2015, klokken 18:53
Sitat fra: Dag A. på mandag 09. november 2015, klokken 18:46
Og enkelte går laaanngt forbi "sine meninger".

Enkelte, men ikke alle vel?

Som jeg skriver over så er det etter mitt syn snakk om noen få enkeltindivider.

Som ofte ellers i livet at noen få ødelegger for de mange.....
Nissan Leaf 2012 - 45.000 km - Solgt
Tesla P85D - Levert Mars 2015
Tesla M3 - Reservert
Vinteren er kommet - GSXR 1000 parkert - Kamp om  Teslaen

staleand

Helt enig med SilverArrow, Øyvind.h og muffinn. Nå er det på tide at enkelte brukere "går i seg selv" og prøver å se seg selv fra sidelinjen.
Og den mangelen på respekt det er å poste en personlig melding i forumet...
Blir kvalm. Rett og slett fullstendig mangel på folkeskikk.
Model S S85 Alt utstyr, minus tyverialarm, hattehylle og barneseter.
Levering feb / mars 2014.

orjan

Normalt sett er det vel god folkeskikk å ikke gjengi pm'er samtidig som man identifisere sender, men hvis jeg ikke har misforstått så er den gjengitte pm'en bare en copy&paste av et tidligere innlegg i denne tråden med en drøss utropstegn lagt til på slutten? Se "Svar #1353" 1-2 sider tilbake.
Molde
2014 Model S P85 - Solgt
2016 Model S 90D
2019 Model ≡ LR AWD

Havebigfun

For å komme tilbake til topic er det nå en TMS med 770 hk!
selges her:
http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=67013562&searchclickthrough=true
Selges av et finanserinsselskap- lurer på om de står ansvarlige når kjøper oppdager at bilen kun har maks 540hk?

Toonster

Egentlig litt forundret over at Tesla annonserte med HK, hadde jo holdt å oppgitt ytelser.
0-100
60-100
60-120
80-120

(noe de som selger sine brukte Tesla nå kanskje burde tenke på?)

Dag A.

#1371
Sitat fra: Havebigfun på mandag 09. november 2015, klokken 19:23
For å komme tilbake til topic er det nå en TMS med 770 hk!
selges her:
http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=67013562&searchclickthrough=true
Selges av et finanserinsselskap- lurer på om de står ansvarlige når kjøper oppdager at bilen kun har maks 540hk?

Tror de har tatt litt mye Møllers tran.

Bilen har ikke bare 770 HK, den har også 3 - tre - forskjellige cruise kontroller.
Cruise control, Cruise control adaptiv og ECC !!

I tillegg har bilen HEAD UP DISPLAY, motorvarmer, CD spiller, kassettspiller og avtagbart hengerfeste !! 
Her var det mye nytt (og gammelt) for min del  ;) ;) ;)
Nissan Leaf 2012 - 45.000 km - Solgt
Tesla P85D - Levert Mars 2015
Tesla M3 - Reservert
Vinteren er kommet - GSXR 1000 parkert - Kamp om  Teslaen

Griffel

Sitat fra: Toonster på mandag 09. november 2015, klokken 19:29
Egentlig litt forundret over at Tesla annonserte med HK, hadde jo holdt å oppgitt ytelser.
0-100
60-100
60-120
80-120

(noe de som selger sine brukte Tesla nå kanskje burde tenke på?)
Helt riktig, en slik angivelse vil fortelle en kjøper mye mer en et enkelt tall for effekt og dreimoment.
Effekt og dreimoment bare angitt med ett tall er fulstendig uegnet til å sammenligne bilers egenskaper.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

jazzwheel

Sitat fra: staleand på mandag 09. november 2015, klokken 19:09
Helt enig med SilverArrow, Øyvind.h og muffinn. Nå er det på tide at enkelte brukere "går i seg selv" og prøver å se seg selv fra sidelinjen.
Og den mangelen på respekt det er å poste en personlig melding i forumet...
Blir kvalm. Rett og slett fullstendig mangel på folkeskikk.

Er helt enig i at mye er på villspor her, men du ser bare en side av saken. Slike ting som PM er helt greit og ok folkeskikk eller? "Slik du holder på så ødelegg du heile forumet!!!!!!! Få deg ein hobby!!!!!!!!!!"

Det triste er at dette er Elbilforeningen sitt eget forum, men det er knapt moderert.

Griffel

#1374
Sitat fra: staleand på mandag 09. november 2015, klokken 19:09
Helt enig med SilverArrow, Øyvind.h og muffinn. Nå er det på tide at enkelte brukere "går i seg selv" og prøver å se seg selv fra sidelinjen.
Enig, det er selvfølgelig helt fullstendig meningsløst at en som ikke er part i saken prøver å være litt objektiv. Denne diskusjonen burde forbeholdes de som føler seg lurt. Bare tenk på hvordan det skulle gå om dommeren i en forlikssak ikke er en av de fornermede, eller representant for den andre parten, det skulle tatt seg ut. Uten å være part i saken forstår en jo ingen ting.

Sitat fra: staleand på mandag 09. november 2015, klokken 19:09
Og den mangelen på respekt det er å poste en personlig melding i forumet...
Blir kvalm. Rett og slett fullstendig mangel på folkeskikk.
Nå ville jeg nok ikke gjordt det om ikke det var for at "SilverArrow" var like anonym som f.eks. "Griffel".

Ellers beklager jeg at du blir kvalm, det var slett ikke meningen å påføre noen kvalme. :'(
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Øyvind.h

Det er åpenbart forskjell på å forsøke å være objektiv, og det å forsøke å bortforklare alt Tesla har gjort i denne saken. Les tråden så forstår du. Jeg har ikke P85D, men er sjokkert over hva enkelte får seg til å skrive. Totalt respektløst og kunnskapsløst. Det gagner ingen å gjenta feil gang på gang.

På ett eller annet tidspunkt blir konklusjonen at folk bare troller.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Havebigfun

Sitat fra: Øyvind.h på mandag 09. november 2015, klokken 21:18
Det er åpenbart forskjell på å forsøke å være objektiv, og det å forsøke å bortforklare alt Tesla har gjort i denne saken. Les tråden så forstår du. Jeg har ikke P85D, men er sjokkert over hva enkelte får seg til å skrive. Totalt respektløst og kunnskapsløst. Det gagner ingen å gjenta feil gang på gang.

På ett eller annet tidspunkt blir konklusjonen at folk bare troller.
Du får sagt det, Øyvind- jeg- og sikkert flere setter pris på at folk som ikke er part i saken allikevel bruker energi på å sette seg i den med alle fasetter og prøver å objektivisere forholdene.Takk til Muffinman her også.
Mtp Griffel vil jeg påpeke at han har en dybdeforståelse mtp teknologien som ikke mange- om noen kan måle seg med. Jeg har satt stor pris på hans utredninger i dette forumet gjennom de siste årene. (er du prof. emeritus fra NTNU??)

Mtp  denne konkrete saken dreier det seg ikke så mye om hva som er objektivt (u-)mulig av ytelse mtp P85D  men om hva som ble lovet av Tesla og hva vi endte opp med å få. Det er komplett uakseptabelt å angi akselerasjonsverdier på biler som er de to viktigste alternativer for folk når de velger ny bil som er målt på ulik måte  nemlig 0-100km/h+1 sek for den ene og 1ft- 60mph for den andre uten å opplyse om det. Så er det slik at alle biler Tesla leverer overoppfyller deres spesifikasjoner- bortsett fra P85D- For kjøper er det irrelevant hva som er årsaken- selv om Griffel kan forklare det på lettforståelig måte.
Jeg er enig i at det var "rumours" her om at 700 hk ikke kunne være riktig men for folk som ikke er godt kjent her eller som ikke har dybdeforståelse selv (dvs minst ca 98% av kjøperne ::)) er det mest naturlig å stole på Teslas tekniske verdier som i ettertid viser seg å være langt unna sannheten. Dette inrømmer Tesla selv ved at data nå er endret slik at man ikke kan ta feil lenger.
Saken dreier seg altså om bevisst forfalskning av data for å få økt avsettning av den bilen som gir mest på bunnlinjen. Dette er åpenbart min påstand men jeg tror den er svært nær de objektive forhold- når det gjelder kommunikasjonen fra Tesla forut for våre bestillinger.
Nå er saken i "apparatet" og vi kan avvente utfallet. Ingen grunn å bli uvenner pga denne ulike tolkningen av hva som er problemet.  :)

Elbil fundamentalist

Sitat fra: Dag A. på søndag 08. november 2015, klokken 22:13

Så til en elbilfanatiker som tror at jeg (vi) har kjøpt denne bilen for å tilfredstille en eller annen menighet (elbilsaken).
Ikke regn meg inn i den menigheten der. Vi har nok andre menigheter her på sørlandet om ikke vi trenger en til.
Bryr meg absolutt ikke en ting om statens insentiver i så måte og om denne krangelen med mediaoppslag skader elbilsaken. 
Faktisk så skal jeg være så ærlig at det jeg bryr meg om er at jeg har fått levert en av verdens beste biler
Det er vel meg du henviser til her tenker jeg. Du hadde ikke kjøpt bilen overhode, hadde det ikke vært for fordelene i elbilsaken, så du ser ikke forskjell på høna og egget her. Det er elbilsaken som tilfredstiller dine behov og ikke omvendt  Kollektivfelt og bommer blir bare blåbær i forholdt til det godet å kunne kjøpe en P85D uten mva og avgifter. Så står du der eplekjekt å sier at du driter i elbilsaken(?), mens du er en storkonsument av godene?? Det er bare hyklersk. Rett og slett respektløst. Patetisk utakknemlig.. Lavmål.
2005 Kewet bastard (m Buddy utseende)
kjørt 12700km (solgt '09), Peugeot Partner PSA 54.000km til 73.500km (kjøpt '09, solgt nov`13), Kjøpt Leaf 2012 (solgt), Tesla Model S85D levert 27 mars '15, Leaf Acenta 2014 kjøpt nov. '15 Bestilt 31mars '16 Tesla Model ≡ kansellert venter på Model Y Bestilt Model S75D 6 okt '17 levert 22 des '17 Bosted Oslo
Signaturmedlem TOCN

Griffel

#1378
Sitat fra: Griffel på mandag 09. november 2015, klokken 18:14
Svar på PM
Nå er jo elbilforum en av mine hobbys.
Med det mente jeg forumet, jeg har ingen interesse av diskusjoner via PMer.
Innlegg i form av PM vil ikke bli besvart.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Toonster

Sitat fra: Elbil fundamentalist på tirsdag 10. november 2015, klokken 00:07
Sitat fra: Dag A. på søndag 08. november 2015, klokken 22:13

Så til en elbilfanatiker som tror at jeg (vi) har kjøpt denne bilen for å tilfredstille en eller annen menighet (elbilsaken).
Ikke regn meg inn i den menigheten der. Vi har nok andre menigheter her på sørlandet om ikke vi trenger en til.
Bryr meg absolutt ikke en ting om statens insentiver i så måte og om denne krangelen med mediaoppslag skader elbilsaken. 
Faktisk så skal jeg være så ærlig at det jeg bryr meg om er at jeg har fått levert en av verdens beste biler
Det er vel meg du henviser til her tenker jeg. Du hadde ikke kjøpt bilen overhode, hadde det ikke vært for fordelene i elbilsaken, så du ser ikke forskjell på høna og egget her. Det er elbilsaken som tilfredstiller dine behov og ikke omvendt  Kollektivfelt og bommer blir bare blåbær i forholdt til det godet å kunne kjøpe en P85D uten mva og avgifter. Så står du der eplekjekt å sier at du driter i elbilsaken(?), mens du er en storkonsument av godene?? Det er bare hyklersk. Rett og slett respektløst. Patetisk utakknemlig.. Lavmål.

Myndigheten har jo gitt disse intetsivene for å vippe de som er tvilsomme til elbil over mot å handle en elbil.
Politikken er styrende her, ikke enkeltpersoners egenhendige valg! For vi må være ærlige, ikke mange hadde kjøpt elbil uten fordelene - ingen hadde tatt seg råd til det!

Det er i bunn og grunn ikke så viktig heller, hvorfor man kjøper elbil (for myndigheten). De ønsker bare å nå et gitt mål.

Jeg vil anse deg som en smule naiv om du tror at alle (les: de fleste) som kjøper VW Golf, Leaf og Tesla pga av elbilsaken?

Redd du blir skuffet om det blir gjennomført en liten poll på det.

Men når det er sagt, så forventer alle at man får hva man har betalt for.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA