Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: NY PRIS ! BLUE SPARK justerbar ladekabel 6-16A fra Charge Amps

Startet av Elmo, søndag 13. september 2015, klokken 21:51

« forrige - neste »

Ove Alset

Sitat fra: o.b.lix på mandag 09. november 2015, klokken 10:48
Sitat fra: P85D på mandag 09. november 2015, klokken 09:08
I tillegg er forsikringen uforholdsmessig dyr

Pris hos forsikringselskap er ikke direkte pga hestekrefter.

Men at mange hyler høyt i media og over alt ellers hvor de blir hørt, hvor lite hester det er med bare 550 eller hva det er, og at aksen opp til 250 er for dårlig og slike ting, gjør at P85D-eiere blir sett på som mye større risiko enn andre Tesla-eiere.

Sett fra forsikringsståsted vil P85D-bilene tiltrekke seg de verste (dvs mest risioksøkende) sjåførene - og prisen på forsikring vil bli høy uansett hk. Det trodde de før, og det tror det enda mere nå.

Det vil nok bli enda dyrere med forsikring for Tesla fremover når forsikringsbransjen skjønner at det er bare idioter som lare seg lure av bløffmakerene i California til å kjøpe en Tesla....

For ikke å snakke om de som blir lurt til å betale en gang til for Ludi oppgradering.

Hiksen en av idiotene som ble lurt.

Cookie Monster

#1351
Sitat fra: o.b.lix på mandag 09. november 2015, klokken 10:48
Sitat fra: P85D på mandag 09. november 2015, klokken 09:08
I tillegg er forsikringen uforholdsmessig dyr

Pris hos forsikringselskap er ikke direkte pga hestekrefter.

Men at mange hyler høyt i media og over alt ellers hvor de blir hørt, hvor lite hester det er med bare 550 eller hva det er, og at aksen opp til 250 er for dårlig og slike ting, gjør at P85D-eiere blir sett på som mye større risiko enn andre Tesla-eiere.

Sett fra forsikringsståsted vil P85D-bilene tiltrekke seg de verste (dvs mest risioksøkende) sjåførene - og prisen på forsikring vil bli høy uansett hk. Det trodde de før, og det tror det enda mere nå.

469 hk er det og har faktisk fått billigere forsiktig allerede basert på det nye tallet. Fra 10 800 til 8600 :) Er jo helt klart at 700hk får forsikringselskap til å steile og er flere forsikringselskap som ikke ønsket å forsikre bilen bare basert på at det var 700hk.
2015 P85D

SurSnasen

Sitat fra: kos på søndag 08. november 2015, klokken 15:45
Hva koker denne tråden ned til - den eneste forskjellen på en p 85 D og en 85 D er noen få sekunder og så under presterer P85 D med 0,3 sekunder - har noen i denne tråden tenkt over hvor lenge o,3 sekunder er og hva man skal bruke de 0,3 sek. til. Kan noen av de som hevder at dette er svindel og feil rapportering og holde kundene for narr osv. Kan noen forklare hva disse 0,3 sek gjør at man ønsker å følle dette rettens vei fordi at det er så utrolig at det har skjedd. Fakta er at bilen har en motor som kan yte 700 hk - bilen kjører fra 0-100 det produsenten sier med deres tolkning av målinger.

Jeg tror nok dette er mye en prinsippsak for mange. Tesla har bevisst løyet for kundene. Jeg kan ikke se annet enn at de med viten og vilje har satt for dårlige ytelser på papiret for 85D da den ble introdusert og solgt, og brukt kreative og løgnaktige beregninger av ytelser på P85D, rett og slett for å få lokket folk til å gå for P85D og dermed betale en del tusen dollars ekstra til Tesla.

Jeg må innrømme at Teslas håndtering i særlig denne saken, har gjort meg mindre lysten på å handle meg Tesla når jeg til våren skal bytte bil. Jeg var 100% sikker for noen måneder siden, ja til og med for få uker siden, at jeg skulle ha meg en Model S. Så sikker er jeg ikke nå.

Denne saken er jo egentlig en fillesak. Ja, at de er langt unna å oppfylle de 700 hk de gikk hardt ut med, og som de har brukt som et svært viktig salgsargument (og dertil også fått spaltemeter på spaltemeter med hederlig omtale og PR i media), er elendig. Hver gang jeg har pratet med folk om Tesla, enten de har hatt Tesla eller ei, har disse 700hk blitt nevnt. Bortimot samtlige som har annonsert sine P85D på Finn har brukt 700hk som salgsargument, helst med å nevne 700 hk i selve headeren på annonsen.

0-100 er selvsagt vesentlig, men som du nevner, det er ikke altfor merkbart. Men du nevner at folk har da ikke sååå dårlig tid. Korrekt. Du kommer ikke raskere frem til destinasjonen. Faktisk kommer du deg gjerne like raskt frem med en Toyota Yaris med 0-100 på 14,3 sekunder. Men det dreier seg mer om opplevelsen. Rushet man får ved å plante gasspedalen i gulvet.

Men viktigst av alt: denne saken er det helt og holdent Tesla selv som har forårsaket. Det er Tesla som har løyet (bevisst). Det er Tesla som har nektet dialog. Det er Tesla som har nektet å være løsningsorientert. Da er det fullstendig meningsløst og respektløst å hamre løs på de som mener seg snytt av Tesla.

Griffel

Sitat fra: Cookie Monster på søndag 08. november 2015, klokken 17:16
Nei 81 000 er ink alt. Så det er hva Tesla mener 0.2 sek er verdt i kroner og øre.
Altså var P85D rene røverkjøpet 0,6/0,7/1/1,1 raskere, den burde vært minst et sted mellom 240 og 400 tusen dyrere en den ute P.

Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Griffel

Sitat fra: Mao på søndag 08. november 2015, klokken 18:53
Det som er det rare i denne diskusjonen er at "trollene" skal ha dette til en diskusjon om tideler 0-100. De tidelene som P85D er bedre enn f.eks. min gamle P85+ kommer jo i intervallet 0-50 km/t. Over 50 er forskjellen nær null, til tross for at effekten ble oppgitt å være hele 66 % høyere på P85D (noe ingen normal forbruker hadde noen som helst grunn til å mistro i oktober/november for ett år siden).
Nær 0 er nok en underdrivelse, men det er riktig at effekten i P er ca 50% høyere opp til ca. 40 km/t deretter minker forskjellen ned mot 10-11%.

Siden de hk som går med til å overvinde rullemotstand og luftmotstand er omtrent den samme for disse to modellene, blir reelt overskudd til akselerasjon større enn det disse 10%ene forteller og dette blir igjen mer og mer merkbart ettersom hastigheten øker og effekten (hk) som går med til å overvinde luftmotstanden øker i 3potens og rullemotstanden i 2potens.

Når de som kommer fra muskelbiler og som ikke føler potensen i Tesla har jeg en berettiget misstanke om at dette har mer med lyd enn med akselerasjon å gjøre.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Cookie Monster

#1355
Sitat fra: Griffel på mandag 09. november 2015, klokken 14:33
Sitat fra: Cookie Monster på søndag 08. november 2015, klokken 17:16
Nei 81 000 er ink alt. Så det er hva Tesla mener 0.2 sek er verdt i kroner og øre.
Altså var P85D rene røverkjøpet 0,6/0,7/1/1,1 raskere, den burde vært minst et sted mellom 240 og 400 tusen dyrere en den ute P.

Ja for det koster like mye og krever samme effekt økning å gå fra feks 4.4 til 3.7 sek som fra 3.7 til 3.3?
Trodde at i det minste du viste at det kreves mye mer effekt å kutte tiden desto raskere bilen er.
Og kutte 0.2 sek på tiden på en 11 sek bil er nesten gratis men å kutte 0.2 seg fra en 3 sek bil koster mye mer.

Er jo heller ingenting her som sier at Ludicrous har en bra pris. Siden den får jo P85D ned på ca 3.4 sek hvis den forbedrer med 0.2. Så men den oppgraderingen vil den klare 0-100 på 3.4 sek. Så da har man betalt 146 800 + 81 000 og fått en bil som gjør 0-100 på 3.4 sek tiden de oppga helt i starten som alle trodde bilen egentlig skulle klare.

For å si det sånn hadde jeg sikkert vært villig til å betale 81 000 for å forbedre tiden fra 3.3 sek til 3.1 men betaler ikke for en "oppgradering" som får bilen like raskt som den egentlig skulle være.
2015 P85D

Griffel

Argumentet var ikke mitt, jeg leverte kun en alternativ tolkning. :D
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

kjellan

Sitat fra: Cookie Monster på søndag 08. november 2015, klokken 21:43
Sitat fra: jazzwheel på søndag 08. november 2015, klokken 21:13
Greit, Tesla kommuniserte ikke riktig når de skrev 700 hk, men akselerasjon over 50 km/t er begrenset av giring. Det var da aldri noen hemmelighet at P85D var en P85 med en ekstra motor foran? Hvor på nettsiden når dere bestilte i fjor stod det at bilen var mye raskere enn P85 over 50km/t? Det blir litt som å kjøpe siste versjon av en bil fordi den har litt mer hk enn den forrige modellen, men så klage når man finner ut at toppfarten er lik, fordi man selv har regnet seg frem til at den burde vært høyere.

Rart at den faktisk er litt raskere med 50hk mer og har høyere toppfart. Samt blir raskere med Ludicrous på P90D som enda har samme giring hvis effekten ikke har noe å si? For da får den mer effekt og blir 20% raskere til 250. Rart det hvis det er giring som begrenser eller hva?

Motortrend oppgir 71 hp meir enn p85D med Luddemodus men ikkje kva ytelsen er gitt fysisk begrensning  i batteri og sikring.

http://beta.motortrend.com/news/2015-tesla-model-s-p90d-ludicrous-upgrade-first-test-review/

Er det nokon som veit prisen på oppgradert P85 D til Luddemodus ? Er på US sidene oppgitt til 5000 US$, altså redusert pris i forhold til tidligare oppgitt prisestimat.

8)
Tesla Model S P85 Mars 2014 (Solgt)

Tesla Model S P85D  Mars 2015

Griffel

#1358
En e-mail forteller at:
"Du har nettopp mottatt en personlig melding fra SilverArrow på Norsk elbilforening:   elbilforum.no."
Selv om den er personlig velger jeg å gjengi Sølvpilens melding og svare her:
Sitat
Hei alle på Elbilforum som ikke er eier av P85D.

Kan dere være så vennlig å slutte å legge inn kommentarer her. Til tider så er sikkert langt over 50% av innleggene på Tesla sidene knyttet til krangling/skittkasting/repetisjoner etc om (mangel på) 700 hk og akselerasjon, hva som bør og ikke bør være akseptabelt, hvor store kameler en bør svelge etc
Det er helt naturlig å forsvare sitt syn/skuffelse når en har betalt ekstra og ikke fått alt det en trodde en skulle få.
Kan vi ikke nå bare vente og se hva som kommer ut av de kanalene som nå P85D eierne har valgt å kjøre saken i.

Jeg ønsker Tesla Elbilforumet tilbake til den verden hvor en utveksler erfaringer, gi råd og vink til hverandre, nye oppdagelser, Bjørns videoer etc. For tiden så ødelegges trådene mest av "ikke P85D eiere" som fyrer opp under P85D eiere slik at de blir tvunget til å svare.
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Slik du holder på så ødelegg du heile forumet!!!!!!! Få deg ein hobby!!!!!!!!!!
Svar på PM
Nå er jo elbilforum en av mine hobbys.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Øyvind.h

Godt poeng Silverarrow. Trollingen, spesielt fra S85D eiere, burde opphørt for lengst.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Dag A.

Sitat fra: Griffel på mandag 09. november 2015, klokken 18:14
En e-mail forteller at:
"Du har nettopp mottatt en personlig melding fra SilverArrow på Norsk elbilforening:   elbilforum.no."
Selv om den er personlig velger jeg å gjengi Sølvpilens melding her:
Sitat
Hei alle på Elbilforum som ikke er eier av P85D.

Kan dere være så vennlig å slutte å legge inn kommentarer her. Til tider så er sikkert langt over 50% av innleggene på Tesla sidene knyttet til krangling/skittkasting/repetisjoner etc om (mangel på) 700 hk og akselerasjon, hva som bør og ikke bør være akseptabelt, hvor store kameler en bør svelge etc
Det er helt naturlig å forsvare sitt syn/skuffelse når en har betalt ekstra og ikke fått alt det en trodde en skulle få.
Kan vi ikke nå bare vente og se hva som kommer ut av de kanalene som nå P85D eierne har valgt å kjøre saken i.

Jeg ønsker Tesla Elbilforumet tilbake til den verden hvor en utveksler erfaringer, gi råd og vink til hverandre, nye oppdagelser, Bjørns videoer etc. For tiden så ødelegges trådene mest av "ikke P85D eiere" som fyrer opp under P85D eiere slik at de blir tvunget til å svare.
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Slik du holder på så ødelegg du heile forumet!!!!!!! Få deg ein hobby!!!!!!!!!!
Nå er jo elbilforum en av mine hobbys.

Jeg er enig med Sølvpilen (SilverArrow). 

Det er noen enkelte få, hvor problemet ikke engang angår dem, som virker nærmest som nettroll på denne tråden.
Nissan Leaf 2012 - 45.000 km - Solgt
Tesla P85D - Levert Mars 2015
Tesla M3 - Reservert
Vinteren er kommet - GSXR 1000 parkert - Kamp om  Teslaen

Muffinman

Sitat fra: Øyvind.h på mandag 09. november 2015, klokken 18:15
Godt poeng Silverarrow. Trollingen, spesielt fra S85D eiere, burde opphørt for lengst.
+1.

For øvrig litt spesielt å publisere en pm. Det ville jeg aldri gjort.

Toonster

Sitat fra: Muffinman på mandag 09. november 2015, klokken 18:22
Sitat fra: Øyvind.h på mandag 09. november 2015, klokken 18:15
Godt poeng Silverarrow. Trollingen, spesielt fra S85D eiere, burde opphørt for lengst.
+1.

For øvrig litt spesielt å publisere en pm. Det ville jeg aldri gjort.
+1
Understreker vel bare hva slags typer man har med å gjøre, dessverre

orjan

Å være uenig med noen og argumentere for sitt syn er vel neppe i nærheten av trolling. Selv om mange i tråden her ikke selv har P85D så må det da være takhøyde for at disse for gi utrykk for sine meninger.
Molde
2014 Model S P85 - Solgt
2016 Model S 90D
2019 Model ≡ LR AWD

Dag A.

Sitat fra: orjan på mandag 09. november 2015, klokken 18:43
Å være uenig med noen og argumentere for sitt syn er vel neppe i nærheten av trolling. Selv om mange i tråden her ikke selv har P85D så må det da være takhøyde for at disse for gi utrykk for sine meninger.

Les de siste 20 talls sidene i denne tråden!!  Jeg gjorde det i går.  Og enkelte går laaanngt forbi "sine meninger".
Nissan Leaf 2012 - 45.000 km - Solgt
Tesla P85D - Levert Mars 2015
Tesla M3 - Reservert
Vinteren er kommet - GSXR 1000 parkert - Kamp om  Teslaen

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA