Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: NY PRIS ! BLUE SPARK justerbar ladekabel 6-16A fra Charge Amps

Startet av Elmo, søndag 13. september 2015, klokken 21:51

« forrige - neste »

Mippen

85D har ikke hatt mer effekt enn oppgitt. Den fikk en oppdatering slik at den fikk mer effekt og lavere 0-100 tid.

Grunnen til at mange snakket om at effekten 700hk bare er motorkraft er fordi effekt tallene til tesla ble endret over natten. Plutselig fikk p85 mer effekt, og tesla sa kort tid etter til media at det ikke dreide seg om en effektøkning men en annen måte å måle effekten på.
Fremtiden er elektrisk.

Cookie Monster

#1156
Sitat fra: Mippen på lørdag 31. oktober 2015, klokken 22:31
85D har ikke hatt mer effekt enn oppgitt. Den fikk en oppdatering slik at den fikk mer effekt og lavere 0-100 tid.

Grunnen til at mange snakket om at effekten 700hk bare er motorkraft er fordi effekt tallene til tesla ble endret over natten. Plutselig fikk p85 mer effekt, og tesla sa kort tid etter til media at det ikke dreide seg om en effektøkning men en annen måte å måle effekten på.

Er ikke 422hk mer enn 380hk? 85D hadde oppgitt 380hk i motorkraft men fikk etter en stund 422 i motorkraft.
Er bare for å bevise at de motorkraft tallene til Tesla kan de fint endre på slik som de vil og er ikke nødvendigvis bare maks effekt av begge motorene.
2015 P85D

691

Sitat fra: Mippen på lørdag 31. oktober 2015, klokken 22:31
85D har ikke hatt mer effekt enn oppgitt. Den fikk en oppdatering slik at den fikk mer effekt og lavere 0-100 tid.

Grunnen til at mange snakket om at effekten 700hk bare er motorkraft er fordi effekt tallene til tesla ble endret over natten. Plutselig fikk p85 mer effekt, og tesla sa kort tid etter til media at det ikke dreide seg om en effektøkning men en annen måte å måle effekten på.
Så jeg spørger igen, hvor mange HK troede du så P85D havde, hvis du vidste at de 700hk var teoretiske

Mippen

Sitat fra: Cookie Monster på lørdag 31. oktober 2015, klokken 22:34
Sitat fra: Mippen på lørdag 31. oktober 2015, klokken 22:31
85D har ikke hatt mer effekt enn oppgitt. Den fikk en oppdatering slik at den fikk mer effekt og lavere 0-100 tid.

Grunnen til at mange snakket om at effekten 700hk bare er motorkraft er fordi effekt tallene til tesla ble endret over natten. Plutselig fikk p85 mer effekt, og tesla sa kort tid etter til media at det ikke dreide seg om en effektøkning men en annen måte å måle effekten på.

Er ikke 422hk mer enn 380hk? 85D hadde oppgitt 380hk i motorkraft men fikk etter en stund 422 i motorkraft

Etter en oppdatering fikk den høyere effekt.
Fremtiden er elektrisk.

Mippen

Sitat fra: 691 på lørdag 31. oktober 2015, klokken 22:36
Sitat fra: Mippen på lørdag 31. oktober 2015, klokken 22:31
85D har ikke hatt mer effekt enn oppgitt. Den fikk en oppdatering slik at den fikk mer effekt og lavere 0-100 tid.

Grunnen til at mange snakket om at effekten 700hk bare er motorkraft er fordi effekt tallene til tesla ble endret over natten. Plutselig fikk p85 mer effekt, og tesla sa kort tid etter til media at det ikke dreide seg om en effektøkning men en annen måte å måle effekten på.
Så jeg spørger igen, hvor mange HK troede du så P85D havde, hvis du vidste at de 700hk var teoretiske

Rundt 500 +/-
Fremtiden er elektrisk.

Havebigfun

Mippen - det var useriøse påstander fra din side >:( Jeg synes du kan spare oss for slike diskusjoner.

Jeg husker meget vel at jeg tellte på knappene men fant ut at 85D ble angitt til å være så mye tregere enn min daværende P85 at jeg heller gravde dypere i lommen- helt unødvendig i ettertid.

Mippen

#1161
Jeg skjønner at det ikke er kjekt å føle seg lurt, men jeg sier bare at det ikke har vært noen hemmelighet at 700hk ikke er et tall på hva motoren faktisk yter. Det sto en del om dette i media og det var diskutert på dette forumet. Her er en artikkel som kom ut kort tid etter P85D ble lansert, og lenge før folk fikk bilene sine.

SitatThe new horsepower number, however, is simply a measure of the maximum power that the motor itself is capable of producing. It does not take into account any limitations imposed by the particular battery and inverter that power that motor in a specific vehicle.

http://www.greencarreports.com/news/1095000_puzzling-new-power-numbers-for-tesla-model-s-whats-the-deal
Fremtiden er elektrisk.

krl

Hvor mange tror du leser slike marginale publikasjoner? Flere enn 1 av 1000 Tesla-kunder? I så fall tar du grovt feil. Og antageligvis vet du det selv. Hva er motivasjonen din for å forsvare lureriet?

Mippen

Sitat fra: krl på lørdag 31. oktober 2015, klokken 23:05
Hvor mange tror du leser slike marginale publikasjoner? Flere enn 1 av 1000 Tesla-kunder? I så fall tar du grovt feil. Og antageligvis vet du det selv. Hva er motivasjonen din for å forsvare lureriet?

Mange her inne har vært medlem her en stund og har sikkert fått med seg diskusjonene som omhandlet at reell effekt ikke var annet enn det som står i den artikkelen jeg linket til. At effekten øker over natten på de "gamle" modellene, men ikke prestasjonene - er også en god indikasjon på at det er en annen måte å måle effekten på.

Jeg får ikke noe igjen for å ytre mine meninger. Jeg bare forsøker å si at det ikke har vært noen hemmelighet at ytelsen på P85D ble målt på en annen måte enn de gjorde fra først av på de andre modellene.

Det eneste jeg syns er rart er at tesla oppga effekten ulikt på ulike modeller. Vet ikke om det er straffbart, men det er litt rart syns jeg. Men det har som sagt ikke vært en hemmelighet at 700 hk er motor ytelse - ikke faktisk ytelse.
Fremtiden er elektrisk.

691

Sitat fra: Mippen på lørdag 31. oktober 2015, klokken 22:37
Sitat fra: 691 på lørdag 31. oktober 2015, klokken 22:36
Sitat fra: Mippen på lørdag 31. oktober 2015, klokken 22:31
85D har ikke hatt mer effekt enn oppgitt. Den fikk en oppdatering slik at den fikk mer effekt og lavere 0-100 tid.

Grunnen til at mange snakket om at effekten 700hk bare er motorkraft er fordi effekt tallene til tesla ble endret over natten. Plutselig fikk p85 mer effekt, og tesla sa kort tid etter til media at det ikke dreide seg om en effektøkning men en annen måte å måle effekten på.
Så jeg spørger igen, hvor mange HK troede du så P85D havde, hvis du vidste at de 700hk var teoretiske

Rundt 500 +/-

What a load of B.S :-) Based on what??

Mippen

#1165
Sitat fra: 691 på lørdag 31. oktober 2015, klokken 23:16
Sitat fra: Mippen på lørdag 31. oktober 2015, klokken 22:37
Sitat fra: 691 på lørdag 31. oktober 2015, klokken 22:36
Sitat fra: Mippen på lørdag 31. oktober 2015, klokken 22:31
85D har ikke hatt mer effekt enn oppgitt. Den fikk en oppdatering slik at den fikk mer effekt og lavere 0-100 tid.

Grunnen til at mange snakket om at effekten 700hk bare er motorkraft er fordi effekt tallene til tesla ble endret over natten. Plutselig fikk p85 mer effekt, og tesla sa kort tid etter til media at det ikke dreide seg om en effektøkning men en annen måte å måle effekten på.
Så jeg spørger igen, hvor mange HK troede du så P85D havde, hvis du vidste at de 700hk var teoretiske

Rundt 500 +/-

What a load of B.S :-) Based on what??

Bla dette og artikkelen jeg linket til med flere. Jeg tenkte at hvis det er ca 10 % forskjell på ytelse i Motorkraft og faktisk ytelse på P85, så burde det med samme batteriet være ca 20-30 % forskjell i effekt tap på P85D pga. ekstra motor, samme batteri, effektap mellom batteri, inverter og motorer +++.

Står mer i denne tråden også.

http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,17185.30.html
Fremtiden er elektrisk.

691

Sitat fra: Mippen på lørdag 31. oktober 2015, klokken 23:30
Sitat fra: 691 på lørdag 31. oktober 2015, klokken 23:16
Sitat fra: Mippen på lørdag 31. oktober 2015, klokken 22:37
Sitat fra: 691 på lørdag 31. oktober 2015, klokken 22:36
Sitat fra: Mippen på lørdag 31. oktober 2015, klokken 22:31
85D har ikke hatt mer effekt enn oppgitt. Den fikk en oppdatering slik at den fikk mer effekt og lavere 0-100 tid.

Grunnen til at mange snakket om at effekten 700hk bare er motorkraft er fordi effekt tallene til tesla ble endret over natten. Plutselig fikk p85 mer effekt, og tesla sa kort tid etter til media at det ikke dreide seg om en effektøkning men en annen måte å måle effekten på.
Så jeg spørger igen, hvor mange HK troede du så P85D havde, hvis du vidste at de 700hk var teoretiske

Rundt 500 +/-

What a load of B.S :-) Based on what??

Bla dette og artikkelen jeg linket til med flere. Jeg tenkte at hvis det er ca 10 % forskjell på ytelse i Motorkraft og faktisk ytelse på P85, så burde det med samme batteriet være ca 20-30 % forskjell i effekt tap på P85D pga. ekstra motor, samme batteri, effektap på veien osv.

Står mer i denne tråden også.

http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,17185.30.html

Jo jo, men det er jo flere måneder efter flere hundrede af os bestilte bilen. Jeg tror ikke på at du læste artiklen tilbage i oktober 2014

Mippen

#1167
Det var mange tråder om emnet i tiden etter lanseringen. Her er en for eksempel. http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,17235.0.html

Jo, jeg leste den og andre artikler. Måtte oppdatere meg før jeg kjøpte bil. Syns der er rart at folk går til sak først nå når det har vært kjent en god stund at bilen ikke har 700 hk effektivt. Tesla sa til Media at det dreier seg om en annen måte å regne effekt på. Man snakket også om det på ulike grupper på nettet, og mange har kjørt bilen i snart 8 mnd.
Fremtiden er elektrisk.

lunitiks

Norsk versjon. Hvorfor benytter man PS (Pferdestärke) som enhet?
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Teslanewbie

Kan de som kjøpte bilen i troen at den hadde 700hk nå heve kjøpet da tesla også offisielt bekrefter at den har langt mindre hestekrefter?
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA