Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: NY PRIS ! BLUE SPARK justerbar ladekabel 6-16A fra Charge Amps

Startet av Elmo, søndag 13. september 2015, klokken 21:51

« forrige - neste »

Torben_E

What a day ....

Det er så befriende....

Nu behøver jeg ikke længere at føle mig snydt... jeg er blevet snydt...

Vi kan stoppe spekulationerne og diskussionerne m.h.t. HK, Batteri, motorer etc... Nu står det lysende klart.

Tesla gør det helt rigtige ved at opgive bilen med batteribegrænsning og 1-foot. I mine øjne vinder Tesla på den konto, godt gået Tesla selv om i skulle presses ud i det. Dette har kostet meget goodwill hos mig og mange andre.
 
Så er der blot forliget tilbage. Dette bliver næppe en retssag men et forlig. Beviserne for falsk markedsføring er Tesla selv kommet med og ganske indlysende.

Det er nu stadig en fed bil og den bedste jeg har haft....


Torben_E

Havebigfun

Sitat fra: hookmaker på lørdag 31. oktober 2015, klokken 10:05
Da kom det fra Tesla officielt! Faan vilken skuffelse!
Dette må da være den ultimative bekreftelse for at Tesla har lovet vesentlig mer enn de kunne holde og sekundært til dette er det vel ganske rimelig at de som har bestillt bilen på grunnlaget av tekniske data som ikke holdt får en betydelig kompensasjon.
Bra jobbet, Hookmaker, Torben og dere andre som har holdt fokus mens det var masse støy fra våre kolleger som ikke hadde gått på limpinnen...

jazzwheel

Av nysgjerrighet skulle jeg gjerne sett de opplyste noe mer enn bare batteribegrensning siden flere av bilene har samme batteri, men forskjellig maksytelse. Tenker spesielt på hva eksakt som begrenser på 85D, P85 og P85D siden alle har motorytelse som er større enn "batterytelse", men likevel varierer en del.

De nevner ikke S85/P85 noe sted på spec-sider lenger som jeg kan finne. Slik de skriver notisen gir de litt inntrykk av at også P85 kan ha blitt målt med roll-out, noe den ikke ble.

Muffinman

#1128
Dette er gode nyheter, og står i sterk kontrast til de arrogante utspillene mot egne kunder i media. Om tilliten kan gjenoppbygges avhenger hvordan neste utspill fra Tesla arter seg; legger de seg flate offentlig og ordner opp med de gjeldende kunder er dette bare en sak som ble håndtert feil og så rettet opp i, og dermed historie.

Jeg er dog _litt_ pessimist i lys av historikken, og ser en viss mulighet for at neste utspill blir noe a la "vi har ikke gjort noe feil men har valgt å endre spesifikasjonene for å tekkes kundene da vi ser at mange har misforstått". Å inngå forlik, dvs unngå rettslig avgjørelse vil jo også gi et visst spillerom for hva som kan serveres i media.

Forhåpentligvis blir alternativet i første avsnitt realiteten. Da kan Tesla gå til bake til å være verdens verste rotekopp av en bilprodusent som lager verdens kuleste biler som (nesten) alle elsker.

SitatDet er nu stadig en fed bil og den bedste jeg har haft....
Nettopp :)

J.C

Er 70D og 85D også rammet av dette problemet?
70D Titanium Metallic
Henvisningskode: http://ts.la/jayson6330

Havebigfun

Sitat fra: J.C på lørdag 31. oktober 2015, klokken 12:19
Er 70D og 85D også rammet av dette problemet?
Nei- tvert om: 85D fikk vesentlig bedre ytelse enn lovet da vi bestillte bilene- det er en av grunnene som gjør noen av oss gretne.

Eip

Sitat fra: J.C på lørdag 31. oktober 2015, klokken 12:19
Er 70D og 85D også rammet av dette problemet?

Nei , du har vel egentlig en raskere bil enn først oppgitt
VIN: 509XX PD

J.C

70D Titanium Metallic
Henvisningskode: http://ts.la/jayson6330

Cookie Monster

Dette gjelder som nevnt P85D og til dels P90D også.

Er bra at Tesla endelig oppgir de riktige tallene nå og opplyser om at P85D og P90D er med rollout.

Nå gjenstår det bare å se hva de tenker å gjøre for oss som har kjøpt biler basert på helt feil informasjon.
2015 P85D

jazzwheel

Hvis vi ser på VW sin fremgangsmåte og hvordan bilprodusenter flest ønsker å selge nye biler så blir jeg ikke overrasket om de kommer med noe som innebærer kjøp av ny bil. For eksempel et forslag ala "kjøp" 90D og få Performance oppgradering gratis/halv pris, eller kjøp P90 og få Ludicrous gratis.

RSR911

Sitat fra: jazzwheel på lørdag 31. oktober 2015, klokken 12:00
Av nysgjerrighet skulle jeg gjerne sett de opplyste noe mer enn bare batteribegrensning siden flere av bilene har samme batteri, men forskjellig maksytelse. Tenker spesielt på hva eksakt som begrenser på 85D, P85 og P85D siden alle har motorytelse som er større enn "batterytelse", men likevel varierer en del.

De nevner ikke S85/P85 noe sted på spec-sider lenger som jeg kan finne. Slik de skriver notisen gir de litt inntrykk av at også P85 kan ha blitt målt med roll-out, noe den ikke ble.

Enig, men man finner årsaken i fysiskken: Større motor har bedre virkningsgrad ved høy effekt, dette fører til at mindre effekt går tapt til varme, og dermed høyere effekt ut på aksel.  Stor motor klarer høyere moment (og over lengre tid) enn mindre motor klarer før den går varm.

Vise versa: "Liten" motor har mindre tap ved lav effekt (og høye turtall), dette fører til litt lengre rekkevidde for 85D uten P

Muffinman

Sitat fra: RSR911 på lørdag 31. oktober 2015, klokken 13:04
Vise versa: "Liten" motor har mindre tap ved lav effekt (og høye turtall), dette fører til litt lengre rekkevidde for 85D uten P
Ikke mye i praksis. P85D har jo samme motoren i front som 85D, og denne utnyttes i rangemode slik at forbruket blir ganske pent. Sammenligner man med en RWD bil som bare har den store driveuniten blir forskjellen større. Men det er offtopic i denne tråden. :)

RSR911

Sitat fra: hookmaker på lørdag 31. oktober 2015, klokken 10:05
Da kom det fra Tesla officielt!
Jeg lurte faktisk på om dette var laget i PhotoShop elns, men det står faktisk 463hp på US-siden og 469ps på den norske siden (litt langt nede på siden).   

http://www.teslamotors.com/models

Elbil fundamentalist

Sitat fra: Havebigfun på lørdag 31. oktober 2015, klokken 12:24
Sitat fra: J.C på lørdag 31. oktober 2015, klokken 12:19
Er 70D og 85D også rammet av dette problemet?
Nei- tvert om: 85D fikk vesentlig bedre ytelse enn lovet da vi bestillte bilene- det er en av grunnene som gjør noen av oss gretne.
Og det er akkurat de av dere som irriterer meg, da dere ikke unner oss 85D eierne de ekstra kreftene. Og på grunn av det lager dere ett helvete i elbilmiljøet, om har gitt tonnevis med ammunisjon til elbilhatere  og spesielt Telsahatere "World wide" og bidratt til at Teslaene har fått skyhøye avgifter i Danmark Gratulerer!!!!
2005 Kewet bastard (m Buddy utseende)
kjørt 12700km (solgt '09), Peugeot Partner PSA 54.000km til 73.500km (kjøpt '09, solgt nov`13), Kjøpt Leaf 2012 (solgt), Tesla Model S85D levert 27 mars '15, Leaf Acenta 2014 kjøpt nov. '15 Bestilt 31mars '16 Tesla Model ≡ kansellert venter på Model Y Bestilt Model S75D 6 okt '17 levert 22 des '17 Bosted Oslo
Signaturmedlem TOCN

Flaago

Bare gi meg 120 000 kr så skal du ikke høre flere klager fra meg....

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA