Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: NY PRIS ! BLUE SPARK justerbar ladekabel 6-16A fra Charge Amps

Startet av Elmo, søndag 13. september 2015, klokken 21:51

« forrige - neste »

jazzwheel

Jeg trodde det var akselerasjonen som var viktig, ikke antall hk på papiret?

P85D er da fortsatt mye raskere enn P85 og 85D, selv om de har lagt ut tilleggsinformasjon om hvordan de oppgir hk?

Elbil fundamentalist

Sitat fra: Havebigfun på søndag 01. november 2015, klokken 13:45
Det er en 3. faktor:
Unngå flere hundre P85D- eiere som er knallsure fordi de har blitt lurt og får tilbud om tilbakekjøp samtidig som en 85D nå koster det samme som det vi betalte for P85D- 85D kunne vi kjøpt for 120k mindre den gangen.
Spørs om Tesla tar seg råd til å erte den mest loyale kjøpergruppen ytterligere, som attpåtil har den største kjøpekraften.
De har gjort det noen ganger før, eks da Sig- bestillere som hadde forskuttert mange penger i lengre tid fikk bilene levert etter std kunder høsten 13 :(

Hvis man tolker presseansvarlig rett har de desverre ingen smerter med det...
120.000 er da uansett billig for å få +/-500hk og 400NM mer vs 380hk? Oppgraderingen av 85D kom først i april og har vel da ingenting med saken å gjøre? Da hadde P85D eierne fått gleden av å være først ute og fått skinne i rampelyset i 2 mnd, å være midtpunktet hos venner og familie der dere kunne kjøre deres private "speedmonster" med alle som ville sitte på, men spontanlatter tommel opp. Stemningen var rimelig kuul i P85D "kirken" da, var den ikke? Nå er selveste Teslaguten blitt deppa også... Snakk om å snu suksess til nederlag!!

Man trenger ikke å være spesielt kjøpesterk for å kjøpe hverken P85D eller 85D med de fordelene eilbilmiljøet har fremskaffet til dere og alle andre som kjøper elbiler i alle prisklasser. Griseheldige har dere vært!! Er dere likegyldige til at denne saken skader den elbilsatsingen som muliggjorde kjøpet i utgangspunktet??
2005 Kewet bastard (m Buddy utseende)
kjørt 12700km (solgt '09), Peugeot Partner PSA 54.000km til 73.500km (kjøpt '09, solgt nov`13), Kjøpt Leaf 2012 (solgt), Tesla Model S85D levert 27 mars '15, Leaf Acenta 2014 kjøpt nov. '15 Bestilt 31mars '16 Tesla Model ≡ kansellert venter på Model Y Bestilt Model S75D 6 okt '17 levert 22 des '17 Bosted Oslo
Signaturmedlem TOCN

d58palset

Sitat fra: jazzwheel på søndag 01. november 2015, klokken 20:00
Jeg trodde det var akselerasjonen som var viktig, ikke antall hk på papiret?

P85D er da fortsatt mye raskere enn P85 og 85D, selv om de har lagt ut tilleggsinformasjon om hvordan de oppgir hk?

1. Bilen akselererer ikke som en bil med 700hk. Ihvertfall ikke over 100....der er forskjellen fra andre modeller liten
2. Bilen akselererer ikke fra 0-100 som opplyst heller. (først nå innrømmer de at for denne modellen er deler av tiden ikke medregnet)
3. Man betaler forsikringspremie for en bil med 700hk
4. Tesla har bevisst villedet kjøpere for å selge med p85d fremfor 85d.
5. Ang din sammenligning med 85d; p85d er noe raskere enn 85d, men langt fra så mye raskere som de gav inntrykk av.

d58palset

120.000 er da uansett billig for å få +/-500hk og 400NM mer vs 380hk?

::) ::)

Det er på grunn av norske (vanvittige) bilavgifter på andre biler. Skal Tesla derfor få slippe unna? Nei.



Teslaguten

Sitat fra: Elbil fundamentalist på søndag 01. november 2015, klokken 20:06
Sitat fra: Havebigfun på søndag 01. november 2015, klokken 13:45
Det er en 3. faktor:
Unngå flere hundre P85D- eiere som er knallsure fordi de har blitt lurt og får tilbud om tilbakekjøp samtidig som en 85D nå koster det samme som det vi betalte for P85D- 85D kunne vi kjøpt for 120k mindre den gangen.
Spørs om Tesla tar seg råd til å erte den mest loyale kjøpergruppen ytterligere, som attpåtil har den største kjøpekraften.
De har gjort det noen ganger før, eks da Sig- bestillere som hadde forskuttert mange penger i lengre tid fikk bilene levert etter std kunder høsten 13 :(

Hvis man tolker presseansvarlig rett har de desverre ingen smerter med det...
120.000 er da uansett billig for å få +/-500hk og 400NM mer vs 380hk? Oppgraderingen av 85D kom først i april og har vel da ingenting med saken å gjøre? Da hadde P85D eierne fått gleden av å være først ute og fått skinne i rampelyset i 2 mnd, å være midtpunktet hos venner og familie der dere kunne kjøre deres private "speedmonster" med alle som ville sitte på, men spontanlatter tommel opp. Stemningen var rimelig kuul i P85D "kirken" da, var den ikke? Nå er selveste Teslaguten blitt deppa også... Snakk om å snu suksess til nederlag!!

Man trenger ikke å være spesielt kjøpesterk for å kjøpe hverken P85D eller 85D med de fordelene eilbilmiljøet har fremskaffet til dere og alle andre som kjøper elbiler i alle prisklasser. Griseheldige har dere vært!! Er dere likegyldige til at denne saken skader den elbilsatsingen som muliggjorde kjøpet i utgangspunktet??
#19329
Model X #1094
P85D RN6614200

o.b.lix

Sitat fra: d58palset på søndag 01. november 2015, klokken 20:07
1. Bilen akselererer ikke som en bil med 700hk. Ihvertfall ikke over 100....der er forskjellen fra andre modeller liten
2. Bilen akselererer ikke fra 0-100 som opplyst heller. (først nå innrømmer de at for denne modellen er deler av tiden ikke medregnet)
3. Man betaler forsikringspremie for en bil med 700hk
4. Tesla har bevisst villedet kjøpere for å selge med p85d fremfor 85d.
5. Ang din sammenligning med 85d; p85d er noe raskere enn 85d, men langt fra så mye raskere som de gav inntrykk av.
1: Bilen akser ikke like mye over 100, da den ikke har flere gear. Det kunne den hatt, bl.a. prototypen til Roadster hadde 2 gear. Men det har Model S ikke, og det visste da alle når de kjøpte den?
2: Bilen akselererer 0-100 på oppgitt tid; men er målt slik dragracingmiljøet i USA måler bilers aks, og er gjort med grunnmodell uten ekstrautstyr.
3: Bytt selskap om prisen er feil.
4: To ulike segmenter - versting vs fornuft. Alle journalister prøvekjørte P85D, og denne fikk altså all opmerksomhet.
5: Det viste seg at P85D var presset til bortimot max, men med tuning kunne 85D bli bedre. De fleste forstod at P85D var skvist maskimalt, men 85D var det fornuftige valget om man ville ha 4-hjulsdrift.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Elbil fundamentalist

Sitat fra: d58palset på søndag 01. november 2015, klokken 20:11
120.000 er da uansett billig for å få +/-500hk og 400NM mer vs 380hk?

::) ::)

Det er på grunn av norske (vanvittige) bilavgifter på andre biler. Skal Tesla derfor få slippe unna? Nei.
Det er mer enn å ta Tesla på spill her. Det er elbilfordelene vi alle nyter godt av som er under press da denne saken skaper svært dårlig omtale og gir elbilsaken ett dårlig renomè. Det er godt mulig at alle dere Telsa newbees driter i dette, men vi (hvertfall jeg) som har kjørt elbil i mange år før Teslaen kom synes dette etterhvert er blitt et stort problem. Større enn "CP85DOWW" kirken sitt problem.

På tide å se dette i litt større sammenheng. Har denne teslatråden har blitt en gjøkunge som ikke bidrar til elbilforeningens arbeid for generelt å fremme elbileieres interesse og styrke elbilsatsningen? Det slike ting som må vurderes da det tross alt elbilforenningen som drifter dette forumet.
2005 Kewet bastard (m Buddy utseende)
kjørt 12700km (solgt '09), Peugeot Partner PSA 54.000km til 73.500km (kjøpt '09, solgt nov`13), Kjøpt Leaf 2012 (solgt), Tesla Model S85D levert 27 mars '15, Leaf Acenta 2014 kjøpt nov. '15 Bestilt 31mars '16 Tesla Model ≡ kansellert venter på Model Y Bestilt Model S75D 6 okt '17 levert 22 des '17 Bosted Oslo
Signaturmedlem TOCN

weld77

Tesla har på egen hånd skadet elbilsaken big time ved
Å lage en elbil som kan kjøre langt, er stor og aksellererer fort. Misnøye med å ha blitt lurt av Tesla er en bagatell i den sammenheng. sympatien i de brede lag av befolkningen forsvant da Tesla kom og elbilene ble mange. Må kjøpes de av folk som vil nyte fordelene og eventuelt vil bløffe på seg et miljøalibi. Knapt noen kjøper Tesla fordi det er miljøvennlig og knappest heller
andre elbiler. Å kjøre elbil i Norge er en økonomisk rasjonell handling og fordrer fint lite edle tanker.

Mao

Sitat fra: Tuxedo på søndag 01. november 2015, klokken 13:52
Tilbud om heving av kjøpet vil nok være et smart trekk av Tesla, siden jeg ikke tror mange vil takke ja til tilbudet (de fleste er tross alt godt fornøyd med bilen, og hadde heller håpet på et prisavslag eller gratis oppgradering til Ludicrous).  For de som er mer bevandret i forbrukerlovgivningen enn meg:  Kan Tesla nøye seg med å tilby heving av kjøpet, slik at saken da er over for de som takker nei?

Når selger ikke klarer å utbedre mangelen, er det kjøper som sitter med "makta". Kjøper kan da velge mellom å kreve heving eller prisavslag. Tesla vil antakelig være mest interessert i å tilby heving av kjøp, men dette vil etter mitt syn være ugunstig for kjøperne ettersom nybilprisen på Tesla har steget såpass mye. Bortsett fra et lite minus for effekten er jeg godt fornøyd med bilen og vil ha et prisavslag. Så vi trenger ikke akseptere et tilbud om heving. Og om Tesla ikke aksepterer et rimelig prisavslag havner vi vel i rettsapparatet til slutt.....
MB EQC, grå (2020)
S100D, rød (2019)
Kia Soul EV Exclusive, sort/rød (2016)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Solgt: P85+ Signature (2013), P85D Ludi (2015), S100D (2017), Hyundai Kona (2019), Kia e-Niro (2019)
Reservert: Model Y, Enyaq, Mach-e

Mippen

#1194
Som sagt er det mange som hadde fått med seg at 700 hk ikke var drivhjuls effekt lenge før bilene ble levert, så det er rart at mange føler seg lurt. Merker meg også at klagingen blomstret mer opp etter L oppgraderingen. Jeg skal ikke påstå at alle har fått det med seg, men jeg ser som sagt at en del som roper høyest nå var med i diskusjonen alt før bilene kom. Litt rart at de hiver seg på for å klage når de før bilen ble levert var med å diskuterte det som ble ble sagt og spekulert rundt faktisk ytelse.

Blir spennende å se hva Tesla svarer og gjør. Personlig mener jeg ikke saken er sterk nok. I følge poll på forumet her er flertallet fornøyd med bilen sin hvis man ser bort fra de som avventer, da blir det omtrent halvt om halvt. Dette er et forum med mange bilfrelste. Det kan kanskje bety at det er større aksept for dette hos Ola og Kari Nordmann.
Fremtiden er elektrisk.

Teslaguten

#1195
Sitat fra: Elbil fundamentalist på søndag 01. november 2015, klokken 20:06
Sitat fra: Havebigfun på søndag 01. november 2015, klokken 13:45
Det er en 3. faktor:
Unngå flere hundre P85D- eiere som er knallsure fordi de har blitt lurt og får tilbud om tilbakekjøp samtidig som en 85D nå koster det samme som det vi betalte for P85D- 85D kunne vi kjøpt for 120k mindre den gangen.
Spørs om Tesla tar seg råd til å erte den mest loyale kjøpergruppen ytterligere, som attpåtil har den største kjøpekraften.
De har gjort det noen ganger før, eks da Sig- bestillere som hadde forskuttert mange penger i lengre tid fikk bilene levert etter std kunder høsten 13 :(

Hvis man tolker presseansvarlig rett har de desverre ingen smerter med det...
120.000 er da uansett billig for å få +/-500hk og 400NM mer vs 380hk? Oppgraderingen av 85D kom først i april og har vel da ingenting med saken å gjøre? Da hadde P85D eierne fått gleden av å være først ute og fått skinne i rampelyset i 2 mnd, å være midtpunktet hos venner og familie der dere kunne kjøre deres private "speedmonster" med alle som ville sitte på, men spontanlatter tommel opp. Stemningen var rimelig kuul i P85D "kirken" da, var den ikke? Nå er selveste Teslaguten blitt deppa også... Snakk om å snu suksess til nederlag!!

Man trenger ikke å være spesielt kjøpesterk for å kjøpe hverken P85D eller 85D med de fordelene eilbilmiljøet har fremskaffet til dere og alle andre som kjøper elbiler i alle prisklasser. Griseheldige har dere vært!! Er dere likegyldige til at denne saken skader den elbilsatsingen som muliggjorde kjøpet i utgangspunktet??
[/

Eg kjøpte ikkje P85D for å gleda meg over å vera først ute, skinna i lampelyset, vera speedmonster etc.

Bilen vart bestilt straks den var tilgjengeleg, med utsatt levering til september/oktober 2015.
Stemninga i kyrkja var og er irrelevant til kva som er fakta. Same gjeld hektoprisen for effekt og dreiemoment.

Det var primært 4-hjulsdrift i kombinasjon med ytelsar av ein ny dimensjon som gjorde at det vart P85D, og ikkje 85D. Og marknadsføringa til Tesla var så bra at eg putta kr 120 000 ekstra i lomma på Elon Musk&Co.
Tesla har ikkje levert det dei har lova, og då forventar eg at dei ordnar opp.
Og Teslaguten er ikkje den som deppar, og alle får høve til å komma med ei forklaring og forslag til løysing når det er eit problem.

Tesla har i denne saka ikkje gjort det, og det tek eg konsekvensen av.
Eg likar å bli behandla som folk når eg legg igjen millonar av kroner hos eit firma.
Når mi subjektive kjensle av Tesla som firma no er i strid med det, så er det mitt valg å ikkje handla meir med Tesla. Kva andre gjer, er opp til den enkelte.

Eg skal heller ikkje greia ut om dei politiske baktankane som gjorde at elbilar i Noreg har fått unike betingelsar. Det er vel ikkje tvil om at enkelte på Løvebakken tenkte at desse fordelane kunne redda Think. Og hadde det eksistert ein einaste Tesla då, så hadde aldri elbil-fordelane vorte av slike dimensjonar.

Kor griseheldig vi har vore kjem vel an på kor rasjonelt du kan tenka;
I Noreg har vi fått tilgang til ein bil som utan samanlikning gjev det beste kost/nytte forhold til 90% av alle privatbilistar.
Eg godtar heller ikkje at eg står i gjeld til "Elbilmiljøet", og at vi P85D eigarar skader elbilsatsinga.

Det som skader, er Tesla som ikkje viser vilje til å retta opp beviselege feil i eit produkt dei har solgt under falskt flagg.

Money talks, and my money walks. To someone else than Teslamotors Inc.
#19329
Model X #1094
P85D RN6614200

cirys1

Sitat fra: Mippen på søndag 01. november 2015, klokken 21:13
Som sagt er det mange som hadde fått med seg at 700 hk ikke var drivhjuls effekt lenge før bilene ble levert, så det er rart at mange føler seg lurt.

Hvor mange ganger skal du servere det samme oppgulpet, for de aller fleste har ikke fått med seg notisen i en bortgjemt artikkel. (som du også helt garantert har lest i ettertid).

Uansett om det hadde vært kjent så har ikke Tesla sluttet og reklamere for det, og det er ikke mer enn en måneds tid siden de slapp informasjonen om "rollout" på siden deres, at P85D som eneste bilmodell i rekken skal være målt med roolout og dette skulle være allment kjent er bare "bull".

Hvorfor tror du Tesla selv har sluttet og reklamere med 700hk og 0-100 på 3,3 er med roolout??
Det hadde jo vært mye bedre for Tesla og fortsatt med disse skrytetallene, og så lenge "alle" visste om det så ka jeg ikke skjønne at de bare fortsatte.. ::)

Teslanewbie

#1197
Veldig flott at Mippen, oblix og kos mfl  med nebb og klør forsvarer tesla men nå er det uten tvil bevist og av tesla innrømmet at de har ført kundene bak lyset og har oppgitt uriktige tall. At dere fremdeles kjør den samme sinnsyke retorikk er jo bare komisk .

Får meg og tenke på komiske Ali i  Irak ...gutter , call it a day nå,det er bare å inrømme  at dere har tapt og at danskene hadde rett  i sitt påstand når til og med tesla har innrømmet dette ved å endre tallene på hjemmesiden.. blir for dumt dette ..
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Cookie Monster

#1198
Sitat fra: Mippen på søndag 01. november 2015, klokken 21:13
Som sagt er det mange som hadde fått med seg at 700 hk ikke var drivhjuls effekt lenge før bilene ble levert, så det er rart at mange føler seg lurt.

Ingen som har trodd at 700hk var drivhjuleffekt, hvor har du det fra?. De fleste forventet at det faktisk var effekten motorene kunne yte slik de står i bilen med batteriet som bilen har før tap ned på hjula.

Viser seg at MOTORENE maks yter 469hk på motorakselen slik det nå står på Tesla sin nettside. Tap i drivverk kommer i tillegg. Og info om 560hk fra rest api var nok effekt ut fra batteriet før tap i motor og inverter.
2015 P85D

Cookie Monster

Sitat fra: o.b.lix på søndag 01. november 2015, klokken 20:24
1: Bilen akser ikke like mye over 100, da den ikke har flere gear. Det kunne den hatt, bl.a. prototypen til Roadster hadde 2 gear. Men det har Model S ikke, og det visste da alle når de kjøpte den?
2: Bilen akselererer 0-100 på oppgitt tid; men er målt slik dragracingmiljøet i USA måler bilers aks, og er gjort med grunnmodell uten ekstrautstyr.
3: Bytt selskap om prisen er feil.
4: To ulike segmenter - versting vs fornuft. Alle journalister prøvekjørte P85D, og denne fikk altså all opmerksomhet.
5: Det viste seg at P85D var presset til bortimot max, men med tuning kunne 85D bli bedre. De fleste forstod at P85D var skvist maskimalt, men 85D var det fornuftige valget om man ville ha 4-hjulsdrift.

1: Ludicrous gjør at bilen akser bedre over 100 siden man kan hente ut mer effekt som man trenger ved høyere turtall. Så mangel på gir er ikke alene en begrensing.

2: Nei 0-100 er 0-100. Er ingen standard som sier man kan bruke 1 ft rollout. Og hvertfall ikke i Europa. Vi bruker da ikke fot en gang som måleenhet. Og ca 5-100 km/t som det blir med 1 ft rollout er ikke 0-100 uansett hvordan du vrir og vender på det. Og ingen andre bilfabrikanter i Europa som oppgir bilene sine slik. Når selv de andre modellene til Tesla ikke er oppgitt slik faller det på sin egen urimelighet å mene det er greit å oppgi kun P85D slik uten en gang å skrive det.
2015 P85D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA