Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: NY PRIS ! BLUE SPARK justerbar ladekabel 6-16A fra Charge Amps

Startet av Elmo, søndag 13. september 2015, klokken 21:51

« forrige - neste »

Havebigfun

#1140
Sitat fra: Elbil fundamentalist på lørdag 31. oktober 2015, klokken 14:39
Sitat fra: Havebigfun på lørdag 31. oktober 2015, klokken 12:24
Sitat fra: J.C på lørdag 31. oktober 2015, klokken 12:19
Er 70D og 85D også rammet av dette problemet?
Nei- tvert om: 85D fikk vesentlig bedre ytelse enn lovet da vi bestillte bilene- det er en av grunnene som gjør noen av oss gretne.
Og det er akkurat de av dere som irriterer meg, da dere ikke unner oss 85D eierne de ekstra kreftene. Og på grunn av det lager dere ett helvete i elbilmiljøet, om har gitt tonnevis med ammunisjon til elbilhatere  og spesielt Telsahatere "World wide" og bidratt til at Teslaene har fått skyhøye avgifter i Danmark Gratulerer!!!!

Jeg tror ikke vi skal starte denne diskusjonen enda en gang- poenget er ikke misunnelse men at vi valgte på feil grunnlag- noe Tesla må klandres for! Hadde man levert den informasjonen vi har tilgjenglig idag ville ikke jeg -og mange med meg- brukt de ekstra pengene på P modellen. Synd at det er så vanskelig å forstå.
Edit: for meg er det også vanskelig å forstå at dette vekker så mange aggresjoner hos noen som ikke er rammet av dette bedraget selv- mulig man må være fundamentalist for å forstå dette :(

691

Sitat fra: Elbil fundamentalist på lørdag 31. oktober 2015, klokken 14:39
Sitat fra: Havebigfun på lørdag 31. oktober 2015, klokken 12:24
Sitat fra: J.C på lørdag 31. oktober 2015, klokken 12:19
Er 70D og 85D også rammet av dette problemet?
Nei- tvert om: 85D fikk vesentlig bedre ytelse enn lovet da vi bestillte bilene- det er en av grunnene som gjør noen av oss gretne.
Og det er akkurat de av dere som irriterer meg, da dere ikke unner oss 85D eierne de ekstra kreftene. Og på grunn av det lager dere ett helvete i elbilmiljøet, om har gitt tonnevis med ammunisjon til elbilhatere  og spesielt Telsahatere "World wide" og bidratt til at Teslaene har fått skyhøye avgifter i Danmark Gratulerer!!!!

Du har jo fattet minus - jeg kunne ikke være mere ligeglad med hvad du har købt og fået.

Afgifter i Danmark har intet med dette at gøre, det ved enhver som ved bare en lille smule om politik.

Det er Tesla fanboys som har skadet mest, ved at give Tesla indtryk af at de kan tillade sig alt, inkl. at lyve for deres kunder.

Gratulerer!!!!

Cookie Monster

Sitat fra: Elbil fundamentalist på lørdag 31. oktober 2015, klokken 14:39
Sitat fra: Havebigfun på lørdag 31. oktober 2015, klokken 12:24
Sitat fra: J.C på lørdag 31. oktober 2015, klokken 12:19
Er 70D og 85D også rammet av dette problemet?
Nei- tvert om: 85D fikk vesentlig bedre ytelse enn lovet da vi bestillte bilene- det er en av grunnene som gjør noen av oss gretne.
Og det er akkurat de av dere som irriterer meg, da dere ikke unner oss 85D eierne de ekstra kreftene. Og på grunn av det lager dere ett helvete i elbilmiljøet, om har gitt tonnevis med ammunisjon til elbilhatere  og spesielt Telsahatere "World wide" og bidratt til at Teslaene har fått skyhøye avgifter i Danmark Gratulerer!!!!


Dette må være det dummeste innlegget jeg har lest i denne tråden gratulerer.

Du har jo f ikke betalt nesten 150 000 mer for et produkt som ikke leverer på hverken effekt eller oppgitte 0-100 tider. At 85D har blitt oppgradert betyr ingenting og synes selv det bare var fint for de som har kjøpt den.
2015 P85D

hookmaker

Sitat fra: Havebigfun på lørdag 31. oktober 2015, klokken 11:46
Sitat fra: hookmaker på lørdag 31. oktober 2015, klokken 10:05
Da kom det fra Tesla officielt! Faan vilken skuffelse!
Dette må da være den ultimative bekreftelse for at Tesla har lovet vesentlig mer enn de kunne holde og sekundært til dette er det vel ganske rimelig at de som har bestillt bilen på grunnlaget av tekniske data som ikke holdt får en betydelig kompensasjon.
Bra jobbet, Hookmaker, Torben og dere andre som har holdt fokus mens det var masse støy fra våre kolleger som ikke hadde gått på limpinnen...

Takk! Vi er superglade att det er lykkedes for P85D eiere og mange andre osså i alle 4 store Teslaforum communities att få Tesla att slutteligen legge ut de rette HK verdiene og dermed innrømme sitt marketingstunt.
For min egen del så var dette ju egentlig målet - att få dem til ikke att selge bilene deres på falsk grundlag.
Nu står bare tilbake følelsen av at ha blitt lurt ut av min fine S85 og over i en McLaren F1 killer P85D for "små" 270.000 kroner. Ja, P85D er en superfin og rå bil som eg er mye glad for - ingen tvil om det, men de 270.000 kunne eg ha spart til noe endda større.

Som dere vet, så selges det dritt mange Tesla i Danmark i disse dager på grunn av avgiften som kommer snart. Eg veit at så langt som til igår, brukte selgerne på Tesla 700 HK som argument for att gå opp i P85D, dette må slutte nå!

Havebigfun

Dette bør vel også ha konsekvenser for forsikringspremiene vi betaler- det er stor forskjell på 469 og 700 hk.
Kontraktene bør reforhandles.

RSR911

Sitat fra: Havebigfun på lørdag 31. oktober 2015, klokken 17:30
Dette bør vel også ha konsekvenser for forsikringspremiene vi betaler- det er stor forskjell på 469 og 700 hk.
Kontraktene bør reforhandles.

argument: P85D med 469hk fordelt på fire hjul bør være tryggere enn ca like mange hk på kun bakhjulene (P85)... 

Cookie Monster

Sitat fra: RSR911 på lørdag 31. oktober 2015, klokken 18:06
Sitat fra: Havebigfun på lørdag 31. oktober 2015, klokken 17:30
Dette bør vel også ha konsekvenser for forsikringspremiene vi betaler- det er stor forskjell på 469 og 700 hk.
Kontraktene bør reforhandles.

argument: P85D med 469hk fordelt på fire hjul bør være tryggere enn ca like mange hk på kun bakhjulene (P85)...

Enig der men P85 var oppgitt til 420hk som også stemmer og var Tesla oppga før de byttet til teoretiske motoreffekttall rett før P85D ble lansert. Så er kun 50hk mer og forsikringsselskapene bør oppdatere med ny info siden forskjellen på det og 700hk tipper jeg spiller inn en god del.
2015 P85D

K-billy

Er det hensiktsmessig å sende klage nå, eller er saken kommet så langt at det ikke spiller noen rolle? Må man sende skriftlig klage til Tesla, før man ev. kontakter Forbrukerrådet?

hookmaker

Nei, send klage til forbrukerrådet nå!

Mippen

Ikke for å kverluere, men jeg hadde inntrykket hele tiden av at 700hk var motorkraft. Dvs en teoretisk ytelse. For meg som har hatt det inntrykket hele tiden kan ikke jeg si at jeg føler at Tesla har lurt noen. Ja, det er rart at Tesla har oppgitt faktisk ytelse på 85D og 70/70D osv, men jeg fikk inntrykket hele veien av at 700hk ikke var mer enn teoretisk.
Fremtiden er elektrisk.

krl

Jeg fikk inntrykk av at dette var faktisk effekt ut på hjulene, slik det er på alle andre Tesla-modeller. Og det var dette selgeren fortalte meg også.

Men jeg hadde heldigvis ikke penger nok til en P85D  ;)

Mippen

Fremtiden er elektrisk.

Cookie Monster

#1152
Helt utrolig at enkelte her enda kan forsvare dette. Må jo ha gullmedlemskap hos Tesla sekten.

Er vel ikke tvil om at årsaken til at Tesla kun har oppført P85D med et annet effekttall og ikke minst at bare P85D var oppgitt med 1 ft rollout tid til 100 km/t var for å få den til å framstå som et bedre kjøp en feks 85D.

Viste dere at den var oppgitt med 1ft rollout også og bare holdte kjeft om det? Nei det viste nesten ingen her og måtte opplyse om det gang på gang når det ble oppdaget. Tid med eller uten rollout samt forskjell på 0-60 mph mot 0-100 km/t forsto de færreste her.

Sto ikke noe om at det var maks motorkraft på nettsiden uten å ta hensyn til batteri, sto ingenting om 1 ft rollout. 85D var også oppgitt på samme måte så man hadde ikke forutsetning for å ikke tro man ikke skulle kunne sammenligne tallene mellom Tesla sine egne modeller en gang.

Minner igjen på at dette sto når de fleste av oss bestilte denne juksebilen. Der sto da 85D med bare 380hk motorkraft men har senere fått 422 faktiske hk. Hvis dette motoreffekt tallet bare var helt teoretisk maks hva motorene kan yte hvorfor har 85D fått mer effekt enn det da? Eller hvorfor sto ikke 524 hk på 85D siden det er jo det motorene faktisk står oppført med i dag hvis man legger de to sammen.
2015 P85D

691

Sitat fra: Mippen på lørdag 31. oktober 2015, klokken 20:17
Ikke for å kverluere, men jeg hadde inntrykket hele tiden av at 700hk var motorkraft. Dvs en teoretisk ytelse. For meg som har hatt det inntrykket hele tiden kan ikke jeg si at jeg føler at Tesla har lurt noen. Ja, det er rart at Tesla har oppgitt faktisk ytelse på 85D og 70/70D osv, men jeg fikk inntrykket hele veien av at 700hk ikke var mer enn teoretisk.
Interessant - hvad var så dit indtryk af hvad de faktiske hk var?

Teslanewbie

Sitat fra: 691 på lørdag 31. oktober 2015, klokken 22:06
Sitat fra: Mippen på lørdag 31. oktober 2015, klokken 20:17
Ikke for å kverluere, men jeg hadde inntrykket hele tiden av at 700hk var motorkraft. Dvs en teoretisk ytelse. For meg som har hatt det inntrykket hele tiden kan ikke jeg si at jeg føler at Tesla har lurt noen. Ja, det er rart at Tesla har oppgitt faktisk ytelse på 85D og 70/70D osv, men jeg fikk inntrykket hele veien av at 700hk ikke var mer enn teoretisk.
Interessant - hvad var så dit indtryk af hvad de faktiske hk var?

OMG!  Det er bare en sak kunder kan forholde seg til , det er fakta som produsenten  presenterer til kunden. Ditt  Inntrykk er Inte relevante i denne sak . Spar ditt vås !
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA