Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Rabatt på strøm...?

Startet av Lars C. Krogenæs, torsdag 03. april 2014, klokken 20:00

« forrige - neste »

Rav4_EV

SitatEr bilen kræsjtestet med bøtta baki? Vil bakseteryggen klare å stoppe den, eller stropper man den fast på en måte?
Det er festeøyer i bagasjerommet på Zoe til festing av sikringsutstyr.
Hva som bør sikres og hva som bør stå løst er sjåførens vurdering og ansvar.
Arne Magnus Berge 90608080
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion
Daglig leder hos Euromatic AS folkeladeren.no

pwb

Så det du egentlig sier er at den ikke bør stå løst og at det ikke er egne fester til den. I-miev sin diesel varmer ordning ble jo trukket tilbake fordi bilen ikke var godkjent med tanken montert, kan man komme i en situasjon hvor denne boksen blir trukket fordi bilen ikke er godkjent med den? Synes det ser skummelt ut med en slik i bagasjerommet uten en godkjent festeanordning.

TM

Sitat fra: Rav4_EV på lørdag 06. desember 2014, klokken 18:36
Alle som kjøper Zoe har 30 dagers angrerett og kan levere tilbake bilen når de oppdager det fatale at de ikke kan lade på de fleste Schuko.
Den informasjonen jeg har fått er at angreretten ikke lenger tilbys for kontrakter som inngås nå. Det betyr at kjøperen må ta sjansen på at Renault holder det de lover når de sier at de vil ha en "normal" ladekabel for IT nett i 2015, samt over 600 ladepunkter for semihurtig eller hurtig AC lading

Rio

Sitat fra: Rav4_EV på lørdag 06. desember 2014, klokken 19:05
SitatEr bilen kræsjtestet med bøtta baki? Vil bakseteryggen klare å stoppe den, eller stropper man den fast på en måte?
Det er festeøyer i bagasjerommet på Zoe til festing av sikringsutstyr.
Hva som bør sikres og hva som bør stå løst er sjåførens vurdering og ansvar.

Jeg vil tro at ettersom dette er utstyr som kommer med bilen (samme som et reservehjul), så bør det også ha godkjent sikring. Det er noe annet enn en koffert som eieren selv kommer med.
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

TM

#259
Den gule transformatoren leveres ikke med bilen. Den selges som en "hyttelader", så den er vel egentlig ikke utviklet for å oppbevares permanent i bilen. Men la oss håpe at ryktene om en mer "normal" ladekabel blir en realitet i løpet av første halvår 2015. Da slipper vi å tenke på sikkerheten med å ha 27 kg jern i bagasjerommet.

Gordon Retriever

Enig: Navnet "hyttelader" indikerer at dette ikke er noe som skal være med som fast inventar i bilen, og sikring er derfor bilførers ansvar på lik linje med sikring av annen bagasje.

Rio

Hyttelater høres strengt tatt ut som om det er hytten som skal lades! :D
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

Gordon Retriever

Sitat fra: Rio på lørdag 06. desember 2014, klokken 22:48
Hyttelater

= person som har late dager på hytten, eller en som lurer andre til å tro at han/hun er hytteeier? :o

Ok, dårlig gjort å gjøre et poeng av andres tastefeil: Jeg forstår selvsagt at du mente hyllelader.  ;D

Rio

Sitat fra: Gordon Retriever på lørdag 06. desember 2014, klokken 23:43
Sitat fra: Rio på lørdag 06. desember 2014, klokken 22:48
Hyttelater

= person som har late dager på hytten, eller en som lurer andre til å tro at han/hun er hytteeier? :o

Ok, dårlig gjort å gjøre et poeng av andres tastefeil: Jeg forstår selvsagt at du mente hyllelader.  ;D

En hyttelater er en som later blodet på hytten! :D

(Det var selvsagt det jeg mente! )



:hostekule:
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

emil

Sitat fra: Rav4_EV på lørdag 06. desember 2014, klokken 18:36
SitatOg i stedenfor å forsvare din egen bil og arbeidsgivers valg/opførsel er det dette du henger deg opp i...

Du er jo min favorittdebattant her på forumet så jeg må jo spørre når du kommer med påstander. ;D

Hva skal jeg forsvare?

Du kan jo forsåvidt forklare hvorfor du ikke ville vise bilder av "hytteladeren" i en lang periode du sa at prouktet var ferdig og levert til kunder.

Sitat
Lader aldri når jeg er på farten med noe lavere enn 22 kW. Det har jeg ikke tid til.
Synes Schuko kontakter er noe tregt svineri og har nettopp åpnet min tredje 22 kW stasjon på Revetal i Vestfold.

Så hva gjør man når man bor i eller kjører igjennom en del av landet det ikke finnes 22kW ladepunkter? Eller når man kommer til defekte 22kW punkter som en Zoe eier nylig meldte ifra om her på forumet?

Sitat
Skal til Arendal til uken. Vi får vel treffes over en øl som Renault spanderer. :D

Har du planer om å lade på offentlige 22-43kW ladepunkter i Arendal? Eller kjører du fossilt?

Du vet hvor jeg bor, så det er bare å komme innom. Kan tilby langt skjøteledning og IT-nett. Kort vei til byens ute- og spsesteder. Kan også tilby lading via mitt ladekort på de kommunale stolpene du sier jeg har skaffet meg enerett på.

standahm

#265
Godt at noen skriver noe å le av her inne. Trenger det i dag  :-\.

Jeg bestilte ekstra IT/TN nett ladekabel/trafo til 5000,- samtidig med bestilling av bil i oktober. Selger opplyste at det er snakk om et produkt "fabrikkprodusert" av Renault. Jeg tenkte da med en gang på bildet i brosjyren av det jeg nå skjønner er 'husmorlader' for TN nett.

I dag dro jeg til Bilservice i Sandefjord og så for meg en hendig, ikke altfor tung sak.  Men da dele-ansvarlig nevnte hyttelader og kom drassende med den gule bøtta, skjønte jeg jo at jeg hadde misforstått!!!!!

Så det er faktisk kun denne gule + noen dyrere alternativer fra 3.part som finnes da for IT lading med Schuko?    Og jeg som har TN nett på jobben og kunne greid meg med husmor-laderen  :o.

------------

Men så skal det sies at jeg stortrives i denne bilen. Ligger flott på asfalten med vinterhjula og i dag fant jeg fram til Audio settings og kunne stille 'equalizer' valg til 'Klassisk' og stereoperspektiv til litt nærmere førerposisjon - ga meg akkurat det jeg hadde savnet og virkelig nøt turen tilbake til jobben (bøtta baki bilen ble et veldig sekundært tema)   ;D.
2014 Q210 Sort Intense;  3.6 kW hjemmestasjon;  Renault TN-kladd for Schuko; bakluke-stativ; tak-stativ.

emil

Sitat fra: standahm på mandag 08. desember 2014, klokken 13:53
Og jeg som har TN nett på jobben og kunne greid meg med husmor-laderen  :o.

Det folk her har skrevet tyder vel på at schukolading på TN-nett ikke er helt rett frem det heller. Så er du avhengig av schukolading tror jeg det er en lur ting å gå for den gule bøtta. Og så var det vel ikke husmorlader men mormorlader. Altså laderen du bruker når mormor blir sliten...

(og ja jeg vet at det ikke er en lader, men en ladekabel)

Baard

#267
Sitat fra: Focus på fredag 05. desember 2014, klokken 20:54
Jeg tror ikke det er mulig å lage en løsning på dette som ikke kommer til å ha en høy vekt.
Det må være et galvanisk skille mellom nettet og bilen. DVS to trafoer med en primær og sekundær krets.
Skal det gå noe særlig med strøm blir den stor og tung.
Jeg vil tro at dersom man skal over 16A snakker vi om mer en 50 kg.
Zaptec sin teknologi gir akkurat det du beskriver med ca. 10% av vekten... Det er det som er unikt med deres teknologi. Så jeg ville tippe mellom 2 og 3 kilo, noe som er langt bedre enn 28....

NB! Dette er info som jeg har lest om på Zaptec sine hjemmesider, utover det kjenner jeg ikke teknologien.
Renault Zoe, 2014

kos

Dett er en kjempenyhet. Om det stemmer - det håper jeg så er det farvell til bøtta.

hdh

Samme her. Den bøtta er vel den mest klønete nødløsningen jeg har vært borti. Noen som vet hvordan det blir med oss som allerede har fått bøtte? Kan vi bytte den inn i den nye Zaptec-løsningen, eller må man betale blodpris for dette?
Sort '14 Renault Zoe Intens

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA