Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Rabatt på strøm...?

Startet av Lars C. Krogenæs, torsdag 03. april 2014, klokken 20:00

« forrige - neste »

Baard

Jeg har fått min boks...

Det er den samme typen boks, men den har nå en innebygget type 2 kontakt og et shucko i andre enden...De har satt en plate over det gamle hullet samt en lampe som lyser rødt når den ikke er aktiv. Boksen er tung, men har ikke veid den. Den er på 3600VA, noe som burde tilsi mer enn 10 ampere, men jeg er ingen elektriker så det må andre svare på.....

Denne vil nok ikke bli mye brukt, men kjekk å ha når det kniper på turer med dårlig infrastruktur.
Renault Zoe, 2014

Barskog

Sitat fra: hdh på mandag 08. desember 2014, klokken 14:58
Samme her. Den bøtta er vel den mest klønete nødløsningen jeg har vært borti. Noen som vet hvordan det blir med oss som allerede har fått bøtte? Kan vi bytte den inn i den nye Zaptec-løsningen, eller må man betale blodpris for dette?
Jeg fikk en tlf fra selger Motor Forum Drammen) for noen uker siden. Han hadde bare avbestilt denne hytteladeren og bestilt opp den som kommer til våren til meg. Må si jeg var glad for akkurat det :)
Hvordan det er med dere som allerede har mottatt varen vet jeg ikke.
2017 Grå Titanium Renault ZOE Intens ZE40 R90 - Hentet 31/5-17
2016 Sort Renault ZOE Intens R240 - Hentet 14/3-16
2014 Sort Renault ZOE Intens Q210 - Hentet 11/9-14
11kW Supercharge hjemmelader
Zaptecs ZapCharger PORTABLE 10A (genrasjon1)
Zaptecs ZapCharger PORTABLE 16A (genrasjon2)
Sort lademugge fra noefuel.no (trekker 9,1A/gir DC Power 1,7 kW inn på batteriet)
Gul hyttelader fra Renault (trekker 9,6A/gir DC Power 1,8 kW inn på batteriet)
Begge siste målt 4. juli 2017

alexkl

Hva er prisen på den gule boksen?

Jeg fikk et hint av selger når jeg kjøpte min Zoe, at på våren kommer det en vanlig ladekabel som takler IT nett også ( innebygd omformer/nødvendige deler) som skulle ha ca samme pris som ladekabel nå- som kun kan brukes på TN nett.

hdh

Sitat fra: alexkl på mandag 08. desember 2014, klokken 15:51
Hva er prisen på den gule boksen?

Jeg fikk et hint av selger når jeg kjøpte min Zoe, at på våren kommer det en vanlig ladekabel som takler IT nett også ( innebygd omformer/nødvendige deler) som skulle ha ca samme pris som ladekabel nå- som kun kan brukes på TN nett.

5000,- er det om jeg ikke tar feil.
Sort '14 Renault Zoe Intens

Baard

Det er 5000.- som er prisen ja. Jeg vil jo selvfølgelig ha den lettere modellen når den dukker opp, men den gule boksen er 4-5 mnd forsinket. Jeg vil se an behovet frem til den dukker opp. Trolig blir det vel etter sommeren, og om jeg ser et behov etter å ha hatt den gule boksen så forsøker jeg å få byttet til meg en mindre variant... Den gule vil jo fortsatt være et kurant alternativ for de som faktisk skal ha den på hytta...... Vi er jo lovet mange type 2 ladestopler før den tid, så det kan hende jeg ikke trenger den i det hele tatt....
Renault Zoe, 2014

TM

Sitat fra: Baard på mandag 08. desember 2014, klokken 16:48
, men den gule boksen er 4-5 mnd forsinket...
Har jeg misforstått noe her ?. Det som fortsatt er 4-5 mnd unna er vel ikke en ny "gul boks", men noe som forhåpentligvis kan oppfattes som en normal kabel med en lader som kan henge på en ladestolpe ?

Baard

Sitat fra: TM på mandag 08. desember 2014, klokken 18:02
Sitat fra: Baard på mandag 08. desember 2014, klokken 16:48
, men den gule boksen er 4-5 mnd forsinket...
Har jeg misforstått noe her ?. Det som fortsatt er 4-5 mnd unna er vel ikke en ny "gul boks", men noe som forhåpentligvis kan oppfattes som en normal kabel med en lader som kan henge på en ladestolpe ?
Nei. Dagens boks skulle vært her i september...det jeg sier er at jeg tror den nye lette modellen på et par kilo eller noe deromkring kanskje også blir forsinket....hvem vet?? Om den kommer før sommeren er jo det bare fint :-)
Renault Zoe, 2014

Barskog

Prosessen fremover er å få gjort klar godkjenning på nyåret og satt den i produksjon i mars, i følge min kontaktperson. Jeg kunne derfor regne med å motta min til våren/forsommeren. Aner ikke hvordan de ligger an i forhold til dette.
2017 Grå Titanium Renault ZOE Intens ZE40 R90 - Hentet 31/5-17
2016 Sort Renault ZOE Intens R240 - Hentet 14/3-16
2014 Sort Renault ZOE Intens Q210 - Hentet 11/9-14
11kW Supercharge hjemmelader
Zaptecs ZapCharger PORTABLE 10A (genrasjon1)
Zaptecs ZapCharger PORTABLE 16A (genrasjon2)
Sort lademugge fra noefuel.no (trekker 9,1A/gir DC Power 1,7 kW inn på batteriet)
Gul hyttelader fra Renault (trekker 9,6A/gir DC Power 1,8 kW inn på batteriet)
Begge siste målt 4. juli 2017

standahm

Prøvde den gule bøtta på et par stolper der jeg jobber. Første gangen ladet systemet i ca. 1.5 timer og stoppet på ca. 50% (blinket rødt da jeg gikk ut for å sjekke da My Z.E. online viste at bilen var i 'ikke tilkoblet' modus).  Prøvde på nytt igjen i dag på en annen stolpe og da ladet det noe lenger (gikk ut for å stille tidsur for varming av bilen, og mens jeg holdt på med det så skinte det plutselig rødt i displayet bak rattet. Gikk ut og så at atomatsikring i strømstolpen hadde utløst).

Tror stolpene har 16 A sikringer (så tallet 16 innimellom andre tall, så er ikke helt sikker). Skal visstnok være TN nett (tidligere Skagerak Energi eiendom).

Skal Zoe med denne bøtta kunne tilpasses en slik stolpe på noe vis ? (har ikke oppdatert programvaren i bilen som ble levert 6.oktober).
2014 Q210 Sort Intense;  3.6 kW hjemmestasjon;  Renault TN-kladd for Schuko; bakluke-stativ; tak-stativ.

standahm

En liten, men viktig oppdatering ang. gul hyttelader for det sier litt om at Renault virkelig ønsker at vi Zoe-eiere skal være fornøyde kunder.

Jeg kontaktet Renault-forhandleren min i går og beskrev problemet med utløste sikringer her på jobben. I dag hadde jeg to gode samtaler med en Renault-representant. De var villige til å gå inn i problematikken for å finne ut hva som skjer i mitt tilfelle.  Men siden jeg trenger en løsning som kan fungere på daglig basis (først og fremst oppvarming med timeren), og ikke en slik uelegant, tungvint sak som den gule trafo'laderen' er, så får jeg lov til å returnere den og bli kreditert, slik at jeg evt. kan kjøpe ny og lettere løsning som nå utvikles i samarbeid med Zaptec.  Ros til Renault for å vise en slik holdning. 

Elegante kjøretøyer som Zoe fortjener elegante løsninger  :)
2014 Q210 Sort Intense;  3.6 kW hjemmestasjon;  Renault TN-kladd for Schuko; bakluke-stativ; tak-stativ.

refreol

Elegante kjøretøyer som Zoe fortjener elegante løsninger  :)

Kunne ikke vært mere enig - og takk for at du holder oss oppdatert!
Renault ZoE Intense Easy Charge levert 22. Januar 2015 - det franske flygende teppet....

Reidar Fredrik Olsen - 934 28 520

lasor

Selger fra carpoint på Fornebu sier denne laderen som følger med deres Zoe skal funke på både TN og IT-nett.

hdh

Sitat fra: lasor på onsdag 10. desember 2014, klokken 15:55
Selger fra carpoint på Fornebu sier denne laderen som følger med deres Zoe skal funke på både TN og IT-nett.

Enten så har han ikke peiling, eller så lyver han. Har samme kabelen selv og den funker heller dårlig på IT-nett.
Sort '14 Renault Zoe Intens

Flips

Sitat fra: lasor på onsdag 10. desember 2014, klokken 15:55
Har en sånn selv, og kan bekrefte at den ikke gjør det.

Harald VI

Sitat fra: hdh på mandag 08. desember 2014, klokken 14:58
Samme her. Den bøtta er vel den mest klønete nødløsningen jeg har vært borti. Noen som vet hvordan det blir med oss som allerede har fått bøtte? Kan vi bytte den inn i den nye Zaptec-løsningen, eller må man betale blodpris for dette?
Bilcentrum AS i Trondheim opplyser at bøtta kan byttast vederlagsfritt når den nye kabelen er klar.
2014 Renault Zoe (43 kW)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA