Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Diverse artikler som omhandler Tesla (ikke tester)

Startet av Lars C. Krogenæs, tirsdag 28. mai 2013, klokken 01:08

« forrige - neste »

Kires

Liker denne veldig godt og vurderer denne på sikt som en bil nr 2, blir ikke med det første.
Så i prislista og havna vel på rundt 270k med nødvendig utstyr(grenser for hva man trenger på en sånn bil).
Men så ikke noe hurtiglader options, bare jeg som ikke så det eller finnes det ikke noe tilvalg på lader?
Bmw i3 120ah
E-tron 50

Martin-

DC hurtiglading 50 kW står det under ekstrautstyr på den siste siden. Dette er standarden DC Combo, som de fleste av kommende modeller benytter (Focus, Golf, Up!, etc).
2020 Audi e-tron 50 "Levering uke 6-8"
2019 Renault Zoe R90 "Konebil"
2013 Nissan Leaf Tekna "Går i innbytte"
2013 Peugeot i-On "Byttet inn"
2014 Renault Fluence Z.E. Dynamiq "Kondemnert r.i.p."

Kires

Se der ja ::) da ble det 10k evt. Noen her inne som har lagt inn bestilling?
Bmw i3 120ah
E-tron 50

Martin-

Jeg hadde, men avbestilte da jeg fant ut at det snart åpner forhandler her i Trondheim (hadde opprinnelig bestilt av Bavaria i Oslo). Mer praktisk å få kjøpt her i byen  ;) Men det skal sies, jeg har jo langt fra bestemt meg, hehe  :P
2020 Audi e-tron 50 "Levering uke 6-8"
2019 Renault Zoe R90 "Konebil"
2013 Nissan Leaf Tekna "Går i innbytte"
2013 Peugeot i-On "Byttet inn"
2014 Renault Fluence Z.E. Dynamiq "Kondemnert r.i.p."

Sonus

Sitat fra: Martin- på fredag 02. august 2013, klokken 21:15
Jeg hadde, men avbestilte da jeg fant ut at det snart åpner forhandler her i Trondheim (hadde opprinnelig bestilt av Bavaria i Oslo). Mer praktisk å få kjøpt her i byen  ;) Men det skal sies, jeg har jo langt fra bestemt meg, hehe  :P

Jeg er også i dialog med Sulland. Til info vil selgeren av Mini på Strandveien begynne hos Sulland. Anbefaler ham :)

raathass

Jeg har gledet meg til lanseringen av i3, men konstaterer at dørløsningen er lite praktisk for oss som frakter barn hit og dit hele ettermiddagen :-/.

Vente på Golf ...

Lars C. Krogenæs

Sitat fra: Martin- på fredag 02. august 2013, klokken 09:54
DC hurtiglading 50 kW står det under ekstrautstyr på den siste siden. Dette er standarden DC Combo, som de fleste av kommende modeller benytter (Focus, Golf, Up!, etc).

Focus har vel ikke hurtiglading i det heletatt?

Lars
Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Martin-

Det har du helt rett i! Mente Ford, da de er med i "alliansen" DC combo, etter hva jeg har hørt. Og jeg vil tippe at det kommer et tilvalg ang hurtiglader på Focus etterhvert.
2020 Audi e-tron 50 "Levering uke 6-8"
2019 Renault Zoe R90 "Konebil"
2013 Nissan Leaf Tekna "Går i innbytte"
2013 Peugeot i-On "Byttet inn"
2014 Renault Fluence Z.E. Dynamiq "Kondemnert r.i.p."

knappern

Har lagt inn en reservasjon. Køen begynner å bli lang, hvertfall her i Oslo. Selgeren snakket om rundt 200 bestillinger og levering helt ut i første kvartal neste år.
Skal prøve en Leaf i morgen så får vi se. Prisen på begge blier rundt 300 med ekstra utstyr og hurtiglader.
Hva er pluss og minus ved disse bilene?
Jeg har hatt Nissan Qasqai 2010 og har nå BMW 5 serie 2006 mod. Og her er det enorm forskjell i kvalitet og mye mer kjøreglede i BMWèn. Kan det være tilfelle på i3 vs Leaf?
Svart model S P85.

MortenH

Sitat fra: raathass på søndag 04. august 2013, klokken 22:53
Jeg har gledet meg til lanseringen av i3, men konstaterer at dørløsningen er lite praktisk for oss som frakter barn hit og dit hele ettermiddagen :-/.

Vente på Golf ...

Jeg er enig i at bakdør-løsningen er problematisk, fordi du må åpne framdøra for å få opp bakdøra. Dette er nok av sikkerhetshensyn.
2011-2014: Mitsubishi i-MiEV
Fra jan 2014: BMW i3
Bryne - Rogaland

Sonus

BMW I-serien faller ikke under storkunde-segmentet så de av dere som tenkte at det kunne bli en fin rabatt på denne bilen må nok finne på noe annet. I følge BMW-butikken kjøper ikke de bilene av BMW. De fungerer således som agent og kan ikke påvirke prisen, bortsett fra evt å gi god pris på innbytte.

Etter å ha sammenlignet priser i Norge, Sverige, Tyskland og England ser det ut til at import fra England er det rimeligste. Engelske biler har langt høyere utstyrsnivå en norske og er slik jeg kan se det ca 10% lavere priset.


Hansi

Sitat fra: Sonus på torsdag 22. august 2013, klokken 14:40
Etter å ha sammenlignet priser i Norge, Sverige, Tyskland og England ser det ut til at import fra England er det rimeligste. Engelske biler har langt høyere utstyrsnivå en norske og er slik jeg kan se det ca 10% lavere priset.

Ratt på feil side i forhold til Norge?
Buskerud


Opel Ampera-e bestilt 16.09.16, levert 08.06.17    Tesla Model 3 reservert 01.04.16
2013 Nissan Leaf Tekna (Norsk)     2011 Mitsubishi i-MiEV

Obba

Tror heller jeg vil betale 10% mer for å slippe høyreratt.... ::)

Sonus

Null problem for engelske forhandlere å bestille en bil med venstreratt og km/t på speedometer. Mange engelskmenn kjøper biler i UK for bruk i Europa.


tomrh

På hurtigladestasjonen på Orkanger er det et 22 kW AC uttak med Mennekes kontakt. Går det an å lade i3'en der?
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA