Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Livsløpskostnader for slitedeler til Tesla MS vs. dieselbil i samme prisklasse

Startet av Epleskreller, onsdag 10. april 2013, klokken 21:31

« forrige - neste »

Celter

Sitat fra: MR Tesla på tirsdag 09. april 2013, klokken 22:25
Hadde valgt Celter sin kombo dersom jeg kunne men "dessverre" er denne fargen ikke tilgjengelig for Signatur. Signatur rød blir for mørk og blass spesiellt med rim på bilen om vinteren. Går for Perlehvit - det er jo også den damene liker best. Vi får se hvem av bilene de velger når bilene står sammen i garagen på jobben Celter !

Jeg trodde du visste at rødfarge på bilen er en skikkelig "chick-magnet". Du vil ikke ha en sjanse med din hvite ;)
Porsche Taycan Turbo (Bestilt)
Tesla P85D  (Solgt)
Tesla P85+ (Solgt)

Pitter fra Madla

P223/RN017580/VIN15137/EL22956
Lykkelig eier siden 28. august 2013

TW838

Noen som har sett et bilde av en svart og blå Model S ved siden av hverandre? Har veldig lyst på blå, men på mange bilder virker blåfargen litt svart da...
Trondheim
Tesla Model S - nov 2013

cdabel

P85, rød, svart interiør, CF dekor, 21", spoiler, minus dobbeltlader og sikkerhetpakke

Cecilie

Rød, det må bli rød, den er så sexy *sikle*

Vi hadde først tenkt å kjøpe blå, men jeg tror jeg har fått overtalt mannen min til å gå med på rød nå :D
Er uansett jeg som bestiller, så han har ikke egentlig noe valg ;)
Tesla Model S #2370 levert 18/11, herlig rød skjønnhet :)

stianrod

Jeg også sikler på rødt. Med tan interiør, og 19" dekk. Synes den rødfargen er helt knall, og håper den ikke falmer med tiden...

Har hatt sort bil, og kjører hvit nå, så nå har jeg lyst på farge! :)
P3349 Model S, rød, tan, gloss, pano, alt minus barneseter til Trondheim
20. des kl. 10.00 = Julaften! ;) 
18. des EL 29597                                        10.juli "Sourcing Parts..."
16. des "henting og levering..."                    13.mai Paperwork Complete
18. nov telefonen fra DS                             09.mai Finalize
5. nov "In transit..."                                      09.april P3349/Faktura701
1.nov "In production..."                                 02.april RN927488
27.aug VIN 21249                                        01.april Verifiserer konto

Havebigfun

Her er det så mange som har endret mening at vi like godt kunne laget en ny avstemming ;)

glaserud

Ja, la oss starte "Hvilken farge velger du egentlig?"-tråden.

Ellers er jeg glad for youtube-lenka til cdabel, da jeg ble enda litt mer overbevist om at jeg ikke har lyst på rød.
P85+, Pearl white, 21" Grey, Black leather. Alt unntatt barneseter.
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt godkjennelse.

petersv

Eller reset avstemmingen, jeg har iallefall byttet.

stianrod

Smaken er som baken...noen liker brun, jeg liker rød ;)
P3349 Model S, rød, tan, gloss, pano, alt minus barneseter til Trondheim
20. des kl. 10.00 = Julaften! ;) 
18. des EL 29597                                        10.juli "Sourcing Parts..."
16. des "henting og levering..."                    13.mai Paperwork Complete
18. nov telefonen fra DS                             09.mai Finalize
5. nov "In transit..."                                      09.april P3349/Faktura701
1.nov "In production..."                                 02.april RN927488
27.aug VIN 21249                                        01.april Verifiserer konto

Epleskreller

POLL RESATT

Vedlagt er første resultat, så kan vi se om det er endringer.. (synd man ikke kan endre stemmene uten å resette hele sulamitten..
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Havebigfun

Flott- det er fint å ha lagret sulamitten. Da kan vi se hvordan rødt som kom senere til slår ut.
Kanskje vi denne gang skal angi hvilken farge vi endelig landet på dvs de som har finalized.

PHsigP85

Var 100% på Signature Red fra starten, men kone og unge likte ikke rødt og dermed glapp den. Da anså jeg valget som enkelt: Sort. En no-brainer ettersom signaturholderne er avspist med få fargevalg (ellers ville det blitt brun eller kanskje den mørke grå?).

...men så ble vi invitert til ambassadørboligen og der sto den: Hvit perlemor. For et smykke! Nå er papirene for lengst signert og status "i produksjon". Angrer ikke et sekund, men jammen glad det ikke er flere farger å velge i. Følte meg som Mr. Vinglepetter himself ;D
Lykkelig eier av Model S Signature siden aug 13.
Spent og utålmodig Model X #114.

stianrod

Supert :)

Fargevalg er jo ikke lett.  Hadde jo vært kjekt om man kunne byttet lakk med en sw oppdatering ;)

Men min personlige mening er at grått og sølv er veeldig kjedelig.  "Alle" kjører jo rundt i slike farger.  Eneste fordelen er jo at man aldri trenger å vaske bilen.

Sort og hvitt er kjempedigg når bilen er nyvasket, men bør ofte vaskes.  Har bare hatt hvite og sorte biler, så er litt lei det.

Som lett fargeblind ser jeg nesten ikke forskjell på grønn og brun.  Den blå fargen er fin, men ser litt sort/mørk ut i enkelte vinkler.

Perlehvit har jeg egentlig ingen formening om, så da ender jeg opp på rød.  Det er iallefall en farge jeg ser, og som JEG synes er lekker.  Dessuten heter jeg Rødskjær til etternavn, slik at "case'n" er egentlig ganske closed.

Men denne var jo ganske deilig og frekk da: ;)
P3349 Model S, rød, tan, gloss, pano, alt minus barneseter til Trondheim
20. des kl. 10.00 = Julaften! ;) 
18. des EL 29597                                        10.juli "Sourcing Parts..."
16. des "henting og levering..."                    13.mai Paperwork Complete
18. nov telefonen fra DS                             09.mai Finalize
5. nov "In transit..."                                      09.april P3349/Faktura701
1.nov "In production..."                                 02.april RN927488
27.aug VIN 21249                                        01.april Verifiserer konto

Havebigfun

Apricot er jo spennende ;)
Jeg og lurer på pimping med en individuell farge i noe grellt med folie.
Da er det viktig å ha mørk farge under- hvit er ikke egnet, heller ikke rød- se egen folietråd.
Har ikke bestemmt meg enda ???

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA