Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Livsløpskostnader for slitedeler til Tesla MS vs. dieselbil i samme prisklasse

Startet av Epleskreller, onsdag 10. april 2013, klokken 21:31

« forrige - neste »

ELbilist1

Nydelig film av den RØDE.
For min del ble det IKKE di felgene enda :( :'( :'(, hadde ikke råd...

Rød, multicoat-Lyst tan skinn-Standard 85-Glasstak-19"-Ekstra Norgespakker-
Totalpris ca 590.000
Tror ikke falming er noe problem, anbefaler MEGUIARS LAKKPLEIE
Venter i spenning, nr 282.
:) Ren nytelse, hvær dag!

Wenche

Signature red med hvitt skinn  ;D Valget ble ikke vanskelig etter at jeg fikk oppgradere til Sig.  ;) Ellers har jeg sett pearl white, og den er nydelig :) Den nye røde blir spennende å se i virkeligheten  :)
Tesla Model S Sign. P85+, fra 31. aug. 2013. Model X 90D, Titan, 7 seter, fra 29. sept. 2016

Milzit

Vi klarer heller ikke å bestemme oss, må finalize før 1. mai. Kona har lyst på pearl white, men vi var usikker på interiør. CF dekor er vi enige om. Nå er vi litt på blue, men det blir litt kjedelig og ordinert. Hvit fargen ser bra ut på denne bilen, men blir det helt håpløst hvis man ikke vasker bilen hver dag?

Milzit

Så kommentaren over om pearl white var lekker i virkeligheten... Har kun sett farrgeprøven i butikken. Er også vinglepetter nå... Men synes at grey blir litt rart sammen med pearl white, så blir nok tak da.

Har dere valgt grå eller sølv felger sammen med pearl white?

orjan

Etter litt vingling så har jeg nok definitivt bestemt meg for multi-coat red. Valget ble egentlig ganske lett etter at de første bilene med denne rødfargen begynte å rulle ut fra fabrikken. Synes bilen kler fargen veldig godt, og de fleste andre tilgjengelige fargene synes jeg blir for mørke/kjedelige.

Blå fristet en stund, men min nåværende bil er hvit og jeg er litt lei av å måtte vaske bilen omtrent annenhver dag for at den skal se noenlunde ren ut.
Molde
2014 Model S P85 - Solgt
2016 Model S 90D
2019 Model ≡ LR AWD

gbzdoc

Jeg vingler mellom blå og brun og har gjort det lenge. Men nå frister rød også... Vanskelig dette her... :)

Har forøvrig pearl white Leaf i dag, og synes selv det er den fineste av Leaf fargene. Men den er jo bare fin når den er ren, og det er jo sjelden lenge av gangen. :(

Derfor blir det ikke pearl white Tesla, selv om jeg synes den er meget lekker.

Celter

De som har sett den røde i virkeligheten mener forøvrig at bildene ikke yter fargen rettferdighet og at det er den fineste rødfargen de har sett. Nå bør man selvfølgelig ta slike utsagn med en klype salt, da man har en tendens til å rettferdiggjøre sitt eget valg når valget en gang er gjort. Når det er sagt, det blir multicoat red på meg.
Porsche Taycan Turbo (Bestilt)
Tesla P85D  (Solgt)
Tesla P85+ (Solgt)

ohh

Sitat fra: Celter på torsdag 18. april 2013, klokken 12:39
De som har sett den røde i virkeligheten mener forøvrig at bildene ikke yter fargen rettferdighet og at det er den fineste rødfargen de har sett. Nå bør man selvfølgelig ta slike utsagn med en klype salt, da man har en tendens til å rettferdiggjøre sitt eget valg når valget en gang er gjort. Når det er sagt, det blir multicoat red på meg.
Det var vanskelig å ta bilde av bilen uten at fargen ble for orange-aktig. Forsøkte med et speilrefleks kamera, iPhone og iPad. iPad'en var den eneste som ga presis fargegjengivelse. Og ja - fargen er utrolig fin! Er ganske sikker på at du ikke kommer til å angre på den når du ser den "live".
Tesla Model S Sig P85+ (solgt)
Tesla Model S 85D (Solgt)
Tesla Model X P90DL (P100DL)
Reservasjon Model 3

DonPedro

Har sett litt på skitne biler denne vinteren, for å se hvilke farger som skjemmes av skitten.  Konklusjonen var overraskende: Det virker på meg som om de lysere fargene skjemmes minst av skitt. Hvit/sølv/lys grå funker bra med norsk veiskitt og salt, mens svart og mørkeblå skjemmes. Skitten er faktisk er nokså lys i fargen, og har dermed større kontrast til de mørke fargene. Det er også noe psykologisk/subjektivt som gjør at en hvit bil ser mindre stygg ut med veiskitt på (ikke spør meg hvorfor).

Siden jeg kjenner meg selv godt nok til å vite at jeg ikke alltid kommer til å ha renvasket bil har jeg derfor valgt mellom de lyse fargene.  For meg falt valget på sølv.
Det jeg skriver på Elbilforum kan kun siteres på dette forumet, med mindre jeg gir tillatelse

Kjører Model S siden 21.11.13
BMW i3
Model X leveres august 2016 (sier Tesla)

laumb

Jeg har rød og hvit bil nå.
Det er krystallklart at jeg ikke skal ha rød igjen med tanke på skitt.

Men for en 6i farge på Tesla da!

Hvit it is!

DonPedro

Ja, skulle jeg valgt med hjertet (og bilen hadde vært smuss-avstøtende) hadde det blitt rrrrrrød alle dager i uka.
Det jeg skriver på Elbilforum kan kun siteres på dette forumet, med mindre jeg gir tillatelse

Kjører Model S siden 21.11.13
BMW i3
Model X leveres august 2016 (sier Tesla)

PHsigP85

Sitat fra: Milzit på torsdag 18. april 2013, klokken 00:27
Så kommentaren over om pearl white var lekker i virkeligheten... Har kun sett farrgeprøven i butikken. Er også vinglepetter nå... Men synes at grey blir litt rart sammen med pearl white, så blir nok tak da.

Har dere valgt grå eller sølv felger sammen med pearl white?

Endte opp med sølv i str 21". Dessuten det lyseste skinnet (signature) som jeg synes sto best til trekket på stolper og i tak. Overgangen fra sort bil, sort skinn, 4x4 og noen slitne hester fra Japan blir stor.

Model S S#256, Model X P#114
Lykkelig eier av Model S Signature siden aug 13.
Spent og utålmodig Model X #114.

Havebigfun

Jeg måtte lete litt etter denne tråden- nå side 3
Det er åpenbart mange som synes at fargevalget er vanskelig- da gir dette tråden noe hjelp- jeg synes den skal gjøres sticky ;)

det ble blå på meg- familiekonsens :o) evt kommer oransje (-eller noe) folie til senere.

HKS

Tror nok jeg kommer til å gå for grå farge, alternativet er blå.
Tesla Model S 90D

gbzdoc

Kunne jeg kjøpt oransje hadde det blitt den, men bilen er nå bestilt i brun...
Shit...  ;)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA