Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Livsløpskostnader for slitedeler til Tesla MS vs. dieselbil i samme prisklasse

Startet av Epleskreller, onsdag 10. april 2013, klokken 21:31

« forrige - neste »

thawi

Som beskrevet her: http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,14344.0.html har jeg samlet en god del statistikk rundt elbiler. Dette er fargene som er registrert på vognkortene så langt:












FargeAntallAndel
Svart126330,59%
Grå104125,21%
Hvit56613,71%
Blå49612,01%
Rød45911,12%
Brun1423,44%
Grønn1343,25%
Sølv280,68%
Totalt4129100

Asarin

Jeg endte opp med rød. Så fargen på en demobil, og synes den var virkelig lekker. Faktisk så likte jeg rød bedre enn signature rød.
---
Tesla Model 3 - Sort LR AWD - 2019
Tesla Model S - 85kW - 2014-2016

HåkonE

Jeg så to røde P85(+) stå parkert etter hverandre i Oslo øst forrige dagen. Begge med mørke 21" (tror jeg). Den ene så ut som den hadde nylig kommet ut av et bil-spa og regelrett strålte i sola. Jeg har ikke brydd meg nevneverdig om rød tidligere, men denne var fantastisk fin og samboeren måtte nesten dra meg bort...   ???

Den andre var litt møkkete, og det gjør selvfølgelig mye for inntrykket. Men hadde det ikke vært for at det var samme merke, hadde jeg vært 100% sikker på at det var to helt ulike fargekoder. Den med _lavest_ skiltnummer hadde mer sprut/punch i fargen. Kanskje den fine/eldste var signatur-rød? Evn. var en av de foliert. Kan selvfølgelig være polering også, men i tilfelle er det første gang jeg ser polering gjør *så* mye for fargen.


Asarin

Signatur rød er mer burgunder i fargen. Vanlig rød er mye mer, vel, rød. :)
---
Tesla Model 3 - Sort LR AWD - 2019
Tesla Model S - 85kW - 2014-2016

HåkonE

Ingen av de så burgunder ut i fargen, og lignet ikke på signatur-rød jeg ser på Google. Begynner å lure på om en av de var foliert.....evn. så er lakkbehandling helt alfa-omega på rød. Neste gang skal jeg ta et bilde.   :P

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA