Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Livsløpskostnader for slitedeler til Tesla MS vs. dieselbil i samme prisklasse

Startet av Epleskreller, onsdag 10. april 2013, klokken 21:31

« forrige - neste »

Epleskreller

Jeg tror jeg velger brun :)
(det skal være mulig å endre stemme om man ombestemmer seg..)
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Jimpec

Tror det blir hvit på meg.

Var innom grå eller brun. Grå ble for lys da jeg så den live og brun har jeg fått en del tvil om.
Tenker på hvit som skal folieres matt brun. To farger i en.. og dyrt.
2015 Model S P85D
X - 2013 Model S P85+

Celter

Jeg hadde egentlig bestemt meg for grønn, men så fikk jeg se noen fine bilder av sort bil. Dette er ikke lett  :-\
Betyr det egentlig noe at det ikke er metallic?????
Porsche Taycan Turbo (Bestilt)
Tesla P85D  (Solgt)
Tesla P85+ (Solgt)

jkirkebo

Her blir det blå, med de mørke grå felgene. Om jeg måtte valgt en annen farge hadde det blitt den nye rødfargen som jeg også synes er meget pen. 3.plass=hvit multilag.

Sisteplass brun. Med grønn og sølv rett foran. Midt på treet: sort,grå, vanlig hvit.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

RSandven

Sort er egentlig førstepri. Men hvis du ser en nypolert blå, så er den en sterk kandidat.
Produksjon start: 8. okt
Produksjon ferdig: 18. okt
Levering 23. nov

Quattro

Ikke sikker, står mellom svart, blå og grå i prioritert rekkefølge. Det kommer vel kanskje noe biler til Norge før jeg må sende bestillingen så da kan jeg ta et endelig valg.
Bil mottatt 27.03.14
P85, Blå, 19", med alt untatt dobbeltlader, dokkeseter og vinterpakke.

el-fanboy

Jeg tør ikke si hvilke fargekombinasjoner jeg har valgt, for den er naturligvis den aller fineste, og jeg vil ikke tipse alle andre om den utrrrrrolig kuule komboen. Jeg vil at min bil blir unik!   :-X  ;)
Oslo. BH Emotion 29er, LEAF 2012 & TMS P #1964 VIN#16788, LEVERT september 2013 :D

ELbilist1

Jeg hadde egentlig bestemt meg for Blå, med beige skinn.
Men savner den Røde Celicaen jeg engang eide....
Rød med beige er jo også ganske pent, men hvorfor skal rød være dyrere....
Er vanlig hvit noe å ha????, da må den vel være sort inni, helst ikke....

Hilsen en som gleder seg veldig!!!!
:) Ren nytelse, hvær dag!

cdabel

Hadde tenkt blå, men har ombestemt meg. Jeg går for rød med svart perf. interiør, og CF dekor. Er i tvil om spoiler.
P85, rød, svart interiør, CF dekor, 21", spoiler, minus dobbeltlader og sikkerhetpakke

jkirkebo

#9
Sitat fra: cdabel på fredag 22. mars 2013, klokken 16:48
Hadde tenkt blå, men har ombestemt meg. Jeg går for rød med svart perf. interiør, og CF dekor. Er i tvil om spoiler.

Ingen spoiler på meg, blir litt for mye av det gode...;)

Jeg går for grått interiør. Tror det passer bra sammen med blått eksteriør og karbonfiber. Går for en "kjølig" look, stikk motsatt av brun eller sig.rød med tan interiør og treverk.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

ELbilist1

Hva står CF dekor for???

Godt jeg ikke er helt påJordet når jeg vil ha Blå eller Rød....







:) Ren nytelse, hvær dag!

laumb

Sitat fra: ELbilist1 på fredag 22. mars 2013, klokken 18:08
Hva står CF dekor for???

Godt jeg ikke er helt påJordet når jeg vil ha Blå eller Rød....

Carbon Fibre, dekorplater i interiøret.

Jeg går for vanlig hvit med stoff-interiør.
Litt synd at man ikke får dette med ekte skinn som delskinn. Synes dette er ett mye finere interiør med mer spill enn de "platte" skinnsetene.

Havebigfun

Jeg synes rød er fint men røde biler falmer lett...
Jeg går for blå eller grå
Hvis det blir for kjedelig fordi mange har valgt samme farge som meg, går jeg for folie i oransje eller sitrongul- da blir jeg ihvertfall sett.

Tesladigger

Valget mitt står mellom svart eller hvit(perlemor), men regner med at det blir svart.
Lykkelig eier av Tesla Model S 85 siden nov 2013
Tesla Model ≡ reservert

laumb

Sitat fra: skatvalsbygg på fredag 22. mars 2013, klokken 18:47
Skal ikke kjøpe Tesla S (kanskje X), men ville definitivt valgt svart - både fordi det er en tøff farge men aller mest ut i fra et energi-økonomisk ståsted. Svart absorberer mye sollys, og det er faktisk endel gratis energi å hente på den måten. Se beregning her: http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,7449.msg82528.html#msg82528

Mythbusters testet dette og konkluderte med at rød samlet opp mer varme/energi.
Bare nevner det.

Ellers er rødfargen knallfin! Har absolutt lyst på den, men har rød bil nå og kona er keen på hvit. Jeg vil også ha hvit, så da er som sagt over, valget enkelt; hvit.

Svart får utrolig lett riper. Så på den i Oslo, om du var nær den med olabuksa så ble det nesten umiddelbart merker (hadde med en litt uforsiktig kompis ene turen innom.). Også synes de så utrolig fort. Gruer meg til å se første svarte Model S hvor eier har vært "flink" og kjørt den i børstevask, eller brukt børste i selvvasken.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA