Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Livsløpskostnader for slitedeler til Tesla MS vs. dieselbil i samme prisklasse

Startet av Epleskreller, onsdag 10. april 2013, klokken 21:31

« forrige - neste »

valvolainen

Neineinei, hva er dette for noe tull! Grønn er jo ikke lenger på siste plass!
Martin Nystrand
Råde, Østfold.

Newbee

Sitat fra: Havebigfun på fredag 22. mars 2013, klokken 18:21
Jeg synes rød er fint men røde biler falmer lett...
Jeg går for blå eller grå
Hvis det blir for kjedelig fordi mange har valgt samme farge som meg, går jeg for folie i oransje eller sitrongul- da blir jeg ihvertfall sett.

Dette er ikke riktig. Det du sier gjelder ensfargede biler, slikt som er tilfelle for Tesla i Sort/hvit. Metallic /Multibelegg (eks rød) falmer IKKE, da det er en to-sjikt lakk, altså med klarlakk på toppen.

Vh.
Model S "RAVEN" PERFORMANCE LUDICROUS MODE

P85D+

Sitat fra: prophan på fredag 11. oktober 2013, klokken 09:23
Var innom Tesla Bergen igår.  Jeg har alltid vært litt usikker på om det skulle bli sort eller mørk grå. Ville se på en mørk grå med 21" lysgrå felger, siden jeg har bestilt en slik en.
Det var flere biler som var klar til levering, og jeg fikk lov til å gå inn og se på de som stod klar. Det stod en mørk grå bil med 19 tommers felger - den så helt grei - det var mørkt ute, så den var mest belyst av innebelysning. Håper den tar seg bedre ut i dagslys.

Men det stod noen sorte biler - Må innrømme at de sorte med de mørke 21" felgene var absolutt de tøffeste -helt rått. Jeg hadde nok valgt sort hvis jeg kunne velge om igjen, men avveide at hver eneste ripe blir for synlig med sort + skitt blir fort synlig + uten metallic vil swirls bli mer synlig med tiden.

Det stod også en som var blitt helfoliert med børstet metall look. - Hoolyyy !"#!#/"#!"#¤&/  ¤"%##  INSANE !!!

Har 2 Teslaer, rød og perlemor hvit. Skulle jeg ha valgt en annen farge ville det bli grå m. Mørke 21" felger. Den er meget fin i utelys. Du kommer til å bli fornøyd!
P85D og 85D

prophan

Takk for innspill TeslaSignature.
Men jeg lurer på om det er noen som har sort bil nå, som kan dele erfaring i forhold til bekymring med swirls/riper?
Jeg må innrømme at jeg er på nippet til å endre til  sort, muligens jeg må ta enda en tur til Tesla. Har  Tesla europe på tråden, og de lar meg endre på fargen, selv om bilen skal leveres tidlig januar.
Så forresten en blå med lyse felger komme kjørendes på motsatt kjørefelt.... den var utrolig lekker også... Fargevalget viser seg å være vanskeligere enn jeg trodde.
Tesla Model X90D - Produsert juli 2017
Midnight Silver
6 seter hvitt "skinn"
Alt utstyr inkl FSD opsjon

Tai

Sitat fra: valvolainen på søndag 13. oktober 2013, klokken 18:37
Neineinei, hva er dette for noe tull! Grønn er jo ikke lenger på siste plass!

Nuvel?  Noe galt med grønn bil?

Tai
Tesla Model S, grønn 85 Kwh,
Bestilt - 06/09-13
Finalized - 14/09-13
Bygget- 15/01-14
Transitt- 21/01-14
Klargjort- 28/02-14
Utlevering - 11/03 2014 kl 15:30!
Solgt - 25/08-17

-->Model X 75D, Midnight silver, 5 seter, premium, krem interiør, Oppgradert auto.
Bestilt 11/08-17
Kaos i Mytesla 02/09-17....
Ankommet Bergen  27/10-17
Utlevert 10/11-17

----------------------------------------------------------
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

sn0le

Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

Epleskreller

#201
Sitat fra: sn0le på torsdag 14. november 2013, klokken 10:14
Rød er vel og multibelegg?

Jepp (men grunnen til at det står multibelegg bak den perlehvite er for å skille den fra den ordinære, vil ikke at noen trykker feil  ::))
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Muffinman

#202
Bikket mellom hvit og mørk grå en stund. Nå når bilen er levert er jeg veldig glad for at jeg valgte grå, spesielt etter å ha sett hvit i levende live. Smak og behag kan selvfølgelig ikke diskuteres (rettferdig), men der har man ihvertfall mine preferanser.

OleT

I parkeringsanlegget noen meter under meg her på jobben står det nå to stk Model S, begge røde.

Den andre er ikke min.
Rød Model S, 85kWh, "Red Dwarf"
Blå e-UP, "Blue Giant"

Muffinman

Sitat fra: OleT på torsdag 14. november 2013, klokken 12:59
Den andre er ikke min.
Hihi, fin formlering. Litt i samme gata som "når jeg ble født fikk jeg velge mellom god hukommelse og stor snabel. Jeg husker ikke hva jeg valgte.".

Elkjell

#205
Valgte sort - også fordi jeg synes nose cone ser best ut på denne.
solgt S85 - solgt S85D - bestilt model 3 - reservert model Y -kjører X75D

valvolainen

Sitat fra: Tai på mandag 21. oktober 2013, klokken 11:09
Sitat fra: valvolainen på søndag 13. oktober 2013, klokken 18:37
Neineinei, hva er dette for noe tull! Grønn er jo ikke lenger på siste plass!

Nuvel?  Noe galt med grønn bil?

Tai

Det er nettopp det det ikke er - Det eneste som er galt er at andre enn meg kjøper grønn bil.
Martin Nystrand
Råde, Østfold.

dundun

Nå som bil er bekreftet er det på tide å debutere som medlem på forumet her :)

Gikk for brun med sort interiør (uten de røde stripene) - sjelden kombo men jeg har trua. Andre som har det samme?
Har: Model S S85D, rød med alt.
Har: i3 med alt
Solgt: Model S P85, brun med alt.
Solgt: Mercedes B-klasse elektrisk m/alt.
Er åpenbart enkel å ha med å gjøre på ekstrautstyret.

D.O

Sitat fra: kvasbo på torsdag 14. november 2013, klokken 21:27
Nå som bil er bekreftet er det på tide å debutere som medlem på forumet her :)

Gikk for brun med sort interiør (uten de røde stripene) - sjelden kombo men jeg har trua. Andre som har det samme?
Vurderte dette, men ble lyst interiør. Har sett brun/sort etter dette og det er tøft!
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

janlar

Sitat fra: Newbee på lørdag 19. oktober 2013, klokken 08:52
Sitat fra: Havebigfun på fredag 22. mars 2013, klokken 18:21
Jeg synes rød er fint men røde biler falmer lett...
Jeg går for blå eller grå
Hvis det blir for kjedelig fordi mange har valgt samme farge som meg, går jeg for folie i oransje eller sitrongul- da blir jeg ihvertfall sett.

Dette er ikke riktig. Det du sier gjelder ensfargede biler, slikt som er tilfelle for Tesla i Sort/hvit. Metallic /Multibelegg (eks rød) falmer IKKE, da det er en to-sjikt lakk, altså med klarlakk på toppen.

Vh.
+1, samt at dette er ikke en 80-90 talls Toyota Corolla heller... Har hatt 2 røde Audi tidligere og ikke sett antydning til noe som helst på noen av disse. Angrer ikke 1 sek. på valget :-)
Kjørt S85kW Rød, 21" siden Sept. 2013.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA