Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Livsløpskostnader for slitedeler til Tesla MS vs. dieselbil i samme prisklasse

Startet av Epleskreller, onsdag 10. april 2013, klokken 21:31

« forrige - neste »

gloom

Tesla Model S (85 kWh) med "alt" - levert 28. februar 2014.

MM

Syns det er rart at sølv har lavest oppslutning på avstemningen. Det er jo en relativt vanlig farge, mer vanlig enn f.eks blå http://bil.adressa.no/bil/Fargeglad-eller-konservativ-52677.html#.UlZp9lPsXk0.

Er sølv gått av moten eller er den for kjedelig for Model S kjøpere (eller bare de som henger på forumet)?
2008 Think - plastic fantastic - solgt
Tesla Model S60 Brun - lykkelig eier siden 25/2-14

slumberjack

Syntes sølvversjonen var klart penest før de endret fronten fra prototypen til det de har idag. Samtidig mister man helt effekten av kromdetaljene på bilen.

Mulig det var fordi denne bare ble vist is sølv og de blå led-detaljene gjorde susen istedet? http://www.egmcartech.com/2011/01/07/tesla-employee-confirms-first-model-s-prototype-is-up-and-running/

MinTesla

#183
Alle farger er fine, og alle disse føler ihvertfall jeg er spot on

Green/Grey
Brown/Beige Tan
Red/Light beige signature
Red Signature/black
White pearl/Beige Tan
Blue/Grey
Grey/Black - Grey/Beige Tan
Silver/Black - Silver/Grey
Tesla Model S85 19" - Green / Grey (Morbærtre)

Panorama, Luft, Tech, lys og vinterpakke,
Lyd 580 watt, Parksens, Alarm og HatteHylle!
Dobbeltladder, 20" Michelin Xi3 Vinterdekk

Reservasjon X

Tesladigger

Sitat fra: MM på torsdag 10. oktober 2013, klokken 10:50
Syns det er rart at sølv har lavest oppslutning på avstemningen. Det er jo en relativt vanlig farge, mer vanlig enn f.eks blå http://bil.adressa.no/bil/Fargeglad-eller-konservativ-52677.html#.UlZp9lPsXk0.

Er sølv gått av moten eller er den for kjedelig for Model S kjøpere (eller bare de som henger på forumet)?

Tror den typiske sølvgrå kjøper gruppen har havnet på fargevalget grå når det gjelder Tesla.
Lykkelig eier av Tesla Model S 85 siden nov 2013
Tesla Model ≡ reservert

prophan

Var innom Tesla Bergen igår.  Jeg har alltid vært litt usikker på om det skulle bli sort eller mørk grå. Ville se på en mørk grå med 21" lysgrå felger, siden jeg har bestilt en slik en.
Det var flere biler som var klar til levering, og jeg fikk lov til å gå inn og se på de som stod klar. Det stod en mørk grå bil med 19 tommers felger - den så helt grei - det var mørkt ute, så den var mest belyst av innebelysning. Håper den tar seg bedre ut i dagslys.

Men det stod noen sorte biler - Må innrømme at de sorte med de mørke 21" felgene var absolutt de tøffeste -helt rått. Jeg hadde nok valgt sort hvis jeg kunne velge om igjen, men avveide at hver eneste ripe blir for synlig med sort + skitt blir fort synlig + uten metallic vil swirls bli mer synlig med tiden.

Det stod også en som var blitt helfoliert med børstet metall look. - Hoolyyy !"#!#/"#!"#¤&/  ¤"%##  INSANE !!!
Tesla Model X90D - Produsert juli 2017
Midnight Silver
6 seter hvitt "skinn"
Alt utstyr inkl FSD opsjon

MinTesla

For god orden skyld, vil jeg opplyse om at sort (svart) black, ikke er en farge.

Sort er en tilstand, og ligger ikke i fargeskalaen. Hadde sort derimot vært en farge, hadde verden kun hatt 3 farger. (Sort, hvitt og grått i forskjellige toner)


Tesla Model S85 19" - Green / Grey (Morbærtre)

Panorama, Luft, Tech, lys og vinterpakke,
Lyd 580 watt, Parksens, Alarm og HatteHylle!
Dobbeltladder, 20" Michelin Xi3 Vinterdekk

Reservasjon X

Brede

Sitat fra: MinTesla på fredag 11. oktober 2013, klokken 09:31
For god orden skyld, vil jeg opplyse om at sort (svart) black, ikke er en farge.

Sort er en tilstand, og ligger ikke i fargeskalaen. Hadde sort derimot vært en farge, hadde verden kun hatt 3 farger. (Sort, hvitt og grått i forskjellige toner)

Sort ligger i fargevalg på Teslas designstudio. Tesla tar aldri feil, derfor må din påstand være usann.  ;D

laumb

#188
Ask a scientist and you'll get a reply based on physics: "Black is not a color, white is a color." Ask an artist or a child with crayons and you'll get another: "Black is a color, white is not a color."


http://www.colormatters.com/color-and-design/are-black-and-white-colors

SitatThe answers:
1. Black is a color. (Chemists will confirm this!)

paint


Explanation:
Here's a simple way to show how black is made: Combine all three primary colors (red yellow and blue) using a liquid paint or you even food coloring. You won't get a jet black, but the point will be clear. The history of black pigments includes charcoal, iron metals, and other chemicals as the source of black paints.
Resource: History of Pigments

Therefore, if someone argues that black is the absence of color, you can reply, "What is in a tube of black paint?" However, you must add the fact that black is a color when you are referring to the color of pigments and the coloring agents of tangible objects.


2. White is not a color.
... but .... in some cases you could say that white is a color.

prophan

... noen som eier sort som vil dele erfaringer med lakken? Vanskelig å holde ren, riper, swirls?
Tesla Model X90D - Produsert juli 2017
Midnight Silver
6 seter hvitt "skinn"
Alt utstyr inkl FSD opsjon

MinTesla

Tesla Model S85 19" - Green / Grey (Morbærtre)

Panorama, Luft, Tech, lys og vinterpakke,
Lyd 580 watt, Parksens, Alarm og HatteHylle!
Dobbeltladder, 20" Michelin Xi3 Vinterdekk

Reservasjon X

AttackOfTheMac

#191
Jeg syntes alle fargene er fine utenom Sølv.

Svart, hvit, grå og sølv er "safe".
Når jeg først skal gå for en nyskapning som Model S vil jeg ikke være "safe" og A4 ;)
Det siste jeg vil tenke på nå er videresalg. Jeg valgte den fargen JEG syntes var kulest.
Valgte Blå.


Offtopic:

Om hvit/svart er farge eller ikke er meningsløst å diskutere før man er enig i definisjonen av farge.

Den mest vanlig er nok:

Sitat
noun
1 [mass noun] the property possessed by an object of producing different sensations on the eye as a result of the way it reflects or emits light:
the lights flickered and changed colour

Da svart ikke sender ut eller reflekterer lys er det per denne def ikke en farge.

MinTesla

Spot on - det finnes over 2000 rødfarger, men ingen sortfarge.

Sort er også den tilstanden som selv DITEC sliter med å holde fresh over tid.

Tesla Model S85 19" - Green / Grey (Morbærtre)

Panorama, Luft, Tech, lys og vinterpakke,
Lyd 580 watt, Parksens, Alarm og HatteHylle!
Dobbeltladder, 20" Michelin Xi3 Vinterdekk

Reservasjon X

EvenSteven

En sort bil krever alltid litt ekstra shine og vask for å holde seg pen. Men ikke mye som er penere enn en blank og nypolert sort bil.

Har eid flere sorte biler og alltid klart å holde de pene over tid.
Men nå er jeg også litt over snittet glad i å gnikke og gnu.
Så er du av den late typen, velg grå eller sølv. Alltid enklest mht. Møkk etc.
Har hvit bil i dag og den har vært veldig grei å holde fin. Spesielt sommerhalvåret.  Mye støv som ikke synes på hvit bil.
Asfaltflekker, insekter ++ derimot.




Tesla S P85+ sølv

MinTesla

Tesla Model S85 19" - Green / Grey (Morbærtre)

Panorama, Luft, Tech, lys og vinterpakke,
Lyd 580 watt, Parksens, Alarm og HatteHylle!
Dobbeltladder, 20" Michelin Xi3 Vinterdekk

Reservasjon X

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA