Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Livsløpskostnader for slitedeler til Tesla MS vs. dieselbil i samme prisklasse

Startet av Epleskreller, onsdag 10. april 2013, klokken 21:31

« forrige - neste »

laumb

Signaturrød får du ikke kjøpt.
Den var kun tilgjengelig for Signatur-bilene.

gjerten

Kan en av dere som har fått levert rød bil hjelpe meg litt...?

Jeg har bestilt den røde multisjikts-lakken på min Model S Performance+, men jeg har først nå skjønt at det finnes to rødfarger:
1) Signature-Red  (heller mot burgunder-rød)
2) Red

Jeg har nok sett for meg Signature-Red i min bestilling, men jeg får altså en mer "Ferrari-rød" farge??

Jeg syntes kombinasjonen av Signature Red og lys brunt skinninteriør var så fin. Jeg må gå en ny runde med meg selv hvis mulitisjikts-rød er "knallrød/skrikende rød".

Hva sier dere som har fått levert biler med denne multisjikts-rødfargen?
Endrer den også karakter etter lysforholdene?

Jeg trenger litt input her for å bestemme meg for endelige farger på eksteriør og interiør...

Vil sette stor pris på noen tilbakemeldinger her !

Gladtrd

Sitat fra: gjerten på torsdag 12. september 2013, klokken 09:48
Kan en av dere som har fått levert rød bil hjelpe meg litt...?

Jeg har bestilt den røde multisjikts-lakken på min Model S Performance+, men jeg har først nå skjønt at det finnes to rødfarger:
1) Signature-Red  (heller mot burgunder-rød)
2) Red

Jeg har nok sett for meg Signature-Red i min bestilling, men jeg får altså en mer "Ferrari-rød" farge??

Jeg syntes kombinasjonen av Signature Red og lys brunt skinninteriør var så fin. Jeg må gå en ny runde med meg selv hvis mulitisjikts-rød er "knallrød/skrikende rød".

Hva sier dere som har fått levert biler med denne multisjikts-rødfargen?
Endrer den også karakter etter lysforholdene?

Jeg trenger litt input her for å bestemme meg for endelige farger på eksteriør og interiør...

Vil sette stor pris på noen tilbakemeldinger her !

Signature-rød er KUN for Signature Model S, som er utsolgt så du må nok bare legge den tanken død. Den røde fargen er svært pen på Model S (som resten av alle fargene)...  ;)
Tesla Model S P85 - levert 09.09.2013 / innbytte 16.06.2017
Tesla Model X 75D - levert 16.06.2017
Tesla Model III - RN107911798

sindrej

Hos meg var valget Pearl eller Grå, en kamerat har kjøpt grå så da ble det pearl på meg.  Han hadde vel forøvrig de samme to valga øverst på sin liste ;)  Har ikke sett fargen live så er litt spent på det valget.

Havebigfun

Sitat fra: gjerten på torsdag 12. september 2013, klokken 09:48
Kan en av dere som har fått levert rød bil hjelpe meg litt...?

Jeg har bestilt den røde multisjikts-lakken på min Model S Performance+, men jeg har først nå skjønt at det finnes to rødfarger:
1) Signature-Red  (heller mot burgunder-rød)
2) Red

Jeg har nok sett for meg Signature-Red i min bestilling, men jeg får altså en mer "Ferrari-rød" farge??

Jeg syntes kombinasjonen av Signature Red og lys brunt skinninteriør var så fin. Jeg må gå en ny runde med meg selv hvis mulitisjikts-rød er "knallrød/skrikende rød".

Hva sier dere som har fått levert biler med denne multisjikts-rødfargen?
Endrer den også karakter etter lysforholdene?

Jeg trenger litt input her for å bestemme meg for endelige farger på eksteriør og interiør...

Vil sette stor pris på noen tilbakemeldinger her !
Jeg synes emnet er OT i denne tråden.
Hvis du ønsker Sig-rød kan du bestille foliering i den fargen- se folietråden

kjølholdt

Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

BMW850

Sitat fra: Hyperstress på onsdag 04. september 2013, klokken 23:51
Vet iallefall hvilken farge jeg skal ha ..  :)


Det gjør nok jeg også  ;) Min mening er at sort og f.eks. beige interiør er finest. Men etter å ha hatt sort bil i 20 år er det uaktuellt. Har kommet til at grå med sort skinn er det mest praktiske og går for det. Det må sies at jeg kun har sett en TMS in real life og den var sort. Har trykket "confirm" på grå nå :) Om jeg skulle ta fullstendig feil er det vel mulig å forandre ihvertfall farge før bilen går i produksjon?    ???

Har ikke tatt meg mange ukene å hoppe på dette. Bare at bilen koster bortimot 300.000,- mer i Sverige er nesten god nok grunn for meg   :P

En ting til... er "Finalize" det samme som "Confirm"?
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

rsy


Sitat fra: BMW850 på onsdag 02. oktober 2013, klokken 14:21
Sitat fra: Hyperstress på onsdag 04. september 2013, klokken 23:51
Vet iallefall hvilken farge jeg skal ha ..  :)


Det gjør nok jeg også  ;) Min mening er at sort og f.eks. beige interiør er finest. Men etter å ha hatt sort bil i 20 år er det uaktuellt. Har kommet til at grå med sort skinn er det mest praktiske og går for det. Det må sies at jeg kun har sett en TMS in real life og den var sort. Har trykket "confirm" på grå nå :) Om jeg skulle ta fullstendig feil er det vel mulig å forandre ihvertfall farge før bilen går i produksjon?    ???

Har ikke tatt meg mange ukene å hoppe på dette. Bare at bilen koster bortimot 300.000,- mer i Sverige er nesten god nok grunn for meg   :P

En ting til... er "Finalize" det samme som "Confirm"?

Grå med sort skinn her også :)

RSy

kjelsås1978

#173
Sitat fra: rsy på onsdag 02. oktober 2013, klokken 16:08

Sitat fra: BMW850 på onsdag 02. oktober 2013, klokken 14:21
Sitat fra: Hyperstress på onsdag 04. september 2013, klokken 23:51
Vet iallefall hvilken farge jeg skal ha ..  :)

Det gjør nok jeg også  ;) Min mening er at sort og f.eks. beige interiør er finest. Men etter å ha hatt sort bil i 20 år er det uaktuellt. Har kommet til at grå med sort skinn er det mest praktiske og går for det. Det må sies at jeg kun har sett en TMS in real life og den var sort. Har trykket "confirm" på grå nå :) Om jeg skulle ta fullstendig feil er det vel mulig å forandre ihvertfall farge før bilen går i produksjon?    ???

Har ikke tatt meg mange ukene å hoppe på dette. Bare at bilen koster bortimot 300.000,- mer i Sverige er nesten god nok grunn for meg   :P

En ting til... er "Finalize" det samme som "Confirm"?

Grå med sort skinn her også :)

RSy

Jeg og!!!

Foleson

Jeg har nå min andre Model S i bestilling, og etter å ha sett alle farger utenom brun så var valget en nobrainer.  Det blei MC rød denne gangen også.
Model S 85, MC Rød/Svart/Matt Abachi minus Barneseter :-)

Lille Lance

X75D med alt utstyr
TOCN medlem
Model S P85 mottatt februar 2014
Model X reservasjon 12. sept 2014 (kanselert)
Model 3 reservasjon 31. mars 2016 (kanselert)
Model S P85 solgt oktober 2018
Model X75D mottatt november 2018

Epleskreller

Sitat fra: Foleson på onsdag 02. oktober 2013, klokken 17:50
Jeg har nå min andre Model S i bestilling, og etter å ha sett alle farger utenom brun så var valget en nobrainer.  Det blei MC rød denne gangen også.

Nøkkelordet, du har ikke sett brun! Den er herlig :)

Solgt den første bilen?
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Foleson

Sitat fra: Epleskreller på onsdag 02. oktober 2013, klokken 19:15
Sitat fra: Foleson på onsdag 02. oktober 2013, klokken 17:50
Jeg har nå min andre Model S i bestilling, og etter å ha sett alle farger utenom brun så var valget en nobrainer.  Det blei MC rød denne gangen også.

Nøkkelordet, du har ikke sett brun! Den er herlig :)

Solgt den første bilen?

Med sorg og tilløp til anger og abstinenser så gjorde jeg nok det. Gleden er at den etter min mening kommer til å bli brukt til et godt formål som jeg heller får komme tilbake til når bilen har fått den oppmerksomheten den fortjener  ;)

Neste bil kommer aldri til å bli solgt.....
Model S 85, MC Rød/Svart/Matt Abachi minus Barneseter :-)

MinTesla

Å sette farge på en Model S, er som å velge en kattunge blant 9

Denne tråden er nyttig, men burde spurt om fargekombinasjon, da interiørfargen er svært avgjørende for følelsen.

Å diskutere hva som er finest, blir som å diskutere hvor høyt et fjell er.

Fantastisk fine farger, mangler en fresh lys blå perlemor, men godt å se så mange har valgt Red Multi.

Når jeg så den i grønn, valgte jeg om til grønn. Den blir skjeldnest, sammen med brun/beige, som også ser sykt eksklusiv ut.

Men, du verden, for noen luksusproblemer vi har....

Tesla Model S85 19" - Green / Grey (Morbærtre)

Panorama, Luft, Tech, lys og vinterpakke,
Lyd 580 watt, Parksens, Alarm og HatteHylle!
Dobbeltladder, 20" Michelin Xi3 Vinterdekk

Reservasjon X

Brede

Hver gang jeg ser en Model S i annen farge så angrer jeg litt på mitt fargevalg. Problemet er jo, som det blir sagt, at alle fargene kler bilen. Hvordfor kunne de ikke tatt med noen virkelig stygge farger som hadde vært lette å velge bort?  ;D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA