Hovedmeny

Tesla på finn.no

Startet av Quattro, lørdag 02. mars 2013, klokken 12:33

« forrige - neste »

hemi

Havebigfun

fonberg

18 i3 FC | 17 S90D | 12 Leaf | 00 Porsche 911 C2

Elektrolytt

Jeg har fulgt denne tråden en stund, siden jeg vurderer salg av min 2014 S85 (til fordel for ny 70D).

Er svært godt fornøyd med bilen, og hadde egentlig tenkt å beholde den minst 2 år til, men ser jo at den kanskje kan selges med ganske lavt verdifall nå.

Hva tenker dere en godt utstyrt (ikke pano-tak eller 7-seter) delfingrå S85 fra juni 2014 bør prises til?
Km-stand er ca 27.000
Jeg har ikke hastverk med å selge...

Utstyr: 19" sommer og vinter, Svarte performance skinnseter, pianosvart innredning, dobbeltlader, tech-pakke, luftfjæring, parkerings-sensorer, tåkelys, ultra Hi-Fi, vinterpakke, premium interiørbelysning, sikkerhetspakke, hattehylle, Rigid LED-bar, Tesla gummimatter, dashcam.

TM3P2020

Sitat fra: Elektrolytt på torsdag 25. februar 2016, klokken 11:30
Jeg har fulgt denne tråden en stund, siden jeg vurderer salg av min 2014 S85 (til fordel for ny 70D).

Er svært godt fornøyd med bilen, og hadde egentlig tenkt å beholde den minst 2 år til, men ser jo at den kanskje kan selges med ganske lavt verdifall nå.

Hva tenker dere en godt utstyrt (ikke pano-tak eller 7-seter) delfingrå S85 fra juni 2014 bør prises til?
Km-stand er ca 27.000

Utstyr: 19" sommer og vinter, Svarte performance skinnseter, pianosvart innredning, dobbeltlader, tech-pakke, luftfjæring, parkerings-sensorer, tåkelys, ultra Hi-Fi, vinterpakke, premium interiørbelysning, sikkerhetspakke, hattehylle, Rigid LED-bar, Tesla gummimatter, dashcam.

Jeg solgte nettopp min S85 fra februar 2014 for 580.000 kr. Den hadde gått ca 21.000 og var godt utstyrt. Min hadde 21" sommerfelger, men ikke performance seter. 5-års forhåndsbetalt service fulgte også bilen. Din burde vel være verdt rundt det samme siden den er noe nyere og kun har marginalt høyere km stand, mens utstyr ellers går cirka opp i opp. Jeg la den for øvrig ut til 589.000 kr og fikk ca 10 henvendelser allerede første dagen.

Elektrolytt

Sitat fra: E-tron2016 på torsdag 25. februar 2016, klokken 12:00

Km-stand er ca 27.000

Jeg solgte nettopp min S85 fra februar 2014 for 580.000 kr. Den hadde gått ca 21.000 og var godt utstyrt. Min hadde 21" sommerfelger, men ikke performance seter. 5-års forhåndsbetalt service fulgte også bilen. Din burde vel være verdt rundt det samme siden den er noe nyere og kun har marginalt høyere km stand, mens utstyr ellers går cirka opp i opp. Jeg la den for øvrig ut til 589.000 kr og fikk ca 10 henvendelser allerede første dagen.

Takk for tilbakemeldingen :-)

Tror jeg legger den ut i samme pris-område, og ser an responsen.

Ser jo det ligger noe ute på finn.no med lavere pris, men da stort sett med høyere km eller mindre utstyr. Virker heller ikke som det er så mye utvalg i delfin-grå, som jeg ser for meg vil være en populær farge i bruktmarkedet (?)

Bjoris

Km-stand er ca 27.000

Du så sikkert en tilsvarende med alt også 21 gikk for 580.000, noen ønsker uten pano så det er sikkert ett marked, men 550 kanskje som maks her da uten pano?

Ellers, tenker du å bestille helt ny 70D så tror jeg det finnes noen med bestillinger som av forskjellige årsaker blir kansellert så om du ikke er helt last på utstyr og farge så tipper jeg det går ann å få en 70D noe rimeligere enn å bestille ny direkte fra weben... (nei, jeg skal ikke selge min som er i bestilling; så det var ikke noe hint)

Redigert; Ser at den til 580 har svart deg, dersom du også får 580 så innser jeg at jeg solgte for tidlig, hehe, jeg fikk 560 for min med alt og 8 års serviceavtale (slutten av Nov 2015), men den hadde gått 43.500 km... Som sagt jeg tror mangel på panorama gir noe lavere pris...

christian1986

S85D, strøken, skinn, carbon, luft, pano, lyd, 19 sommer/vinter, autopilot samt 8 års service. Vår 2015, solgt for 750.

Elektrolytt

Sitat fra: bjoris på torsdag 25. februar 2016, klokken 13:00

Km-stand er ca 27.000

Du så sikkert en tilsvarende med alt også 21 gikk for 580.000, noen ønsker uten pano så det er sikkert ett marked, men 550 kanskje som maks her da uten pano?

Ellers, tenker du å bestille helt ny 70D så tror jeg det finnes noen med bestillinger som av forskjellige årsaker blir kansellert så om du ikke er helt last på utstyr og farge så tipper jeg det går ann å få en 70D noe rimeligere enn å bestille ny direkte fra weben... (nei, jeg skal ikke selge min som er i bestilling; så det var ikke noe hint)

Redigert; Ser at den til 580 har svart deg, dersom du også får 580 så innser jeg at jeg solgte for tidlig, hehe, jeg fikk 560 for min med alt og 8 års serviceavtale (slutten av Nov 2015), men den hadde gått 43.500 km... Som sagt jeg tror mangel på panorama gir noe lavere pris...

OK, får se hvor mye pano har å si i markedet. Noen (som meg) vil ha uten for å slippe bekymringen for mulige lekasjer, mens andre selvsagt vil være avhengig av takstativ.

Jeg har ingen hastverk med å få solgt, og skal uansett beholde bilen til etter påsken (har derfor ikke publisert finn-annonsen)

Thomas N

ser at prisene på 70D spriker noe voldsomt på finn.no. Noen som har solgt en 70D i 2016?
70D - Bestilt 13.10.15 - Bekreftet 19.10.15 - i transitt 15.11.15 - utlevert 04.01.16

Bjoris

Mest fordi de rimeligste mangler vesentlig utstyr, men den blå til 654 er rart at ikke er solgt

rsomby

Jeg følger denne tråden da jeg tenker på å selge min 2014 s85. Jeg er veldig nysgjerrig på hva andre priser lignende biler til, så det er fint om de som får solgt og har sett denne tråden legger inn en liten notis om hva de solgte for.

Jeg har en S85, mars 2014, 46000km, 5års serviceavtale, hvit, org mørke 21" sommer på PSS, uorginale sorte 19" R2 på vinter, pano, luft, std. seter, tech, premium sound, vinterpakke, dobbelader, lyspakke, center konsoll, drw650-2kanals dashcam, solfilm. Pen bil, aldri maskinvasket. Hva er fornuftig prising tenker dere?

Bjoris

Sitat fra: rsomby på torsdag 25. februar 2016, klokken 22:52
Jeg følger denne tråden da jeg tenker på å selge min 2014 s85. Jeg er veldig nysgjerrig på hva andre priser lignende biler til, så det er fint om de som får solgt og har sett denne tråden legger inn en liten notis om hva de solgte for.

Jeg har en S85, mars 2014, 46000km, 5års serviceavtale, hvit, org mørke 21" sommer på PSS, uorginale sorte 19" R2 på vinter, pano, luft, std. seter, tech, premium sound, vinterpakke, dobbelader, lyspakke, center konsoll, drw650-2kanals dashcam, solfilm. Pen bil, aldri maskinvasket. Hva er fornuftig prising tenker dere?

Ganske lik min som var mai 2014, hadde ikke 21 tommere og solgte med bare ett sett dekk pga ny Tesla. Hadde 8 års avtale, gått 43.500 meget strøken, grå met. Fikk 560.000, men har en følelse av at tilsvarende biler i dag går enda litt høyere, det er vel eksempler på 580.000, da med vesentlig lavere kjørelengde så det er jokeren her føler jeg. Jeg solgt i Nov og satt med bilen lenge på 580.000, fikk mange henvendelser, men alle ville gi rundt 540.000 så var egentlig happy når jeg etter 5 uker fikk 560.000 så kan en nok legge opp mot 10.000 for manglende 2. sett med dekk.

Nei, tror jeg ville forsøkt å lagt den for 590.000, det er kanskje høyt og antallet biler har økt mye i det siste fra under 100 til 120 ca nå...

intrasys

Litt opptimistisk med 590k, etter min mening. Var en her inne som solgte en tilsvarende for 580k for noen dager siden, den hadde da gått betraktelig kortere. Skinn hadde den mens bilen det er snakk om her, har ikke skinn.

Ligger pr. nå en godt utstyrt der ute til 589k, samme årgang, kortere KM, skinn: http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=71571596

Thomas N

Sitat fra: bjoris på torsdag 25. februar 2016, klokken 22:27
Mest fordi de rimeligste mangler vesentlig utstyr, men den blå til 654 er rart at ikke er solgt

Ok. Ser den.

Min er 70D, 2016 årsmodell, gått 2500km, luft, nextgen, pano, autopilot aktivert, metallic, oppgradert lys i frunk, blackvue 650-2ch, 19" sommer og vinter. Som ny!

Hva tror dere godtfolk?!
70D - Bestilt 13.10.15 - Bekreftet 19.10.15 - i transitt 15.11.15 - utlevert 04.01.16

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA