Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

CCS vs CHAdeMO

Startet av Quattro, tirsdag 19. mars 2013, klokken 14:57

« forrige - neste »

GOS

Sitat fra: Chris85S på torsdag 18. februar 2016, klokken 10:21
..... med alt utstyr som var mulig å bestille på det tidspunktet minus 7-seter. Sort utvending, 21" sommer / 19" vinter (pigg), sort Nappa skinninteriør, rullet ca 20.500 km, 4 års (eller hva det 5?) forhåndsbetalt service medfølger bilen, i tillegg til rødt adapter (ekstra) og type 2 kabel (ekstra). Bilen er ellers hel og pen og jeg fikk så sent som i går en ny UMC da den som opprinnelig kom med bilen ikke var helt optimal. Ellers så har Tesla utbedret en knirk i soltaket og bortsett fra dette har jeg ikke hatt noe særlig å utsette på bilen.

Da kan det vel se ut som om du går i noen av fellen som andre skriver om. Dette er jo ikke "alt med unntak av 7-seter". Spørs hva en definerer som "utstyr", men om den er Sort som du skriver så har den i hvert fall mangel på Metallic Lakk
Model 3, LR AWD, MCR, svart/svart levert februar 2019
Model 3, 2 stykk reservert 09:20 31.03.2016, reservasjons ID 365692 og 365695
S85 blå, levert juni -14, solgt jan 2019

Cookie Monster

Alt utstyr vil jeg nå si ikke inngår farge, og om det er 7 seter eller ikke. Siden det er jo mer et personlige valg om hvilke farge man ønsker og for mange er 7 seter bare en ulempe og man vil måtte ta ut setene for å ikke miste plass.

Skal man bli sær på slik er det da mer feil å selge en eldre bil å skrive med alt utstyr og så har den ikke feks adaptiv cruise, tåkelys, filholder, innfellbare speil, varme i ratt osv :P

Får da skrive med alt utstyr ved bestillingstidspunkt siden en full utstyrt 2013 har mindre ekstra enn hva en en fornuftig utstyrt sen 2014 og 2015 modell har selv om man har valgt bort flere ting.
Model S er enda Model S og mange tolker nok alt utstyr som at den har alt selv om man ikke kunne få det når den ble produsert.
Så mange annonser som det står med alt er uansett missvisende i mine øyne.
2015 P85D

ArneS

Sitat fra: Cookie Monster på torsdag 18. februar 2016, klokken 12:07
Alt utstyr vil jeg nå si ikke inngår farge, og om det er 7 seter eller ikke. Siden det er jo mer et personlige valg om hvilke farge man ønsker og for mange er 7 seter bare en ulempe og man vil måtte ta ut setene for å ikke miste plass.

Skal man bli sær på slik er det da mer feil å selge en eldre bil å skrive med alt utstyr og så har den ikke feks adaptiv cruise, tåkelys, filholder, innfellbare speil, varme i ratt osv :P

Får da skrive med alt utstyr ved bestillingstidspunkt siden en full utstyrt 2013 har mindre ekstra enn hva en en fornuftig utstyrt sen 2014 og 2015 modell har selv om man har valgt bort flere ting.
Model S er enda Model S og mange tolker nok alt utstyr som at den har alt selv om man ikke kunne få det når den ble produsert.
Så mange annonser som det står med alt er uansett missvisende i mine øyne.

Helt enig  :)
Der er mange nye kjøpere som kommer fra fossilverden som ikke har kunnskap om Model S når de skal kjøpe. "Alt utstyr" blir da feil for en 2013/2014 modell.
P85+ Signature (solgt)
P85DL

E-tron2016

Sitat fra: GOS på torsdag 18. februar 2016, klokken 12:03
Sitat fra: Chris85S på torsdag 18. februar 2016, klokken 10:21
..... med alt utstyr som var mulig å bestille på det tidspunktet minus 7-seter. Sort utvending, 21" sommer / 19" vinter (pigg), sort Nappa skinninteriør, rullet ca 20.500 km, 4 års (eller hva det 5?) forhåndsbetalt service medfølger bilen, i tillegg til rødt adapter (ekstra) og type 2 kabel (ekstra). Bilen er ellers hel og pen og jeg fikk så sent som i går en ny UMC da den som opprinnelig kom med bilen ikke var helt optimal. Ellers så har Tesla utbedret en knirk i soltaket og bortsett fra dette har jeg ikke hatt noe særlig å utsette på bilen.

Da kan det vel se ut som om du går i noen av fellen som andre skriver om. Dette er jo ikke "alt med unntak av 7-seter". Spørs hva en definerer som "utstyr", men om den er Sort som du skriver så har den i hvert fall mangel på Metallic Lakk

Det er mulig hukommelsen min spiller meg et puss, men lakkalternativene var færre tilbake i 2013 og jeg kan ikke huske å ha hatt mulighet til å velge metallic lakk. Så vidt jeg husker krysset jeg av på alt som var mulig med unntak av 7-seter så jeg mener det er relativt korrekt å skrive "alt utstyr". Jeg påpeker også at det gjelder alt utstyr som det var mulighet for på bestillingstidspunktet så om kjøpere forventer at "alt utstyr" skal inkludere utstyr som først var tilgjengelig etter bilen ble bestilt/levert så får det bare være.

Det blir uansett spennede å se hva bilen går for. Jeg har unnlatt å bestille ny bil i påvente av salg så det er ikke 100% sikkert at bilen blir solgt om det viser seg at det blir vanskelig å oppnå en ok pris.

Brede

Sitat fra: Chris85S på torsdag 18. februar 2016, klokken 12:33

Det er mulig hukommelsen min spiller meg et puss, men lakkalternativene var færre tilbake i 2013 og jeg kan ikke huske å ha hatt mulighet til å velge metallic lakk.

Det var vel iallefall 6 typer metallic (og multicolor) lakktyper å velge mellom da jeg bestillte i mai 2013.
Kun helsvart og helvit var uten metallic og kunne bestilles uten pristillegg.

E-tron2016

Sitat fra: Brede på torsdag 18. februar 2016, klokken 12:38
Sitat fra: Chris85S på torsdag 18. februar 2016, klokken 12:33

Det er mulig hukommelsen min spiller meg et puss, men lakkalternativene var færre tilbake i 2013 og jeg kan ikke huske å ha hatt mulighet til å velge metallic lakk.

Det var vel iallefall 6 typer metallic (og multicolor) lakktyper å velge mellom da jeg bestillte i mai 2013.
Kun helsvart og helvit var uten metallic og kunne bestilles uten pristillegg.

Takk for info! Da skal jeg sørge for å påpeke dette i annonsen. Om type lakk blir å anse som utstyr eller ikke er en diskusjon vi kan styre klar av. For å være på den sikre siden vil jeg derfor bruke uttrykket "Godt utstyrt". :)

petersv

Jeg tror 590 er en sum du kan begynne med.

E-tron2016

Sitat fra: petersv på torsdag 18. februar 2016, klokken 20:08

Voldsomme sprik i verdivurderingen gitt. Er det for øvrig relevant å nevne at bilen er fri for heftelser?

Havebigfun

Sitat fra: Chris85S på torsdag 18. februar 2016, klokken 21:27

Voldsomme sprik i verdivurderingen gitt. Er det for øvrig relevant å nevne at bilen er fri for heftelser?
Synd jeg ikke trenger noen S85- deg hadde jeg gjerne kjøpt bil av :)

E-tron2016

Sitat fra: Havebigfun på torsdag 18. februar 2016, klokken 22:03

Haha, var det en heftelsesfri bilhandel som ga deg lysten? ;)

Havebigfun

Sitat fra: Chris85S på torsdag 18. februar 2016, klokken 22:06

Nei- du virker fra bunn av ærlig og fair.

E-tron2016

Sitat fra: Havebigfun på torsdag 18. februar 2016, klokken 22:07
Sitat fra: Chris85S på torsdag 18. februar 2016, klokken 22:06

Nei- du virker fra bunn av ærlig og fair.

Jo, takk for det! Når det kommer til bil og bolig så lønner det seg nok å være ærlig. Ikke at det er noe å være uærlig om når det kommer til en såpass ny bil. Kjøper undersøker jo bilen før han kjøper og han har jo fremdeles 3 års nybilgaranti. Håper på salg i løpet av helgen så jeg kan bestille ny på mandag! Wish me luck!!

Havebigfun

Med din fleksibilitet kommer du til å selge bilen uansett- når det blir er avhengig av startprisen.

E-tron2016

Sitat fra: Havebigfun på torsdag 18. februar 2016, klokken 22:33
Med din fleksibilitet kommer du til å selge bilen uansett- når det blir er avhengig av startprisen.

Da håper jeg du får rett. Jeg er absolutt ikke desperat etter å få solgt bilen sånn isolert sett men når man først har bestemt seg så vil man gjerne at det skal gå fort. Selger mest sannsynlig til førstemann som byr en bestemt sum jeg har i hodet isteden for å forsøke å presse noen ekstra tusenlapper ut av det.

Bjoris

Ville ikke stresset med å få en deal, jeg fikk tidlig bud på 538 fra Danmark, en pris som selvsagt var veldig bra for en S85 med 43.000 km, men hadde satt meg 550 som minimum for å bytte, 12 er ikke mye, men så måtte vi ikk bytte heller og jeg gjorde nå den dealen med fruen, så etter 5 uker fikk vi 560 enda vi holdt igjen sommerdekkene så blir ca 32 mer med litt tolmodighet:)
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA