Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

CCS vs CHAdeMO

Startet av Quattro, tirsdag 19. mars 2013, klokken 14:57

« forrige - neste »

Epleskreller

Sitat fra: Chris85S på tirsdag 23. februar 2016, klokken 13:03Er det normal praksis at selger må oppsøke kjøper for prøvekjøring?

Det tror jeg ikke, jeg ville ikke gjort det hvertfall..
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

fonberg

Sitat fra: Chris85S på tirsdag 23. februar 2016, klokken 18:13
Du traff godt med den gitt! :) Tanker om hva børsen står i om et års tid også?? Hehe

Heldig med den der ja. Har dessverre ikke vært like treffsikker på børsen det siste året, så skal spare andre for mine tanker om fremtiden på den fronten
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

Elraptus

Noen som har noen god idee om hva en kan få for en 5 seters P85D med absolutt alt utstyr for øyeblikket ?

hemi

#1023
Jeg gav 850 for en sort sort sort /cf med nextgen nå akkuratt, gått 12k, alt av options som 5 seter , 21" sommer, 19 " vinter helt nye vinterdekk og sommerdekk.

så +- det avhengig av kmstand?

Bil med de gamle setene var aldri aktuelt for min del skal sies, selv ikke om noen hadde gitt 100k i rabatt.

Elraptus

Ok - min er gått ca 20.000 har next gen seter både foran og bak, også fabrikkmontert dobbeltlader så kanskje jeg bør kunne oppnå 830-850?

Meldola

Sitat fra: Elraptus på onsdag 24. februar 2016, klokken 12:10
Ok - min er gått ca 20.000 har next gen seter både foran og bak, også fabrikkmontert dobbeltlader så kanskje jeg bør kunne oppnå 830-850?

Jeg solgte min i høst med alt av utstyr uten sikkerhetspakken og bakseter for  830 på dagen. I etterkant kunne jeg kanskje klemt ut noen kroner mer men veldig greit å bare få solgt når man først har bestemt seg. 
Audi e-tron 55 2019
BMW i3 60Ah 2016 BEV

hemi


Havebigfun


fonberg

-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

Elektrolytt

Jeg har fulgt denne tråden en stund, siden jeg vurderer salg av min 2014 S85 (til fordel for ny 70D).

Er svært godt fornøyd med bilen, og hadde egentlig tenkt å beholde den minst 2 år til, men ser jo at den kanskje kan selges med ganske lavt verdifall nå.

Hva tenker dere en godt utstyrt (ikke pano-tak eller 7-seter) delfingrå S85 fra juni 2014 bør prises til?
Km-stand er ca 27.000
Jeg har ikke hastverk med å selge...

Utstyr: 19" sommer og vinter, Svarte performance skinnseter, pianosvart innredning, dobbeltlader, tech-pakke, luftfjæring, parkerings-sensorer, tåkelys, ultra Hi-Fi, vinterpakke, premium interiørbelysning, sikkerhetspakke, hattehylle, Rigid LED-bar, Tesla gummimatter, dashcam.

E-tron2016

Sitat fra: Elektrolytt på torsdag 25. februar 2016, klokken 11:30
Jeg har fulgt denne tråden en stund, siden jeg vurderer salg av min 2014 S85 (til fordel for ny 70D).

Er svært godt fornøyd med bilen, og hadde egentlig tenkt å beholde den minst 2 år til, men ser jo at den kanskje kan selges med ganske lavt verdifall nå.

Hva tenker dere en godt utstyrt (ikke pano-tak eller 7-seter) delfingrå S85 fra juni 2014 bør prises til?
Km-stand er ca 27.000
Jeg har ikke hastverk med å selge...

Utstyr: 19" sommer og vinter, Svarte performance skinnseter, pianosvart innredning, dobbeltlader, tech-pakke, luftfjæring, parkerings-sensorer, tåkelys, ultra Hi-Fi, vinterpakke, premium interiørbelysning, sikkerhetspakke, hattehylle, Rigid LED-bar, Tesla gummimatter, dashcam.

Jeg solgte nettopp min S85 fra februar 2014 for 580.000 kr. Den hadde gått ca 21.000 og var godt utstyrt. Min hadde 21" sommerfelger, men ikke performance seter. 5-års forhåndsbetalt service fulgte også bilen. Din burde vel være verdt rundt det samme siden den er noe nyere og kun har marginalt høyere km stand, mens utstyr ellers går cirka opp i opp. Jeg la den for øvrig ut til 589.000 kr og fikk ca 10 henvendelser allerede første dagen.

Elektrolytt

Sitat fra: E-tron2016 på torsdag 25. februar 2016, klokken 12:00
Sitat fra: Elektrolytt på torsdag 25. februar 2016, klokken 11:30
Jeg har fulgt denne tråden en stund, siden jeg vurderer salg av min 2014 S85 (til fordel for ny 70D).

Er svært godt fornøyd med bilen, og hadde egentlig tenkt å beholde den minst 2 år til, men ser jo at den kanskje kan selges med ganske lavt verdifall nå.

Hva tenker dere en godt utstyrt (ikke pano-tak eller 7-seter) delfingrå S85 fra juni 2014 bør prises til?
Km-stand er ca 27.000
Jeg har ikke hastverk med å selge...

Utstyr: 19" sommer og vinter, Svarte performance skinnseter, pianosvart innredning, dobbeltlader, tech-pakke, luftfjæring, parkerings-sensorer, tåkelys, ultra Hi-Fi, vinterpakke, premium interiørbelysning, sikkerhetspakke, hattehylle, Rigid LED-bar, Tesla gummimatter, dashcam.

Jeg solgte nettopp min S85 fra februar 2014 for 580.000 kr. Den hadde gått ca 21.000 og var godt utstyrt. Min hadde 21" sommerfelger, men ikke performance seter. 5-års forhåndsbetalt service fulgte også bilen. Din burde vel være verdt rundt det samme siden den er noe nyere og kun har marginalt høyere km stand, mens utstyr ellers går cirka opp i opp. Jeg la den for øvrig ut til 589.000 kr og fikk ca 10 henvendelser allerede første dagen.

Takk for tilbakemeldingen :-)

Tror jeg legger den ut i samme pris-område, og ser an responsen.

Ser jo det ligger noe ute på finn.no med lavere pris, men da stort sett med høyere km eller mindre utstyr. Virker heller ikke som det er så mye utvalg i delfin-grå, som jeg ser for meg vil være en populær farge i bruktmarkedet (?)

Bjoris

#1032
Sitat fra: Elektrolytt på torsdag 25. februar 2016, klokken 11:30
Jeg har fulgt denne tråden en stund, siden jeg vurderer salg av min 2014 S85 (til fordel for ny 70D).

Er svært godt fornøyd med bilen, og hadde egentlig tenkt å beholde den minst 2 år til, men ser jo at den kanskje kan selges med ganske lavt verdifall nå.

Hva tenker dere en godt utstyrt (ikke pano-tak eller 7-seter) delfingrå S85 fra juni 2014 bør prises til?
Km-stand er ca 27.000
Jeg har ikke hastverk med å selge...

Utstyr: 19" sommer og vinter, Svarte performance skinnseter, pianosvart innredning, dobbeltlader, tech-pakke, luftfjæring, parkerings-sensorer, tåkelys, ultra Hi-Fi, vinterpakke, premium interiørbelysning, sikkerhetspakke, hattehylle, Rigid LED-bar, Tesla gummimatter, dashcam.

Du så sikkert en tilsvarende med alt også 21 gikk for 580.000, noen ønsker uten pano så det er sikkert ett marked, men 550 kanskje som maks her da uten pano?

Ellers, tenker du å bestille helt ny 70D så tror jeg det finnes noen med bestillinger som av forskjellige årsaker blir kansellert så om du ikke er helt last på utstyr og farge så tipper jeg det går ann å få en 70D noe rimeligere enn å bestille ny direkte fra weben... (nei, jeg skal ikke selge min som er i bestilling; så det var ikke noe hint)

Redigert; Ser at den til 580 har svart deg, dersom du også får 580 så innser jeg at jeg solgte for tidlig, hehe, jeg fikk 560 for min med alt og 8 års serviceavtale (slutten av Nov 2015), men den hadde gått 43.500 km... Som sagt jeg tror mangel på panorama gir noe lavere pris...

I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

christian1986

S85D, strøken, skinn, carbon, luft, pano, lyd, 19 sommer/vinter, autopilot samt 8 års service. Vår 2015, solgt for 750.

Elektrolytt

Sitat fra: bjoris på torsdag 25. februar 2016, klokken 13:00
Sitat fra: Elektrolytt på torsdag 25. februar 2016, klokken 11:30
Jeg har fulgt denne tråden en stund, siden jeg vurderer salg av min 2014 S85 (til fordel for ny 70D).

Er svært godt fornøyd med bilen, og hadde egentlig tenkt å beholde den minst 2 år til, men ser jo at den kanskje kan selges med ganske lavt verdifall nå.

Hva tenker dere en godt utstyrt (ikke pano-tak eller 7-seter) delfingrå S85 fra juni 2014 bør prises til?
Km-stand er ca 27.000
Jeg har ikke hastverk med å selge...

Utstyr: 19" sommer og vinter, Svarte performance skinnseter, pianosvart innredning, dobbeltlader, tech-pakke, luftfjæring, parkerings-sensorer, tåkelys, ultra Hi-Fi, vinterpakke, premium interiørbelysning, sikkerhetspakke, hattehylle, Rigid LED-bar, Tesla gummimatter, dashcam.

Du så sikkert en tilsvarende med alt også 21 gikk for 580.000, noen ønsker uten pano så det er sikkert ett marked, men 550 kanskje som maks her da uten pano?

Ellers, tenker du å bestille helt ny 70D så tror jeg det finnes noen med bestillinger som av forskjellige årsaker blir kansellert så om du ikke er helt last på utstyr og farge så tipper jeg det går ann å få en 70D noe rimeligere enn å bestille ny direkte fra weben... (nei, jeg skal ikke selge min som er i bestilling; så det var ikke noe hint)

Redigert; Ser at den til 580 har svart deg, dersom du også får 580 så innser jeg at jeg solgte for tidlig, hehe, jeg fikk 560 for min med alt og 8 års serviceavtale (slutten av Nov 2015), men den hadde gått 43.500 km... Som sagt jeg tror mangel på panorama gir noe lavere pris...

OK, får se hvor mye pano har å si i markedet. Noen (som meg) vil ha uten for å slippe bekymringen for mulige lekasjer, mens andre selvsagt vil være avhengig av takstativ.

Jeg har ingen hastverk med å få solgt, og skal uansett beholde bilen til etter påsken (har derfor ikke publisert finn-annonsen)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA