Hovedmeny

Tesla på finn.no

Startet av Quattro, lørdag 02. mars 2013, klokken 12:33

« forrige - neste »

TomHenden

Sitat fra: bjoris på fredag 26. februar 2016, klokken 21:54
Sitat fra: TomHenden på fredag 26. februar 2016, klokken 13:15
Sitat fra: bjoris på torsdag 25. februar 2016, klokken 22:27
men den blå til 654 er rart at ikke er solgt

Den er ikke solgt enda da jeg ikke har det så veldig travelt med å selge. 645 000 er høyeste bud så langt, men da hadde bilen litt mindre km stand enn nå.

//Tom Henden
Ser du har ny 70d påvei, er det noe utstyr du savner eller? Ser din er helt lik min med unntak av farge og at jeg har inkl autopilot, jeg betaler 688 (bestilt i nov 2015) for den med vinterhjul så omtrendt kost som på din, men ny er jo dyrt og syns det er rart med den i Sandefjord der en oppgir å ha bud på 720, eneste forskjell er vel farge og autopilot aktivert!

Egentlig så klarer jeg meg meget fint med den jeg har. Men la inn en bestilling siden prisene var varslet å gå opp. Endte da opp med nesten alt unntatt 7 seter og pano (har aldri trengt det panoramataket på de 53 000 km jeg har hatt Tesla). Det jeg har savnet aller mest er lydpakka, da jeg hadde denne. I tillegg ble det annen farge. Men kunne fint skippet luftfjering og AP sånn egentlig. Men når jeg først konfigurerer selv så hvorfor ikke. :)

Den jeg selger nå tok jeg over da den ble avbestilt av ordinær kjøper da jeg trengte bil raskt.
Levert: Model S 85 - 14.06.14 (Solgt, kjørt 40000km)
Levert: Model S 70D - 22.10.15 (Solgt, kjørt 13500km)
Bestilt: Model S 75D - Ferdig Produsert 11.07.16 - Levert 20.09.16

Djur1

Sitat fra: Djur1 på mandag 08. februar 2016, klokken 21:05
Sitat fra: Djur1 på mandag 08. februar 2016, klokken 16:14
Den norske kronen er en eksotisk valuta som kan svinge mye. Om en ser seg tilbake og ser hvor hurtig valuta og olje har beveget seg så skal det ikke mye fantasi til å skjønne at det kan fort regulere seg samme måte tilbake. Jeg har tro på at vi får en slik reversering. Norsk økonomi går ikke så dårlig som utenlandske investorer skal ha det til og oljeprisen er ikke bærekraftig på dette nivået slik at en stabilisering opp mot 60 burde være innen rekkevidde.. Ser en historisk på det har valutaen sjelden vært så lav som nå mot dollar.

En krrigering til 7 innen utgangen av året? Alt er mulig. Bruktmarked er svært riski akkurat nå. Ville ikke kjøpt dyrt nå.

For å vise hvor spesiell situasjonen er nå så legger jeg ved dette chartet klippet fra norges bank. Jeg har ingen tro på at dette er den nye normal situasjonen, og krona kan fort justere seg med 2 kroner. Det ser vi historisk at disse peaks går fort opp, forblir der en svært kort periode før det normalisere seg.

Jeg ville ikke ha kjøpt dyr Tesla nå, siden verditapet kan bli over 300 000 kroner for en ny pluss vanlig verditap. Dette vil også gjenspeiles i bruktmarkedet.

Nå ser jeg dollar på 8.48 idag på dn.no. Just sayin
Model S P85 solgt

e-golf 16

Signature x - kansellert

Model 3 bestilt

Bjoris

Dollar på 6 kroner forutsetter oljepris på 120 dollar, det kommer ikke til å skje slik verden ser ut nå, men det er lov å håpe selvsagt, men me doljepris på 60 dollar tror jeg ikke dollaren blir særlig billigere enn 7,5-8,0, da er vi tilbake til prisene fra forrige sommer ca.

Djur1

Jeg mener at valutakursen er som du sier avhengig av oljeprisen.  Men vel så viktig er utsiktene til økonomien.  Og sålenge økonomien ser ut til å gå mot en ny stabilt punkt,  uansett om oljeprisen er 50 dollar eller 120 dollar.  Dollaren var lav før også og da var oljeprisen 20 usd. 

Model S P85 solgt

e-golf 16

Signature x - kansellert

Model 3 bestilt

VL

Tesla model 3 reservert
Tesla X60 i bestilling, levering mars 17
2013 Leaf hvit
2016 Tesla S90D Midnight Silver - Solgt
2015 Tesla S85 Svart - Solgt
2013 Leaf blå - Solgt

Øyvind.h

Dollaren tilbake til 5,50 tror jeg ikke er realistisk pp en god stund (90D til 600k med alt utstyr).

Men kan godt tenkes den faller en krone det neste året?
Da faller ny 90D med alt fra rundt 920 til ca 810.000,-
Som er litt under hva jeg betalte.

Håper strengt talt på et kraftig fall som får nyprisene drastisk ned. Ja det senker bruktverdien en del,men nyprisen på Model X er alt for høy.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Elraptus

Ser at det ligger flere mod x på Finn under biler i Norge - tidligere måtte disse annonseres under biler i utlandet- har Finn endret policy ?

Thomas N

70D - Bestilt 13.10.15 - Bekreftet 19.10.15 - i transitt 15.11.15 - utlevert 04.01.16

ohowl

2015 Leaf EU-Tekna
2017 Tesla Model X 100D
2019 Tesla Model ≡ LR AWD

Bjoris

Ser det har økt på fra ca 90 til 120-130 biler på finn.no og jeg mener å se at det nå er større forskjell igjen mellom eldre og nyere modeller. Andre som ser samme trend? Før var alle 1. generasjonsbilene høyt priset, men nå kommer det noen inn i mellom som virker å ville selge fort og ikke tar seg tid til å "prøve" å få veldig høy pris...

tonl

Sitat fra: bjoris på mandag 07. mars 2016, klokken 11:06
Ser det har økt på fra ca 90 til 120-130 biler på finn.no og jeg mener å se at det nå er større forskjell igjen mellom eldre og nyere modeller. Andre som ser samme trend? Før var alle 1. generasjonsbilene høyt priset, men nå kommer det noen inn i mellom som virker å ville selge fort og ikke tar seg tid til å "prøve" å få veldig høy pris...

Vel nå er det slik at Model X kommer snart og mange de som venter på X legger nok bilen sin på finn.no for å se hvordan markedet responderes på prisen. Dessuten ser jeg ligger mange P85D, P85(+) ute nå og noe få vanlig 85. Situasjonen var vel det samme da D ble lansert og levering i Norge startet januar. Da økte antall brukte Tesla på finn.no "drastisk" i november/desember 2015.

ELTesla

Vi kommer vel ikke til å se like stort utslag nå som når D ble lansert.

85D er en vare som kommer til å holde seg godt i pris ser det ut til.
Lite til salgs på finn, og de som blir lagt ut til "gode" priser forsvinner fort.

Rart å se hvor forskjellig man velger å prise bilene sine. Spesielt P85D som ligger fra 840K til 1100K.

Djur1

Sitat fra: Djur1 på søndag 06. mars 2016, klokken 09:18
Sitat fra: Djur1 på mandag 08. februar 2016, klokken 21:05
Sitat fra: Djur1 på mandag 08. februar 2016, klokken 16:14
Den norske kronen er en eksotisk valuta som kan svinge mye. Om en ser seg tilbake og ser hvor hurtig valuta og olje har beveget seg så skal det ikke mye fantasi til å skjønne at det kan fort regulere seg samme måte tilbake. Jeg har tro på at vi får en slik reversering. Norsk økonomi går ikke så dårlig som utenlandske investorer skal ha det til og oljeprisen er ikke bærekraftig på dette nivået slik at en stabilisering opp mot 60 burde være innen rekkevidde.. Ser en historisk på det har valutaen sjelden vært så lav som nå mot dollar.

En krrigering til 7 innen utgangen av året? Alt er mulig. Bruktmarked er svært riski akkurat nå. Ville ikke kjøpt dyrt nå.

For å vise hvor spesiell situasjonen er nå så legger jeg ved dette chartet klippet fra norges bank. Jeg har ingen tro på at dette er den nye normal situasjonen, og krona kan fort justere seg med 2 kroner. Det ser vi historisk at disse peaks går fort opp, forblir der en svært kort periode før det normalisere seg.

Jeg ville ikke ha kjøpt dyr Tesla nå, siden verditapet kan bli over 300 000 kroner for en ny pluss vanlig verditap. Dette vil også gjenspeiles i bruktmarkedet.

Nå ser jeg dollar på 8.48 idag på dn.no. Just sayin
Model S P85 solgt

e-golf 16

Signature x - kansellert

Model 3 bestilt

timingbeltkiller

Sitat fra: Djur1 på søndag 06. mars 2016, klokken 09:40
økonomien ser ut til å gå mot en ny stabilt punkt, 
Alt tyder på økonomien i råvarelandet Norge har mørkere utsikter enn i industrilandene.
Det er hovedsakelig derfor svenskekrona har styrket seg fra 80 øre til 102.

Og nå vil Erna pushe oljeleting hvor feltene først kommer i drift lenge etter
olje blir uselgelig som energi. Med andre ord subsidiere en døende næring.

Riktignok setter V seg på bakbeina.
Men miljøforbryterligaen A, Frp og H kommer nok til enighet.
De har dessuten LO og NHO med på galskapen.
Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

KrW

Snakket med Tesla Trondheim. De tror det skal mye til for at prisen går ned fra idag. De mener at bilene har blitt så mye bedre at kanskje må vi ned på 7 eller lavere før de justerer ned. (Mulig de sier dette fordi jeg tenker å bestille X) Var på telefon med Oslo på torsdag ang. Mulig kjøp av 70D. De mente det trolig kommer en oppgang i april på 2-4 prosent.
Model X 100D 2018 AP2,5-3
Model X 90D 2017 AP2 solgt
Model X 90D 2016 solgt
Automower 330X robotklipper
Leaf solgt
Model S85 (kun i to uker)

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA