Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

CCS vs CHAdeMO

Startet av Quattro, tirsdag 19. mars 2013, klokken 14:57

« forrige - neste »

Sole

Støtter siste taler(e).
God nok rekkevidde er avgjørende, men det å ha 2 kubikkmeter med plass for matpakken min på de 16 milene jeg kjører hver dag føles strengt tatt litt meningsløst.
Så dersom 3'ern viser seg å ha akseptabel rekkevidde og ladefunksjonalitet, ser ut som folk og gir mulighet til å slenge kajakken på taket i helgene, havner trolig nok en S på Finn.

hemi

TMS er ingen a6, det er en A8 / 7 serie / S klasse

Så ser vi på hvor mange A8 7 serie og S klasse, og verditapet på de... vs a3/a4/a6.

(jeg har selv hatt 7 serie før og gav det opp p.g.a. størrelsen)

Nå sitter jeg på en P85D, så jeg får nok høyst sansynlig også vært med på verditapet ;)

Kickern her er viss det faktisk da er vesentlig mer range og praktisk med TMS, enn model 3.

Cookie Monster

Ja Audi A6 er ganske mye mindre. Såret en fyr når jeg kalte A6 hans for Audi A4. Og da sa han "nei der er jo ikke noe A4 men A6. Ser du ikke det?"

Nei de ser jo nesten helt like ut og den så så liten ut ved siden av Teslaen så trodde det var en A4 :P


Hiver med også på at Model 3 kommer nok til å påvirke bruktprisen på Model S en del hvis det ikke kommer avgifter/moms og kr kursen holder seg dårlig som gjør Model 3 plutselig veldig dyr.
2015 P85D

SurSnasen

Sitat fra: Cookie Monster på mandag 22. februar 2016, klokken 12:52
Ja Audi A6 er ganske mye mindre. Såret en fyr når jeg kalte A6 hans for Audi A4. Og da sa han "nei der er jo ikke noe A4 men A6. Ser du ikke det?"

Nei de ser jo nesten helt like ut og den så så liten ut ved siden av Teslaen så trodde det var en A4 :P

Nåja, A6 er ikke mye mindre. Sedan, ja. Stasjonsvogn, nei. Ikke store forskjellen i utvendige mål på A6 og Model S.

Men A6 er skremmende lett å forveksle med A4.

Cookie Monster

Det var en A6 sedan type rundt 2008-2010 tipper jeg. Den så ihvertfall mye mindre ut, men mye mulig A6 også har vokst litt de siste årene :)
2015 P85D

SurSnasen

Sitat fra: Cookie Monster på mandag 22. februar 2016, klokken 14:55
Det var en A6 sedan type rundt 2008-2010 tipper jeg. Den så ihvertfall mye mindre ut, men mye mulig A6 også har vokst litt de siste årene :)

Ytre mål A6 stasjonsvogn (nyere type): lengde 4926mm, bredde 2086mm, høyde 1461mm
Ytre mål Tesla Model S: lengde 4976mm, bredde 2187mm, høyde 1435mm.

Model S altså 5 cm lengre og 10 cm bredere. Litt forskjell, men ikke nok til at A6 blir smågutt i forhold. 1% kortere og 5% smalere.

Cookie Monster

#1011
Den så ihvertfall liten ut rett ved siden av sett forfra :) og dette var en sikkert 7-8 år gammel A6 som jeg tipper er litt mindre.

En ny Audi A4 er 2022mm bred så skal ikke store forskjellen til før det ser mindre ut.

Men dette blir veldig off topic :P
2015 P85D

Øyvind.h

Synes Teslaen er ganske lik A6 jeg? A8, 7-serie osv vil aldri bli en brukbar familiebil for meg da jeg ikke kan bruke sedan.
Model S vurderes derimot oppimot A6. Sistnevnte har bedre plass i baksetet. Bagasjeplassen er noenlunde lik som en D-versjon.
Men A6'ens forhistoriske drivlinje gjør den uaktuell uavhengig av størrelse.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

fonberg

Sitat fra: Øyvind.h på mandag 22. februar 2016, klokken 16:32
Synes Teslaen er ganske lik A6 jeg? A8, 7-serie osv vil aldri bli en brukbar familiebil for meg da jeg ikke kan bruke sedan.
Model S vurderes derimot oppimot A6. Sistnevnte har bedre plass i baksetet. Bagasjeplassen er noenlunde lik som en D-versjon.
Men A6'ens forhistoriske drivlinje gjør den uaktuell uavhengig av størrelse.

Regner med du mener A6 Avant da. A6 kommer jo med sedanfasong også, i hvert fall gjorde den det før da jeg fulgte litt med på fossilbiler.
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

Cookie Monster

#1014
Model S er både lengre og bredere en Audi 7 sportback. Den er også bredere en Audi 8 serie men 8 er noe lengre med sine 5137mm

Porsche Panamera er også smalere (2114mm) enn Model S men litt lengre med sine 5015mm hvis det er en 2014- Før det var den kortere.

Så model S ligger rundt i Porsche Panamera, Audi 7 klassen i størrelse men i bredden er den også en god del bredere enn Audi 8 2187mm mot 2111. Og er nok derfor den ser en del større ut forfra enn hva en A6 gjør. (Alle mål er med speilene ute)

Stasjonsvogn utgavene av både A4 og A6 er vel ofte litt lengre enn sedan utgavene, var det tidligere ihverfall. Så blir sedan eller sportback utgaven som blir naturlig å sammenligne mot model S.
2015 P85D

E-tron2016

Da er Teslaen solgt for 580.000 kr og ny Audi A3 e-tron bestilt! En liten nedgradering der gitt, men mer passende til mitt behov og kjøremønster!

Bjoris

Sitat fra: Chris85S på tirsdag 23. februar 2016, klokken 12:36
Da er Teslaen solgt for 580.000 kr og ny Audi A3 e-tron bestilt! En liten nedgradering der gitt, men mer passende til mitt behov og kjøremønster!

Grattis, ok pris, men så var din med 21 tommere på sommer og to hjulsett. Din har km stand under halvparten av min som jeg fikk 560.000 for, jeg hadde 8 års serviceavtale, du 5 år ellers bra like.

Min konklusjon er at prisene er røflig som før jul, men tror nok jeg hadde gitt mer enn 20.000 ekstra for din pga så mye kortere kjørelengde, den har jo da 23.000 mer garanti igjen på alt unntatt batteri og DU f.eks og sikkert mindre slitte dekk etc,  jeg hadde ikke byttet dekk på min...

Vel, flott at du oppgir pris, greit å vite for både kjøper og selger!
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

E-tron2016

Sitat fra: bjoris på tirsdag 23. februar 2016, klokken 12:47
Sitat fra: Chris85S på tirsdag 23. februar 2016, klokken 12:36
Da er Teslaen solgt for 580.000 kr og ny Audi A3 e-tron bestilt! En liten nedgradering der gitt, men mer passende til mitt behov og kjøremønster!

Grattis, ok pris, men så var din med 21 tommere på sommer og to hjulsett. Din har km stand under halvparten av min som jeg fikk 560.000 for, jeg hadde 8 års serviceavtale, du 5 år ellers bra like.

Min konklusjon er at prisene er røflig som før jul, men tror nok jeg hadde gitt mer enn 20.000 ekstra for din pga så mye kortere kjørelengde, den har jo da 23.000 mer garanti igjen på alt unntatt batteri og DU f.eks og sikkert mindre slitte dekk etc,  jeg hadde ikke byttet dekk på min...

Vel, flott at du oppgir pris, greit å vite for både kjøper og selger!

Jeg ble kontaktet av 10 stykker allerede første dag så kunne muligens fått noe mer selv om enkelte av henvendelsene virket noe useriøse. Er det normal praksis at selger må oppsøke kjøper for prøvekjøring? Jeg takket nei til dette ved to anledninger da det ikke fristet med kjøretur til verken Oslo eller Porsgrunn.

Fikk også et par tilbud om innbytte og noen hadde selv en bil de måtte selge først.

Jeg var fornøyd med prisen jeg oppnådde og hadde bestemt meg for å første bestille ny bil etter Teslaen var solgt så da var det veldig greit å bare la den gå.

fonberg

Sitat fra: fonberg på lørdag 13. februar 2016, klokken 22:28
Sitat fra: Chris85S på lørdag 13. februar 2016, klokken 20:48
Noen som har nylige erfaringer med salg av Tesla privat? Tenker å legger ut min for salg innen kort tid og er usikker på om jeg skal vente med å bestille ny bil til etter Teslaen er solgt eller ikke.

Jeg vil selvfølgelig ta en nærmere titt på hva som ligger til salgs på Finn og til hvilke priser men tar gjerne imot råd om prising. Ønsker primært og bli kvitt bilen relativt raskt.

Bilen er straks 24 måneder gammel, sort utvendig og innvendig. 21" på sommer, ellers alt utstyr som var mulig på bestille førjuls 2013. Bilen har rullet rett i overkant av 20.000 og har forhåndsbetalte servicer, samt type 2 kabel utover det som fulgte med.

På forhånd takk!

Rundt 580. Mulig du må litt ned for å bli kvitt den raskt.

Grattis med salg til riktig pris ;)
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

E-tron2016

Du traff godt med den gitt! :) Tanker om hva børsen står i om et års tid også?? Hehe

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA