Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tesla aksjer

Startet av hkaspenberg, torsdag 07. februar 2013, klokken 13:58

« forrige - neste »

leafster

Jeg for min del er veldig fornøyd med tilbudet nå. Det er dog viktig at klipperkortet ikke går ut på dato. Vi har for tiden bare elbil, så vi er avhengig av en gang i blant å kunne bruke hurtigladere uten å bli "ruinert". Om sommeren går den faste langturen (120km) fint uten hurtiglading, enn så lenge.

Trond Arve

Jeg synes det er bra at Ishavsveien kommer med fornuftige modeller for lading uten abonnement. Enig i at prisen fortsatt er stiv, men den er til å leve med; er vel på nivå med Statoil- og BNH-prising. Blir interessant å se hvordan prisene og infrastrukturen utvikler seg.
Pendler Son - Oslo med Leaf. Kjørt P106 siden 2009, solgt etter 4 år og 70.000 km.

jkirkebo

Sitat fra: Trond Arve på tirsdag 12. februar 2013, klokken 09:44
Jeg synes det er bra at Ishavsveien kommer med fornuftige modeller for lading uten abonnement. Enig i at prisen fortsatt er stiv, men den er til å leve med; er vel på nivå med Statoil- og BNH-prising. Blir interessant å se hvordan prisene og infrastrukturen utvikler seg.

Den er kun på nivå med Statoil-prising om du lader 45-60 minutter. Jeg har sjelden ladet mer enn 7-8 minutter på Ishavnsveiens ladere og da blir prisen langt over Statoil sin.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Trond Arve

Sitat fra: jkirkebo på tirsdag 12. februar 2013, klokken 10:50
Den er kun på nivå med Statoil-prising om du lader 45-60 minutter. Jeg har sjelden ladet mer enn 7-8 minutter på Ishavnsveiens ladere og da blir prisen langt over Statoil sin.
Sant. Men jeg vil tro mange lader mer enn 7-8 minutter.
Pendler Son - Oslo med Leaf. Kjørt P106 siden 2009, solgt etter 4 år og 70.000 km.

Griffel

Markede bestemmer prisen.
Det forutsetter riktig nok at det er et marked, og det kan jo stilles spørsmål om det eksisterer et marked så langt.
Det som er bra er at det i det heletatt er noen som starter i dette tidligmarkedet slik Ishavskraft (Statoil og andre) nå har gjordt.

Selv om noen synes prisen er stiv vil det nok gå lang tid før dette gir et overskudd hos Ishavskraft, men at de ved å etablere en kjede nå kanske vil ha et forsprang på framtidige konkurenter.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Hamiso

Sitat fra: el-snorre på mandag 11. februar 2013, klokken 23:13
Hva som er akseptabelt er det markedet som bestemmer, dvs hvordan dette blir tatt i mot.

Dyrt og dyrt, det er vel avhengig av hvordan man regner. Er det enkeltturene eller er det de samlede kostnadene som skal være billigere? Det er avhengig av hvordan man ser på prisbildet.

prisene vil nok endre seg over tid, kanskje lik det utviklingen har vært på mobil? Mange faktorer som spiller inn på hva rett pris bør være og avhengig av hvem sine øyne som ser.

Når Ishavsveier ikkje klarer å konkurrera i pris i forhold til sal av fossilt drivstoff, så er det vel innlysande at det blir eit problem i marknaden. I alle fall i forhold til oss potensielle elbil-langhelgetur-køyrarar.
http://lektrisk.blogspot.com

-Citroen C Zero 2011, sidan desember 2012
-Tesla Model 3 sidan mars 2019
-Pendlar med sykkel

KaiRK

Noe stiv pris, men som østfolding så ser jeg nytten av hurtiglader på vei til Oslo (Vestby) og på vei til Strømstad (Halden). Signa meg opp på en 6mnd avtale for ei uke siden. Fortsatt ikke hørt et pip.... Kanskje det ikke var så nøye med disse abonnements kundene allikevel...? ???

Edit: Tilbakemeldingen kom i kveld. Da ble jeg Ishavs kunde alikevell  8)
Larkollen
2012 Leaf Sølv
2014 TMS 85 Brun
2015 Cannondale Tramount 1

Arha

Hvorfor kan ikke Ishavsveien (og de andre kraftselskapene) innføre samme betalingsløsning som Clever har i Danmark? Der kan du velge mellom 2 abonnementer:

0 kr pr mnd og 5,50 kr pr Kwh eller
99 kr pr mnd og 3,50 kr pr Kwh

Der klarer de tydligvis å ta betalt for strømmengden du bruker, og i tillegg har du et valg ut fra eget forbruksmønster.
Når vi vet at strømmen er vesentlig dyrere i Danmark enn i Norge skulle en tro at Ishavsveien m. fl. kunne tjene penger også med priser under dette.

https://www.clever.dk/produkter/opladning-paa-farten/
Opel Ampera-e fra 31/5 2017, passert 59000 km juni 2020.
Nissan Leaf 2012 - 2017, solgt etter 96000 km.

sven erik

noen som hvet om det er blitt  betaling  eller om når det blir fra en som skal  jemm fra ferie
ca 14 mars

Hans Håvard Kvisle

St.Hanshaugen

Griffel

Sitat fra: Arha på lørdag 16. februar 2013, klokken 03:59
Hvorfor kan ikke Ishavsveien (og de andre kraftselskapene) innføre samme betalingsløsning som Clever har i Danmark? Der kan du velge mellom 2 abonnementer:

0 kr pr mnd og 5,50 kr pr Kwh eller
99 kr pr mnd og 3,50 kr pr Kwh

Der klarer de tydligvis å ta betalt for strømmengden du bruker, og i tillegg har du et valg ut fra eget forbruksmønster.
Når vi vet at strømmen er vesentlig dyrere i Danmark enn i Norge skulle en tro at Ishavsveien m. fl. kunne tjene penger også med priser under dette.

https://www.clever.dk/produkter/opladning-paa-farten/

Sympatiske priser, men dette kan ikke være lønnsomt for Clever på lenger sikt dersom de ikke motar støtte i tillegg.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Rønnern

Er jeg helt urimelig på jordet om jeg ønsker meg en løsning for å fylle strøm på lik linje som med bensin/diesel? Altså en stasjon hvor man betaler for strømmen man faktisk fyller?

Hundre spenn for å "toppe tanken" for å være sikker på å komme seg frem med en trilling er ikke noe jeg tar med råd til. Da er blir det dieselpurka for alt annet enn de distansene hvor man vet at rekkevidden er god nok.

Hvorfor er for eksempel ikke bensinstasjoner/kaféteriaer interessert i å sette opp ladestasjoner som innbyr til en stopp med elbilen? Tenker jo at når man først har satt opp ladestasjonen er jo administrasjonen enklere enn bensin med tanke på at man ikke trenger "å fylle opp pumpene" osv.

Hva er det jeg ikke tenker på som gjør dette umulig?

Mvh Ronnie
Mvh Ronnie
Peugeot iOn

cra

Det er dit vi er på vei, Rønnern, men det er desverre ikke gjort over natta. Men jeg skjønner at du ikke skjønner det (hvis du skjønner hva jeg mener); det virker ganske ulogisk at det skal koste så mye mer, når en lader koster (etter det jeg har hørt) mindre enn ei vanlig pumpe, og man slipper å etterfylle tankene "manuelt". Håper bare noen prøver det ut og finner at det funker med ladestasjon tilknyttet serveringssted e.l. Når først noen får det i gang så kommer nok flere. Men det krever en viss infrastruktur selv om vi ikke ser den; ikke alle steder har feite nok kabler til å bare sette opp en hurtuglader.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Griffel

Sitat fra: cra på mandag 25. februar 2013, klokken 11:58
når en lader koster (etter det jeg har hørt) mindre enn ei vanlig pumpe, og man slipper å etterfylle tankene "manuelt".
En vanlig pumpe fyller en vanlig bil på 5 minutter. En hurtiglader fyller en elbil 20-30 minutter. En vanlig pumpe kan i løpet av en halvtime omsette for >3000 kr. En lader med "klippekort" 150 kr.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

cra

Sitat fra: Griffel på mandag 25. februar 2013, klokken 14:59
En vanlig pumpe fyller en vanlig bil på 5 minutter. En hurtiglader fyller en elbil 20-30 minutter. En vanlig pumpe kan i løpet av en halvtime omsette for >3000 kr. En lader med "klippekort" 150 kr.

Absolutt et viktig poeng. På den annen side ville jeg definitivt vurdere å fore familien mens bilen lades. På de ti minuttene det tar å fylle tanken på caravella har det aldri vært et tema. :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA