Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Sutretråd over Tesla S - saklig og usaklig

Startet av Havebigfun, mandag 07. januar 2013, klokken 01:14

« forrige - neste »

JohanH

Jeg så akkurat idag for første gang TV-reklame for Audi A3 e-tron på norsk TV. Hovedbydskapet var "bensin og elmotor sammen i harmoni" samt "opp til 940 km total rekkevidde".

Dette opplever jeg som et stolpskudd. Hvem i h***e kjører 940 km uten pauser??? Hvis de hadde reklamert med gromt lave forbrukstall hadde det vært mye mer innafor spør du meg...

Havebigfun

Sitat fra: Rio på tirsdag 25. november 2014, klokken 22:31
Sitat fra: Havebigfun på tirsdag 25. november 2014, klokken 22:04
VW har sitt hovedfokusområde fortsatt på utviklingen av fossilteknologi- idag publiserte de sin nye 10 girs girkasse- som trengs for å kompensere ulempene til fossilmotoren. Det koster sikkert sabla mange penger å utvikle en slik.
Jeg tenker det er ikke annet enn sløsing med ressurser å pynte slik på utgående teknologi.
Det er bare slik at VW ikke leser utviklingen på sammme måte- og fortsetter å putte de store ressursene i fossilteknologi- VW et det europeiske selskap med det største forsknings/utviklingsbudsjettet. Hadde de brukt mer av det på e-mobiliteten hadde de kommet vesentlig lengre enn de har- første e-golf er vel godt over 20 år gammel. Hvis ikke det er en måte å sove på vet jeg ikke.

http://www.spiegel.de/auto/aktuell/zehngang-doppelkupplungsgetriebe-dsg-von-vw-a-1004314.html


Det er da ingen som tror at fossilbiler forsvinner på mange år enda. Du kan se hvor mange år det har tatt i Norge (som er særeget gunstig for elbiler), og det går neppe veldig mye raskere i andre land, spesielt mtp. at normalladeinfrastruktur må bygges ut.
Jeg tror heller ikke at fossilbiler forsvinner imorgen- poenget mitt var forskningstyngdepuntet hos VW- det er ikke- og har ikke vært bærekraftig individualtransport- ikke mer, ikke mindre.
Jeg personlig synes de har gjort skuffende lite- de tilgjenglige ressursene tatt i betraktning- desverre.

Rio

Sitat fra: JohanH på tirsdag 25. november 2014, klokken 22:34
Jeg så akkurat idag for første gang TV-reklame for Audi A3 e-tron på norsk TV. Hovedbydskapet var "bensin og elmotor sammen i harmoni" samt "opp til 940 km total rekkevidde".

Dette opplever jeg som et stolpskudd. Hvem i h***e kjører 940 km uten pauser??? Hvis de hadde reklamert med gromt lave forbrukstall hadde det vært mye mer innafor spør du meg...

Veldig synd at ikke de lager en helelektrisk modell.
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

Rio

Sitat fra: Havebigfun på tirsdag 25. november 2014, klokken 22:39

Jeg tror heller ikke at fossilbiler forsvinner imorgen- poenget mitt var forskningstyngdepuntet hos VW- det er ikke- og har ikke vært bærekraftig individualtransport- ikke mer, ikke mindre.
Jeg personlig synes de har gjort skuffende lite- de tilgjenglige ressursene tatt i betraktning- desverre.

De annonserte nettopp (i går eller forrige uke) hva forskningsmidlene skulle brukes til, og uten at jeg husker tall, var det mye til hybrid- og elbil.
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

Rio

Utover det virker det langt mer logisk å angripe de som ikke produserer elbiler, fremfor å angripe/kritisere de som i hvert fall gjør noe.
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

tklev

Sitat fra: Rio på tirsdag 25. november 2014, klokken 22:44
Sitat fra: JohanH på tirsdag 25. november 2014, klokken 22:34
Jeg så akkurat idag for første gang TV-reklame for Audi A3 e-tron på norsk TV. Hovedbydskapet var "bensin og elmotor sammen i harmoni" samt "opp til 940 km total rekkevidde".

Dette opplever jeg som et stolpskudd. Hvem i h***e kjører 940 km uten pauser??? Hvis de hadde reklamert med gromt lave forbrukstall hadde det vært mye mer innafor spør du meg...

Veldig synd at ikke de lager en helelektrisk modell.

Kanskje på tide at noen vekker dem? :)

Godt du endelig forstår at de ikke jobber med elbildrift som hovedmål. Her finnes det kun en aktør - og vi får håpe Tesla får verden til å åpne øynene for at det finnes alternativer til fossilmotor selv på lange turer.


Rio

Sitat fra: tklev på tirsdag 25. november 2014, klokken 22:53
Sitat fra: Rio på tirsdag 25. november 2014, klokken 22:44
Sitat fra: JohanH på tirsdag 25. november 2014, klokken 22:34
Jeg så akkurat idag for første gang TV-reklame for Audi A3 e-tron på norsk TV. Hovedbydskapet var "bensin og elmotor sammen i harmoni" samt "opp til 940 km total rekkevidde".

Dette opplever jeg som et stolpskudd. Hvem i h***e kjører 940 km uten pauser??? Hvis de hadde reklamert med gromt lave forbrukstall hadde det vært mye mer innafor spør du meg...

Veldig synd at ikke de lager en helelektrisk modell.

Kanskje på tide at noen vekker dem? :)

Godt du endelig forstår at de ikke jobber med elbildrift som hovedmål. Her finnes det kun en aktør - og vi får håpe Tesla får verden til å åpne øynene for at det finnes alternativer til fossilmotor selv på lange turer.



Det er da ingen som tror (eller har trodd) at VW eller Audi har eldrift som hovedmål på mange år enda. Deres mål er å selge biler, og tjene penger - akkurat som Teslas mål er det samme.

Siden Tesla bare selger elbiler så promoterer de selvsagt det, mens VW kan være mer agostiske.

Kapitalisme fungerer jo slik den gjør, og det er vi (kundene) som må forlange elbiler, og må stemme på politikere som vedtar elbilgoder, og avgifter for de som forurenser.
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

tklev

Sitat fra: Rio på tirsdag 25. november 2014, klokken 22:56
Sitat fra: tklev på tirsdag 25. november 2014, klokken 22:53
Sitat fra: Rio på tirsdag 25. november 2014, klokken 22:44
Sitat fra: JohanH på tirsdag 25. november 2014, klokken 22:34
Jeg så akkurat idag for første gang TV-reklame for Audi A3 e-tron på norsk TV. Hovedbydskapet var "bensin og elmotor sammen i harmoni" samt "opp til 940 km total rekkevidde".

Dette opplever jeg som et stolpskudd. Hvem i h***e kjører 940 km uten pauser??? Hvis de hadde reklamert med gromt lave forbrukstall hadde det vært mye mer innafor spør du meg...

Veldig synd at ikke de lager en helelektrisk modell.

Kanskje på tide at noen vekker dem? :)

Godt du endelig forstår at de ikke jobber med elbildrift som hovedmål. Her finnes det kun en aktør - og vi får håpe Tesla får verden til å åpne øynene for at det finnes alternativer til fossilmotor selv på lange turer.



Det er da ingen som tror (eller har trodd) at VW eller Audi har eldrift som hovedmål på mange år enda. Deres mål er å selge biler, og tjene penger - akkurat som Teslas mål er det samme.

Siden Tesla bare selger elbiler så promoterer de selvsagt det, mens VW kan være mer agostiske.

Kapitalisme fungerer jo slik den gjør, og det er vi (kundene) som må forlange elbiler, og må stemme på politikere som vedtar elbilgoder, og avgifter for de som forurenser.

Da er det på tide noen vekker dem fra dvalen - fossilt drivstoff må fases ut raskest mulig. Heldigvis er det ett firma som satser 100% på dette - og så får vi håpe de snarest mulig får selskap av flere :)

Rio

Sitat fra: tklev på tirsdag 25. november 2014, klokken 23:04
Da er det på tide noen vekker dem fra dvalen - fossilt drivstoff må fases ut raskest mulig. Heldigvis er det ett firma som satser 100% på dette - og så får vi håpe de snarest mulig får selskap av flere :)

Sånn til orientering: VW AG har ca 400 000 (!) ansatte, og produserer nesten 10 millioner (!) biler i året.

Med tanke på hvor "mange" som kjøper elbil for tiden, så sier det seg selv at det ville vært galskap å tro at man kunne få de ansatte til å produsere bare elbiler.

Skal fossilt drivstoff fases ut så er det ikke firma som må gjøre det, men vi som må stemme for det, og politikere som må vedta det.
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

Gordon Retriever

Heisan. Fortsatt liv i denne tråden, jo. :D

Rio

Sitat fra: Gordon Retriever på tirsdag 25. november 2014, klokken 23:27
Heisan. Fortsatt liv i denne tråden, jo. :D

Forskjellen mellom enkelte Tesla-eiere og terrorister er at man kan forhandle med terrorister! :D :D :D

Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

Leif1

Sitat fra: Rio på tirsdag 25. november 2014, klokken 23:39
Sitat fra: Gordon Retriever på tirsdag 25. november 2014, klokken 23:27
Heisan. Fortsatt liv i denne tråden, jo. :D

Forskjellen mellom enkelte Tesla-eiere og terrorister er at man kan forhandle med terrorister! :D :D :D

Mulig det fins noen fundamentalister som kjører andre merker også. Denne tråden kan tyde på det....
Konvertitt fra S til X

Amoss

Ser det er på tide å slenge ut denne bloggen igjen, fortsatt enkelte i denne tråden som ikke har absorbert poenget....

http://www.teslamotors.com/no_NO/blog/secret-tesla-motors-master-plan-just-between-you-and-me
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Rio

#2128
Sitat fra: Leif1 på onsdag 26. november 2014, klokken 00:30
Sitat fra: Rio på tirsdag 25. november 2014, klokken 23:39
Sitat fra: Gordon Retriever på tirsdag 25. november 2014, klokken 23:27
Heisan. Fortsatt liv i denne tråden, jo. :D

Forskjellen mellom enkelte Tesla-eiere og terrorister er at man kan forhandle med terrorister! :D :D :D

Mulig det fins noen fundamentalister som kjører andre merker også. Denne tråden kan tyde på det....

Det gjør det helt sikkert. :)

Hvis det er meg du sikter til så ville det aldri falt meg inn å påstå at "mitt merke" var det eneste som "ikke sov". Jeg ønsker Tesla velkommen og alt godt, men påpeker at de ikke er de eneste som lager elbiler eller er "våkne" om hva som foregår.

Synes du det er noe fundamentalistisk med det utsagnet? :)
Det kan vel knapt bli mer "Kardemommeby" enn det?
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

tklev

#2129
Sitat fra: Rio på tirsdag 25. november 2014, klokken 23:23
Sitat fra: tklev på tirsdag 25. november 2014, klokken 23:04
Da er det på tide noen vekker dem fra dvalen - fossilt drivstoff må fases ut raskest mulig. Heldigvis er det ett firma som satser 100% på dette - og så får vi håpe de snarest mulig får selskap av flere :)

Sånn til orientering: VW AG har ca 400 000 (!) ansatte, og produserer nesten 10 millioner (!) biler i året.

Med tanke på hvor "mange" som kjøper elbil for tiden, så sier det seg selv at det ville vært galskap å tro at man kunne få de ansatte til å produsere bare elbiler.

Skal fossilt drivstoff fases ut så er det ikke firma som må gjøre det, men vi som må stemme for det, og politikere som må vedta det.

Det ER ett (bil)firma som holder på å gjør noe med utfasingen av fossile drivstoff. På tide du våkner opp og innser at denne diskusjonen har du tapt. :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA