Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Think 2010 med isofeil/defekt batteri. Vrakes eller reparere?

Startet av Team Lotus, onsdag 26. september 2012, klokken 12:14

« forrige - neste »

KaiRK

Sitat fra: RuneW på tirsdag 11. mars 2014, klokken 07:44
Sitat fra: KaiRK på mandag 10. mars 2014, klokken 20:25
Har skriftelig tilbud på 2års service for 3990.- SEK ;)

Er det mulig å få gjengitt dette tilbudet her? Du trenger ikke å ta med noen personlige opplysninger osv.

Her er det meste du trenger, har sendt mail å spurt om dette inkluderer smøring av bremser.
Larkollen
2012 Leaf Sølv
2014 TMS 85 Brun
2015 Cannondale Tramount 1

FrodeK

Hmm. Nå måtte jeg dobbeltsjekke. Mitt tilbud fra Strømstad var fra 22. januar i år og lød på 6097 SEK. Så da har det jo skjedd saker og ting.

Kjell Leaf

Sitat fra: FrodeK på tirsdag 11. mars 2014, klokken 09:26
Hmm. Nå måtte jeg dobbeltsjekke. Mitt tilbud fra Strømstad var fra 22. januar i år og lød på 6097 SEK. Så da har det jo skjedd saker og ting.
Det kan da ikke være dyrere enn i Norge.
Leaf Tekna, levert des. 2013.
Farge : Hvit

Sommerkos : BMW 645ci cabriolet 2004

Thomas Parsli

Sitat fra: Daeedor på mandag 10. mars 2014, klokken 14:48
Sitat fra: BE på onsdag 05. mars 2014, klokken 14:48
Daeedor, selv om du velger å bruke 12 000,- de neste 4 årene på å utføre nevnte bremseservice, kommer du neppe til å få dekket noe som helst dersom bremsene dine må byttes grunnet korrosjon.

Altså kan du spare pengene, og heller betale for bytte av alle bremsene dersom du, mot formodning, skulle være så uheldig at de ikke overlever 5 år.

Sistnevnte vil være billigere, samt at du da står med kliss nye bremser på alle 4 hjørnene av bilen.

Jeg har sjekket , og bremsene er dekket av fabrikkgaranti uansett feilkilde , dersom jeg følger serviceprogrammet.  :)   Dessuten , de 12000,- dekker jo litt mere enn service på bremsene , da !   ::) Hehe.....

Fabrikkgarantien dekker selvfølgelig ikke korrosjon, som er regnet som normal slitasje på alle biler.
Men siden korrodering er slitasje, ikke en feilkilde, har du jo rett på en måte...

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

BE

Sitat fra: Daeedor på mandag 10. mars 2014, klokken 14:48
Dessuten , de 12000,- dekker jo litt mere enn service på bremsene , da !   ::) Hehe.....
Jeg antar i estimatet at halve serviceprisen på ca 6000,- går til tidsforbruken på å smøre bremsene de neste 4 årene, altså får du bare dette for kr 12000,-  ;)
Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

elektrolux

Noen som har tenkt på å oppgradere til Brembo bremser på Leaf.

Koster ikke all verdens, og sliter ikke med samme servicebehov. ;D
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

El Prado

Sitat fra: Strømbil på tirsdag 04. mars 2014, klokken 09:37
Var dette hos Nardo Bil Orkanger?(tidligere Bjørnstad Bil.)

Sitat fra: El Prado på fredag 28. februar 2014, klokken 18:50
En kollega var nettopp i Orkanger (Ikke langt fra Trondheim) og tok førstegangservice hos nissanforhandleren, prisen var nå satt ned til 2800,-

Jepp, Nardo bil var det. Men så viser det seg at noen der hadde "misforstått" et eller annet og gitt to Leafeiere feil pris til bla. min kollega som betalte 2800,-

Rett pris er nå 3990,-

Det samme skjedde meg i fjor sommer hos forhandler på Steinker, men jeg slapp unna med kr.2200,-  ::)
Nissan leaf 2012, Hvit, 11500km-102000km

Think Classic 2000mod. Solgt

Powerflux

Sitat fra: El Prado på tirsdag 11. mars 2014, klokken 21:50
Jepp, Nardo bil var det. Men så viser det seg at noen der hadde "misforstått" et eller annet og gitt to Leafeiere feil pris til bla. min kollega som betalte 2800,-

Rett pris er nå 3990,-

Det samme skjedde meg i fjor sommer hos forhandler på Steinker, men jeg slapp unna med kr.2200,-  ::)
Et verksted som "misforstår"??
Hva slags bambusgjeng er dette??
Japan Leaf, levert juni 2013.
137000 km. 1 bar forsvunnet.
Tesla S70D Facelift, levert juni 2016.
52000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
13000 km.

El-vis

Skulle kjøre Oslo-Hamar, tenkte å stoppe på Minnesund og fikk tilbud fra Aasen bil for andre års service.
Dessverre fikk jeg ikke tatt turen, men deler gjerne pristilbudet:
2-års service kommer på kr. 3.800,- inkl. mva.
Fordelt slik: arbeid: 3.350,-  deler: 450,-
:)
Kjører min tredje elbil, og Leaf nummer to.

Slipp en elbil foran deg i køen - så slipper du eksos i friskluftanlegget!

RuneW

Sitat fra: KaiRK på tirsdag 11. mars 2014, klokken 08:59
Her er det meste du trenger, har sendt mail å spurt om dette inkluderer smøring av bremser.

Takker og bukker! Regner med du holder oss oppdatert når det gjelder bremsene. Jeg trodde egentlig bremse-sjekken var 90% av servicen?
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

Daeedor

Sitat fra: El-vis på tirsdag 11. mars 2014, klokken 22:17
Skulle kjøre Oslo-Hamar, tenkte å stoppe på Minnesund og fikk tilbud fra Aasen bil for andre års service.
Dessverre fikk jeg ikke tatt turen, men deler gjerne pristilbudet:
2-års service kommer på kr. 3.800,- inkl. mva.
Fordelt slik: arbeid: 3.350,-  deler: 450,-
:)

Samme som på Hamar altså. Deler er vel stort sett friskluft-filteret , og resten er - ja - arbeid !  :)

Kjell Leaf

Sitat fra: RuneW på onsdag 12. mars 2014, klokken 09:36
Sitat fra: KaiRK på tirsdag 11. mars 2014, klokken 08:59
Her er det meste du trenger, har sendt mail å spurt om dette inkluderer smøring av bremser.

Takker og bukker! Regner med du holder oss oppdatert når det gjelder bremsene. Jeg trodde egentlig bremse-sjekken var 90% av servicen?
Det er da andre ting enn bremser som skal sjekkes. Batterimåling/diagnose, alt som gjøres på en EU kontroll, sjekke luft i dekkene, funksjonstest for å finne ut om alt utstyr virker og en liten prøvetur... Tiden går også på et bilverksted.
Det spiller ingen rolle om enkelte mener de kan gjøre ditt og datt selv, når de leverer bilen fra seg på service skal bilen være 100%. Hadde de samme sytekoppene fått bilen fra service og noe ikke virket som det skulle hadde de klaget enda mer fordi Nissan ikke oppdaget feilen. ;)
Leaf Tekna, levert des. 2013.
Farge : Hvit

Sommerkos : BMW 645ci cabriolet 2004

kjbu

Sitat fra: Kjell Leaf på onsdag 12. mars 2014, klokken 11:52
Det er da andre ting enn bremser som skal sjekkes. Batterimåling/diagnose, alt som gjøres på en EU kontroll, sjekke luft i dekkene, funksjonstest for å finne ut om alt utstyr virker og en liten prøvetur... Tiden går også på et bilverksted.
Det spiller ingen rolle om enkelte mener de kan gjøre ditt og datt selv, når de leverer bilen fra seg på service skal bilen være 100%. Hadde de samme sytekoppene fått bilen fra service og noe ikke virket som det skulle hadde de klaget enda mer fordi Nissan ikke oppdaget feilen. ;)

Er det ikke lett å mistenke at Nissan har lagt på en hel drøss sjekkpunkter for å skaffe inntekt til verkstedene sine, siden service i andre land koster en brøkdel? Eller tåler ikke bilen norske veier, så den må sjekkes opp årlig?
Audi E-Tron 55, 2020
Norges 2. EuroLeaf 2013
Porsche Cayenne, 2004 (solgt)
Opel Zafira 2002 (solgt)
Mercedes 190E 1986 (solgt)

Thomas Parsli

Sitat fra: Kjell Leaf på onsdag 12. mars 2014, klokken 11:52
Det er da andre ting enn bremser som skal sjekkes. Batterimåling/diagnose, alt som gjøres på en EU kontroll, sjekke luft i dekkene, funksjonstest for å finne ut om alt utstyr virker og en liten prøvetur... Tiden går også på et bilverksted.
Det spiller ingen rolle om enkelte mener de kan gjøre ditt og datt selv, når de leverer bilen fra seg på service skal bilen være 100%. Hadde de samme sytekoppene fått bilen fra service og noe ikke virket som det skulle hadde de klaget enda mer fordi Nissan ikke oppdaget feilen. ;)

* Du synes altså det er helt naturlig at det er dyrere å ta service på en Leaf enn en Prius?
* At tidsbruken på 2. service (3,3 timer) er fornuftig?
* At 3,3 timers service bør koste rundt 6000,-?

Siden du nevner EU-kontroll; den koster rundt 700,- og dekker vel rundt 2/3 av punktene på "servicen":

http://elbilforum.no/forum/index.php?action=dlattach;topic=5996.0;attach=15121

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

KaiRK

Sitat fra: RuneW på onsdag 12. mars 2014, klokken 09:36
Sitat fra: KaiRK på tirsdag 11. mars 2014, klokken 08:59
Her er det meste du trenger, har sendt mail å spurt om dette inkluderer smøring av bremser.

Takker og bukker! Regner med du holder oss oppdatert når det gjelder bremsene. Jeg trodde egentlig bremse-sjekken var 90% av servicen?

Hej igen,
Ja det ingår att smörja bromsar på varje års service.

Ha en fortsatt trevlig dag.


3990 SEK for dette kan ikke sies å være veldig dyrt...?
Jeg får rigge bilen for en harrytur, blir ikke første gang den subber over fartsdumpene ved gamle grensa  ;D
Larkollen
2012 Leaf Sølv
2014 TMS 85 Brun
2015 Cannondale Tramount 1

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA