Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Think 2010 med isofeil/defekt batteri. Vrakes eller reparere?

Startet av Team Lotus, onsdag 26. september 2012, klokken 12:14

« forrige - neste »

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Sitat fra: Kjell Leaf på torsdag 06. mars 2014, klokken 18:42
Sitat fra: MindViruz på torsdag 06. mars 2014, klokken 17:34
Dyrere bil, dyrere deler... Men som sagt, jeg synes ikke leaf service bør være dyrere enn Tesla sin..
Deler man bytter på sevice er som regel slitedeler, de kommer i tillegg til serviceprisen ( f.eks bremseklosser)

Tesla sine servicepriser inkluderer slitedeler.

Kjell Leaf

#541
Sitat fra: Finnøy på torsdag 06. mars 2014, klokken 22:16
Sitat fra: Kjell Leaf på torsdag 06. mars 2014, klokken 18:42
Sitat fra: MindViruz på torsdag 06. mars 2014, klokken 17:34
Dyrere bil, dyrere deler... Men som sagt, jeg synes ikke leaf service bør være dyrere enn Tesla sin..
Deler man bytter på sevice er som regel slitedeler, de kommer i tillegg til serviceprisen ( f.eks bremseklosser)

Tesla sine servicepriser inkluderer slitedeler.
OK, det er bra,  men kanskje det blir for dyrt for dem siden de har økt prisen på nye biler og samtidig kuttet garantien med ett år ? (4 år og 80.000 km) Heldigvis (uheldigvis for Tesla) i Norge har vi reklamasjon på 5 år.
Leaf Tekna, levert des. 2013.
Farge : Hvit

Sommerkos : BMW 645ci cabriolet 2004

el nino

Nå har jeg hatt min 2012 mod. Leaf på 1. gangservice hos Ødegården Auto, og prisen ble kr. 2800. Det ble foretatt kontroll av bremser, påfyll av bremsevæske/spylevæske, og ellers alt iflg. serviceboka.
Daglig leder kjører selv en "trilling", (som jeg fikk låne mens service pågikk) så de satser på elbiler fremover. De skal også skaffe seg utstyr for batterikontroll.
God og hyggelig service, og et godt alternativ på Sofiemyr. :D

snurre100

http://www.elbil.no/elbiler/1245-dette-er-nissans-elektriske-planer

Synd at de ødelegger for seg selv med vanvittige servicepriser.Anbefaler ikke Nissan Leaf lenger.
Venter på Kia E Niro

knutgrr

Sitat fra: el nino på lørdag 08. mars 2014, klokken 10:24
Nå har jeg hatt min 2012 mod. Leaf på 1. gangservice hos Ødegården Auto, og prisen ble kr. 2800. Det ble foretatt kontroll av bremser, påfyll av bremsevæske/spylevæske, og ellers alt iflg. serviceboka.
Daglig leder kjører selv en "trilling", (som jeg fikk låne mens service pågikk) så de satser på elbiler fremover. De skal også skaffe seg utstyr for batterikontroll.
God og hyggelig service, og et godt alternativ på Sofiemyr. :D

Hvordan fungerer dette opp mot Nissans garanti? All good?
Leaf levert desember 2013. Stavanger/Sola.

Powerflux

Sitat fra: snurre100 på mandag 10. mars 2014, klokken 08:23
http://www.elbil.no/elbiler/1245-dette-er-nissans-elektriske-planer

Synd at de ødelegger for seg selv med vanvittige servicepriser.Anbefaler ikke Nissan Leaf lenger.
Ja du sier noe!!!

Fra artikklen står det og lese:

" LEAF har den høyeste «advocacy rate» (97 prosent) Nissan noen gang har registrert på en bilmodell. Dette kan på på godt norsk oversettes til «naboeffekt» eller anbefalingsrate."

og

"Norge - et laboratorium for elbiler.
Vi synes det er helt fantastisk at LEAF er den mest solgte personbilen I Norge så langt i år, sier Diernaz"

Merkelig at de tar sjansen på å skusle bort denne posisjonen ved å bedrive ågervirksomhet??

Japan Leaf, levert juni 2013.
137000 km. 1 bar forsvunnet.
Tesla S70D Facelift, levert juni 2016.
52000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
13000 km.

Thomas Parsli

Sitat fra: Powerflux på mandag 10. mars 2014, klokken 11:45
Merkelig at de tar sjansen på å skusle bort denne posisjonen ved å bedrive ågervirksomhet??

Bransjen er vant til ekstremt gode marginer på ekstrautstyr og service så jeg tviler på at de synes prisen er like drøy som vi som faktisk betaler den.

Og siden vi er et "laboratorium for elbiler" tester de kanskje pris-elastiteten på service?

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

Daeedor

Sitat fra: BE på onsdag 05. mars 2014, klokken 14:48
Daeedor, selv om du velger å bruke 12 000,- de neste 4 årene på å utføre nevnte bremseservice, kommer du neppe til å få dekket noe som helst dersom bremsene dine må byttes grunnet korrosjon.

Altså kan du spare pengene, og heller betale for bytte av alle bremsene dersom du, mot formodning, skulle være så uheldig at de ikke overlever 5 år.

Sistnevnte vil være billigere, samt at du da står med kliss nye bremser på alle 4 hjørnene av bilen.

Jeg har sjekket , og bremsene er dekket av fabrikkgaranti uansett feilkilde , dersom jeg følger serviceprogrammet.  :)   Dessuten , de 12000,- dekker jo litt mere enn service på bremsene , da !   ::) Hehe.....

KaiRK

Usikker på om dette er nevnt tidligere, men 2års service hos Nissan Strømstad koster 3990.- SEK. Hva slags priser har dere fått på 2års service her på berget?
Larkollen
2012 Leaf Sølv
2014 TMS 85 Brun
2015 Cannondale Tramount 1

Daeedor

Sitat fra: Balrog på torsdag 06. mars 2014, klokken 22:11
Har funnet et alternativ til service i Nissan-systemet, og fikk følgende priser:

"Årlig service med full sjekk av det elektriske inkl. batterirapport, gjennomgang og evt. sletting av feilkoder kr 2500. (Bremsesmøring er ikke nødvendig på Leaf som er i normal bruk og vaskes jevnlig.)

Annet arbeid til timepris 625

Alle priser er inkl. mva."

Vedkommende heter Kai og har drevet med import av US Leaf i en årrekke. Firmaet er Nesbukta Trading i Asker (20 min fra Oslo) telefon 90055333. Han har fullt verksted med bukk og alt utstyr som trengs for demontering av LEaf, diagnose- og feilretingsverktøy mv. og har gode priser på deler, både nye og brukte. Jeg har opplevd kjempegod service der og han har utrolig peiling, noe helt annet enn hva jeg har opplevd i Nissansystemet. Jeg ba om noen priser til som jeg skulle få snart.

Han fikser også både "klonk" og "knirk" i forstillinga som er en gjenganger. Fikser også defekte varmeapparater.

Dette er nok i første rekke et tilbud til de med import-Leaf.

Det er riktig som du presiserer , at det neppe er nødvedig med annet enn litt smøre-spray på en såpass ny bil , og at når det gjelder import-biler , så det kanskje smartest også..... økonomisk sett.   Men når det gjelder fabrikkgaranti så er det fortsatt Nissan serviceprogram som gjelder.  ;)

Daeedor

Sitat fra: KaiRK på mandag 10. mars 2014, klokken 14:53
Usikker på om dette er nevnt tidligere, men 2års service hos Nissan Strømstad koster 3990.- SEK. Hva slags priser har dere fått på 2års service her på berget?

Jeg har fått pris på 3800,- her hvor jeg bor (NOK)  hos Nissan forhandler , men da slipper jeg jo å kjøre til Sverige .

BE

Sitat fra: Daeedor på mandag 10. mars 2014, klokken 14:57
Jeg har fått pris på 3800,- her hvor jeg bor (NOK)  hos Nissan forhandler , men da slipper jeg jo å kjøre til Sverige .
Det er vel for førsteårs service?

Prisene som ellers er diskutert er i størrelsesorden 3900,- første år, og 5800,- påfølgende år...
Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

FrodeK

Sitat fra: KaiRK på mandag 10. mars 2014, klokken 14:53
Usikker på om dette er nevnt tidligere, men 2års service hos Nissan Strømstad koster 3990.- SEK. Hva slags priser har dere fått på 2års service her på berget?

Den prisen er nok ikke riktig. Fikk selv tilbud på 2års service for bare noen uker siden: 6100,- SEK. Med forbehold om at det kan ha skjedd noe med prisen helt nylig.

KaiRK

Sitat fra: FrodeK på mandag 10. mars 2014, klokken 18:37
Sitat fra: KaiRK på mandag 10. mars 2014, klokken 14:53
Usikker på om dette er nevnt tidligere, men 2års service hos Nissan Strømstad koster 3990.- SEK. Hva slags priser har dere fått på 2års service her på berget?

Den prisen er nok ikke riktig. Fikk selv tilbud på 2års service for bare noen uker siden: 6100,- SEK. Med forbehold om at det kan ha skjedd noe med prisen helt nylig.

Har skriftelig tilbud på 2års service for 3990.- SEK ;)
Larkollen
2012 Leaf Sølv
2014 TMS 85 Brun
2015 Cannondale Tramount 1

RuneW

Sitat fra: KaiRK på mandag 10. mars 2014, klokken 20:25
Har skriftelig tilbud på 2års service for 3990.- SEK ;)

Er det mulig å få gjengitt dette tilbudet her? Du trenger ikke å ta med noen personlige opplysninger osv.
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA