Bilens batteri taper seg 3% hver natt (100D)

Startet av Anderslien, torsdag 22. november 2018, klokken 20:49

« forrige - neste »

Contango

Sitat fra: Digiman på søndag 24. februar 2019, klokken 22:28
Mulig det har vært spurt tidligere i tråden. Men trådstarter bruker ikke Tibber for å styre ladingen? Den kontakter biler konstant og gir høy «vampire drain»
Takk for tips - nei.
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en '24 Enyaq.

Anderslien

Jeg har begynt å bruke Teslafi nå. Jeg la inn bilen i går. I dag står det at bilen is idling og har gjort det i 18t. Ingen søvn.

Motorwatt

Du har ikke vært inne på web-siden i mellomtiden? Ikke i Tesla-appen? Ikke åpnet døren på bilen? Hvis nei til alt, så ikke gi opp. Når den først får orden på søvnen, så går det raskere etterhvert. Men kan ta litt tid, ja. Hvis den har stå helt urørt i 18 timer, kan du også gjerne gå inn på web-siden, og forandre for eksempel på Charge-limit, og så la den stå noen timer igjen.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Contango

Sitat fra: Anderslien på mandag 25. februar 2019, klokken 20:25
Jeg har begynt å bruke Teslafi nå. Jeg la inn bilen i går. I dag står det at bilen is idling og har gjort det i 18t. Ingen søvn.
Har du siste programvareoppdatering installert?
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en '24 Enyaq.

Anderslien

Sitat fra: Motorwatt på mandag 25. februar 2019, klokken 20:29
Du har ikke vært inne på web-siden i mellomtiden? Ikke i Tesla-appen? Ikke åpnet døren på bilen? Hvis nei til alt, så ikke gi opp. Når den først får orden på søvnen, så går det raskere etterhvert. Men kan ta litt tid, ja. Hvis den har stå helt urørt i 18 timer, kan du også gjerne gå inn på web-siden, og forandre for eksempel på Charge-limit, og så la den stå noen timer igjen.

Nei, ikke på web og ikke i tesla appen. Gikk inn nå for å sjekke og fortsatt ingen søvn. Har ikke åpnet døren.

Anderslien

Sitat fra: Contango på tirsdag 26. februar 2019, klokken 20:04
Sitat fra: Anderslien på mandag 25. februar 2019, klokken 20:25
Har du siste programvareoppdatering installert?

Ja, oppdaterer så fort nye oppdateringer kommer.

Motorwatt

Sett på email varsel for lading, og sjekk om du får en melding lik denne:

xxx Is Trying To sleep. No data will be collected for the next 15 minutes or until you receive another email alerting you the car has gone to sleep.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Anderslien

Sitat fra: Motorwatt på onsdag 27. februar 2019, klokken 18:17

xxx Is Trying To sleep. No data will be collected for the next 15 minutes or until you receive another email alerting you the car has gone to sleep.

Jeg prøvde det nå. Fikk først en melding om at den vil prøve å sove, deretter en melding at den ikke klarte å sove

Lynet

Jeg hadde bilen parker i hele forrige uke, ikke noe tap i batteriet. Årsaken var at jeg satte på en vedlikeholdslader på 12V batteriet.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Motorwatt

Sitat fra: Anderslien på onsdag 27. februar 2019, klokken 20:18

Jeg prøvde det nå. Fikk først en melding om at den vil prøve å sove, deretter en melding at den ikke klarte å sove

Ok, da sender Teslafi informasjon til bilen. Hvis du nå går inn på Raw Data, og ser på tidspunktet den prøvde å få bilen til å sove, står det noen feilmelding der?
Tesla S75D - 09/2018

Counterpointer

Sitat fra: Lynet på onsdag 27. februar 2019, klokken 20:41
Jeg hadde bilen parker i hele forrige uke, ikke noe tap i batteriet. Årsaken var at jeg satte på en vedlikeholdslader på 12V batteriet.
Det der er potensielt et gulltips for langtidslagring av bil hvis en ikke har mulighet til å få ladestrøm til fremdriftsnstteriet. Det burde vel egentlig som en nødløsning også kunne være mulig å koble av 12v batteriet? En vil da ikke ha tilgang til bilen via app og heller ikke få styrt noe før en kobler til igjen 12v.

Er det noen fallgruver her?

Motorwatt

Har lest at noen som har feil på 12V får en drøss med feilmeldinger. Vet ikke om dette er fordi batteriet går tomt eller at det er andre følgefeil som forårsaker dette. Men vil nok få oppklarte med Tesla om det er greit å koble det fra.
Tesla S75D - 09/2018

Anderslien

Sitat fra: Motorwatt på onsdag 27. februar 2019, klokken 20:48
Sitat fra: Anderslien på onsdag 27. februar 2019, klokken 20:18

Ok, da sender Teslafi informasjon til bilen. Hvis du nå går inn på Raw Data, og ser på tidspunktet den prøvde å få bilen til å sove, står det noen feilmelding der?

Ingen feilmelding der. Kun melding om at den prøver å få bilen til å sove også en melding om at bilen ikke sovnet.

Motorwatt

Da har jeg ikke andre forslag enn å fortsette. Når den først har klart å sove en gang, blir det bare bedre etterhvert   :D

Min bil lider nå nærmest av narkolepsi...
Tesla S75D - 09/2018

Anderslien

Sitat fra: Motorwatt på onsdag 27. februar 2019, klokken 21:59
Da har jeg ikke andre forslag enn å fortsette. Når den først har klart å sove en gang, blir det bare bedre etterhvert   :D

Min bil lider nå nærmest av narkolepsi...

Er det noen innstillinger i programmet jeg bør endre?

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA