Bilens batteri taper seg 3% hver natt (100D)

Startet av Anderslien, torsdag 22. november 2018, klokken 20:49

« forrige - neste »

Contango

Jeg fikk bare tull til svar av Tesla da jeg klaget på vampire drain på helt ny bil. Men det forsvant «av seg selv» i jula. Softwareoppdatering, er min hypotese. 2018 S75.
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en '24 Enyaq.

geear

Sitat fra: Hyperstress på mandag 11. februar 2019, klokken 16:13
Jeg har ingen tjenester tilkoblet. Har et dashcam tilkoblet, og det trekker litt strøm, men det kan vel ikke være mer enn noen få watt.. Og det har jeg hatt siden bilen var ny..
Kanskje dårlig 12V batteri? Et eller annet i SW som henger? Mer drain i ny SW.?
Har prøvd å høre med tesla, men ikke fått kontakt enda.
Kan strømtrekket fra 12V holde den våken tro? Har dashcam selv og..

Andre elbiler stopper jo vedlikeholdslading av 12V også når de er parkert.

Motorwatt

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Contango

10,5 dager på Gardermoen (helt i fred) kostet relativt heftige 20 prosentpoeng (66 til 46 prosent) - 2018 S75D.
Oppvåkningen var umiddelbar, så ikke noe deep sleep der, nei. I hvert fall ikke akkurat da. Jeg har vært nede i en prosent i døgnet ellers,og bilen har stort sett vært i dvale. Uforutsigbare greier og synes ikke særlig om det.

1000kwh

Sitat fra: Contango på søndag 24. februar 2019, klokken 08:41
10,5 dager på Gardermoen (helt i fred) kostet relativt heftige 20 prosentpoeng (66 til 46 prosent) - 2018 S75D.
Oppvåkningen var umiddelbar, så ikke noe deep sleep der, nei. I hvert fall ikke akkurat da. Jeg har vært nede i en prosent i døgnet ellers,og bilen har stort sett vært i dvale. Uforutsigbare greier og synes ikke særlig om det.
Har du Tesla widget på telefonen? Evt andre telefoner/nettbrett som kaller på den?

Motorwatt

Det er dessverre slik det har blitt etter at man fjernet muligheten til å slå av "Always Connected" på biler en gang i 2018. "Energy Save" (eller noe liknende) er også fjernet.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Contango

Sitat fra: 1000kwh på søndag 24. februar 2019, klokken 08:45
Sitat fra: Contango på søndag 24. februar 2019, klokken 08:41
Har du Tesla widget på telefonen? Evt andre telefoner/nettbrett som kaller på den?
Nei

SoftwareGeek

Android er råttent, har opplevd at apper aldri avsluttes.

Contango

Sitat fra: SoftwareGeek på søndag 24. februar 2019, klokken 12:02
Har bare IoS selv, men uansett så var alt vi har av mobilt utstyr ombord i flyet i flight mode. Den første appen jeg åpnet etter landing og ute av flight mode var Tesla appen. Allikevel svarte bilen umiddelbart. Umulig å vite om den aldri gikk i deep sleep eller om den våknet av en eller annen uforklarlig årsak før vi landet. Kanskje den er synsk? Fikk anbefaling om Wifi tilkobling på skjermen da vi satte oss inn i bilen. Har ikke fått det på Gardermoen før. Muligens har det noe med at den vet at det ligger software oppdateringer på lur og vil ha litt bredbånd. Pussig nok hadde bilen mye vampire drain og ikke deep sleep før forrige software oppdatering også. Vi har ikke wifi hjemme, men bilen fanger wifien når vi er på hytta. Etter juleferien hadde vi siste versjon, lite vampire drain og deep sleep. Mulig det er tilfeldig men beste teorien jeg har akkurat nå.

Tillegg: testet appen igjen akkurat nå. Den sover ikke på tross av at jeg ikke har brukt appen. Sier siste kontakt var for 11 minutter siden.

jkirkebo

Sitat fra: Contango på søndag 24. februar 2019, klokken 12:13
Sitat fra: SoftwareGeek på søndag 24. februar 2019, klokken 12:02
Har bare IoS selv, men uansett så var alt vi har av mobilt utstyr ombord i flyet i flight mode. Den første appen jeg åpnet etter landing og ute av flight mode var Tesla appen. Allikevel svarte bilen umiddelbart. Umulig å vite om den aldri gikk i deep sleep eller om den våknet av en eller annen uforklarlig årsak før vi landet. Kanskje den er synsk? Fikk anbefaling om Wifi tilkobling på skjermen da vi satte oss inn i bilen. Har ikke fått det på Gardermoen før. Muligens har det noe med at den vet at det ligger software oppdateringer på lur og vil ha litt bredbånd. Pussig nok hadde bilen mye vampire drain og ikke deep sleep før forrige software oppdatering også. Vi har ikke wifi hjemme, men bilen fanger wifien når vi er på hytta. Etter juleferien hadde vi siste versjon, lite vampire drain og deep sleep. Mulig det er tilfeldig men beste teorien jeg har akkurat nå.

Tillegg: testet appen igjen akkurat nå. Den sover ikke på tross av at jeg ikke har brukt appen. Sier siste kontakt var for 11 minutter siden.

Sett opp TeslaFI så får du en oversikt over når bilen er i sleep mode.
Tesla Model Y LR 2024 (gul)

Contango

Motorwatt

Tesla S75D - 09/2018

Contango

Sitat fra: Motorwatt på søndag 24. februar 2019, klokken 13:17
Kan være litt tricky. Se denne:

https://elbilforum.no/index.php?topic=44528.0
Takk. Ser at middelet kanskje ødelegger målet. Skal ta en reset og etterhvert en programvareoppdatering og se hva de tiltakene bringer.

Motorwatt

Øyeblikksbilde for noen sekunder siden:  :D

Tesla S75D - 09/2018

Digiman

Mulig det har vært spurt tidligere i tråden. Men trådstarter bruker ikke Tibber for å styre ladingen? Den kontakter biler konstant og gir høy «vampire drain»

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA