Bilens batteri taper seg 3% hver natt (100D)

Startet av Anderslien, torsdag 22. november 2018, klokken 20:49

« forrige - neste »

Anderslien

Nå er det ny rekord i batteritap.
12.12 kl. 20.25: 68%. Tapt seg 5% siden i går kl. 16.40!

Klykken

Prøvd å skifte passord på kontoen? Evt flere som har installert appen pålogget din konto?
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

geear

Nå åpna jeg appen (som lå i bakgrunnen på tlf, var ikke stengt) og nederst stod det at den var sist oppdatert for 11 minutter siden. Det er 1,5 time siden jeg var inne på den. Virker ganske klart for meg at den driver og poller bilen selv om den ligger i bakgrunnen...

Anderslien

Sitat fra: Klykken på onsdag 12. desember 2018, klokken 21:07
Prøvd å skifte passord på kontoen? Evt flere som har installert appen pålogget din konto?

Ja, madamen, men hun bruker aldri appen. Kan prøve å bytte passord hvis det gjør at vi begge må logge inn på nytt. Kan være at den ligger å våkner bilen hele tiden uten at vi går inn på den.
Jeg tok en reset av alt i dag og power off, så sjekker det i morgen før jeg prøver det med appen. Bare for å utelukke ting.

OhmPaPa

Sitat fra: gr på onsdag 12. desember 2018, klokken 23:38
Nå åpna jeg appen (som lå i bakgrunnen på tlf, var ikke stengt) og nederst stod det at den var sist oppdatert for 11 minutter siden. Det er 1,5 time siden jeg var inne på den. Virker ganske klart for meg at den driver og poller bilen selv om den ligger i bakgrunnen...

Ikke alle telefoner er like tydeligvis. Min app oppdateres bare når jeg manuelt åpner den. Android 8.1 på en Huawei.

OlaM

Sitat fra: OhmPaPa på torsdag 13. desember 2018, klokken 03:32
Sitat fra: gr på onsdag 12. desember 2018, klokken 23:38

Ikke alle telefoner er like tydeligvis. Min app oppdateres bare når jeg manuelt åpner den. Android 8.1 på en Huawei.

Stemmer, det er også forskjeller mellom versjoner av operativsystem. Du kan lukke den ved å åpne app-veksling og swipe til siden, det burde stoppe pollingen.
'21 3LR

geear

Har iOS12 (iPhone 8). Er klar over hvordan jeg stenger apper, men normalt trykker jeg bare home, og det tror jeg nok er det vanlige. Når jeg åpna den nå (selv om den var "oppe"), så hadde den ikke oppdatert siden 07:40 da jeg åpna den sist, så det er ikke helt konsekvent dette her.

Contango

Sitat fra: Contango på tirsdag 11. desember 2018, klokken 11:47
Fikk akkurat et ubrukelig svar av Tesla. "Ikke sjekk app og slå på Range Mode". Har mer tiltro til JKirkebo's erfaring og skal prøve den når jeg står parkert på hytta i jula.
Har tidligere prøvd å sette bilen i jack mode og power off uten noen endring. Men nytt software kanskje ga det. Er nå konsistent nede i en prosent tap per natt uten å gjøre noe som helst.
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en '24 Enyaq.

Hyperstress

Fant en svaret på vampire drain?

Min 2014 S85 stod 7 dager på OSL nå og tapte 25%! Det er 3,5% pr dag. Bilen har tidligere normalt tapt 1% pr dag. Står i energy saving on, og always connected on, slik den alltid har gjort. Sjekket ikke appen mens jeg var borte.
Rare greier.. :/
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Motorwatt

Hvis du ikke bruker appen, kan du vel sette Always Connected til Off? Du kan iallfall prøve om det hjelper før du langtidsparkerer neste gang.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Hyperstress

Jeg har alltid hatt always connected på, og fortatt bare hatt tap på ca 1% pr dag..
Nå er det jo et eller annet som trekker 100W konstant..
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017

geear

Hyperstress, Har du andre tjenester tilkoblet bilen? Tibber? LinkMyTesla? Teslafi?

Sitat fra: Motorwatt på søndag 10. februar 2019, klokken 15:02
Hvis du ikke bruker appen, kan du vel sette Always Connected til Off? Du kan iallfall prøve om det hjelper før du langtidsparkerer neste gang.
Problemet er at en i en del tilfeller må kunne få kontakt med bilen for å starte forvarming. Enten for å tine en nedfrossen bil, eller for å få lunk i batteri for å få regen eller kunne hurtiglade. Jeg har iallfall slitt med å få kontakt med always connected off.

noto

Det virker som bilen våkner lettere nåog har høyere drain, så antagelig noe som er justert i en update.

Motorwatt

På nyere biler er "Always Connected" fjernet som valg. Også "Energy Save" (eller noe lignende) er tatt vekk. Jeg har det ikke på min august 2018.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Hyperstress

Jeg har ingen tjenester tilkoblet. Har et dashcam tilkoblet, og det trekker litt strøm, men det kan vel ikke være mer enn noen få watt.. Og det har jeg hatt siden bilen var ny..
Kanskje dårlig 12V batteri? Et eller annet i SW som henger? Mer drain i ny SW.?
Har prøvd å høre med tesla, men ikke fått kontakt enda.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA