Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Brukererfaringer Nissan Leaf

Startet av Saxo, onsdag 02. november 2011, klokken 14:39

« forrige - neste »

daggad

SitatMerk at Internet Explorere 9 på Windows 7 ikke er kompatibel med Nissan sine hjemmesider, og dermed er heller ikke Nissan+You tilgjengelig.
Jeg kommer jo inn i Carwings appen, men da jeg ikke fysisk har fått bilen så vet jeg ikke hvorfor jeg ikke ser den der inne (klarer ikke oppdatere). Men det er ingen forskjell i IE9 eller Chrome i W7.

Når jeg går på konfigurer og min bilprofil så vises det heller ingen, men er det slik at jeg må legge dette inn i bilen for at den skal dukke opp ?
Ålesund
TM3 LR AWD 2020
Leaf 24kW 2011

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Sitat fra: daggad på søndag 20. november 2011, klokken 23:57
SitatMerk at Internet Explorere 9 på Windows 7 ikke er kompatibel med Nissan sine hjemmesider, og dermed er heller ikke Nissan+You tilgjengelig.
Jeg kommer jo inn i Carwings appen, men da jeg ikke fysisk har fått bilen så vet jeg ikke hvorfor jeg ikke ser den der inne (klarer ikke oppdatere). Men det er ingen forskjell i IE9 eller Chrome i W7.

Når jeg går på konfigurer og min bilprofil så vises det heller ingen, men er det slik at jeg må legge dette inn i bilen for at den skal dukke opp ?

Du må aktivere din bruker i bilen før du ser den i Carwings appen.
Sliter med å få oppdatert batteristatus via PC etter dag 1, men med Iphone/Ipad er det gjort i løpet av et par minutter. Etter oppdatering via Iphone/Ipad så er batteriinfo tilgjengelig fra PC også.

daggad

Jepp, da ser jeg bilen på iphonen. Fulladet.  :)
Ålesund
TM3 LR AWD 2020
Leaf 24kW 2011

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Nå venter jeg utålmodig på Android appen, kan ikke låne min kones Apple leketøy hele tiden får å kunne sjekke batteri på løvet..

BE

Jeg koser meg skvett i hel med denne bilen, mitt største irritasjonsmoment er at det er lansert app bare til iPhone her i Norge, og ikke til Android. (Da er det sannelig ikke mye å irritere seg over)

Trøsten må være at med Opera 11.50 installert på mobilen, klarer jeg å logge på Carwings på følgende adresse:
http://www.nissan.no/YouPlus.html

Irritasjonen over manglende dedikert applikasjon ble plutselig betydelig redusert, dette fungerer greit i påvente av dedikert applikasjon på Android  ;D
Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

TimeBandit

Sitat fra: Finnøy på mandag 21. november 2011, klokken 09:37
Du må aktivere din bruker i bilen før du ser den i Carwings appen.
Sliter med å få oppdatert batteristatus via PC etter dag 1, men med Iphone/Ipad er det gjort i løpet av et par minutter. Etter oppdatering via Iphone/Ipad så er batteriinfo tilgjengelig fra PC også.

Fant ut at flash-skiten ikke virker skikkelig under chrome på min pc. Mulig det er problemer med andre browsere også, men firefox ser ut til å funke.

TB
Hvitt løv med bursdag 04/11/2011 Solgt
ModelX P#141 i bestilling Kansellert pga 2. seterad
Model S 60D - nå 75D med bursdag 26/9 2016

Lynet

#81
Da har jeg kjørt sorte løvet i hele kveld og storkost meg  ;D

Men ble litt skuffet når jeg logget meg inn på Carwings i kveld for å se på kjørestatistikken, den er tom!
Har kontakt med bilen, jeg ser at den lader.
Tar det lang tid fra man har kjørt en tur til den kommer inn i historikken?
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Mortenmann

Sitat fra: Lynet på tirsdag 22. november 2011, klokken 22:11
Da har jeg kjørt sorte løvet i hele kveld og storkost meg  ;D

Men ble litt skuffet når jeg logget meg inn på Carwings i kveld for å se på kjørestatistikken, den er tom!
Har kontakt med bilen, jeg ser at den lader.
Tar det lang tid fra man har kjørt en tur til den kommer inn i historikken?
Jeg snakket med den hyggelige Nissandamen i dag. Hun sa Leafen overfører info en gang i døgnet, og at det kunne gå en uke før alt fungerte optimalt.
SølvLeaf

Rilum

Sitat fra: Lynet på tirsdag 22. november 2011, klokken 22:11
Men ble litt skuffet når jeg logget meg inn på Carwings i kveld for å se på kjørestatistikken, den er tom!
Har kontakt med bilen, jeg ser at den lader.
Tar det lang tid fra man har kjørt en tur til den kommer inn i historikken?
Hos meg så er det fortsatt ikke kommet inn noe for den dagen jeg hentet bilen (10nov), men har full historikk fra 11-20nov, også mangler det for igår og idag.
Porsche 993 Turbo '96
Sort Nissan Leaf '11
Renault Twizy '12
Tesla S85D '15

BE

Du får uansett ikke tilgang til kjørehistorikken før dagen er forbi. Jeg mangler også første dagen i historikken så jeg lurer på om det kan være noe med aktiveringen hos Nissan. Alle andre dager fungerer utmerket.
Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

Saxo

#85
Gratulerer Eivisa med Beste ECO rangering i Norge !!!
Trondheim
Eier av 2003 Mod Saxo siden 2005.
Leaf nr.1 i Trondheim.

BE

Jøsses, jeg er på 2. plass på den statistikken  ;D

Jeg kalte bilen minn for Zapp...

Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

eivisa

Sitat fra: Saxo på onsdag 23. november 2011, klokken 21:21
Gratulerer Eivisa med Beste ECO rangering i Norge !!!

Takker for det. Hvor finner jeg den listen? :)
Osterøy

Kjører nå Nissan Leaf rød levert 07.11.2011. Kjørelengde: 202000km 07.10.2019
Ford Focus Titanium 1,6TDCI 2011mod.
El-sykkel Emotion Neo Cross
Hymer 698B bobil m/fiat ducato 3,0 Automat 2013mod.
Solgt:Saxo 2001mod. Kjørt 166000km på originalbatterier. Totalt 175000km skiftet 1 batt.

akseln

Sitat fra: ellen40 på mandag 07. november 2011, klokken 22:04
Sitat fra: ellen40 på søndag 06. november 2011, klokken 13:48
Har nå fått kjørt noen dager med Leafen. Fantastisk bil!!, men vi lurer på on noen har tips i forhold til Carwings.
* Har lastet ned app til iphone. Her virker alt topp :). Hele familien ser frem til å aldri igjen måtte sette seg inn i kald bil.
* Har regsitrert konto på You+Nissan, lagt inn chassis nr. , reg. nr. etc men får følgende  melding når når vi logger inn på vår konto:

"Aktivering av din CARWINGS-konto er enda ikke fullført.
Vennligst prøv igjen senere etter å ha mottatt e-post med bekreftelse om aktivering av din CARWINGS."

Har ikke fått noe epost vedr. aktivering. Når vi legger inn nye oppl. eller endrer opplysninger så får vi mail med bekreftelse på endringer, men det hjelper ikke i forhold til selve kontakten med bilen/aktivering.

Noen som har erfaringer eller tips? 

Har nå fått oppringning fra Nissan sentralt. Ikke noe galt med bilen. Det er problem med at  det "henger" noe i min konto i Carwings databasen. De vil fikse dette i løpet av kort tid.
Bra oppfølging :)

Har akkurat samme problem som deg. Har gjort all registrering og aktivering. iPhone fungerer fint, men Carwings på nett melder at den fortsatt ikke er aktivert. Damen fra Nissan mente det kunne ta opp mot ett døgn før nettsiden henger med.

Hvor lang tid tok det før din ble i orden?

Rilum

Sitat fra: eivisa på onsdag 23. november 2011, klokken 23:09
Sitat fra: Saxo på onsdag 23. november 2011, klokken 21:21
Gratulerer Eivisa med Beste ECO rangering i Norge !!!

Takker for det. Hvor finner jeg den listen? :)

Den har jeg hørt om ja, men aldri finni. Men etter mye klikking fant jeg den nå  ;D
logg inn på you+nissan => Rankings => World Rankings => See Top 100 (under f.eks Energy Economy, nytt vindu åpner seg), også sortere på Norge.
Ser ut til at man må trykke på "start participating" for å være med, jeg trykket på den nå, men virker som det må gå "et døgn" før det er oppdatert.

Og jeg som har begynt å litt "F" og kjører med varme.. Nå blir det jo bare å kiipe inn og lusekjøre vidre så man kommer seg på toppen av lista  ;)
Porsche 993 Turbo '96
Sort Nissan Leaf '11
Renault Twizy '12
Tesla S85D '15

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA