Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Brukererfaringer Nissan Leaf

Startet av Saxo, onsdag 02. november 2011, klokken 14:39

« forrige - neste »

daggad

Et par småting som er irriterende i Carwings:
-Tiden for siste oppdatering er i slik AM og PM modus. Kan dette endres ?
- Været for Oslo vises. Jeg er jo 60 mil unna, kan en velge sted ?

Ellers synes jeg det er trege saker. Tungt å laste for maskinen med så mye flash innhold, og oppdateringen til bilen kan ta lang tid eller mislykkes. På iPhone går det strålende..
Ålesund
TM3 LR AWD 2020
Leaf 24kW 2011

daggad

Sitat fra: Rilum på torsdag 24. november 2011, klokken 22:41
Sitat fra: eivisa på onsdag 23. november 2011, klokken 23:09
Sitat fra: Saxo på onsdag 23. november 2011, klokken 21:21
Gratulerer Eivisa med Beste ECO rangering i Norge !!!

Takker for det. Hvor finner jeg den listen? :)

Den har jeg hørt om ja, men aldri finni. Men etter mye klikking fant jeg den nå  ;D
logg inn på you+nissan => Rankings => World Rankings => See Top 100 (under f.eks Energy Economy, nytt vindu åpner seg), også sortere på Norge.
Ser ut til at man må trykke på "start participating" for å være med, jeg trykket på den nå, men virker som det må gå "et døgn" før det er oppdatert.

Og jeg som har begynt å litt "F" og kjører med varme.. Nå blir det jo bare å kiipe inn og lusekjøre vidre så man kommer seg på toppen av lista  ;)

Men alle har jo 0,2 kWh/km...er ikke det rimelig meningsløst at det ikke er litt flere desimaler eller km/kWh ??
Ålesund
TM3 LR AWD 2020
Leaf 24kW 2011

jkirkebo

Sitat fra: daggad på torsdag 24. november 2011, klokken 23:22
Men alle har jo 0,2 kWh/km...er ikke det rimelig meningsløst at det ikke er litt flere desimaler eller km/kWh ??

Helt håpløst, akkurat som måleren i bilen. De burde endre til Wh istedenfor kWh, da trengs ingen desimaler.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Lynet

Når jeg går inn på rankings og velger nasjonal finner jeg bare 18 stk, betyr det at det er bare 18 som har fått bil pr 24.11.?
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

daggad

Nei man må melde seg på i konkurransen.
Ålesund
TM3 LR AWD 2020
Leaf 24kW 2011

dissern

Vi fikk vår Leaf i går rundt lunsjtider og satte opp Carwings i bilen - det funket fint. Men på Nissan.no sine sider står det fortsatt "Aktivering av din CARWINGS-konto er enda ikke fullført", er det ordinært at det tar litt tid før dette er oppdatert?
Hvit Leaf - november 2011
Grå Model S 75D - mai 2017

Terje

Sitat fra: dissern på fredag 25. november 2011, klokken 09:36
Vi fikk vår Leaf i går rundt lunsjtider og satte opp Carwings i bilen - det funket fint. Men på Nissan.no sine sider står det fortsatt "Aktivering av din CARWINGS-konto er enda ikke fullført", er det ordinært at det tar litt tid før dette er oppdatert?
Ta kontakt med Nissan hyggelige dame på support og hun hjelper deg med dette.
Terje ;)
Glad eier av Titanum Soul EV

akseln

Har fortsatt samme problem som dissern. Snakket med damen i går og skulle vente til i dag for å se om det løste seg. Det gjorde det ikke! Får ringe damen igjen tenker jeg.

BE

Det er ikke så gærnt med Carwingsproblemer så lenge en trykke på en knapp og blir oppringt av ei hyggelig dame som virkelig kan service!

Dere må gjerne etterspør applikasjonen til Android mens dere først er på tråden.
Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

Lynet

Observerer at antall km pr tur oppgitt på Caerwings ikke stemmer med tripptelleren, Carwings viser for lite km.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Hadde kjørt 1150 med Leaf'en i går, men Crawings viser bare 849km på de damme dagene. Ser også at jeg f.eks. bare har to turer sist søndag i Carwings, mens jeg faktisk hadde 8 turer.

Kallagtunet

Fra FAQ i carwings (ser ut som man bruker google translate...) som KAN forklare hvorfor:

1 Kjørestrekningen som vises er forskjellig fra tilfellet.

"""[Common] Det er avstanden etter at du har angitt bruker-ID og passord. Avstanden kan være forskjellig fra det som vises på telleren, siden avstanden måles av navi. [Europe] Viser kun data på triptelleren når du trykker på knappen """"Godta""""."""

Lynet

Merkelig at dette i kan være synkront?????

Ser også at 80% lading blir 84% i Carwings! Usikker på om det er Carwings som er unøyaktig eller at bilen virkelig lader til 84% istedet for 80%.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

jkirkebo

Sitat fra: Lynet på søndag 27. november 2011, klokken 09:44
Merkelig at dette i kan være synkront?????

Ser også at 80% lading blir 84% i Carwings! Usikker på om det er Carwings som er unøyaktig eller at bilen virkelig lader til 84% istedet for 80%.

Carwings ser ikke nøyaktig ladestatus, bare antall "barer". 10 stk. betyr 10/12 som tydeligvis rundes av til 84%. 80-prosent lading stopper vanligvis på 82.2%.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Radiobil1

Sitat fra: Finnøy på søndag 27. november 2011, klokken 00:30
Hadde kjørt 1150 med Leaf'en i går, men Crawings viser bare 849km på de damme dagene. Ser også at jeg f.eks. bare har to turer sist søndag i Carwings, mens jeg faktisk hadde 8 turer.

Hvilke forutsetninger må være på plass før en ny tur begynner å registreres på Carwings?
2015 e-up!, 85 000 km  -  2018 e-golf, 22 000 km

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA