Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Brukererfaringer Nissan Leaf

Startet av Saxo, onsdag 02. november 2011, klokken 14:39

« forrige - neste »

Saxo

Vedlagt ligger vilkår som må aksepteres for å få tilgang på tjenesten via mobil eller PC.
Trondheim
Eier av 2003 Mod Saxo siden 2005.
Leaf nr.1 i Trondheim.

Saxo

Nissan har egen adresse for henvendelser vedrørende el-bil: evnorway@nissan-services.eu
Trondheim
Eier av 2003 Mod Saxo siden 2005.
Leaf nr.1 i Trondheim.

Radiobil1

Dette luktet Amerikansk lang vei. Her har mange jurister jobbet lenge for å tette alle hull, og muligheter for å bli saksøkt ! Omfattende avtale.

Den er sikkert ikke veldig forskjellig oppbygd fra de lisensavtaler vi undertegner uten tap av tid når vi laster ned, eller installerer programvare på en eller annen datamaskin.
2015 e-up!, 85 000 km  -  2018 e-golf, 22 000 km

iOnas

Det er ganske drøyt at posisjon skal lastes opp til Nissan hver gang man starter bilen, kan dette være noe for Datatilsynet? Av og til skulle jeg ønske jeg var jurist :(

Aspiranten

Sitat fra: iOnas på tirsdag 25. oktober 2011, klokken 20:31
Det er ganske drøyt at posisjon skal lastes opp til Nissan hver gang man starter bilen, kan dette være noe for Datatilsynet? Av og til skulle jeg ønske jeg var jurist :(

Dette er uaktuelt for vår del :)

Da blir det ikke carwings på oss heller, da.
Nissan Leaf

daggad

SitatDa blir det ikke carwings på oss heller, da

Da blir det heller ikke fjernstyring av lading og klima om jeg har forstått dette korrekt..
Jeg ser ikke det store problemet med at de kan følge bilen egentlig. Ingen andre enn Nissan får tilgang til denne dataen.
Ålesund
TM3 LR AWD 2020
Leaf 24kW 2011

Aspiranten

Det går helt fint. Av hensyn til miljøet har jeg ikke kastet mobilen min for å kjøpe fancyphone  ;)

Mobilproduksjon er noe svineri mot både miljø og mennesker...
Nissan Leaf

Ole C

Ikke noe problem om de vet min posisjon, den vil uansett vøre i en radius på 80km rundt Ålebyen.  Jeg har ingen elskere, intet dobbelliv. ;D ;D ;D ;D ;D  normal A4 med småbarn ,samboer, hus og ei gamal katte :D

Ole C
Ålesund

Nissan Leaf Hvit med Solcelle
Levert 29.11.2011

Rilum

Må der ærlig innrømme at jeg ikke leste så veldig godt igjennom  ::)
Om det bare lagres internt hos Nissan så er ikke det noe problem for min del. At de vet hvor bilen er sier iallefall ikke noe om hvem som kjører den.

Står det noe der om hvor lenge det lagres ?
Noen som kan komme på noen eksempler på hvordan de kan bruke denne informasjonen mot oss?

Edit: Mobil tlf logger lagres vel i 6 mnd, innholder også informasjon om hvor du befinner deg for hve gang du sender/mottar sms eller samtale.
Er redd for at alle bankkort transaksjoner lagres mye lengere. Begge disse tingene er jo veldig mye mere persontilknyttet en det bilen vil være.
Porsche 993 Turbo '96
Sort Nissan Leaf '11
Renault Twizy '12
Tesla S85D '15

Aspiranten

"Every little step counts"

Det er derfor jeg får vondt i halsen av dette. Jeg stemmer imot datalagringsdirektivet for en grunn.
Nissan Leaf

daggad

Sitat fra: Aspiranten på tirsdag 25. oktober 2011, klokken 22:05
Det går helt fint. Av hensyn til miljøet har jeg ikke kastet mobilen min for å kjøpe fancyphone  ;)

Mobilproduksjon er noe svineri mot både miljø og mennesker...

Hadde selv kastet meg utfor et høyt stup om jeg ble fratatt min iPhone... ::)
En av mine kjæreste eiendeler  8)
Ålesund
TM3 LR AWD 2020
Leaf 24kW 2011

Lars C. Krogenæs

"SAMTYKKE GIS VED Å TRYKKE "GODTA" I FORBINDELSE MED EN SAMTYKKEERKLÆRING SOM BLIR VIST PÅ NAVIGASJONSSKJERMEN PÅ DIN LEAF HVER GANG DU STARTER DEN.".

Eksempel på hvordan man ødelegger en god bil til å bli en evig plage hver eneste gang...Og jeg sliter med å godta at min Ford har et varsellys som lyser når det er kaldere enn 4 grader. Dette er jo ingenting i forhold...

Det possitive med Carvings er at du i henhold til norske personopplysningslover kan be om å få en gratis utskrift av alle data som er registrert. Morsomt å se hvor man har vært, etc :-)

Lars
Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

eMoNor

Sitat fra: Lars C. Krogenæs på tirsdag 25. oktober 2011, klokken 23:19
"SAMTYKKE GIS VED Å TRYKKE "GODTA" I FORBINDELSE MED EN SAMTYKKEERKLÆRING SOM BLIR VIST PÅ NAVIGASJONSSKJERMEN PÅ DIN LEAF HVER GANG DU STARTER DEN.".

Eksempel på hvordan man ødelegger en god bil til å bli en evig plage hver eneste gang...Og jeg sliter med å godta at min Ford har et varsellys som lyser når det er kaldere enn 4 grader. Dette er jo ingenting i forhold...

Det possitive med Carvings er at du i henhold til norske personopplysningslover kan be om å få en gratis utskrift av alle data som er registrert. Morsomt å se hvor man har vært, etc :-)

Lars

Vil jo bli en praktisk kjørebokløsning for de som ønsker det. Fritt levert av Nissan  ::)

- The happiest people don't have the best of everything, they just make the best of everything, har jeg lest et sted. :D
Fredrikstad
Kursholder og rådgiver elektrisk mobilitet og lading

BMW i3 120Ah
BMW i3 94Ah (solgt 2018)
Tesla Model S 2014 (solgt 2017)
Volvo C30 Electric 2013 (levert i tilbake til Volvo i februar 2017)
Nissan Leaf 2011 (solgt 2013)
Vectrix elscooter (solgt 2016)

emobilitynorway.com

akseln

Minner meg litt på en avtale som en amerikansk programvareleverandør hadde. Der var det tatt forbehold om det meste til og med at de ikke skulle ha ansvar for "act of God". Da er du rimelig paranoid :-)

Er ganske imponert (eller skremt) over all statistikkdata som Nissan overfører. Håper bare at de bruker dette fornuftig til å lage enda bedre elbiler.

Radiobil1

Sitat fra: Ole C på tirsdag 25. oktober 2011, klokken 22:52
Ikke noe problem om de vet min posisjon, den vil uansett vøre i en radius på 80km rundt Ålebyen.  Jeg har ingen elskere, intet dobbelliv. ;D ;D ;D ;D ;D  normal A4 med småbarn ,samboer, hus og ei gamal katte :D

Men for de som har det kan de jo bare ikke koble opp når de skal på hemmelige turer!
2015 e-up!, 85 000 km  -  2018 e-golf, 22 000 km

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA