Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Brukererfaringer Nissan Leaf

Startet av Saxo, onsdag 02. november 2011, klokken 14:39

« forrige - neste »

Joakim Sveli

Disse betingelsene er jo ikke akkurat en stor overraskelse. Når man har en slik kommunikasjonsløsning i bilen så ønsker jo både forhandler og forbruker å få mest mulig ut av det. Det er ikke noe værre enn det man utsetter seg for ved å reke rundt med en iphone og bræle seg på facebook. Her kan man dessuten velge om turen din skal logges fra gang til gang. Man kan til og med takke nei til Carwings i det hele tatt. Sjekker dere betingelsene for Apples tjenester og Facebooks betingelser, så er det like mange drøye formuleringer der.

Synes du det blir for mye sporing og overvåking fortsatt? Meld deg inn i Venstre og ta opp kampen mot datalagringsdirektivet og for personvern (samtidig som du kjemper for elbiler).

Evt. meld deg inn i AP og kjemp mot det som virkelig er viktig - Postdirektivet
Ansatt i Fortum Charge & Drive Norge
Har kjørt 64000 km i Think (2008), solgt sep2011-  Har kjørt 69000km Leaf (fra nov 2011-okt 2014)- 
Kjører TMS 60, 2014 mod, kjørt 71 000 per jun 2016

Rilum

Er det noen som har fått bekreftelses mailen om at carwing er aktivisert ?

Finnes det noe "finn bilen min" mulighet via app eller web ? Om man f.eks er i en storby og parkerer og har glemt veien tilbake.
Porsche 993 Turbo '96
Sort Nissan Leaf '11
Renault Twizy '12
Tesla S85D '15

Aspiranten

#17
Sitat fra: ElRey på onsdag 26. oktober 2011, klokken 20:00
Disse betingelsene er jo ikke akkurat en stor overraskelse. Når man har en slik kommunikasjonsløsning i bilen så ønsker jo både forhandler og forbruker å få mest mulig ut av det. Det er ikke noe værre enn det man utsetter seg for ved å reke rundt med en iphone og bræle seg på facebook. Her kan man dessuten velge om turen din skal logges fra gang til gang. Man kan til og med takke nei til Carwings i det hele tatt. Sjekker dere betingelsene for Apples tjenester og Facebooks betingelser, så er det like mange drøye formuleringer der.

Synes du det blir for mye sporing og overvåking fortsatt? Meld deg inn i Venstre og ta opp kampen mot datalagringsdirektivet og for personvern (samtidig som du kjemper for elbiler).

Evt. meld deg inn i AP og kjemp mot det som virkelig er viktig - Postdirektivet

Jeg bruker ikke iPhone og jeg bruker ikke "jeg er her og der" på facebook. Det er en invitasjon til innbrudd i huset.

De av dere som fikk med dere angrepet på Sony og Playstation 3 i våres, hvor informasjonen og kredittkortinfo til 77 millioner brukere kom på ville veier, skjønner nok hva jeg mener når jeg sier varsku her til hva som skal lagres i bedriftservere. Du vet aldri hvem som lytter, så hvorfor lagre når det ikke har noe for seg.

Jeg er dog interessert i om det er anonym informasjon, eller om all bruk blir koblet opp til ens navn.

Edit: Og hva er det vi kommer til å gå glipp av, hele navigasjonsanlegget?
Nissan Leaf

Joakim Sveli

Jeg forstod det slik i den omfattende vilkårsteksten at du fortsatt får brukt navigasjonstjenesten . Bilen vil fortsatt koble seg til GPS uten at du aktiverer Carwings ved oppstart, men den vil da ikke sende inn informasjonen til Nissan og Carwings.

Informasjonen din vil nok lagres sammen med regnr, men vet ikke om det er krav til å legge inn dette i CARWINGS. Med regnr. kan nok hvem som helst finne ut hvem du er. Personnr eller fødselsnr er det ikke lagt opp til på registreringssidene.
Ansatt i Fortum Charge & Drive Norge
Har kjørt 64000 km i Think (2008), solgt sep2011-  Har kjørt 69000km Leaf (fra nov 2011-okt 2014)- 
Kjører TMS 60, 2014 mod, kjørt 71 000 per jun 2016

eMoNor

Sitat fra: Rilum på onsdag 26. oktober 2011, klokken 20:39
Er det noen som har fått bekreftelses mailen om at carwing er aktivisert ?


Jeg har ikke fått den ennå. Fikk jo e-posten fra Joakim samtidig som deg
Fredrikstad
Kursholder og rådgiver elektrisk mobilitet og lading

BMW i3 120Ah
BMW i3 94Ah (solgt 2018)
Tesla Model S 2014 (solgt 2017)
Volvo C30 Electric 2013 (levert i tilbake til Volvo i februar 2017)
Nissan Leaf 2011 (solgt 2013)
Vectrix elscooter (solgt 2016)

emobilitynorway.com

Noppo

Jeg er heller ikke så overrasket over disse betingelsene. Nissan betaler tross alt for all datatrafikk de første 5(?) årene, og det minste de kan forvente i retur er at vi bidrar med statistikk slik at de kan bruke dette til å lage enda bedre el-biler.

Men når det er sagt forventer jeg at all data som lagres anonymiseres og ikke kan spores tilbake til bilen.
Tesla Model 3 2019
Nissan Leaf 2012.

TimeBandit

Fikk en ny tilbakemelding fra Nissan på carwings registreringen min i dag.
Bærer preg av å ha blitt oversatt vha. Google eller noe:

"Kjære Mann TimeBandit,
   
Du har registrert deg på Nissan CARWINGS.

   For å komplettere Nissan CARWINGS-aktiveringen, må du vennligst logg deg på din Nissan LEAF ved bruk av bruker-ID og passord som du valgte under registreringsprosessen.
Du må vente i minst 2 timer før du gjør det.

1. Trykk på MENY
2. Velg "CARWINGS"
3. Velg "Innstillinger for CARWINGS"
4. Velg "Sikkerhetsinnstillinger"
5. Oppgi din bruker-ID.
6. Oppgi ditt passord
7. Velg "Aktiver sikkerhetsinnstillinger"

Du vil kunne bruke CARWINGS-nettstedet for å styre lading av kjøretøyet ditt, klimakontroll, overvåke batteristatus og finne annen nyttig informasjon.

   Hvis du har spørsmål angående din Nissan LEAF, vennligst se Vanlige spørsmål (FAQ).
Du kan også ta kontakt med vårt kundesenter hvis du ønsker å snakke med noen.
Hvis du ønsker å endre dine e-postmeldinger, vennligst gå til Meldinger.

Takk.
Nissan LEAF-teamet
"
Hvitt løv med bursdag 04/11/2011 Solgt
ModelX P#141 i bestilling Kansellert pga 2. seterad
Model S 60D - nå 75D med bursdag 26/9 2016

Rilum

Sitat fra: TimeBandit på torsdag 27. oktober 2011, klokken 17:24
Fikk en ny tilbakemelding fra Nissan på carwings registreringen min i dag.
Bærer preg av å ha blitt oversatt vha. Google eller noe:

"Kjære Mann TimeBandit"


Fikk den idag jeg også med "Kjære Mann ..."  :o
Men har ikke skjed noe inne på you+nissan eller med iphone app``en. Men det skjer kanskje ikke før det er aktivert ifra bilen.
Porsche 993 Turbo '96
Sort Nissan Leaf '11
Renault Twizy '12
Tesla S85D '15

Lars C. Krogenæs

Minner ombrevet jeg fikk tidligere i dag, fra en prins i Nigeria, som måtte rømme landet.....

Lars
Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Rilum

Sitat fra: Lars C. Krogenæs på torsdag 27. oktober 2011, klokken 17:42
Minner ombrevet jeg fikk tidligere i dag, fra en prins i Nigeria, som måtte rømme landet.....

Lars

Det er igrunn ikke så lenge siden jeg fikk email fra samme kant om at jeg hadde vunnet eller arvet noen millioner, kanskje vi skulle vidresendt det til prinsen så ordner det seg iallefall økonomisk  ;D
Porsche 993 Turbo '96
Sort Nissan Leaf '11
Renault Twizy '12
Tesla S85D '15

TimeBandit

Sitat fra: Rilum på torsdag 27. oktober 2011, klokken 17:42
Fikk den idag jeg også med "Kjære Mann ..."  :o
Men har ikke skjed noe inne på you+nissan eller med iphone app``en. Men det skjer kanskje ikke før det er aktivert ifra bilen.

Virker som vi må inn i bilen for å registrere oss, ja. Og jeg som håpet jeg kunne få tilgang til systemet for å få GPS posisjon på hvor bilen befant seg....

Tror ikke jeg har vært så gira på noe siden jeg ventet på julaften som 12-åring :-)
TB
Hvitt løv med bursdag 04/11/2011 Solgt
ModelX P#141 i bestilling Kansellert pga 2. seterad
Model S 60D - nå 75D med bursdag 26/9 2016

jkirkebo

Sitat fra: TimeBandit på torsdag 27. oktober 2011, klokken 19:09
Virker som vi må inn i bilen for å registrere oss, ja. Og jeg som håpet jeg kunne få tilgang til systemet for å få GPS posisjon på hvor bilen befant seg....

Hehe, forhandler hadde vel blitt glad om du plutselig kunne starte oppvarming av bilen mens de holdt på med klargjøring ;)

Jeg fikk også denne meldingen i dag.
Forøvrig tar det nok noe tid før vi når EL15000, det er ca. 110 nummer igjen før det. I løpet av november en gang tenker jeg.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

eMoNor

Sitat fra: jkirkebo på torsdag 27. oktober 2011, klokken 19:23
Sitat fra: TimeBandit på torsdag 27. oktober 2011, klokken 19:09
Virker som vi må inn i bilen for å registrere oss, ja. Og jeg som håpet jeg kunne få tilgang til systemet for å få GPS posisjon på hvor bilen befant seg....
Forøvrig tar det nok noe tid før vi når EL15000, det er ca. 110 nummer igjen før det. I løpet av november en gang tenker jeg.

Satser på at det blir om et par uker. I Sarp. På en hvit Leaf :)
Fredrikstad
Kursholder og rådgiver elektrisk mobilitet og lading

BMW i3 120Ah
BMW i3 94Ah (solgt 2018)
Tesla Model S 2014 (solgt 2017)
Volvo C30 Electric 2013 (levert i tilbake til Volvo i februar 2017)
Nissan Leaf 2011 (solgt 2013)
Vectrix elscooter (solgt 2016)

emobilitynorway.com

Saxo

Fikk nå beskjed om å sende over passord og brukernavn på carving kontoen for å få aktivisert systemet. Kanskje jeg har tilgang til bila via Carwings i løpet av dagen  :)
Trondheim
Eier av 2003 Mod Saxo siden 2005.
Leaf nr.1 i Trondheim.

Rilum

Sitat fra: Saxo på fredag 28. oktober 2011, klokken 12:24
Fikk nå beskjed om å sende over passord og brukernavn på carving kontoen for å få aktivisert systemet. Kanskje jeg har tilgang til bila via Carwings i løpet av dagen  :)

Jeg sende inn det igår, har sjekket på you+nissan xx antall ganger når, men ikke skjed noe ::)

På iphone app``en får jeg nå "uw sessie is afgelopen. Log opnieuw in a.u.b" som ifølge google betyr "Din sesjon har utløpt. Logg tilbake i a.u.b" (oversatt fra nederlansk)
Porsche 993 Turbo '96
Sort Nissan Leaf '11
Renault Twizy '12
Tesla S85D '15

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA