Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Brukererfaringer Nissan Leaf

Startet av Saxo, onsdag 02. november 2011, klokken 14:39

« forrige - neste »

Lynet

Sitat fra: jkirkebo på søndag 27. november 2011, klokken 10:12
Sitat fra: Lynet på søndag 27. november 2011, klokken 09:44
Merkelig at dette i kan være synkront?????

Ser også at 80% lading blir 84% i Carwings! Usikker på om det er Carwings som er unøyaktig eller at bilen virkelig lader til 84% istedet for 80%.

Carwings ser ikke nøyaktig ladestatus, bare antall "barer". 10 stk. betyr 10/12 som tydeligvis rundes av til 84%. 80-prosent lading stopper vanligvis på 82.2%.

Hvordan har du funnet ut 82,2%?
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

jkirkebo

Sitat fra: Lynet på søndag 27. november 2011, klokken 11:22
Sitat fra: jkirkebo på søndag 27. november 2011, klokken 10:12
Sitat fra: Lynet på søndag 27. november 2011, klokken 09:44
Merkelig at dette i kan være synkront?????

Ser også at 80% lading blir 84% i Carwings! Usikker på om det er Carwings som er unøyaktig eller at bilen virkelig lader til 84% istedet for 80%.

Carwings ser ikke nøyaktig ladestatus, bare antall "barer". 10 stk. betyr 10/12 som tydeligvis rundes av til 84%. 80-prosent lading stopper vanligvis på 82.2%.

Hvordan har du funnet ut 82,2%?

Ved hjelp av SOC-meteret. At det er nøyaktig 82.2% er noe usikkert men det er i området der.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

akseln

Estimert rekkevidde i Carwings virker helt på bærtur. Opplevde i dag følgende
1. Satte bilen på lading i går kveld. Rekkevidde i bilen stod da på 21 km
2. I dag tidlig rapporterte Carwings 62/70 km etter lading til 80% (bilde 1)
3. Bilen rapporterte 123 km (med klima på) når jeg startet å kjøre rett etterpå. (se bilde 2)

Tyder på at Carwings ikke klarer å oppdatere rekkevidden korrekt når bilen står til lading.

Trond.Strom

min carwings fungerer ikke :( bilen sier alt er ok, men you+nissan dashbordet sier at sim kortet ikke er aktivert? noen som har vært borti det samme?

akseln

Har hatt flere samtaler med support, men jeg tror faktisk jeg fikset det selv ved å gå inn på Carwings (i bilen) på det stedet der brukernavn/passord legges inn. Valgte "reset data" (eller noe slikt) og så la inn brukernavn/passord på nytt. Fungerte da med en gang.

Trond.Strom

har prøvd... fortsatt ingenting, men leafsuport ser på you+nissan kontoen min nå. så det ordner seg nok ettervert

akseln

Litt pussig at så mange har problemer med å komme i gang.

Support så på saken min samtidig som jeg resatte brukernavn/passord, så det kan godt være de som fikset det.

Trond.Strom

problemet mitt er fikset, carwings ser greit ut, men hadde jo vært morro å kunne legge inn streaming radio og ikke bare RSS'er

Ole C

Sitat fra: Trond.Strom på fredag 02. desember 2011, klokken 13:34
problemet mitt er fikset, carwings ser greit ut, men hadde jo vært morro å kunne legge inn streaming radio og ikke bare RSS'er
hoho kan du tenke deg hva det vil koste.  noen som husker hvor lenge data trafikken til og fra Leafen var gratis\ inkludert i kjøps prisen.
Ole C
Ålesund

Nissan Leaf Hvit med Solcelle
Levert 29.11.2011

Kallagtunet

5 år er det jeg har fått opplyst.

Lynet

Nå har jeg ladet til 84% men PC-Carvings viser rekkevidde på 49/59km!!!! For noe tull  >:(
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Kallagtunet

Hvor langt kommer du på en 80% da? Hvor mye off er det?

Lynet

Jeg kjørte 100km, startet da med 100% og satte den til lading med knapt 20% igjen.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Trond.Strom

Jeg har brukt carwings nå i to dager, men det ser mere og mere ut som om det blir med de to dagene. Oppdateringen mot bilen er forferdelig treg! tar minimum 5 minutter fra jeg trykker oppdater til dataene er oppdaterte. Så nesten i alle tilfeller raskere å gå ut til bilen for å skru på lading/klima. og når det gjelder kjørebok/logg så er vel det spennende i ca 2 dager :)

Sjekket hastighet på oppdatering ved å trykke oppdater 5 ganger. snittet er ca 7 minutter. forventer at det tar ca like lang tid før bilen får meldinga og starter lading/klima. så dersom det tar kortere tid enn et kvarter å gå tur retur bilen er det kjappere å ta det manuelt.

når oppdateringen er på 7 sekunder er jeg interresert

Trond.Strom

testet på min datters ipod touch. på carwings appen tar det under 1 minutt å oppdatere, hva er det som skjer her?
Hvor lang tid er standard for andre carwings brukere her?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA