Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Brukererfaringer Nissan Leaf

Startet av Saxo, onsdag 02. november 2011, klokken 14:39

« forrige - neste »

BE

Jeg vil nok anta at det tar ca. like lang tid på min PC som du har erfart.

Jeg har ikke testet med telefonapplikasjon da de ikke har lansert versjonen for Android i Europa enda  :(
Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

Trond.Strom

ok da er det ikke bare noe feil på min konto. Jeg venter også på Android versjon av appen. men frem til den kommer må jeg tydligvis ha med meg en iDevice for å oppdatere. websiden oppdateres også når appen oppdateres, så initiering av oppdatering fra en iDevice gjøe at oppdateringen går p åca 20 sekunder og ikke 7 minutter. Forstå det den som vil...


akseln

Det virker som om det sitter en server mellom klientene og bilen. Når man ber om oppdatering sendes den en forespørsel til serveren som igjen kontakter bilen for å hente ut oppdaterte data. Når dette er klart sendes den en melding til den aktuelle klienten at data er oppdatert.

Selv om designet av løsningen i utgangspunktet virker ok, er implementeringen meget slett utført. Er så lei av avbrudd,  sesjonsfeil, treghet og direkte feil både på nettløsningen og iPhone appen at jeg nesten ikke gidder å bruke løsningen mer.

Håper de har noen som jobber med å gjøre dette bedre. Bare det å droppe flash på nettløsningen ville helt sikkert gjort løsningen mye mer brukervennlig og raskere.

Lynet

Sitat fra: Akseln på lørdag 03. desember 2011, klokken 18:50
Bare det å droppe flash på nettløsningen ville helt sikkert gjort løsningen mye mer brukervennlig og raskere.

Tror Nissan er VELDIG ivrig på flash så at de dropper det er lite sannsynlig.

Etter min mening har Nissan utrolig dårlige nettsider da de ikke kan forstørres opp på min skjerm som har 1920*1200 i oppløsning, det blir utrolig smått  ???

Men vi greide å få Nissan på rett kjøl ang. skrivet så det er lov å håpe  ;D
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

jkirkebo

Sitat fra: Trond.Strom på lørdag 03. desember 2011, klokken 15:36
testet på min datters ipod touch. på carwings appen tar det under 1 minutt å oppdatere, hva er det som skjer her?
Hvor lang tid er standard for andre carwings brukere her?

Fra min iPhone 3GS tar det typisk maks 30 sekunder. Fungerer kjempefint. Jeg antar app'ene bruker en annen server enn web-versjonen ? Dessuten bruker web-versjonen flash, noe som til tider får PCen min til å knele :(

Men siden det fungerer så supert fra iPhone så klager ikke jeg ihvertfall ;)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

RogerB

hehe nei jeg kjøpte en 4s bare for bilen  :o
Perle Hvit Leaf levert 05.12.2011
29000km 11.10.2012
53000kr besparelse 11.10.2012

daggad

Jeg har en kjapp pc og rask nettforbindelse men carwings på pc er utrolig tregt og lite inspirerende.
Men som dere sier,på iPhone fungerer det strålende ! ;)
Ålesund
TM3 LR AWD 2020
Leaf 24kW 2011

Joffe69



    Er det noen som vet om Carwings vil fungere på Ipad2 3G ?.
    Har lurt på å kansje kjøpe  meg dette.

Kallagtunet


mariowing

Siden Carwings ikke finnes i "iPad versjon" så får du enten et sentrert, lite skjermbilde eller et oppblåst, pixelert skjermbilde. Funksjonaliteten fungerer dog likt og det er ingen begrensninger på å kjøre iPhone apps på iPad.
Oslo
Nissan Leaf levert februar 2012, solgt januar 2015
Tesla Model S 85 levert desember 2014, solgt august 2016
Tesla Model S P90DL kjøpt august 2016, solgt januar 2017
BMW i3 kjøpt januar 2017
Jaguar I-Pace reservert februar 2017

Trond.Strom

Svaret fra nissan leaf suport er at iDevice bruker annen autentisering enn websiden.

Så løsningen er nå at er det optimalt og spørre om oppdatering via en iDevice, for så å se på internettsiden som oppdateres samtidig

forstå det den som kan, men oppdatert nettside på +- 30 sek ved å gjøre det slik

akseln

Er det noen som får komplett kjørehistorikk i Carwings? Jeg har kjørt nå ca. 850km mens det i Carwings kun vises 450km.. Enkelte dager er helt blanke og andre er bare delvis komplette.

Kallagtunet

Sitat fra: Kallagtunet på søndag 27. november 2011, klokken 08:38
Fra FAQ i carwings (ser ut som man bruker google translate...) som KAN forklare hvorfor:

1 Kjørestrekningen som vises er forskjellig fra tilfellet.

"""[Common] Det er avstanden etter at du har angitt bruker-ID og passord. Avstanden kan være forskjellig fra det som vises på telleren, siden avstanden måles av navi. [Europe] Viser kun data på triptelleren når du trykker på knappen """"Godta""""."""


akseln

Nei, det forklarer ikke at jeg mangler 400 km. Brukerid ble lagt inn når jeg overtok bilen. Det forklarer heller ikke at dager mangler og/eller bare er delvis med. Fredag kjørte jeg f.eks. 80 km, men bare 37 vises i Carwings.

daggad

Sitat fra: Akseln på tirsdag 06. desember 2011, klokken 09:52
Nei, det forklarer ikke at jeg mangler 400 km. Brukerid ble lagt inn når jeg overtok bilen. Det forklarer heller ikke at dager mangler og/eller bare er delvis med. Fredag kjørte jeg f.eks. 80 km, men bare 37 vises i Carwings.
Tror dette har med godkjenningen du gjør på nav/info skjermen i bilen. Du må godkjenne at Carwings aktiveres der hver gang du starter bilen. Med meg går den mange mil uten da radioen popper opp tidlig. Og min frue trykker aldri på den uansett.
Ålesund
TM3 LR AWD 2020
Leaf 24kW 2011

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA