Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Brukererfaringer Nissan Leaf

Startet av Saxo, onsdag 02. november 2011, klokken 14:39

« forrige - neste »

Evert

Sitat fra: BE på tirsdag 08. november 2011, klokken 22:18
Applikasjonen for Android ligger allerede i markedet, men er bare tilgjengelig på det amerikanske markedet. Det burde ikke være noe i veien for at de lanserte det her i Norge også, Android er tross alt det mestselgende mobil OS'et.

I mellomtiden er det sikkert mulig å bruke nettleseren på mobilen.

Has anyone tried whether this American market app works with Norwegian LEAF's?


Rilum

#61
Er det noen som har funnet ut noe måte å programere timern sånn at man automatisk har varm bil 2 ganger på samme dag ?
Det er jo 2 timer innstillinger både på lading og på oppvarming, men når man skal velge hvilken dager de skal være aktive så kan man bare velge mellom OFF / timer1 / timer2.
Det mangler da valget "timer1+2". Med mindre det er meg det er noe galt med så er dette den viktigste "bug" fiksen som bør fikses asap.

edit: Dukket opp en ting til, jeg har programert den til å være varm til kl 7:50, når jeg idag var litt forsinket og kom til bilen ca kl 7:57 så var den skrud av, den bør jo stå på iallefall opptil 1/2 time etter innstilt klokkeslett
Porsche 993 Turbo '96
Sort Nissan Leaf '11
Renault Twizy '12
Tesla S85D '15

eivisa

Jeg har prøvd det samme, men det går ikke.
Det må vel gå ann å få fikset det i programmet håper jeg. ::)
Osterøy

Kjører nå Nissan Leaf rød levert 07.11.2011. Kjørelengde: 202000km 07.10.2019
Ford Focus Titanium 1,6TDCI 2011mod.
El-sykkel Emotion Neo Cross
Hymer 698B bobil m/fiat ducato 3,0 Automat 2013mod.
Solgt:Saxo 2001mod. Kjørt 166000km på originalbatterier. Totalt 175000km skiftet 1 batt.

Rilum

Sitat fra: eivisa på tirsdag 15. november 2011, klokken 08:18
Jeg har prøvd det samme, men det går ikke.
Det må vel gå ann å få fikset det i programmet håper jeg. ::)

Ja, det burde være gjort på "5 min" for de som har laget det. Dette er en ting alle burde ta opp med forhandler sånn at nissan kommer med en fiks. Samt at varmen bør stå på f.eks 30 min etter tidspunktet man har stilt inn.
Porsche 993 Turbo '96
Sort Nissan Leaf '11
Renault Twizy '12
Tesla S85D '15

eivisa

Den står vel inntil 2 timer hvis den er tilkoblet tror jeg.
Osterøy

Kjører nå Nissan Leaf rød levert 07.11.2011. Kjørelengde: 202000km 07.10.2019
Ford Focus Titanium 1,6TDCI 2011mod.
El-sykkel Emotion Neo Cross
Hymer 698B bobil m/fiat ducato 3,0 Automat 2013mod.
Solgt:Saxo 2001mod. Kjørt 166000km på originalbatterier. Totalt 175000km skiftet 1 batt.

HHF

Blir nok ikke sett på som nødvendig å ta høyde for treige folk av presise japanere  :-)

Om du blir veldig forsinket, kan du vel justere med iPhone-app'en ?   8)
Eks 2000 mod P106, kjørte ca 28.000 km i den. 
Eks 2001 mod Think - kjørte ca 21.000 km i den.
Eks 2009 mod Think City, Zebra - kjørte ca 48.000 km den.
Eks 2013 mod Leaf - kjørte ca 58.000 km i den.
Nå BMW i3

daggad

Om jeg har forstått det rett så er det ingen muligheter for en brukervalgt innstilling av klimaanlegget.
Den vil kjøle/varme bilen til et standard nivå slik jeg har lest det. Hva er denne temperaturen ?

Eller vil den benytte sist brukte innstilling ?

Jeg ser de plages med dugg på ruter i USA på grunn av at denne fjernstyrte klimasettingen bare resirkulerer luften.
Ålesund
TM3 LR AWD 2020
Leaf 24kW 2011

eivisa

Osterøy

Kjører nå Nissan Leaf rød levert 07.11.2011. Kjørelengde: 202000km 07.10.2019
Ford Focus Titanium 1,6TDCI 2011mod.
El-sykkel Emotion Neo Cross
Hymer 698B bobil m/fiat ducato 3,0 Automat 2013mod.
Solgt:Saxo 2001mod. Kjørt 166000km på originalbatterier. Totalt 175000km skiftet 1 batt.

Rilum

Man kan ikke velge tempratur nei  :(
Igrunn veldig dumt at de ikke bare bruker den tempraturen som man har stilt inn.

Det blir fort litt dugg ja, lurer på hvordan det blir når det blir masse snø som man drar med seg inn i bilen.

Når man starter varmen fra App``en eller nettet så står den på i 2 timer om strøm er koblet til eller 15 min om man belaster batteri. Men når man bruker timer så stopper den tydeligvis på minuttet.



Porsche 993 Turbo '96
Sort Nissan Leaf '11
Renault Twizy '12
Tesla S85D '15

Kallagtunet

Sitat fra: Rilum på tirsdag 15. november 2011, klokken 12:37
Man kan ikke velge tempratur nei  :(
Igrunn veldig dumt at de ikke bare bruker den tempraturen som man har stilt inn.

Det blir fort litt dugg ja, lurer på hvordan det blir når det blir masse snø som man drar med seg inn i bilen.


Idiotisk inplementering, kan ikke være med tanke på vinter forhold. Forhåpentligvis så går det å gjøre noe med software messig. Hvis en ikke trekker inn friskluft vil jo dette bare bli en lunken "bastu" med viduer som er tette av dugg og ikke en funksjon en kan ha stor nytte av...

Evert

Sitat fra: Evert på mandag 14. november 2011, klokken 09:44
Sitat fra: BE på tirsdag 08. november 2011, klokken 22:18
Applikasjonen for Android ligger allerede i markedet, men er bare tilgjengelig på det amerikanske markedet. Det burde ikke være noe i veien for at de lanserte det her i Norge også, Android er tross alt det mestselgende mobil OS'et.

I mellomtiden er det sikkert mulig å bruke nettleseren på mobilen.

Has anyone tried whether this American market app works with Norwegian LEAF's?


I have my LEAF now, so I can answer my own question: No, the American LEAF app does not work with Norwegian LEAF's...

Rilum

Sitat fra: Kallagtunet på tirsdag 15. november 2011, klokken 12:45
Sitat fra: Rilum på tirsdag 15. november 2011, klokken 12:37
Man kan ikke velge tempratur nei  :(
Igrunn veldig dumt at de ikke bare bruker den tempraturen som man har stilt inn.
Det blir fort litt dugg ja, lurer på hvordan det blir når det blir masse snø som man drar med seg inn i bilen.

Idiotisk inplementering, kan ikke være med tanke på vinter forhold. Forhåpentligvis så går det å gjøre noe med software messig. Hvis en ikke trekker inn friskluft vil jo dette bare bli en lunken "bastu" med viduer som er tette av dugg og ikke en funksjon en kan ha stor nytte av...

Jepp, men kan aldri tenke meg at det er noe problem å fikse dette med en software endring.

En annen ting jeg villa ha endret er muligheten til å få luft kun opp til frontvindu, valgene der nå er beina, mitten, beina+mitten, beina+vindu, men der er jeg redd det kan være umulig å fikse via software.
Skal man langt og ikke kan bruke varme så blir det veldig kaldt på beina. Man kan jo alltids stappe et eller annent inn i utblåset til beina da ;-)
Valget mitten + vindu hadde også funket siden mitten kan stenges.

Porsche 993 Turbo '96
Sort Nissan Leaf '11
Renault Twizy '12
Tesla S85D '15

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Sitat fra: BE på onsdag 09. november 2011, klokken 17:01
Det stemmer, alt er tilgjengelig via nettsidene. Faktisk tror jeg det er enda flere valg på nettsiden.

Merk at Internet Explorere 9 på Windows 7 ikke er kompatibel med Nissan sine hjemmesider, og dermed er heller ikke Nissan+You tilgjengelig.

Kundeservice fra Nissan Norge beklaget og sa man jobbet med dette, men det er foreløpig ingen dato for når denne blir tilgjengelig (hmmm. minner om svaret på Andoid app.)
Løsningen er å bruke annen nettleser eller annet OS på PC'en.

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Sitat fra: BE på søndag 13. november 2011, klokken 21:42
Ja, Ålgård Auto legger inn under klargjøring. Det er derfor de ber deg finne et brukernavn og passord som du ikke bruker i andre sammenhenger. Jeg vil anta vi kan se det på Nissan.no den dagen de har logget på med din bruker i bilen.

De hadde ikke gjort noe på min bil da jeg hentet den på Ålgårds, men forsåvidt ordnet jeg det enkelt det selv.
(Hvorfor de trengte å få tilsendt brukernavn og passord for klargjøring er et annet spørsmål)

eivisa

Kommer du inn på carvings no? Har ikke kunnet komme inn siden fredag. Kan ikke få startet lading eller varme via pc.
Osterøy

Kjører nå Nissan Leaf rød levert 07.11.2011. Kjørelengde: 202000km 07.10.2019
Ford Focus Titanium 1,6TDCI 2011mod.
El-sykkel Emotion Neo Cross
Hymer 698B bobil m/fiat ducato 3,0 Automat 2013mod.
Solgt:Saxo 2001mod. Kjørt 166000km på originalbatterier. Totalt 175000km skiftet 1 batt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA